Toon posts:

acer of asus

Pagina: 1
Acties:
  • 2.916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop ....(Net als iedereen hier :P)

Mijn oog is gevallen op een acer en een asus. MAar weet nog steeds niet welke ik nu moet nemen van die 2.

acer aspire 1692
Intel Mobile Pentium M 1.7 Ghz 533Mhz FSB
Microsoft Windows Home Edition
15,4" WXGA Crystalbrite
1024Mb DDR II, 2 slots
100Gb 5400rpm Harde schijf
Double Layer DVD-RW
Ati Radeon X700 128 Mb
Li-ion accu
56k modem, Wired & wirless lan
4 in 1 cardreader

asus a6va
15.4 inch TFT WXGA Glare (1280x800)
PM Dothan 740 (1.73AGHz)
ATI X700 128MB
512MB
80GB
8X DVD+/-RW DUAL Double Layer
Gigabit LAN
WLAN 802.11g
Ingebouwde webcam
Modem 56K V.90 - LAN 10-100 Fast Ethernet integrate
1 PCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, 4xUSB 2.0, Firewire, IrDA, 4in1 Card Reader, SPDIF
Li-Ion Battery 8 Cells
Gratis Draagtas + Optische muis
Microsoft Windows XP Home NL

2 jaar pick-up and return garantie *

Wil zelf met de pc gaan gamen en natuurlijk ook voor school nodig.

Mijn grootste vraag is eigenlijk.. wat is nu de beste keus als je let of service, degelijk, sterkte en betrouwbaarheid..(want hoor af en toe verhalenover acer:()

En weegt dit erg af ten opzichte van de specs ...want die acer heeft tog wel wat betere specs. die 100gig en 1024 ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zou de Acer nemen. Met 512MB méér intern geheugen heb je daar wel profijt van als je zware spellen doet of andere zware programma's draait. 20GB meer schijfruimte is ook niet verkeerd.

Je hebt standaard één jaar garantie met de Acer, maar dit kun je volgens mij binnen 3 maanden verlengen tot 3 jaar. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ik zou voor de acer gaan, puur voor de betere specs.

Ik heb in het verleden veel met acer gewerkt en geen noemenswaardige problemen gehad m.b.t hardware en/of garantieafhandeling. Met de service van asus ben ik niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 07:23
Ik zou ook voor acer gaan, mits je je garantietermijn zou verlengen naar 3 jaar. Ik heb vaak gelezen/gezien dat acers op één of ander manier vaak kapoetos gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 20:30
Ik (en nog wel wat mensen op het forum) hebben hele slechte ervaring met Acer service.

Ik vind het hele mooie apparaten, zolang ze werken... Maar als er eenmaal iets kapot gaat en ze moeten het repareren dan begint de ellende. Daarentegen hebben ze een scherpe prijs kwaliteit :X specs verhouding.

Ik weet niets van de service van Asus af, maar volgens mij verkopen ze best goed, ook onder tweakers. Ik heb er nog nooit iets negatiefs over gelezen. Daarnaast is twee jaar pickup and return ook wel netjes.

Oftewel ik zou gaan voor de asus!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de Acer nemen. Met 512MB méér intern geheugen heb je daar wel profijt van als je zware spellen doet of andere zware programma's draait. 20GB meer schijfruimte is ook niet verkeerd.

jah dat is cker zo ...

ga drm nu ook maar voor de acer en dan kijk ik nog wel of ik de garantie uitbreid of niet

...denk dat ik hem bij plover ga halen .....goede keus ???? (wat betrouwbaarheid betreft, want bij de shopsurvery zie je alleen beoordelingen van lang gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en die crystalbrite ziet er trouwens ook wel goed uit .....(volgens mij heeft die asus dat ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de games neem die Acer ook lekker veel harde schijf geheugen :)

Veel geluk met kopen en kiezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een ouder broertje van de acer, maar komt nog prima mee met de nieuwste games!
Lekker stabiel en prima configuratie! Wel ff bijverzekeren voor 3 jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met die asus laptop. Hij is erg snel. Vooral die ingebouwde webcam is heel erg leuk. Ik gebruik hem niet echt om spelletjes te spelen, maar meer om te chatten en scripties te schrijven. Door de batterijtijd en de pentium mobile kun je er dan ook lekker lang mee vooruit.

Ik denk dat je niet moet gaan voor specs als 20gb meer en 512mb meer .. die processor scheelt heel erg veel. Natuurlijk is het dubbele geheugen sneller, maar je kunt altijd naderhand nog 512mb erbij prikken en dan heb je nog steeds de geweldige service van Asus.

Ik had hiervoor een m3700n en daar was een scharnier van m'n scherm afgebroken omdat ik hem had laten vallen.. ze komen hem de volgende dag ophalen, repareren hem.. hij is 4 dagen van huis geweest, kostenloos!!

Een vriendin van me had een acer laptop, 11 maanden oud, grote barst in het scherm omdat de voedingskabel tussen de kast en het scherm bleef hangen en ze hem dicht duwde. Werd niet vergoed, kosten reparatie zouden 800 euro zijn !!.. ja heey :)

Ik zou persoonlijk voor de Asus gaan.. daar valt ook goed op te gamen.. als je natuurlijk ECHT wilt gamen, het nieuwste van het nieuwste.. moet je sowieso geen laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even helemaal los van de specs, zou ik voor Asus gaan. Het beeld dat ik heb gekregen over Asus en Acer in de verschillende topics is dat de Asus notebooks minder problemen veroorzaken en dat de RMA afhandeling beter is. Laatst bij een Duits computerprogramma (op tv dus) werd het beeld bevestigd dat Asus notebooks erg weinig problemen geven en dat de RMA goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
breng me allemaal tog weer aan het twijfelen ...ga denk ik ff naar dynabyte voor die .. ff kijken welk matriaal het is gemaakt ensow .....

weet iemand btw waar je de asus zou kunnen betasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
want wil graag weten of die ook zon glimmend schermpie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk bij MyCom. die hebben een grote selectie aan asus dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Mijn eigen ervaring is dat de Asus laptops er altijd veel beter uit zien dan de Acer laptops. Dat is natuurlijk puur persoonlijk maar ok.

Zelf heb ik een Asus M3000 en ben er erg tevreden over. Over Acer heb ik heel veel slechte verhalen gehoord. Iemand uit mijn klas heeft is heeft hem nu inmiddels al drie keer moeten opsturen ivm een hitteprobleem. Nadat hij hem nu dus een poos kwijt is geweest heeft hij hem weer en het probleem is lichtelijk verholpen maar nog steeds niet helemaal weg.

Asus heeft wel goede service. (Niet wat ik van Compaq weet: dat er iemand langs komt die ter plekke even een scherm van de laptop vervangt!) Gewoon opsturen, je bent hem dan wel een poosje kwijt maar krijgt hem iig goed weer terug.

Specs is natuurlijk wel belangrijk maar 512 MB werkgeheugen prik je er natuurlijk snel genoeg bij in en die hardeschijf: ik denk dat 80 voldoende is en je kunt altijd later nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik zou de Asus kiezen.

Standaard langer garantie, vind ik een erg belangrijk punt. Ervaring met Asus is ook veel beter dan Acer (naast mijn eigen laptop in het TM 80* topic ook die van m'n zusje kapot binnen een jaar). Service van Acer is erg slecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedpete op 15-06-2005 17:19 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah ze hebben de mindere a6 versie bij mycom ..maar kan ik tog ff die behuizing checke ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:00:
want wil graag weten of die ook zon glimmend schermpie heeft
Er staat in jouw specs, ... glare..., dus het lijkt me inderdaad dat die laptop een spiegelend scherm heeft :P .

