Het is eindelelijk zover ik mag een laptop gaan uitzoeken. Officieel heb ik een bestedingsruimte van 1000/1100 euries. Het geld dat ik er overheen ga mag ik uit mijn eigen portomonee betalen.
Ik volg al heelang de laptop verhalen hier op tweakers alleen ik vraag me nog steeds iets af. Ik weet dat acer en asus gewoon veel goedkoper zijn als merken als sony etc. Maar is het ook echt zo dat alleen zoals ze hier zeggen "de scharnieren beter gemaakt zijn bij sony" of zit er er een groot verschil in de hardware die je krijgt.
Ik weet al haast zeker dat het of een asus of een acer word gewoon omdat die een veel lagere prijs hebben. Alleen wat is dan een beter keuze een asus of een acer. Welke van die twee draait zijn scharniertjes het best aan.
Ik heb de laptop nodig voor:
School/Studie: Dus zat te denken aan een redelijk snelle processor, hierbij gaat mijn voorkeur uit naar de intel m processors. Ik zat te denken aan 1gb? geheugen en een redelijk grote hardeschijf 60/80 gb. Grote bestanden word toch van laptop naar pc gezet.
Gaming: Er moet dus iets van een grapische kaart inzitten. Nvidia of Ati?
En het moet natuurlijk gewoon een fijn te gebruiken laptopje zijn. Zelf zat ik hier aan te denken:
Asus A6Vc
* Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 60Gb harddisk 5400RPM
* 1024Mb DDR2 (2 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 512/ 2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* NVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 256MB/512MB TurboCache™ Memory
*
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
*
Windows XP Home NL
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis
Ik volg al heelang de laptop verhalen hier op tweakers alleen ik vraag me nog steeds iets af. Ik weet dat acer en asus gewoon veel goedkoper zijn als merken als sony etc. Maar is het ook echt zo dat alleen zoals ze hier zeggen "de scharnieren beter gemaakt zijn bij sony" of zit er er een groot verschil in de hardware die je krijgt.
Ik weet al haast zeker dat het of een asus of een acer word gewoon omdat die een veel lagere prijs hebben. Alleen wat is dan een beter keuze een asus of een acer. Welke van die twee draait zijn scharniertjes het best aan.
Ik heb de laptop nodig voor:
School/Studie: Dus zat te denken aan een redelijk snelle processor, hierbij gaat mijn voorkeur uit naar de intel m processors. Ik zat te denken aan 1gb? geheugen en een redelijk grote hardeschijf 60/80 gb. Grote bestanden word toch van laptop naar pc gezet.
Gaming: Er moet dus iets van een grapische kaart inzitten. Nvidia of Ati?
En het moet natuurlijk gewoon een fijn te gebruiken laptopje zijn. Zelf zat ik hier aan te denken:
Asus A6Vc
* Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 60Gb harddisk 5400RPM
* 1024Mb DDR2 (2 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 512/ 2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* NVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 256MB/512MB TurboCache™ Memory
*
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
*
Windows XP Home NL
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis