Bedankt, dat wist ik zelf ook nietVorlon schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:51:
[...]
Misschien ten overvloede, maar aangezien het blijkbaar niet helemaal duidelijk is wilde ik even iets melden over het wel of niet ondersteunen van MPEG4/AVC (ook wel H.264 genoemd) bij bijvoorbeeld de FloppyDTV.
Aangezien de FloppyDTV de mpeg stream decoding in software doet kunnen alle types in princiepe alles aan wat je in een mpeg transport stream kan stoppen. En dus ook mpeg4/avc. Dit is voor de C-versie (Kabel) en de T-versie (Antenne) ook het eind van het verhaal. Alleen voor de S-versie (satelliet) zit er een addertje onder het gras. De meeste uitzendingen in mpeg4 worden namelijk niet in de standaard DVB-S gedaan, maar men gebruikt de overgang naar mpeg4 om tegelijkertijd over te stappen naar DVB-S2. En voor deze nieuwe versie van de DVB standaard heb je een andere demodulator (de chip die het "antenne" signaal omzet in een transportstream) nodig welke dus niet op de meeste kaarten (en ook niet op een FloppyDTV-S) zit.
Daarom kan je dus in de praktijk geen Mpeg4/avc ontvangen met een FloppyDTV-S. (De genoemde Technotrend S2 kaart heeft wel zo'n nieuwe chip, maar aangezien die constructie met MCE nogal brak is zou ik me daar niet 123 aan wagen)
Hier is mijn systeempje dat ik voor 15 euro heb gekocht met het doel om er een eenvoudig media center van te maken. Ik had het al ooit in dit topic gemeld. Maar dit zijn de definitieve componenten.
CPU : AMD 2500+
Moederbord: A7N8E e Deluxe
Videokaart: ATi 9600 Pro
Geheugen: 786 Mb
Mij lijkt dat je hier wel wat leuks van kan maken. Je zult toch niet alles op de beste kwaliteit kunnen afspelen.
Of kan ik het beter op marktplaats verkopen ?
Mij lijkt dat je hier wel wat leuks van kan maken. Je zult toch niet alles op de beste kwaliteit kunnen afspelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Turbosjaak op 28-06-2007 12:40 ]
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
hangt er vanaf wat je er mee wilt doen.Turbosjaak schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:38:
Hier is mijn systeempje dat ik voor 15 euro heb gekocht met het doel om er een eenvoudig media center van te maken. Ik had het al ooit in dit topic gemeld. Maar dit zijn de definitieve componenten.
Ik heb een soortgelijk systeem gehad en voor TV/DVD/Divx kijken is het perfect. TV opnemen met dual-tuner zal geen enkel probleem opleveren.
x264 gaat niet lukken ermee.
En verkopen: Je kan er denk ik zo'n 125E voor vragen? En evt voor 75E meer een s939 3200+ (of iets meer) setje kopen!
Verwijderd
Maar wil je eigenlijk H.264 hardware encoded kijken zal je aan e Techno Trend moeten gaan met bijv. Mediaportal?DesertShooter schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:21:
[...]
Bedankt, dat wist ik zelf ook niet. Zoals je zelf al zegt is de Technotrend-kaart niet optimaal voor MCE. Het werkt wel erg goed met Mediaportal, wat ik zelf eigenlijk beter vindt werken dan MCE.
Wil zo min mogelijk software matige oplossingen.
720P wel hoor (met coreAVC). Als 720P genoeg is zou ik lekker dit setje gebruiken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
met een socket a 2600+ ? Ik had een 2400+ en die trok het niet echt hoorGizz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:13:
[...]
720P wel hoor (met coreAVC). Als 720P genoeg is zou ik lekker dit setje gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Kurios op 28-06-2007 13:24 ]
Ik denk dat ik het eerst eens aankijk, ik heb deze pc van een vriend van me overgekocht voor 15 euro en ik vind het een beetje lullig om hem meteen op marktplaats te zetten.
Ik ga er eens wat mee uitproberen. Alleen de drivers zijn zo lastig te vinden.
Nu moet ik alleen nog een stille voeding , ik denk dat het een Zalman wordt en een stille hardeschijf aanschaffen.
Ik ga er eens wat mee uitproberen. Alleen de drivers zijn zo lastig te vinden.
Nu moet ik alleen nog een stille voeding , ik denk dat het een Zalman wordt en een stille hardeschijf aanschaffen.
Ik heb een zalman HD160, de case fans (nog) niet aangesloten, temp cpu is na een avondje aan gestaan te hebben +/-38 graden, naar mijn idee erg goed, de case temp is dan rond de 30graden. ook netjes volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:14:
[...]
heb jij ook de origenae h6 kast of de fusion kast?
heb jij q-fan aan staan?
ik heb het idee dta ik iets echt verkeerds doe
ik heb bios 801, vista ultimate, power managment op minimal, in bios cool en quiet aan staan. Maar ik heb niet het idee dat de processorcooloer naar beneden gaat na en tijdje.
misschien moet ook maar eens kijken naar een passieve koeling
Cool 'n Quiet heb ik nog niet aan staan.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Alvast erg bedankt dat je deze informatie met ons deelt!! Ik ga het vanavond meteen proberen en ik zal laten weten of het is gelukt. Hoe updaten jullie de bios eigenlijk, via Windows met de utility?BlackBurn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:30:
Ik had exact hetzelfde probleem met de videokaart en Vista.
De oplossing was uiteindelijk simpel, maar kostte me wel wat zoekwerk
De oplossing: Bios update!
Hierna verliep alles vlekkeloos heb momenteel catalys 7.6 geïnstalleerd.
Ik heb het in de praktijk zien werken met een 2500+, een 2600+ zou het dan ook moeten kunnen.Kurios schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:19:
[...]
met een socket a 2600+ ? Ik had een 2400+ en die trok het niet echt hoor
Zie ook deze post.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Op de cd van het moederbord staat een tooltje waarmee je vanuit windows je bios kunt updaten.sh4dow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:32:
[...]