Edit: ik vind overigens die asus er ook wel erg strak uit zien met dat gebrushte alluminium :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2005 19:00 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 07:23
asus staat voor kwaliteit en garantie, maar een vriend van mij had een asus laptop met amd 2800 mobile en dat ding werd zo warm dat je hem EN niet op je schoot kon houden EN onderkant schroeide gewoon weg. Hij werd dus ziekelijk warm, maar dat had asus gewoon opgelost door een nieuwe laptop te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahah jah glare ...niet op gelet

ik ben nu eigenlijk toch meer naar de asus kant toegetrokken .....

want iedereen zegt dus dat acer slechte service heeft ...en dat ik die garantie moet uitbreiden met 3 jaar ..maarjah dat is ook weervanaf 149,- euro .,,

dus denk dat ik beter een asus kan nemen met de 2 jaargarantie
hoef ik niet garantie uittebreidden voor 149 euro en kan ik met dat geld extra werkgeheugen kopen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Ik zit er ook over na te denken de Asus aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met zo'n Glare scherm en met name de levensduur van het scherm; Is deze langer/ korter dan een normaal laptop scherm. Ik wil hem in de eerste plaats als desktop vervanger gaan gebruiken en zal dus nog wel een x aantal jaren met deze laptop moeten doen.
Als iemand hier suggesties of aanbevelingen over heeft, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Net als menig ander tweaker in de onderste helft van dit thread: ik zou ook gaan voor de Asus. Zij bouwen gewoon goede spullen (heb nooit problemen met Asus apparatuur gehad, maar ik heb NOG geen laptop van ze gehad).
Daarnaast zijn Acer notebooks vaak ietsje zwaarder, en (volgens Kassa bijvoorbeeld) is de service bij Acer belabberd geregeld. Alleen als het je puur en alleen om de specs gaat kan je voor de Acer kiezen. De Asus is echter ook uit te bereiden met extra RAM etc.

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 16-06-2005 18:31 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seven of Nine schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:23:
De Asus is echter ook uit te bereiden met extra RAM etc.
inderdaad.. een 512mb ram module kost tussen de 60 en 80 euro als ik het goed heb.. daarvoor zou ik niet een acer kiezen hoor :) plus dat je bij asus 24 maanden garantie hebt.. mjah :) ASUS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Melniek schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:16:
Ik zit er ook over na te denken de Asus aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met zo'n Glare scherm en met name de levensduur van het scherm; Is deze langer/ korter dan een normaal laptop scherm. Ik wil hem in de eerste plaats als desktop vervanger gaan gebruiken en zal dus nog wel een x aantal jaren met deze laptop moeten doen.
Als iemand hier suggesties of aanbevelingen over heeft, hoor ik het graag.
Een glare scherm is eigenlijk een gewoon scherm alleen zit er een speciale reflecterende coating over het scherm heen, hierdoor wordt het licht beter weerkaatst, ipv geabsorbeerd, het werkt een beetje als een spiegel (zeker als het scherm uit staat), het voordeel is echter dat de helderheid hoger is en dat kleuren etc. veel beter overkomen. Levensduur is dus gewoon gelijk aan elk ander (tft) scherm.

Ik denk zeker dat als je een aantal jaar met je laptop wil doen en getuige de ervaringen in dit topic dat de Asus dan een goede keuze is.

Overigens, ik kocht twee jaar geleden ook een laptop als dtr, maar daar ben ik toch vanaf gestapt. Het werkt daarvoor niet ergonomisch genoeg. Dus ik gebruik nu een losse tobo, muis en beeldscherm icm een laptop (alhoewel ik op dit moment laptoploos ben), maar vervanging ga ik binenkort bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-06-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb zelf goede ervaringen met Acer. Beter zelfs dan Dell.
Op mijn notebook had ik 2 jaar garantie. Ik had een klein randje op mn LCD, die over het beeld heen liep. Het scherm is vervangen door een gloednieuw scherm + kap.
Bovendien zijn de schanieren verstevigd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik heb zelf ook een acer, ook 4 keer teruggeweest.... Maar steeds blijft ie dezelfde kuren vertonen, ik heb het helemaal gehad met acer. Allerlei loze afspraken.
Doe jezelf een lol en neem geen acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vind het heel moeilijk om je een advies te geven. Ik ken de jongens van Acer goed en ze willen je altijd helpen... maar worden vaak belemmert door andere zaken (laptops die tijdens repair kwijt raken waardoor het langer duurt)
Ik heb nu 3 merken als nieuw gekocht:
Toshiba, complete ramp in 1 jaar 7 keer defect geraakt. (gelukkig vanuit de winkel een credit gekregen)
Compaq, heeft een jaar prima gewerkt zonder problemen.
En nu ja, ik heb een Acer 4002 WLMI, loopt als een trein maar ben als de dood voor een defect.
Ik weet vanuit werk achtergronden dan Acer je met gemak 2 maanden kan laten wachten op een defecte laptop en als ze terug komen, hoeft het niet per defenitie beter te gaan met je laptop....
Mijn overweging waren de specs samenhangent met de prijs, ik heb de gok genomen.
Tot op de dag van vandaag doet hij echt alles wat ik wil, ben er dus erg blij mee.
Ik moet wel zeggen... als de Asus een paar euri's meer kost (dus geen honderden) zou ik een keer voor Asus gegaan zijn.. Die service moet super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:45:
Ik had hiervoor een m3700n en daar was een scharnier van m'n scherm afgebroken omdat ik hem had laten vallen.. ze komen hem de volgende dag ophalen, repareren hem.. hij is 4 dagen van huis geweest, kostenloos!!

Een vriendin van me had een acer laptop, 11 maanden oud, grote barst in het scherm omdat de voedingskabel tussen de kast en het scherm bleef hangen en ze hem dicht duwde. Werd niet vergoed, kosten reparatie zouden 800 euro zijn !!.. ja heey :)
En je vindt het vreemd dat dat scherm niet kosteloos gemaakt is 8)7
Hoezo naief :X

Een scharnier kost 10 euro, als iedereen die zo }:O is om onvoorzichtig met zn laptop omgaat, en z'n LCD kapot heeft het vergoed krijgt van de fabrikant dan ben je gewoon als fabrikant harstikke gek :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:41:
[...]

En je vindt het vreemd dat dat scherm niet kosteloos gemaakt is 8)7
Hoezo naief :X

Een scharnier kost 10 euro, als iedereen die zo }:O is om onvoorzichtig met zn laptop omgaat, en z'n LCD kapot heeft het vergoed krijgt van de fabrikant dan ben je gewoon als fabrikant harstikke gek :Y)
Nou als dan een fabrikant die 10 euro niet wil betalen om een mooie klantenbinding te veroorzaken.. tjah.. :) dus ik neem aan dat een beetje bedrijf dat wel wil doen.. als je dan als klant vervolgens nog een laptop van hetzelfde merk wil kopen.. het ligt er een beetje aan.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die glare schermen van asus zijn dus te vergelijken met
x-black van sony en crystalbrite van acer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:26:

Tot op de dag van vandaag doet hij echt alles wat ik wil, ben er dus erg blij mee.
Ik moet wel zeggen... als de Asus een paar euri's meer kost (dus geen honderden) zou ik een keer voor Asus gegaan zijn.. Die service moet super zijn.
Acer 1692wlmi ---> € 1259.00 (plover)
asus a6va ---> € 1267.00 (pcsnel)

dus weining verschil..
ga de asus waarschijnlijk maandag of dinsdag bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:28:
[...]

Nou als dan een fabrikant die 10 euro niet wil betalen om een mooie klantenbinding te veroorzaken.. tjah.. :) dus ik neem aan dat een beetje bedrijf dat wel wil doen.. als je dan als klant vervolgens nog een laptop van hetzelfde merk wil kopen.. het ligt er een beetje aan.. :D
Je hebt het er over omdat Acer een slechte service heeft omdat Asus een scharniertje van 10 euro wel vervangt, en Acer een scherm van 800 euro, wat notabene door iemands eigen schuld stuk is, niet repareert. Dat is geen klantenbinding, maar gewoon idioot als je je daar als fabrikant aan leent.
Tenzij je graag over de kop wil, krijg je weer van die discussies van "ja het was mijn schuld maar bij die ..........blabla"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:54:
ga de asus waarschijnlijk maandag of dinsdag bestellen
Heb jij al een leverdatum van pcsnel.nl gehad ?
Ik ben van plan een mooie review te schrijven zodra dat ding binnen is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Asus heb verkozen boven de Acer op basis van specificaties en looks.
De Asus heb ik op Cebit in het echt gezien en ik was echt onder de indruk.
Het is dan wel geen design zoals Sony of Apple .... maar het was strak en helder opgezet.
Ik heb ervaring met Acer en Asus en het grootste verschil, vind ik, zit hem toch echt in garantie/compleetheid/features/stabiliteit maar boven alles : het design.
Ik zit teveel achter dat ding en ik ben dus best gecharmeerd van een mooie betrouwbare laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf ben ik ook op zoek naar een laptop en zit nu ook te twijfelen tussen een asus en een acer..
ik had een tijdje geleden de acer aspire 1522 gevonden en qua specificaties/prijs verhouding ziet-ie er heel erg aantrekkelijk uit.. ik was ook eigenlijk al van plan om deze laptop te gaan bestellen totdat ik wat gebruikerservaringen las van mensen met een Acer, dit wordt allemaal weer bevestigd in dit topic want waar het op neer komt: Als de Acer werkt, werkt-ie prima maar als er wat mee aan de hand is moet je geen hoge verwachtingen hebben van de garantie en de kans dat er wat met een Acer aan de hand is is volgens mij redelijk groot. (gebaseerd op aardig wat negatieve reviews over een Acer, hoewel negatieve ervaringen eerder worden gedeeld dan positieve, maar toch)

In mijn geval liggen de prijzen van de Asus en de Acer iets verder uit elkaar (200 euries) maar komen de specificaties wel aardig overeen..