Alvast erg bedankt dat je deze informatie met ons deelt!! Ik ga het vanavond meteen proberen en ik zal laten weten of het is gelukt. Hoe updaten jullie de bios eigenlijk, via Windows met de utility?
Deze heb ik gebruikt, wel even geduld hebben, het duurde bij mij even, voordat deze startte.
Uiteraard mocht je, je daarbij prettiger voelen kun je ook de DOS award flash util gebruiken, is tevens te vinden op de Asus website.
De BIOS die ik gebruikt heb, staat hier:
http://dlsvr02.asus.com/p...M2/M2A-VM%20HDMI/0801.zip
Kan iemand vertellen hoe hoog een koeler mag zijn in een Antec Fusion (ruimte boven de CPU?)?
tnx
Zou een Zalman CNPS7700 (120cm CPU fan) daarin passen? Of kan ik beter voor een Thermaltake Silent 775D. Wil graag passief koelen (C2duo 2140)
tnx
Zou een Zalman CNPS7700 (120cm CPU fan) daarin passen? Of kan ik beter voor een Thermaltake Silent 775D. Wil graag passief koelen (C2duo 2140)
[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 28-06-2007 19:26 ]
Ook ik ben me aan het orienteren. Ik ga eind dit jaar verhuizen en wil dan ook meteen het multimedia/audio aspect aanpakken. Nu was ik op zoek naar een goed toetsenbord die ook de muis functionaliteit zou kunnen overnemen. Eerst dacht ik aan de Microsoft remote, maar ik lees veel slechte verhalen over de besturing van de pointer. Toen kwam ik deze tegen:
Genius Luxmate 810
Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Voor een review: http://www.xtremecomputin.../review.php?id=353&page=1
Genius Luxmate 810
Basement Bios ---- Exo-S
Het media toetsenbord met ingebouwd touchpad wat ik al een tijdje heel tevreden gebruik, is de Dinovo Edge. Een vrij prijzig plankje, maar dat is ie zeker waard.Mystikal schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:26:
Ook ik ben me aan het orienteren. Ik ga eind dit jaar verhuizen en wil dan ook meteen het multimedia/audio aspect aanpakken. Nu was ik op zoek naar een goed toetsenbord die ook de muis functionaliteit zou kunnen overnemen. Eerst dacht ik aan de Microsoft remote, maar ik lees veel slechte verhalen over de besturing van de pointer. Toen kwam ik deze tegen:
Genius Luxmate 810

Hmm touchpad is natuurlijk ook een prima optie! Ziet er zeker gelikt uit.Ik zal er eens induiken (als eerste in de prijs)...
Basement Bios ---- Exo-S
ook ik ben begonnen met het samenstellen van een multimedia pctje voor in de woonkamer.
ik ga ook voor de antec fusion, black that is. en met wat standaard onderdelen zoals een asrock mobo, x2 4000 dualcore en 2gb ddr2. nu weet ik uit ervaring dat het meeste geluid voorkomt uit de hardeschijf en videokaart. videokaart wordt sowiezo passief.
is het mogelijk om een laptop hardeschijf aan te sluiten op een normaal pc, vast wel maar heb ik hiervoor speciale kabels nodig? mediacenter ga ik toch op het netwerk aansluiten, en zolang er contact is met de hoofdpc is een hardeschijf absoluut geen vereiste voor de multimediapctje
ik ga ook voor de antec fusion, black that is. en met wat standaard onderdelen zoals een asrock mobo, x2 4000 dualcore en 2gb ddr2. nu weet ik uit ervaring dat het meeste geluid voorkomt uit de hardeschijf en videokaart. videokaart wordt sowiezo passief.
is het mogelijk om een laptop hardeschijf aan te sluiten op een normaal pc, vast wel maar heb ik hiervoor speciale kabels nodig? mediacenter ga ik toch op het netwerk aansluiten, en zolang er contact is met de hoofdpc is een hardeschijf absoluut geen vereiste voor de multimediapctje
Verwijderd
Okdan, het belasting geld is binnen. Ik kan nu een moederbord+ processor gaan bestellen.
Ik merk dat er 2 hele populaire mini atx bordjes zijn. Ik dacht van msi 1 en 1 van asus.
Tevens ben ik niet uit over welke processor ik ga nemen. Ik denk aan een dualcore omdat ik heb gelezen dat die energie zuiniger is en passief te coolen.
Wat raden jullie mij aan?
Ik merk dat er 2 hele populaire mini atx bordjes zijn. Ik dacht van msi 1 en 1 van asus.
Tevens ben ik niet uit over welke processor ik ga nemen. Ik denk aan een dualcore omdat ik heb gelezen dat die energie zuiniger is en passief te coolen.
Wat raden jullie mij aan?
Meeste geluid komt meestal van de koelers van de CPU en de voeding hoor
ik zit zwaar te twijfelen of ik niet voor een barebone kastje moet gaan, vanwege het formaat. heeft iemand plaatjes van hun opstelling met een antec fusion black/silver of iets vergelijkbaars. mij gaat het voornamelijk om de hoogte
nofi, maar dit vind ik dus echt lelijk (dvd drive totaal ander kleur)
DesertShooter schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:36:
Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop, en werkt het allemaal zoals ik wil
Hier ben ik ook wel benieuwd naar , ik zit ook naar een mooie kast te zoeken die goed bij mijn HT spul past.
OrigenAE H6
(ik zou eigenlijk geld moeten vragen van ze voor al die reclame die ik maak voor die kast
)
Is ook geen Antec Fusion, die heeft daar een schermpje zitten, en de onderste 5,25 is afgeschermd door een klepje in dezelfde kleur als het front.SYQ schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:15:
ik zit zwaar te twijfelen of ik niet voor een barebone kastje moet gaan, vanwege het formaat. heeft iemand plaatjes van hun opstelling met een antec fusion black/silver of iets vergelijkbaars. mij gaat het voornamelijk om de hoogte
[...]
Verwijderd
Heren, (dames?),
Ben van plan bij mijn 32 Inch LCD scherm een PC (HTPC) te zetten om een beetje te kunnen internetten en voornamelijk uitzendingen die ik gemist heb online te kunnen bekijken. TV kijken doe ik via mijn Samsung Decoder dus ik heb alleen een kleine zwarte PC nodig met het nodige om te kunnen internetten... Ik denk dat meerdere mensen hier wel in geinteresseerd zijn, dus laat even weten wat jullie hiervan vinden...
Heb het zooitje samen gesteld op www.cool-prices.nl (Lees weinig hierover maar ben van plan meer bij deze webshop te bestellen of niet doen??)
Winkelwagen
Artnr. Artikel Aantal Prijs
8085 Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver⁄Zwart) € 84,95
6343 Cooler Master CPU Super Silent Skt 939 CK8-9JD2B-OC Silent € 9,95
8606 Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 1x VGA, 1x DVI) EN8500GT SILENT⁄HTD⁄256M € 87,75
7413 Twinmos 2GB DDR2 (2X1GB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit € 65,80
3723 Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C) € 55,25
8936 Lite-On DH-20A1P 20x (Dual-layer, Zwart, OEM) € 25,95
7277 AMD Athlon 64 X2 3600+ (AM2, 2x1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 55,95
8506 Asus M2N-MX, nForce 430 MCP (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA, RAID) € 53,40
7928 Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart OEM € 10,50
4549 Microsoft Wireless Remote Keyboard Mediacenter OEM Zwart € 40,95
6446 Asus PCI Card WL-138G V2 54Mbps € 19,80
Exclusief € 428,78
BTW € 81,47
Totaalprijs € 510,25
Het gaat mij voornamelijk om zo goedkoop mogelijk, maar geen bagger...
Ik hoor het graag van jullie!
Ben van plan bij mijn 32 Inch LCD scherm een PC (HTPC) te zetten om een beetje te kunnen internetten en voornamelijk uitzendingen die ik gemist heb online te kunnen bekijken. TV kijken doe ik via mijn Samsung Decoder dus ik heb alleen een kleine zwarte PC nodig met het nodige om te kunnen internetten... Ik denk dat meerdere mensen hier wel in geinteresseerd zijn, dus laat even weten wat jullie hiervan vinden...
Heb het zooitje samen gesteld op www.cool-prices.nl (Lees weinig hierover maar ben van plan meer bij deze webshop te bestellen of niet doen??)
Winkelwagen
Artnr. Artikel Aantal Prijs
6343 Cooler Master CPU Super Silent Skt 939 CK8-9JD2B-OC Silent € 9,95
8606 Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 1x VGA, 1x DVI) EN8500GT SILENT⁄HTD⁄256M € 87,75
7413 Twinmos 2GB DDR2 (2X1GB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit € 65,80
3723 Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C) € 55,25
8936 Lite-On DH-20A1P 20x (Dual-layer, Zwart, OEM) € 25,95
7277 AMD Athlon 64 X2 3600+ (AM2, 2x1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 55,95
8506 Asus M2N-MX, nForce 430 MCP (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA, RAID) € 53,40
7928 Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart OEM € 10,50
4549 Microsoft Wireless Remote Keyboard Mediacenter OEM Zwart € 40,95
6446 Asus PCI Card WL-138G V2 54Mbps € 19,80
Exclusief € 428,78
BTW € 81,47
Totaalprijs € 510,25
Het gaat mij voornamelijk om zo goedkoop mogelijk, maar geen bagger...
Ik hoor het graag van jullie!
Mooie kast, heb hem zelf ook, maar toch is de zalmna hd160 van me ouders nog een tikkeltje mooier!obsidian schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:50:
OrigenAE H6(ik zou eigenlijk geld moeten vragen van ze voor al die reclame die ik maak voor die kast
)
Verwijderd
ben ik ook erg tevredne over, alleen wel erg jammer dat de 80 mm fan voorin, gewoon op de molex zit en dus niet naar benden te krijgen is qua snelheid.obsidian schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:50:
OrigenAE H6(ik zou eigenlijk geld moeten vragen van ze voor al die reclame die ik maak voor die kast
)
Kan wel, op 7Volt of 5Volt aansluiten
Dat is een kwestie van smaak denk ikBlackBurn schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:
[...]
Mooie kast, heb hem zelf ook, maar toch is de zalmna hd160 van me ouders nog een tikkeltje mooier!
Ja, maar niet eraf knippen. Je moet de pinnetjes losmaken uit de stekker en dan op een andere plaats weer vastklikken. Je hebt Geel (12 Volt), Rood (5 Volt) en Zwart (0 Volt). Daarmee kan je dus een aantal combinaties maken. Nu zit ie tussen Geel en Zwart (dus 12 Volt) maar je kan hem tussen Geel en Rood hangen (7 Volt) of tussen Rood en Zwart (5 Volt). Wel opletten waar je welke draad doetVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:39:
[...]
alvast excuses voor mijn noob vraag, maar moet ik dan de molex er afhalen?
Ik zit er ook over te denken om een ultieme HTPC te bouwen, met een Zalman HD160-S kast en een AMD/ATI 2400 kaart. Ik heb alleen nog twee vragen:
1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
2. Geluidskaart: ik heb geen stereo toren dus de HTPC zal gaan verantwoordelijk worden voor het geluid in de kamer. Ik wil hier best wat geld aan uitgeven. Het liefst wil ik dat mijn televisie de centre speaker wordt. Kleine boxen hebben ook mijn voorkeur boven grote bakbeesten.
Alvast bedankt voor jullie advies...
1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
2. Geluidskaart: ik heb geen stereo toren dus de HTPC zal gaan verantwoordelijk worden voor het geluid in de kamer. Ik wil hier best wat geld aan uitgeven. Het liefst wil ik dat mijn televisie de centre speaker wordt. Kleine boxen hebben ook mijn voorkeur boven grote bakbeesten.
42.7 percent of all statistics are made up on the spot.
Verwijderd
ha dat wordt spannendobsidian schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:54:
[...]