Het gaat trouwens om de Asus A4764K-LH (http://prf.icecat.biz/ind...product;shopname=central;)

en de Acer Aspire 1522WLMi (http://prf.icecat.biz/ind...product;shopname=central;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence, maar jullie waren niet heel snel met reply-en dus heb ik zelf maar t een en ander uitgezocht, ik dacht deel het even mede voor de volgende :)

Ok, prijsverschil is iets kleiner geworden toen ik bij vergelijk.nl even de voordeligste prijzen van beide laptops heb opgezocht: Asus A4764K-LH -> 1037euries (computerpirates) en de Acer Aspire 1522WLMi -> 885 euries (xoldes) prijsverschil dus 152 euries.. Maar bij de Asus krijg je er een laptoptas en optische muis bij, weet niet wat de waarde van deze 2 produkten precies is, maar ik schat 50 euro (samen) als je dit los erbij moet kopen (wat ik dus zou doen als ik die Acer koop) Dus werkelijke prijsverschil is +/- 100 euries.

De specificaties van deze 2 laptops zijn vrijwel gelijk, het enige (echte) verschil is dat de Asus een AMD Athlon 64 3200+ processor heeft en de Acer een AMD Athlon 64 3000+

Ennieweez, het komt erop neer dat de Asus +/- 100 euries duurder is, maar dan krijg je wel:

-2 jaar garantie ipv 1 jaar
-een 3200+ processor ipv 3000+
-een Asus ipv een Acer: ;)

Ik heb m'n keuze kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
weet iemand wat voor hd er in de asus a6va zit?
5400rpm?
8 mb cache?

de asus global website geeft er geen antwoord op :(

[ Voor 29% gewijzigd door marteltor op 21-06-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:44:
No offence, maar jullie waren niet heel snel met reply-en dus heb ik zelf maar t een en ander uitgezocht, ik dacht deel het even mede voor de volgende :)

Ok, prijsverschil is iets kleiner geworden toen ik bij vergelijk.nl even de voordeligste prijzen van beide laptops heb opgezocht: Asus A4764K-LH -> 1037euries (computerpirates) en de Acer Aspire 1522WLMi -> 885 euries (xoldes) prijsverschil dus 152 euries.. Maar bij de Asus krijg je er een laptoptas en optische muis bij, weet niet wat de waarde van deze 2 produkten precies is, maar ik schat 50 euro (samen) als je dit los erbij moet kopen (wat ik dus zou doen als ik die Acer koop) Dus werkelijke prijsverschil is +/- 100 euries.

De specificaties van deze 2 laptops zijn vrijwel gelijk, het enige (echte) verschil is dat de Asus een AMD Athlon 64 3200+ processor heeft en de Acer een AMD Athlon 64 3000+

Ennieweez, het komt erop neer dat de Asus +/- 100 euries duurder is, maar dan krijg je wel:

-2 jaar garantie ipv 1 jaar
-een 3200+ processor ipv 3000+
-een Asus ipv een Acer: ;)

Ik heb m'n keuze kunnen maken..
Acer zijn echt wel goeie laptops... Asussen zien er goed uit, maar ik heb er een zelf gehad en eentje van iemand anders en die waren beide best wel onbetrouwbaar (meer in RMA geweest dan wat anders) -- het kunnen wel twee lemons geweest zijn maar ik heb al een factor 20 meer Acers gezien en daarvan heb ik nog maar een echt kapotte (DOA) gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat Acer alleen maar troep verkoopt, ze hebben denk ik de grootste collectie notebooks.. Ik heb een aantal gebruikerservaringen gelezen en de meningen over Acer verschilden nogal.. Waar iedereen het in ieder geval wel over eens was dat de garantie belabberd is van Acer.. Nu meen ik mij te herinneren dat Acer ook wel een negatieve publiciteit had in het programma Kass.. Ik zeg niet dat het rotzooi is, maar aangezien betrouwbaarheid op nummer 1 komt.. Kies ik liever een zogenaamd "A-merk"
Ik heb nog ff verder zitten kijken en heb een leuke HP gezien, met ook weer vrijwel dezelfde specificaties, deze kost rond de 900 euro.. Terwijl die Asus 1050 is.. Ik weet het niet meer hoor.. Zie door de bomen het bos niet meer.. :?

HP of Asus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:15:
[...]Nu meen ik mij te herinneren dat Acer ook wel een negatieve publiciteit had in het programma Kassa.. [...]
Seven of Nine schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:23:
[...]
Daarnaast zijn Acer notebooks vaak ietsje zwaarder, en (volgens Kassa bijvoorbeeld) is de service bij Acer belabberd geregeld.[...]
Ik quote niet vaak mezelf, maar ehm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha..
tsjek.. je hebt gelijk..

acer valt wat mij betreft af..
betrouwbaarheid staat nog steeds op nummer 1..
HP of Asus??

p.s: het gaat om deze HP: http://prf.icecat.biz/ind...=product;shopname=central;

en deze Asus: http://prf.icecat.biz/ind...=product;shopname=central;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Talon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:19:
[...]

Heb jij al een leverdatum van pcsnel.nl gehad ?
Ik ben van plan een mooie review te schrijven zodra dat ding binnen is.

jah die heb ik .....binnen ongeveer 2 weken zouden ze hem hebben ..(nog langer w8en :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de Asus of de HP. Deze keuze is minder moeilijk dan gedacht. Uit de specs kan je zien dat de Asus een 9700Pro onboard heeft met 64 meg geheugen. De HP heeft een X200 igp integrated videokaart.

Wil je dus nog een beetje spellen kunnen spelen op dat ding, dan is de Asus de enige mogelijkheid. Want die X200 IGP gaat nieuwe(re) spellen niet trekken... en lagere resoluties op die laptopschermen zien er meestal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:04:
Betreffende de Asus of de HP. Deze keuze is minder moeilijk dan gedacht. Uit de specs kan je zien dat de Asus een 9700Pro onboard heeft met 64 meg geheugen. De HP heeft een X200 igp integrated videokaart.

Wil je dus nog een beetje spellen kunnen spelen op dat ding, dan is de Asus de enige mogelijkheid. Want die X200 IGP gaat nieuwe(re) spellen niet trekken... en lagere resoluties op die laptopschermen zien er meestal niet uit.
Dat niet alleen, ook de harde schijf van de Asus is groter, Asus doet er een gratis tas en muis bij, en die van Asus is lichter. Ik zou zelf dus voor de Asus gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:18
Ik zou voor de Asus kiezen. Heb nu m'n 3e asus laptop in gebruik (L5C, L5C, W1G). En net m'n 2e L5c terug van garantie wegens een lijntje in het scherm. Ten eerste was ik m'n laptop kwijt voor maar 10 dagen inclusief vervoer. Daarnaast hebben ze praktisch alles vervangen wat los zat of lelijk was. Zoals floppy-klepje, rubbertjes, lampjescover, nieuw keyboard, nieuw scherm incl cover.

Daarnaast heeft m'n buurman na 2 acer's nu ook een asus. Bij het opsturen van z'n vorige acer voor garantie bleef deze 4 maanden weg. Daarnaast was hij binnen 3 weken weer op dezelfde manier defect. Daarnaast was er op kassa een aflevering waarin nogal veel mensen ook dezelfde ervaringen hadden met acer.

Naast het feit dat acer volgens mij maar standaard 1 jaar garantie levert (asus 2) zijn de ervaringen zoals ik ze ken en overal lees toch meer positief richting asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!!
Hier heb ik wat aan..
Alleen ik ben geen echte gamer, speel nu ook eigenlijk helemaal geen games op m'n pc..
Dus dat het feit dat die Asus daar beter in zal zijn doet me niet zo heel veel.. Ik gebruik m'n PC vooral voor muziek.. Wat ik overigens erg irritant vind is dat de werkingsduur van de batterij nergens te vinden is (van die Asus niet iig, zelfs niet bij de Asus homepage) Ik heb maar even gebeld en ze zeiden dat-ie gemiddeld 1,5 uur meegaat, dat is niet heel erg lang he? Maar goed, zal hem het grootste gedeelte van de tijd toch wel op "normale voeding" gebruiken, maar toch.. Stom iig dat zowel bij die HP als die Asus nergens iets te vinden is over de werkingsduur van de batterij, dat is toch geen overbodige informatie voor een laptop lijkt me??

Zijn er nog andere redenen (behalve dan een iets grotere harde schijf) waarvoor ik voor de Asus zou moeten kiezen? (of juist voor de HP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik ff een reply aan t tikken, zijn er ondertussen weer 2 nieuwe..:-D

Bedankt mensen!!

Dat het de Acer niet zou worden was ik al een tijdje over uit, zit nu dus nog te twijfelen tussen die Asus en die HP.. Over Asus hoor ik haast niets anders dan goeds, vooral goede verhalen over de garantie etc. Over HP heb ik nog niet zoveel gehoord/gelezen..

Iemand nog tips/advies?? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:18
Ik heb dus de W1N, en mijn buurman de M6N. Van beide houdt de batterij het ongeveer 3 uur uit met normaal werk. Met films een dikke 2 uur en met alleen mp3 afspelen uur of 6.

Dus ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. Overigens bieden veel types van asus de mogelijkheid de dvd-speler om te wisselen met een extra batterij. Dan heb je dus een uur of 12 muziek ;)

Daarnaast is het leuke van de W1N dat hij een subwoofer heeft. Niet echt geweldig geluid natuurlijk maar wel een stuk beter dan standaard laptop-geluid. De M6N heeft 4 speakers waardoor deze ook flink wat herrie kan produceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:16:
Bedankt voor je reactie!!
Hier heb ik wat aan..
Alleen ik ben geen echte gamer, speel nu ook eigenlijk helemaal geen games op m'n pc..
Dus dat het feit dat die Asus daar beter in zal zijn doet me niet zo heel veel.. Ik gebruik m'n PC vooral voor muziek.. Wat ik overigens erg irritant vind is dat de werkingsduur van de batterij nergens te vinden is (van die Asus niet iig, zelfs niet bij de Asus homepage) Ik heb maar even gebeld en ze zeiden dat-ie gemiddeld 1,5 uur meegaat, dat is niet heel erg lang he? Maar goed, zal hem het grootste gedeelte van de tijd toch wel op "normale voeding" gebruiken, maar toch.. Stom iig dat zowel bij die HP als die Asus nergens iets te vinden is over de werkingsduur van de batterij, dat is toch geen overbodige informatie voor een laptop lijkt me??

Zijn er nog andere redenen (behalve dan een iets grotere harde schijf) waarvoor ik voor de Asus zou moeten kiezen? (of juist voor de HP)
Als je een zuinigere zoekt, zou je wellicht kunnen kijken naar de A6K. Dat is degene die ik ook in bestelling heb staan, en die zou 2,5 a 3 uur met n batterij moeten doen. Wat dat betreft is de AMD Mobile 64 series niet zo zuinig als de AMD Turion 64 series. Is wel weer ietsjes duurder daarentegen, krijg je wel weer een ingebouwde webcam voor terug.

Trouwens, als je er voornamelijk muziek op gaat luisteren, zijn deze speakers misschien ook wel schattig. Klinken best aardig voor n set zonder subwoofer (beter dan ingebouwde speakertjes). Zijn alleen in de online Apple store te krijgen hier in Nederland voor zover ik weet. Bezorgen wel gratis thuis!

[ Voor 14% gewijzigd door RSpliet op 22-06-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx 4 the reply!!

Nu zal ik niet voornamelijk muziek luisteren (met bijv. winamp etc.) Ik zal m'n laptop vooral gebruiken voor Stanton Final Scratch.. (programma waarme je muziekbestanden kunt aansturen via je draaitafels, vergt dus veel meer van de pc dan alleen luisteren met winamp) Maar ook eigen producties maken met bijvoorbeeld Reason/Orion/Cubase..

De laptop is dus bedoeld om in een club/ op een feest muziek te kunnen draaien (mbv Final Scratch)
Daarom is betrouwbaarheid ook prioriteit nummer 1. Ik kan me natuurlijk niet veroorloven dat het geluid ineens uitvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze ASUS ook zo'n black scherm zoals je dat wel eens bij andere laptops ziet. Zo'n soort spiegel is het meer? Heb nl deze ASUS ook op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
laat je trouwens bij azerty niet in de maling nemen ;)
dr staat dat ze de Asus A6VA hem verkopen met 1680x1050 scherm, maar eigenlijk is het een 1280x800 wxga scherm. Helaas...

edit: volgens mij heeft de asus wel een glans scherm. Ik kreeg van Azerty het volgende door:
De notebook heeft een scherm: 15.4 inch TFT WXGA Glare (1280x800).

dit is natuurlijk niet alleen bij azery zo, maar bij alle shops in de pricewatch

[ Voor 49% gewijzigd door marteltor op 22-06-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: volgens mij heeft de asus wel een glans scherm. Ik kreeg van Azerty het volgende door:
De notebook heeft een scherm: 15.4 inch TFT WXGA Glare (1280x800).

dit is natuurlijk niet alleen bij azery zo, maar bij alle shops in de pricewatch[/quote]

KLopt hij heeft een glanzend schermpje ... bij de VS site staat ook dat die colorshine heeft ..
dat betekent dus glazend schermpie ....

(BTW wel vervelend dat ze steeds andere namen daarvoor gebruiken...ACER - Crystelbrite
..Sony -xblack en ga zo maar door )

oowjah azerty is nu de goedkoopste ...is het een beetje goede winkel ...volgens de shopsurvery wel ...maar weet iemand van jullie er nog iets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik denk dat alles wat men te melden heeft over die shop wel in de shopsurvey staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Seven of Nine schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:25:
[...]

Als je een zuinigere zoekt, zou je wellicht kunnen kijken naar de A6K. Dat is degene die ik ook in bestelling heb staan, en die zou 2,5 a 3 uur met n batterij moeten doen. Wat dat betreft is de AMD Mobile 64 series niet zo zuinig als de AMD Turion 64 series. Is wel weer ietsjes duurder daarentegen, krijg je wel weer een ingebouwde webcam voor terug.
Ik heb zelf die Asus met een mobile 64 processor en de werktijd op de batterij valt erg mee. Zonder al te gekke dingen te doen houd hij het ook wel dik 2.5 uur uit.

Maar goed dat neemt niet weg dat de Turion 64 waarschijnlijk wel langer op een batterij kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:13:
Ik zou voor de Asus kiezen. Heb nu m'n 3e asus laptop in gebruik (L5C, L5C, W1G). En net m'n 2e L5c terug van garantie wegens een lijntje in het scherm. Ten eerste was ik m'n laptop kwijt voor maar 10 dagen inclusief vervoer. Daarnaast hebben ze praktisch alles vervangen wat los zat of lelijk was. Zoals floppy-klepje, rubbertjes, lampjescover, nieuw keyboard, nieuw scherm incl cover.
Klink eigelijk niet echt goed al die dingen die moesten worden vervangen. Ik dacht dat asus altijd wel heel degelijk was. Ben je er rauw mee omgegaan?