Ja, maar niet eraf knippen. Je moet de pinnetjes losmaken uit de stekker en dan op een andere plaats weer vastklikken. Je hebt Geel (12 Volt), Rood (5 Volt) en Zwart (0 Volt). Daarmee kan je dus een aantal combinaties maken. Nu zit ie tussen Geel en Zwart (dus 12 Volt) maar je kan hem tussen Geel en Rood hangen (7 Volt) of tussen Rood en Zwart (5 Volt). Wel opletten waar je welke draad doetDe plus draad nu moet ook weer de plus draad zijn nadat je hem aangesloten hebt.
ik wil mijn processor koelen met een thermalright 128 zodat ik van die luidruchtige boxed cooler af ben, op deze manier kan ik hem excht stil gaan krijgen. Als ik straks nog een passieve hd2400pro er in heb kan ik die processor ook nog eens lekker terug clocken.
Verwijderd
het geluid wordt bij de hd2400 via de hdmi port uitgestuurd, althans daar kan je voor kiezen, wellicht is het ook mogelijk binnen de sound options aan te geven welk kanaal via de hdmi uitgestuur dmoet worden?d00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:
Ik zit er ook over te denken om een ultieme HTPC te bouwen, met een Zalman HD160-S kast en een AMD/ATI 2400 kaart. Ik heb alleen nog twee vragen:
Google is your friendd00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
Volgens mij niet, maar ik heb wel eens foto's gezien van iemand die het zilveren plaatje met dubbelzijdig tape op zn drive geplakt had en zn drive iets dieper in de kast had gemonteerd zodat het frontje er weer netjes uitzag.Gaming247 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:15:
Verkoopt Antec ook cd-covers? Want ik twijfel momenteel tussen de Antec Fusion en de Antec NSK2400, (ik hoef geen scherm aan de voorkant), maar bij de Fusion zit de cd/dvd drive wel mooi weg gewerkt. Maar omdaar nou zoveel meer voor te betalen...
ik had die zalman in m'n fusion, maar ik vond hem niet erg stil en je moet de ribben een beetje buigen anders komen ze tegen een casefan en krijg je helemaal lawaai. ik gebruik nu de boxed koeler, maar die wordt binnenkort weer vervangen door een arctic alpine 7. de hoogte was 12,5cm ofzo trouwens. een arctic freezer past in ieder geval helaas net niet.stefijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:05:
Kan iemand vertellen hoe hoog een koeler mag zijn in een Antec Fusion (ruimte boven de CPU?)?
tnx
Ik heb het probleem van de ratelende harde schijf in de antec fusion ook opgelost..
ik heb de harde schijven aan de onderkant van de behuizing nu nog maar met een schroefje vast inplaats van met twee...ik heb het schroefje het dichts bij het pootje van de behuizing eruit gehaald..deze gaf de trillingen door aan kastje waarin ik de HTPC heb staan.
ik hoor nu niks meer...
ik heb de harde schijven aan de onderkant van de behuizing nu nog maar met een schroefje vast inplaats van met twee...ik heb het schroefje het dichts bij het pootje van de behuizing eruit gehaald..deze gaf de trillingen door aan kastje waarin ik de HTPC heb staan.
ik hoor nu niks meer...
Of je dat moet doen moet je zelf weten. Voor ervaringen van medetweakers zijn er de Tweakers.net ShopreviewsVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:13:
(...)
Hier staat Socket 939, is die ook geschikt voor Socket AM2?6343 Cooler Master CPU Super Silent Skt 939 CK8-9JD2B-OC Silent € 9,95
Je hebt een HDTV, maar heeft deze kaart wel HDCP, anders kun je niet echt genieten van hoge resoluties.8606 Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 1x VGA, 1x DVI) EN8500GT SILENT⁄HTD⁄256M € 87,75
Ik weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar de nieuwere generatie Samsung schijven van 320GB, 400GB en 500GB (de T166- serie) zijn stiller dan deze P120 met betrekking tot seeks, aldus SilentPCReview:3723 Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C) € 55,25
An excellent addition to Samsung's range. It upholds Samsung's reputation for low noise, and fixes the only real complaint we had about the P120 series: Sharp seeks. Only a notebook drive is likely to be quieter. Acoustically, the Spinpoint T only has one real competitor: The WD Caviar SE16. Neither drive clearly has the upper hand, and a choice between the two is likely to come down to the kind of noise that bothers you personally. Heavy users who want to avoid seek noise will probably prefer the Western Digital, but users whose drives spend most of their time in idle may prefer the smoother idle noise of the Spinpoint T. Soft mounting is strongly recommended, as usual; our sample had higher vibration than either the older P80 or the WD SE16 samples. The 500GB model HD500LJ has identical specs, so it's probably the same.
Bij deze danIk hoor het graag van jullie!
Was die kast een bewuste keuze trouwens, vanwege de ruimte? Anders is het misschien een idee om naar de NSK2400 te kijken. Die is maar een beetje duurder dan je huidige keus, maar is speciaal ontworpen om stil te zijn.
Een plaatje van de NSK2400 zoals hij bij ons is ingebouwd (was dit zoals je het bedoeld had, SYQ

Wees niet bang hoor, die deurtjes maken de TV- kast smaller dan hij in werkelijkheid is. De kast heeft voldoende ventilatiemogelijkheden.
De kast is trouwens bij diep, zo'n 42cm. Hij steekt bij ons achter uit het kastje en staat op een tweetal hoekbeugels
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Zolang je geen bluray of hddvd speler in je htpc stopt, heb je geen videokaart nodig die hdcp snapt. En 8500GT sluit je dmv een dvi <-> hdmi kabel aan op je lcd.Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Je hebt een HDTV, maar heeft deze kaart wel HDCP, anders kun je niet echt genieten van hoge resoluties.
Ondersteunt dat UVD van ATi nou MKV?
Dat is iets wat ik me erg afvraag... En zo ja... Welke player gebruik ik daar van voor?
1. Ik heb zo 1,2,3 niet kunnen vinden wat het verschil was tussen een standaard kaart en z'n hybrid model. Ehter zou je beter naar een dual tuner kaart kunnen kijken bijv. de pvr500, scheelt ruimte in de kast en ook wat warmte ontwikkeling.d00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:
2. Is al geroepen, met een hdmi aansluiting kom je een heel eind!
1. DVB-T naast analoog.BlackBurn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:16:
[...]
1. Ik heb zo 1,2,3 niet kunnen vinden wat het verschil was tussen een standaard kaart en z'n hybrid model. Ehter zou je beter naar een dual tuner kaart kunnen kijken bijv. de pvr500, scheelt ruimte in de kast en ook wat warmte ontwikkeling.
2. Is al geroepen, met een hdmi aansluiting kom je een heel eind!
2. Wat heeft HDMI met speakers te maken?
Voor d00d:
Een versterker en vier kleine boxjes is dus wat je nodig hebt.If you want the loudspeakers of your TV to act as centre
speaker, also connect an audiocable to the multi channel
Surround receiver and to the CENTRE IN at the bottom of
your TV.
Select Centre Input On in the Source menu.
[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 01-07-2007 11:22 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Je bedoelt x264?dôh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:00:
Ondersteunt dat UVD van ATi nou MKV?Dat is iets wat ik me erg afvraag... En zo ja... Welke player gebruik ik daar van voor?
Nee, nog geen enkele kaart/drivers ondersteunen hardwarematige versnelling hiervan.
Verwijderd
Ik wil ook een HTPC bouwen maar kan niet kiezen tussen die drieën:
Ik heb een ATX behuizing nodig met minimaal 2x5,25 ve 2x 3,5 EXTERNAL drive bay hebt..En ook met VFD
Welke is het beter?
1. Thermaltake Mystic € 130

Review: http://www.thinkcomputers...p?x=reviews&id=264&page=1
Zonder VFD maar dat kan ik zelf kopen en installeren..
2. Silverstone SST-LC03B V € 215

3. Thermaltake Tenor VB2000SNS € 90

WEB: http://www.thermaltake.co...sktop/tenor/vb2000sns.asp
Ik heb een ATX behuizing nodig met minimaal 2x5,25 ve 2x 3,5 EXTERNAL drive bay hebt..En ook met VFD
Welke is het beter?
1. Thermaltake Mystic € 130

Review: http://www.thinkcomputers...p?x=reviews&id=264&page=1
Zonder VFD maar dat kan ik zelf kopen en installeren..
2. Silverstone SST-LC03B V € 215

3. Thermaltake Tenor VB2000SNS € 90

WEB: http://www.thermaltake.co...sktop/tenor/vb2000sns.asp
Die silverstone is niet te zien
maar de andere 2 vind ik zo "niet mooi" dat ik uit die 3 blind voor de silverstone kies
edit: nu wel, ik vind ze alledrie niet mooi vanwege die gewelfde frontjes (nog van de kermislampjes te zwijgen
maar datis natuurlijk mijn smaak )
Heb ook niet zo'n zin om dat ding te gaan verbuigen.
Ik denkdat die Thermaltake SIlent 775D wel een goede optie is, gezien wat reviews, maar ik zou eigenlijk het liefst een betaalbare (max 30 euro) zijwaartse koeler hebben (zoals Freezer bijv) zodat de warme lucht direct richting de 2 120cm zijfans van de Fusion gaat, zeker bij passief koelen
Maar die zijn vaak weer net te hoog, bijv. een Scythe Katana (130mm) of blijkbaar ook de Freezer (126mm volgens specs). Ik meen laatst ee n wat kleinere gezien te hebben, maar zou niet meer weten welke dat is.
O wacht, ik zie bij die review een comment over Seagate (laatste jaren wat minder stil dus, met name qua seeks), het gaat dus Samsung worden dit keer.
edit: nu wel, ik vind ze alledrie niet mooi vanwege die gewelfde frontjes (nog van de kermislampjes te zwijgen
Niet stil met die 120fan op lowrevs?? Hmm...dat valt tegen dan. Mja, nu wil ik toch wel passief koelen, dat leek mij wel te moeten kunnen met zo'n enorm blok, maar als het niet lukt zit je met de "herrie".tuk217 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:52:
[...]
ik had die zalman in m'n fusion, maar ik vond hem niet erg stil en je moet de ribben een beetje buigen anders komen ze tegen een casefan en krijg je helemaal lawaai. ik gebruik nu de boxed koeler, maar die wordt binnenkort weer vervangen door een arctic alpine 7. de hoogte was 12,5cm ofzo trouwens. een arctic freezer past in ieder geval helaas net niet.
Heb ook niet zo'n zin om dat ding te gaan verbuigen.
Ik denkdat die Thermaltake SIlent 775D wel een goede optie is, gezien wat reviews, maar ik zou eigenlijk het liefst een betaalbare (max 30 euro) zijwaartse koeler hebben (zoals Freezer bijv) zodat de warme lucht direct richting de 2 120cm zijfans van de Fusion gaat, zeker bij passief koelen
Maar die zijn vaak weer net te hoog, bijv. een Scythe Katana (130mm) of blijkbaar ook de Freezer (126mm volgens specs). Ik meen laatst ee n wat kleinere gezien te hebben, maar zou niet meer weten welke dat is.
Zijn die schijven ook stiller dan Seagate Barracuda's? Ik ben de laatste tijd nogal trouw aan Seagate (ook vanwege de lange garanties) en heb weinig ervaring met adnere merken, zeker qua geluid.Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Ik weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar de nieuwere generatie Samsung schijven van 320GB, 400GB en 500GB (de T166- serie) zijn stiller dan deze P120 met betrekking tot seeks, aldus SilentPCReview:
[...]
O wacht, ik zie bij die review een comment over Seagate (laatste jaren wat minder stil dus, met name qua seeks), het gaat dus Samsung worden dit keer.
[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 01-07-2007 14:35 ]
Als ik me niet vergis kun je met HDMI evt. ook het geluid doorgeven.|sWORDs| schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:53:
[...]
1. DVB-T naast analoog.
2. Wat heeft HDMI met speakers te maken?
Voor d00d:
[...]
Een versterker en vier kleine boxjes is dus wat je nodig hebt.
Zal overigens vanavond proberen de foto's van mijn bouw te posten
Ja, maar dan heb je nog steeds een geluidskaart met spdif nodig. (of een geluidschip op je videokaart/mobo)BlackBurn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:02:
[...]