Ik twijfel nu ook tussen acer ( 5024WLMi ) en asus ( Z718Ne ) . Over asus hoor ik nooit slechte verhalen. Het kan zijn dat deze lui gewoon goede apparatuur leveren. Of het is zo dat er niet veel bezitters zijn van een asus laptop. Graag reacties hierop.

Ook graag reacties van mensen die een Z718Ne in hun bezit hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Asus support is echt top. Ik woon in België en wou dus een Azerty toetsenbord. Maar de prijs in Nederland was 200 euro goedkoper en een azerty toetsenbord kostte me 45 euro. Alleen duurde het 2 maand voor dat keyboard uit taiwan kwam :) Had de laptop ondertussen al binnen en moest dus zelf het keyboard erin zetten.

Een mailtje naar de tech support en nog geen uur later had ik een uitgebreide mail terug met alle instructies... de garantie is ook wereldwijd, als je af en toe naar het buitenland gaat wil je ook daar goede support.

Koop gewoon die Asus en bestel meteen 512 MB extra. Heb een Asus 1.3 Centrino en een week geleden een HP 1.7 Centrino van het werk gekregen. Toch werk ik 10x liever op men Asus machientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nick
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2023

.nick

Where words fail, Music speaks

is de asus a6va met verwisselbare pci-express videokaart module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hoedje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:21:
Ik (en nog wel wat mensen op het forum) hebben hele slechte ervaring met Acer service.
* Fuzzillogic steekt vinger op.
Oftewel ik zou gaan voor de asus!
Ik heb geen ervaring met Asus. Maar afgaande op de ellende die Acer's service mij bracht zou ik zeker niet voor Acer kiezen.

Sowieso bij voorkeur gewoon in een winkel in de buurt kopen. Ja dat is duurder, maar als je gedonder hebt met service dan heb je tenminste een aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net van Mycom en daar hebben ze zowel de ASUS 2718Ne als de ASUS Z2075C. Ik twijfel nu of ik een van deze zal kopen.

Spec's van de Z718Ne
Merk ASUS
Type Z718Ne
Type processor Intel Pentium M 735
Processorsnelheid 1,7 GHz
Geheugen 1 GB DDR
Schermgrootte 15,4 inch (zo'n glansscherm)
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9700, 64 MB
Harde schijf grootte 80 GB
WLAN Ja
8x DVD brander

kost 1299 euro en je krijgt er (tot zaterag) een externe HB van 60 GB bij voor nop)

Spec's van de Z705C:
de verschillen:

pentium M 715 (1,5 ghz)
512 DDR
ATI mobility Radeon 9600, 64 MB
40 GB harddisk
beeldscherm = gewoon TFT, dus geen glans
kost 999 euro en je kan er voor 79 euro dezelfde HD bijkopen

Wat ga ik ermee doen:
office toepassingen, email, internet
photoshoppen
videobewerken ws met Pinnancle 9

Wat vinden jullie?
is de extra 512 MB RAM, de 40 gig grotere HD en de nieuwere videokaart 240 ex btw extra waard? Als ik voor de M715 ga dan moet ik zowiezo een externe grotere HDD kopen want die 40 Gig is niet voldoende. Is ook niet zo erg, want een externe HD kan ik dan ook aan mijn bureau PCtje koppelen.

Ben benieuwd naar jullie advies en ervaringen!
Ook tips voor een betere koop zijn welkom natuurlijk. OBV dit forum heb ik in elk geval ACER al laten afvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:53:
Ik kom net van Mycom en daar hebben ze zowel de ASUS 2718Ne als de ASUS Z2075C. Ik twijfel nu of ik een van deze zal kopen.

Spec's van de Z718Ne
Merk ASUS
Type Z718Ne
Type processor Intel Pentium M 735
Processorsnelheid 1,7 GHz
Geheugen 1 GB DDR
Schermgrootte 15,4 inch (zo'n glansscherm)
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9700, 64 MB
Harde schijf grootte 80 GB
WLAN Ja
8x DVD brander

kost 1299 euro en je krijgt er (tot zaterag) een externe HB van 60 GB bij voor nop)

OBV dit forum heb ik in elk geval ACER al laten afvallen!
En waarom? Voor alle negatieve ervaringen kan je er onderhand netzoveel positieve ervaringen tegenover zetten. Kijk anders maar eens naar de productwaarderingen op bijv. kieskeurig.nl, of de marktpositie van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als je een bureaupc hebt, waarom heb je dan ook extra HD ruimte nodig op je notebook? Ga je de notebook veel meenemen? Ga je hem buiten gebruiken (i.v.m. glare)? Hoe snel zijn de harde schijven? (4200 rpm, is zo traaaaag).

Tja je geeft aan dat je ook een desktop hebt, dus is de notebook voor erbij? Punt is namelijk dat videobewerken zwaar is, zeker voor een laptop. Dus daarom is het wellicht handiger om je desktop iets up te graden en het daarmee te doen. En dan een echt voordelige laptop te kopen met basic specs, dus ingebouwde grafische chip, misschien wel Celeron M (klokt iets minder ver terug, maar is ook zeer energiezuinig en is veel goedkoper) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef:

Als je een bureaupc hebt, waarom heb je dan ook extra HD ruimte nodig op je notebook? Ga je de notebook veel meenemen? Ga je hem buiten gebruiken (i.v.m. glare)? Hoe snel zijn de harde schijven? (4200 rpm, is zo traaaaag).

Tja je geeft aan dat je ook een desktop hebt, dus is de notebook voor erbij? Punt is namelijk dat videobewerken zwaar is, zeker voor een laptop. Dus daarom is het wellicht handiger om je desktop iets up te graden en het daarmee te doen. En dan een echt voordelige laptop te kopen met basic specs, dus ingebouwde grafische chip, misschien wel Celeron M (klokt iets minder ver terug, maar is ook zeer energiezuinig en is veel goedkoper) etc.[

Mijn bureaupc is 3,5 jaar oud. Is 1,5 ghz (156 MB pc 133 RAM)+ 40 mb HDD, geen dvd, geen geschikte videokaart, geen firewire. Upgraden naar iets waarmee ik kan videobewerken kost 150 eurotjes.
Voor mijn werk en ook prive heb ik een notebook nodig, dus die komt er zoiezo. En dan ga ik ook een draadloos netwerkje aanleggen met bureaupc en notebook. Heb ook gekeken naar basic, maar dan ben je toch al snel 6-700 eurootjes kwijt. = die upgrade en dan ben ik voor beiden samen (met een matige configureatie voor het videobewerken) alweer zeker 800 euro verder. Vindt dat ik voor dat verschil misschien beter een goede flaptop kan kopen en de desktop gewoon voor de officedingen blijf bgebruiken. Hiervoor is ie prima geschikt.

externe HDD is trouwens 5400 rpm, interne weet ik eigenlijk niet; kan het niet vinden in de specs, dus morgen maar even bellen...

Over ACER, ik heb er ook een gehad en mijn collega ook. Met name de service ben ik niet zo enthousiast over... en die heb ik wel nodig gehad. Als ik opdit forum kijk is dat met name waarover men klaagt, dus ....

Ben benieuwd naar jullie verdere input mbt upgrade oude pc en basis laptop versus snelle laptop en oude pc úitfaseren' in een jaartje of 2.

Thanx, Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laatste, die pc is naar mijns inzien te oud om er nog wat van te maken. Maar ja ik ben dan ook niet echt een die-hard tweaker.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:58

Quarkey

Waterpolo, a way of life

Ik was ook al druk bezig met het zoeken naar een laptop. Ik neig ook naart Asus, maar het enige bezwaar van deze laptop is dat hij een 4200 rpm schijf heeft (http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3493).
Dat lijkt me wel erg langzaam. Voor de rest is het een hele leuke laptop.
ik zag wel de M6743NE in de pricewatch. Die lijkt me ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quarkey schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:28:
Ik was ook al druk bezig met het zoeken naar een laptop. Ik neig ook naart Asus, maar het enige bezwaar van deze laptop is dat hij een 4200 rpm schijf heeft (http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3493).
Dat lijkt me wel erg langzaam. Voor de rest is het een hele leuke laptop.
ik zag wel de M6743NE in de pricewatch. Die lijkt me ook erg goed.
Deze laptop heeft een geheugen van 512 MB, die van Mycom van 1 GB. Maar die van Azerty heeft wel weer een videokaart met geheugen van 126 mb , terwijl die van Mycom weer een videokaart heeft van 64 mb.

Aangezien ik wel wil kunnen videobewerken met de laptop is de videokaart wellicht toch wel belangrijker dan het interne geheugen; die kan je nog bijplaatsen... Wat vinden jullie?

Maar ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn eerste vraag:

vinden jullie het waard om een verschil van 240 ex btw (tussen de Z705C en de Z718Ne) te betalen
voor 512 Mb extra geheugen, 100 Gb harde schijf meer (waarvan 60 GB extern) en een processor van 1,7 ipv 1,5 GHZ.
Merkt je het verschil tussen 1,5 en 1,7 eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:17:
Mijn bureaupc is 3,5 jaar oud. Is 1,5 ghz (156 MB pc 133 RAM)+ 40 mb HDD, geen dvd, geen geschikte videokaart, geen firewire. Upgraden naar iets waarmee ik kan videobewerken kost 150 eurotjes.
Voor mijn werk en ook prive heb ik een notebook nodig, dus die komt er zoiezo. En dan ga ik ook een draadloos netwerkje aanleggen met bureaupc en notebook. Heb ook gekeken naar basic, maar dan ben je toch al snel 6-700 eurootjes kwijt. = die upgrade en dan ben ik voor beiden samen (met een matige configureatie voor het videobewerken) alweer zeker 800 euro verder. Vindt dat ik voor dat verschil misschien beter een goede flaptop kan kopen en de desktop gewoon voor de officedingen blijf bgebruiken. Hiervoor is ie prima geschikt.

externe HDD is trouwens 5400 rpm, interne weet ik eigenlijk niet; kan het niet vinden in de specs, dus morgen maar even bellen...

Over ACER, ik heb er ook een gehad en mijn collega ook. Met name de service ben ik niet zo enthousiast over... en die heb ik wel nodig gehad. Als ik opdit forum kijk is dat met name waarover men klaagt, dus ....

Ben benieuwd naar jullie verdere input mbt upgrade oude pc en basis laptop versus snelle laptop en oude pc úitfaseren' in een jaartje of 2.

Thanx, Maxi
Ik snap het helemaal. Dan zal inderdaad een notebook, vrijwel sowieso een flinke snelheidsverhoging geven. Ik zou alleen heel kritisch kijken naar de specs, de eisen die je hebt (dus min. xxxx resolutie, centrino etc). Dan kijken naar de verschillende merken (breek me de bek niet open over Acer, daar heb ik ook niet echt prettige ervaringen mee). Maar goede merken zijn er ook, zoals HP, Dell, Asus, IBM (buiten budget).

In dat geval zou ik overigens jouw keuze ondersteunen, en gewoon gaan voor een hele mooie laptop. Je kunt voor 12 a 13 honderd euro nu eenmaal niet én een nieuwe desktop kopen (upgrade is zinloos naar mijn mening) en een laptop kopen. Evt. kun je de laptop nog aansluiten op extern, tobo, muis en beeldscherm (doe ik ook), om ook nog een enigszins ergonomische werkpositie te verkrijgen!

Maar dan blijven toch nog een paar vragen hangen. In hoeverre is het gewicht en de grote belangrijk, oftwel hoeveel ga je dat ding meesjouwen en waarmee. Daarnaast is het (bijna) onmogelijk om met een glare scherm buiten in het zonnetje te werken, dus wil je buiten werken met je laptop, dan zal je daar rekening mee moeten houden.

Tot slot, ik zou echt kijken naar een snellere dan 4200 rpm HDD, de laptop voelt namelijk heel traag aan, programma's starten langszaam op etc. En zeker als je ook nog is gaat videobewerken, loont het helemaal om te kijken of je metteen naar een interne 7200 rpm kan gaan...

[ Voor 29% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:07:
[...]

Ik snap het helemaal. Dan zal inderdaad een notebook, vrijwel sowieso een flinke snelheidsverhoging geven. Ik zou alleen heel kritisch kijken naar de specs, de eisen die je hebt (dus min. xxxx resolutie, centrino etc). Dan kijken naar de verschillende merken (breek me de bek niet open over Acer, daar heb ik ook niet echt prettige ervaringen mee). Maar goede merken zijn er ook, zoals HP, Dell, Asus, IBM (buiten budget).

In dat geval zou ik overigens jouw keuze ondersteunen, en gewoon gaan voor een hele mooie laptop. Je kunt voor 12 a 13 honderd euro nu eenmaal niet én een nieuwe desktop kopen (upgrade is zinloos naar mijn mening) en een laptop kopen. Evt. kun je de laptop nog aansluiten op extern, tobo, muis en beeldscherm (doe ik ook), om ook nog een enigszins ergonomische werkpositie te verkrijgen!

Maar dan blijven toch nog een paar vragen hangen. In hoeverre is het gewicht en de grote belangrijk, oftwel hoeveel ga je dat ding meesjouwen en waarmee. Daarnaast is het (bijna) onmogelijk om met een glare scherm buiten in het zonnetje te werken, dus wil je buiten werken met je laptop, dan zal je daar rekening mee moeten houden.

Tot slot, ik zou echt kijken naar een snellere dan 4200 rpm HDD, de laptop voelt namelijk heel traag aan, programma's starten langszaam op etc. En zeker als je ook nog is gaat videobewerken, loont het helemaal om te kijken of je metteen naar een interne 7200 rpm kan gaan...
Hoedje, je hebt gelijk; Ik moet niet alleen naar ASUS kijken... Maar er is zoveel; ik zie door d e (www) bomen het bos niet en dacht een goed advies van de Mycomverkoper gehad te hebben. Een snellere HDD is dus wel slim... Daarover ben ik door die verkoper niet geinformeerd en ik ben het vergeten te vragen; .. Maar je hebt gelijk..
Ik ga overigens zelden of nooit buiten werken en ga niet zovaak op pad met de laptop. Misschien 3-4 x per maand oid met trein/ auto. Gewicht/ omvang dus onbelangrijk..

Waar vindt ik een laptop met vergelijkbare specs en een 7200rpm/ 5400 rpm HDD? De meesten hebben toch 4200 rpm? Of is het een afweging om een laptop met kleine (en trage) HDD te nemen en een snelle externe HDD los te kopen. Die kan dan ook aan mijn desktopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je keuze gaat tussen Acer en Asus zou ik voor Asus gaan.

Ik heb zelf ook de afweging moeten maken, maar de brakke service van Acer heeft mij doen beslissen voor de Asus te gaan.

De winkel waar ik de laptop besteld heb bevestigde de slechte service van Acer, plus dat Acer standaard 1j gar. geeft, Asus 2j.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:37:
[...]

Waar vindt ik een laptop met vergelijkbare specs en een 7200rpm/ 5400 rpm HDD? De meesten hebben toch 4200 rpm? Of is het een afweging om een laptop met kleine (en trage) HDD te nemen en een snelle externe HDD los te kopen. Die kan dan ook aan mijn desktopje.
Ik ben nu naarstig aan het zoeken naar een laptop met zowel een HDD met 5400 rpm en een videokaart van minimaal 128 mb. Ik vind van alles waar of het ene of het andere in zit...

iemand tips hoe en waar te zoeken? bij pricewatch kan je dit niet als spec's invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik wil je best helpen, maar wat zijn je specs, even een voorzetje:
15 inch breedbeeldscherm met min 1280 * 800 resolutie
grote HDD met 5400 rpm
relatief snelle videokaart (niet intern)
DVD brander
centrino
max budget 1300 euro incl. btw

Volgens heb ik het zo wel een beetje. Zeg het even als ik iets ben vergeten. Ik zal even speuren...

Oke:
Hmm, dat is toch iets moeilijker dan ik dacht. Iig bij HP kun je kijken naar de nx serie. Als je geen breedbeeldscherm neemt is daar vrij veel te vinden.

Bij Dell Inspiron 6000:
Processor Intel® Pentium® M730 Processor(1.60GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)
Geheugen 512MB 400MHz DDR RAM (2x256)
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Grafische kaart 64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harde schijven 60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Muis Dell USB Optical muis
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Standard Warranty 1 Jaar CAR (Collect and Return )
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij
LCD scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
Dit alles voor 1200 euro incl. verzenden!