Als ik me niet vergis kun je met HDMI evt. ook het geluid doorgeven.
Zal overigens vanavond proberen de foto's van mijn bouw te posten
[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 01-07-2007 17:50 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Nee, hij bedoelt echt MKV. Dit is een container, net als avi. x.264 is geen codec, maar een open source programma wat in het h.254 formaat codeerd.Kurios schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:38:
[...]
Je bedoelt x264?
Nee, nog geen enkele kaart/drivers ondersteunen hardwarematige versnelling hiervan.
PowerDVD kan op zich om gaan met mkv, alleen werkt hij bij mij pas wanneer je hebt eerst hernoemd. Maar niet getreurd, je kan gewoon de directshow filter van Cyberlink gebruiken in je eigen player, zoals bijvoorbeeld KMPlayer, waar je dan aangeeft dat die filter h.264 en AVC-1 moet decoderen.
Coïtus ergo sum
Hmm daar had ik idd even niet aan gedacht|sWORDs| schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:50:
[...]
Ja, maar dan heb je nog steeds een geluidskaart met spdif nodig. (of een geluidschip op je videokaart/mobo)
Hier alvast een plaatje van mijn laatste brouwsel

Die kast is wel GROOT zeg!
Schitterende kast, ik denk dat ik het hier helaas niet klaar krijg om met die kast aan te komen.
Men ouders zullen het niet echt begrijpen denk ik.
Men ouders zullen het niet echt begrijpen denk ik.
Verwijderd
Ik ben bezig met het installeren van mijn HTPC, ik heb alleen 2 vraagjes:
- Ik heb een Logitech DiNovo Edge toetsenbordje welke is aangesloten via de bijgeleverde bluetooth dongle. Nu wil ik dat ik met mijn toetsenbord de pc uit s3 slaapstand kan krijgen. Ik heb de usb-poort ingesteld op 5VSB, als ik nu in slaapstand probeer te gaan dan start de pc meteen opnieuw op zonder beeld.
Wanneer ik uitvink dat het keyboard de computer uit slaapstand mag halen werkt wel alles (behalve natuurlijk het uit slaapstand halen)
Wat kan ik doen? - Ik heb de OrigenAE X11 kast met bijbehorende VFD. Nu wil ik die aansluiten op Vista x64 maar de drivers die je kan downloaden van de site werken niet. iemand hier ervaring mee?
in hoeverre doen ze niet? foutmeldingen?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
weet niet precies op welke vraag je doelt dus maar even voor beide antwoordbartgrefte schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:50:
in hoeverre doen ze niet? foutmeldingen?
- Computer start automatisch opnieuw op na in s3 slaapstand te zetten. Alleen heb ik geen beeld meer.
- Vista x64 slikt de drivers die voor vista x64 bedoeld zijn gewoonweg niet. Ik vermoed dat ik een firmware upgrade moet doen maar dat kan niet omdat de VFD niet herkend wordt. Ik denk dus een beetje probleem van kip of het ei
de 2e...
bedoel je dat vista "zegt" dat die drivers niet geschikt zijn voor de vfd? Kun je dan niet aangeven van, tóch gebruiken/proberen?
En ff over de 1e. Je zegt dat je de 5v van de usb aan laat staan tijdens standby, heb je ook ingesteld dat dat bluetooth geval óók aan moet blijven tijdens standby?
bedoel je dat vista "zegt" dat die drivers niet geschikt zijn voor de vfd? Kun je dan niet aangeven van, tóch gebruiken/proberen?
En ff over de 1e. Je zegt dat je de 5v van de usb aan laat staan tijdens standby, heb je ook ingesteld dat dat bluetooth geval óók aan moet blijven tijdens standby?
[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 01-07-2007 23:06 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Vista zegt gewoon dat ie geen drivers kan vinden als ik naar de map verwijs waar ze instaan.
Hmm over dat bluetooth is een goede, zal ik morgen gelijk naar kijken.
Wel is me opgevallen dat wanneer ik hem in de normale USB (5V en geen 5VSB) zet dat het toetsenbord geen bluetooth connectie heeft.
Hmm over dat bluetooth is een goede, zal ik morgen gelijk naar kijken.
Wel is me opgevallen dat wanneer ik hem in de normale USB (5V en geen 5VSB) zet dat het toetsenbord geen bluetooth connectie heeft.
ik denk dat windhoos je bluetooth op standby zet...
en de driver, probeer eens handmatig het inf bestandje te selecteren? Dus niet (alleen) de map
en de driver, probeer eens handmatig het inf bestandje te selecteren? Dus niet (alleen) de map
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 02-07-2007 00:54 ]
Oscar Wilde
Post verhuisd naar Consumenten Electronica / DVB-C op PC
[ Voor 107% gewijzigd door Kama op 02-07-2007 12:03 ]
drs. Kama
je tabel is te breed
Oscar Wilde
De kast is even groot als mijn H5, echter past hier wel een standaard ATX voeding in.obsidian schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:43:
Die kast is wel GROOT zeg!
Zal de rest van de foto's komende week een keer posten.
Zo'n DVB-T tuner is maar zeer beperkt bruikbaar in Nederland. Je kan er alleen maar free-to-air mee ontvangen, dus alleen NL1, NL2 en NL3. Helaas kan je er geen kaartje instoppen voor de overige zenders. Landen als Duitsland en Engelenad hebben een veel groter aanbod van DVB-T zenders die wel gewoon FTA zijn. Dan heeft zo'n kaart veel meer zind00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:
1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Bedankt voor je reactie... Ik had eerste een 939 processor, maar heb moederbord en proc veranderd... De koeler moest dus nog... Ik moet wel een zwarte kast hebben. Dit is de enige eis van de vrouw...Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
[...]
Of je dat moet doen moet je zelf weten. Voor ervaringen van medetweakers zijn er de Tweakers.net Shopreviews
[...]
Hier staat Socket 939, is die ook geschikt voor Socket AM2?
[...]
Je hebt een HDTV, maar heeft deze kaart wel HDCP, anders kun je niet echt genieten van hoge resoluties.
[...]
Ik weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar de nieuwere generatie Samsung schijven van 320GB, 400GB en 500GB (de T166- serie) zijn stiller dan deze P120 met betrekking tot seeks, aldus SilentPCReview:
[...]
[...]
Bij deze dan.
Was die kast een bewuste keuze trouwens, vanwege de ruimte? Anders is het misschien een idee om naar de NSK2400 te kijken. Die is maar een beetje duurder dan je huidige keus, maar is speciaal ontworpen om stil te zijn.
Een plaatje van de NSK2400 zoals hij bij ons is ingebouwd (was dit zoals je het bedoeld had, SYQ):
[afbeelding]
Wees niet bang hoor, die deurtjes maken de TV- kast smaller dan hij in werkelijkheid is. De kast heeft voldoende ventilatiemogelijkheden.
De kast is trouwens bij diep, zo'n 42cm. Hij steekt bij ons achter uit het kastje en staat op een tweetal hoekbeugels.

Voor die stillere HD ga ik zeker wel!! Dank je wel vor de tip!
Verwijderd
ja download de drivers van irtransVerwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:45:
• Ik heb de OrigenAE X11 kast met bijbehorende VFD. Nu wil ik die aansluiten op Vista x64 maar de drivers die je kan downloaden van de site werken niet. iemand hier ervaring mee?
[/list]
wekt perfect alleen k moet nog uitzoeken hoe ik met de mce remote in visat 64 bit ervoor kan zorgen dat als ik op de standby knop vanmijn mce remote druk, de pc ins leep modus gaat.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:42:
[...]
Bedankt voor je reactie... Ik had eerste een 939 processor, maar heb moederbord en proc veranderd... De koeler moest dus nog... Ik moet wel een zwarte kast hebben. Dit is de enige eis van de vrouw...![]()
![]()
![]()
Voor die stillere HD ga ik zeker wel!! Dank je wel vor de tip!

ik ben er erg tevreden over, let wel, met zwart zie je sneller rassen aanzitten. Let dus op je riema als je bv er mee bezig bent en er overheen hangt. Wat dta betreft is gewoon geborsteld alu wat minder krasgevoeliger
Verwijderd
Nog even een vraagje over die nieuwe ati kaarten. MIjn htpc is op dit moment:
asus m2a-vm hdmi
amd 4200 am2 65 watt
2048 kingston ddr2 667 cl5 geheugen
Vista Ultimate
Ik hiermee geen 1080 mkv bestanden goed afspelen, hij hapert enorm. Nu is dit ook niet raar vanwege de onboard videokaart, een ati 1250.
Ik ben in de veronderstelling dat als ik een ATI hd2400pro of een NVIDIA 8500 in mijn htpc plaats, ik wel die mkv bestanden vloeiend kan afspelen. Is dit juist of zijn mijn specs dan nog steeds te laag?
asus m2a-vm hdmi
amd 4200 am2 65 watt
Vista Ultimate
Ik hiermee geen 1080 mkv bestanden goed afspelen, hij hapert enorm. Nu is dit ook niet raar vanwege de onboard videokaart, een ati 1250.
Ik ben in de veronderstelling dat als ik een ATI hd2400pro of een NVIDIA 8500 in mijn htpc plaats, ik wel die mkv bestanden vloeiend kan afspelen. Is dit juist of zijn mijn specs dan nog steeds te laag?
dat je 1080p mkv (x264) bestanden vloeiend kan afspelen ligt aan je processor en NIET aan je videokaart. Er zijn nog geen drivers/videokaarten die dit kunnen versnellen!Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:18:
Nog even een vraagje over die nieuwe ati kaarten. MIjn htpc is op dit moment:
asus m2a-vm hdmi
amd 4200 am2 65 watt
Vista Ultimate
Wat je wel kunt proberen is CoreAVC. Je gebruikt nu waarschijnlijk FFDShow voor het decoderen van de x264, maar probeer eens CoreAVC te installeren. Die kan 30-50% van de CPUload afnemen en het dus wel vloeiend krijgen.
Als je niet weet hoe dat werkt, moet je me maar ff pmmen.
Verwijderd
deze werkt niet in vista 64 bit toch?Kurios schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:24:
[...]
dat je 1080p mkv (x264) bestanden vloeiend kan afspelen ligt aan je processor en NIET aan je videokaart. Er zijn nog geen drivers/videokaarten die dit kunnen versnellen!
Wat je wel kunt proberen is CoreAVC. Je gebruikt nu waarschijnlijk FFDShow voor het decoderen van de x264, maar probeer eens CoreAVC te installeren. Die kan 30-50% van de CPUload afnemen en het dus wel vloeiend krijgen.
Als je niet weet hoe dat werkt, moet je me maar ff pmmen.
Maar ik begrijp goed dat een nieuwe videokaart,hd2400 of 8500 het afspelen van hd (wmv, mkv 1080) films niet zal versnellen?
Verwijderd
IR probleem is opgelost, ik moest inderdaad handmatig naar de inf bestandjes wijzen. Thanks!bartgrefte schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:54:
ik denk dat windhoos je bluetooth op standby zet...
Weet iemand hoe ik de IRTrans in kan stellen zodat hij de HTPC in sleep mode zet? En er ook weer uithaalt?
Nu heb ik alleen nog het probleem van mijn toetsenbord. Ik heb even gecheckt en de bluetooth (HID)ontvangers staan allemaal op "niet uit standby halen" en zover ik kan zien krijgt hij wel gewoon stroom als de pc "uit" staat
Verwijderd
hier ben ik ook benieuwd naar, heb nog geen oplossing kunnen vinden hoe ik hem via de mce remote aan de praat krijgVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:39:
[...]
IR probleem is opgelost, ik moest inderdaad handmatig naar de inf bestandjes wijzen. Thanks!
Weet iemand hoe ik de IRTrans in kan stellen zodat hij de HTPC in sleep mode zet? En er ook weer uithaalt?
"niet uit standby halen"? dat klopt volgensmij niet helemaal of welVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:39:
[...]
IR probleem is opgelost, ik moest inderdaad handmatig naar de inf bestandjes wijzen. Thanks!