En je hebt van Asus de A6VA specs: http://www.asus.com/produ...del=533&l1=5&l2=24&l3=193. Tja...

[ Voor 63% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk ook zo'n soort laptop, maar dan iets lichter qua gewicht misschien. Maar een goede videokaart (128 MB) én een HDD van min. 5400 rpm is amper te vinden. De HP Compaq Business notebooks hebben het wel allemaal, het is iig mogelijk ze te bestellen met beide. Maar die hebben dan weer andere tekortkomingen...

De HP Compaq businussmodellen vindt je hier:
http://h10010.www1.hp.com...283797-283797-283801.html

Maar aan de andere kant: Bijna alle modellen van welk merk dan ook gebruiken een 4200 rpm schijf... Dan kan dat toch niet zooo slecht zijn? Anders zouden weet ik hoeveel mensen met een langzame laptop rond lopen en dat valt toch wel mee of zit ik er nou helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:18:
Maar aan de andere kant: Bijna alle modellen van welk merk dan ook gebruiken een 4200 rpm schijf... Dan kan dat toch niet zooo slecht zijn? Anders zouden weet ik hoeveel mensen met een langzame laptop rond lopen en dat valt toch wel mee of zit ik er nou helemaal naast?
Tja, het probleem is dat veel mensen niet kijken naar de snelheid van de harde schijf. "Gewone" mensen denken, dat een 100 gb harde schijf beter is dan een 60 gb harde schijf. Daarom is het voor de fabrikanten commercieel gezien niet zo heel interessant om er een (veel duurdere) snellere harde schijf in te stoppen.

Ik vind het persoonlijk dus wel zo slecht. Ik heb nu een D610, maar ik had een Acer 800. Afgezien van al het gekloot wat ik met de Acer heb gehad, en dan vooral met die niet-bestaande service, was ik er redelijk tevreden over. Alleen er zat een 4200 rpm schijf in, en zelfs met maar een 1,3 centrino merkte je gewoon dat het on-ge-lo-fe-lijk langzaam was. Het probleem met een langzame harde schijf is dat je notebook langszaam voelt, programma's doen er lang over om te laden, windows doet er lang over om op te starten. Het duurt lang om dingen te kopieren enz. Dat vond ik persoonlijk heel irritant.

Zeker als je zoals TS aan videobewerken wil doen, dan is een snelle harde schijf een must-have. Maar ik vind eigenlijk dat iedereen aan de snelle harde schijf moet.

/me Het Hoedje-voor-de-snelle-harde-schijf-in-de-notebook-front B). Ohja, de D610 heeft een 7200 rpm en dat is dus echt geweldig.

Tot slot het is in mijn optiek dan ook veel wijzer om een paar centjes meer uit te geven aan een snelle harde schijf dan een snellere processor, videokaart oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:05:
Ik wil je best helpen, maar wat zijn je specs, even een voorzetje:
15 inch breedbeeldscherm met min 1280 * 800 resolutie
grote HDD met 5400 rpm
relatief snelle videokaart (niet intern)
DVD brander
centrino

Volgens heb ik het zo wel een beetje. Zeg het even als ik iets ben vergeten. Ik zal even speuren...
beeldscherm min 14 inch is prima
centrino, weet ik niet...
grote HBB met 5400 rom klopt; maar zou ikdie ook extern kunnen nemen (dus combi kleine /trage hdd en snelle grote HDD USB extern?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje, sorry voormijn vertraagde post; ik had al eenbericht gemaakt, maar werd gebeld en heb het verzonden, voordat ik zag dat je alweer verder was...
Ik zal je links, en opties bekijken..

Thanx tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje;
bij de specs voor de Dell Inspiron 6000 geef je aan dat er een videokaart met 64MB intern inzit. Is dat dan wel voldoende voor videobewerking?? Als dat voldoende zou zijn heb ik wel meerder opties voor een HDDF met 5400 rpm , ook bij ASUS, gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:56:
Hoedje;
bij de specs voor de Dell Inspiron 6000 geef je aan dat er een videokaart met 64MB intern inzit. Is dat dan wel voldoende voor videobewerking?? Als dat voldoende zou zijn heb ik wel meerder opties voor een HDDF met 5400 rpm , ook bij ASUS, gezien.
Het is een X300, die is op zich vrij snel (vergeleken met een 9600 en 9700). Ik denk dan ook dat je met 64 mb genoeg hebt, maar evt. kun je kiezen voor een 128 mb versie. Overigens maakt videobewerken alleen of voornamelijk gebruik van de CPU, intern geheugen en harde schijf. Daarnaast zou je evt. voor een 100 gb 5400 rpm intern kunnen doen, maar dan zou ik idd kiezen voor een 7200 rpm 60 gb intern en dan een 7200 rpm 3,5 inch extern (wellicht tweedehands). Dat merk je namelijk wel met videobewerken, veel grote bestanden lezen en wegschrijven. Verder is het handig om dan één reepje 512 mb bij Dell te doen en dan zelf er een reepje bij te steken.

Overigens zou ik wel aanraden om even met Dell te bellen, ze kunnen altijd wel wat aan de prijs doen. Zie ook het 6000 en 9300 topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je adviezen hoedje

Ik heb zelf ook weer iets anders gevonden
http://www.laptops4u.nl/info/a6va-barebone-bto.html

je kunt een barebone asus a6va zelf samenstellen. Met een 80 gb 5400 rpm en 1x 512 mb , de X700 128 mb radeon kom ik op 1255 euro uit. Een 60 Gb 7200 rpm kan ook en kost dan weer 40 euro meer...
Overigens alles zonder besturingssysteem/software...

Lijkt me erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niks dan?

Inspiron 6000 Performance

Intel® Pentium® M730 Processor(1.60GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics+15"WXGA LCD
NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
1 Jaar CAR (Collect and Return)
512MB 400MHz DDR RAM (1 x512)
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
AC Adapter D-Series 65W Power Cord
Primaire 6 Cell 53 WHr batterij
NL - Modem & Adapter
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
European - Dell TrueMobile™ 350 internal Bluetooth Module
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Dell USB Optical muis

Kost 1.233,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen nergens het aantal poorten vinden..? USB enzo. Ook zijn die x in 1 cardreaders wel handig maar die staan er ook niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

jozy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:19:
Ik zou ook voor acer gaan, mits je je garantietermijn zou verlengen naar 3 jaar. Ik heb vaak gelezen/gezien dat acers op één of ander manier vaak kapoetos gaan
Als er spullen voor je school op staan, en je hem echt nodig hebt, kan je dat risico toch niet nemen!!! Ik zou als ik er echt van afhankelijk was nie voor een 'budget' acer gaan (en ja, ik weet ook wel dat acer geen B-merk is, maar het kan toch ook nét niet meten met de échte topmerken)

Een externe schijf is leuk, maar wel relatief kwetsbaar (voor verlies, diefstal en defecten), en hij is langzamer dan je interne schijven. Kortom, als je er op wilt werken is het zeker geen optie. Ook kost het werken met een extra harde schijf relatief veel stroom. Nouja, het is dus wel leuk om er bij te hebben, maar ik zou in eerste instantie een schijf nemen die groot genoeg is voor 'alles' wat je er op gaat doen, en nog wat extra's :p
Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:20:

Het is een X300, die is op zich vrij snel (vergeleken met een 9600 en 9700).
Een 9600 is toch min of meer identiek aan een X600, met verschil in de agp/pci-e bus. maar bij dit budget segment merk je dat in prestaties nauwelijks. Een X300 (X600 op lagere kloksnelheid, en zelfs met minder pipelines?) laat het in 3d toch echt serieus afweten.. voro photoshoppen en office werk issie wel ruim voldoende.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:55:
Is dit niks dan?

Inspiron 6000 Performance

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
De topicstarter wilde kunnen gamen, dat lijkt me een X300 wel een flinke aanslag op het gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door Luxx op 14-07-2005 14:12 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op deze pagina kun je allle specs vinden:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs (en dan alle tabbladen checken).

Wat ik daar snel zie:
Geïntegreerde SD-kaartlezer (Secure Digital)
4 * USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:03:
Op deze pagina kun je allle specs vinden:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs (en dan alle tabbladen checken).

Wat ik daar snel zie:
Geïntegreerde SD-kaartlezer (Secure Digital)
4 * USB 2.0
:+ Jep, daar staat allemaal... 4x usb is goed, alleen die kaartlezer is dus alleen voor SD kaartjes... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1.233 is trouwens ex BTW :X

Ik heb m geconfigureerd via het business-gebeuren... Wordt dus toch best wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:32:
Die 1.233 is trouwens ex BTW :X

Ik heb m geconfigureerd via het business-gebeuren... Wordt dus toch best wel prijzig.
Oei, dan houdt het wel op ben ikbang. Zat al te zoeken bijDell.

Ik blijf maar dromen over de AUS A6Va. Lijkt me toch wel een gaaf machientje.
Zit te dubben of ik zal gaan voor 80 gb 5400 rpm of 60 gb 7200 rpm. Dat videobewerken doe ik zelden (maar de laptop moet het dus wel aankunnen) en gamen al helemaal niet....

En ook twijfel ik over een M740 of 730 processor. Alles samen wordt het toch wel weer erg aan deprijs..., dus als er nog wat vanaf kan, dan graag

Ik kijk overigens nog steeds op die laptop4u site, waarop je zelf kunt configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kuch kuch:
Bij Dell Inspiron 6000:
Processor Intel® Pentium® M730 Processor(1.60GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)
Geheugen 512MB 400MHz DDR RAM (2x256)
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Grafische kaart 64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harde schijven 60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Muis Dell USB Optical muis
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Standard Warranty 1 Jaar CAR (Collect and Return )
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij
LCD scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
Dit alles voor 1200 euro incl. verzenden!
En was dus wel incl. btw en verzenden...

A6va is wel erg mooi btw, maar is qua specs niet helemaal geschikt voor jouw wensen (naar mijn mening dan).
Luxx schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:03:

Een 9600 is toch min of meer identiek aan een X600, met verschil in de agp/pci-e bus. maar bij dit budget segment merk je dat in prestaties nauwelijks. Een X300 (X600 op lagere kloksnelheid, en zelfs met minder pipelines?) laat het in 3d toch echt serieus afweten.. voro photoshoppen en office werk issie wel ruim voldoende.
Damn, ik had dus net een hele reacties getikt, maar dat is allemaal weg, verdomde backknop op m'n muis ook. Let wel, het gaat allemaal over Radeon Mobility. Nu, de korte versie, X600 is een verbeterde versie van de 9700. De 9700 is een heel stuk sneller dan de 9600. De X300 is weer gebaseerd op de X600 (meer dan de X600 op de 9700). Hij is lager geklokt, maar heeft ook weer nieuwe features die zorgen voor betere prestaties. Daarnaast is hij ook weer kleiner gebakken, wat leidt tot minder stroomverbruik en betere prestaties (kortere afstanden). Als we dan dus ook kijken naar de benches, dan zie je de 9600 stijf onderaan, dan de 9700, vrijwel gelijk met de X300, die bij sommige spellen wel een stuk beter scoort (en andere weer niet :P) en dan de X600 die niet eens zo gek veel beter scoort. De X700 daarentegen, maakt weer gebruik van een heel ander design en halen ook veel betere prestaties. Overigens is de naam X300 enigsinds misleidend, want de prestaties zijn zonder meer beter dan z'n desktopbroertje, die nauwelijks integrated graphics kan verslaan.
De topicstarter wilde kunnen gamen, dat lijkt me een X300 wel een flinke aanslag op het gebruik.
DillenF en ik reageerden allebei op maxi66. Aangezien die niet wil gamen, maar wil videobewerken (waar de videokaart nauwelijks verschil maakt) is een hoger-dan-X300 kaart een flinke aanslag op het budget.

[ Voor 63% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:

En was dus wel incl. btw en verzenden...

A6va is wel erg mooi btw, maar is qua specs niet helemaal geschikt voor jouw wensen (naar mijn mening dan).

.
Hoedje, je uitleg over de grafische kaart gaat mijn petje te boven. Je zegt dat de A6VA qua specs niet helemaal geschikt is, maar ik kijk nu naar een zelf te kiezen opbouw voor de barebone A6VA:

specs:
512 MB DDR2 (1x)
80 GB HDD 5400 rpm og evt 60 GB 7200 rpm
pentium M730 of 740

verder standaard dvd +- RW DL
ATI mobility Radeon X700 128 VGA/ interne webcam
15,4 WXGA TFT

Waar zit het hem in dat je de spec's minder goed gekozen vind voor mijn gebruikseisen? En wat is dan de pre van de DELL van 1200 euro die jij hebt laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:04:
[...]

Hoedje, je uitleg over de grafische kaart gaat mijn petje te boven. Je zegt dat de A6VA qua specs niet helemaal geschikt is, maar ik kijk nu naar een zelf te kiezen opbouw voor de barebone A6VA:

specs:
512 MB DDR2 (1x)
80 GB HDD 5400 rpm og evt 60 GB 7200 rpm
pentium M730 of 740

verder standaard dvd +- RW DL
ATI mobility Radeon X700 128 VGA/ interne webcam
15,4 WXGA TFT

Waar zit het hem in dat je de spec's minder goed gekozen vind voor mijn gebruikseisen? En wat is dan de pre van de DELL van 1200 euro die jij hebt laten zien?
Tja, het maakt mij verder niet zoveel uit welke je koopt.

Pre A6VA vs 6000
-snellere proc 740 vs 730
-veel snellere graka
-en een beetje het design

Cons A6VA vs 6000
-lagere resolutie scherm 1280 * 800 vs 1680 * 1050
-iets duurder (maar daar staan specs tegenover)
(-moet zelf harde schijf regelen) oh wacht jij kiest barebone...

Neutraal
-beide DL DVD brander
-andere specs zijn volgens mij ook gelijk

Het verschil in de gebruikseisen zit hem in de harde schijf. Maar verder als je die inderdaad kunt laten omruilen in de winkel. Dan is het enige verschil nog het hoge resolutie scherm, tja als je dat niet belangrijk vind, dan krijg je bij de Asus gewoon meer waar voor je geld. Overigens denk ik dat de videokaart, als je niet gaat gamen, echt overkill is. Dus ik weet niet of het mogelijk is, maar daar zou ik een lagere optie voor kiezen als je de Asus kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net besteld een ASUS A6Va met HDD 80 gb 5400 rpm. Bij laptops4U
Na veel twijfels toch maar voor de degelijkheid van ASUS, goede garantie en de nieuwste componenten gekozen.... Kan ie lekker lang mee (I hope).
Levering ws volgend weekend of ma/di erna.

Dank voor jullie input!! Heeft me erg goed geholpen keuzes te maken.
Als ie er is, laat ik even weten of ie echt zo geweldig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:03:
Ik heb net besteld een ASUS A6Va met HDD 80 gb 5400 rpm. Bij laptops4U
Na veel twijfels toch maar voor de degelijkheid van ASUS, goede garantie en de nieuwste componenten gekozen.... Kan ie lekker lang mee (I hope).
Levering ws volgend weekend of ma/di erna.

Dank voor jullie input!! Heeft me erg goed geholpen keuzes te maken.
Als ie er is, laat ik even weten of ie echt zo geweldig is..
Al geleverd gekregen?
a6v schijnt slecht leverbaar te zijn momenteel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:42:
[...]
Cons A6VA vs 6000
-lagere resolutie scherm 1280 * 800 vs 1680 * 1050
-iets duurder (maar daar staan specs tegenover)
(-moet zelf harde schijf regelen) oh wacht jij kiest barebone...
Ivm het scherm, ik heb zelf een dell crt staan hier en dat kan toch wel wat beter. Met brightness op null en contrast op 100 ziet ie er 't best uit :?

Hoe zit dat bij de laptop schermpjes van Dell? Die hogere resolutie daar zou ik mss wat extra voor willen spenderen.
Ik heb echter ook gezien dat er een nieuwe Asus M6Va is. Deze is wel met bete scherm leverbaar. Weet er iemand of dit nog komt voor de A6Va?
Pagina: 1