Nu heb ik alleen nog het probleem van mijn toetsenbord. Ik heb even gecheckt en de bluetooth (HID)ontvangers staan allemaal op "niet uit standby halen" en zover ik kan zien krijgt hij wel gewoon stroom als de pc "uit" staat
Als het goed is moet Dit apparaat mag de computer uit standby halen aangevinkt staan en De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen juist niet, dan zou het moeten werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 02-07-2007 11:38 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Gevonden. Ga naar de website van Zalman: www.zalman.com.twVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:54:
[...]
hier ben ik ook benieuwd naar, heb nog geen oplossing kunnen vinden hoe ik hem via de mce remote aan de praat krijg
Vervolgens naar Home Theatre System - HD160
en naar de FAQ & Notices...
Hier staat hoe je het een en ander in moet stellen
Zowiezo, wat is groot? Een beetje fatsoenlijke krachtige Dolby Digital reciever heeft ook al zulke afmetingen. In ieder geval de hoogte. Alleen zijn die HTPC kasten nog iets dieper.BlackBurn schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:13:
[...]
De kast is even groot als mijn H5, echter past hier wel een standaard ATX voeding in.
Zal de rest van de foto's komende week een keer posten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heeft er niemand een kast van http://www.hifiatx.com/hfx.php?lang=EN?
Zien er strak uit, en volledig passief gekoeld behoord tot de mogelijkheden. Kan ze alleen niet als losse behuizingen vinden, alleen een paar winkels die ze als complete HTPCsystemen verkopen.
Deze is ook wel strak
http://www.mijnwebwinkel....ID=32649&articleID=474238
Zien er strak uit, en volledig passief gekoeld behoord tot de mogelijkheden. Kan ze alleen niet als losse behuizingen vinden, alleen een paar winkels die ze als complete HTPCsystemen verkopen.
Deze is ook wel strak
http://www.mijnwebwinkel....ID=32649&articleID=474238
[ Voor 70% gewijzigd door Stefke op 02-07-2007 12:33 ]
Ja, over deze kast zit ik ook na te denken, maar ik vind bar weinig echte gebruikersreviews. Als je hem hebt hoor ik graag je ervaringen!Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:13:
ok, klein dillema hier. ik heb het volgende systeem samengesteld en verwacht hem uiterlijk vrijdag te ontvangen. ik mis alleen nog een behuizing + toetsenbord/muis combi
uiteindelijk doel is dus om HD films te kijken op onze plasma tv. Nu lees ik her en der dat het tonen van mkv films en dergelijke puur gebeurd door de processor. dan denk ik bij mezelf, waarom dan nog een extra videokaart kopen en vervolgens opgeschept zitten met een grote bak behuizing (antec fusion black) ??? kan ik dan niet beter gaan voor een desktop behuizing die een stuk (!) kleiner zijn??
ben erg geneigd om deees te bestellen, hoewel ik dat blauwe display weer niks vind..

en dan de toetsenbord met muisfunctie erop. de logitech edge is natuurlijk super, maar ik ben niet gek om zoveel te betalen voor iets wat ik nauwelijks ga gebruiken. die van microsoft wordt ook afgeraden in deze topic, dus iemand een tipje??
deze lijkt me een aardig goede, maar kan geen enkel review hierover vinden. plus het is een trust..
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1x Asrock ALiveNF7G-HDready (GeForce7050) 1x AMD Athlon 64 X2 4200+ box AM2 OP=OP 2x Twinmos 2GB DDR2 (2X1GB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit 1x Pioneer DVR-112D, 18x (Dual-Layer, Zwart) OEM 1x Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3250620AS) tot. € 295,70 |
uiteindelijk doel is dus om HD films te kijken op onze plasma tv. Nu lees ik her en der dat het tonen van mkv films en dergelijke puur gebeurd door de processor. dan denk ik bij mezelf, waarom dan nog een extra videokaart kopen en vervolgens opgeschept zitten met een grote bak behuizing (antec fusion black) ??? kan ik dan niet beter gaan voor een desktop behuizing die een stuk (!) kleiner zijn??
ben erg geneigd om deees te bestellen, hoewel ik dat blauwe display weer niks vind..

en dan de toetsenbord met muisfunctie erop. de logitech edge is natuurlijk super, maar ik ben niet gek om zoveel te betalen voor iets wat ik nauwelijks ga gebruiken. die van microsoft wordt ook afgeraden in deze topic, dus iemand een tipje??
deze lijkt me een aardig goede, maar kan geen enkel review hierover vinden. plus het is een trust..

tja je hebt het over HD. mkv files hebben weliswaar die resolutie, maar ik vind bij veel films de compressie nog om te huilen. (je ziet de blokjes en vlekken net zoals bij xvid/divx)
Verder wil je wel graag een videokaart die echt HD materiaal hardwarematig kan versnellen (HD-DVD / Bluray) omdat dat dan je systeem veel beter reageert. Door de Hardwarematige decodering gaat je CPU load flink omlaag. En misschien wil je nl ook tegelijk 2 tv zenders opnemen, dat kost ook weer wat CPU kracht..
Maar ga je het systeem voor puur 720p/1080p x264.mkv files gebruiken, dan heb je inderdaad niet zo'n 'dure' videokaart nodig. Dan volstaat een X2 3800+ processor icm CoreAVC decoder software.
Verder wil je wel graag een videokaart die echt HD materiaal hardwarematig kan versnellen (HD-DVD / Bluray) omdat dat dan je systeem veel beter reageert. Door de Hardwarematige decodering gaat je CPU load flink omlaag. En misschien wil je nl ook tegelijk 2 tv zenders opnemen, dat kost ook weer wat CPU kracht..
Maar ga je het systeem voor puur 720p/1080p x264.mkv files gebruiken, dan heb je inderdaad niet zo'n 'dure' videokaart nodig. Dan volstaat een X2 3800+ processor icm CoreAVC decoder software.
Verwijderd
dan ga ik vanavond eens testen met coreAvc.Kurios schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:28:
tja je hebt het over HD. mkv files hebben weliswaar die resolutie, maar ik vind bij veel films de compressie nog om te huilen. (je ziet de blokjes en vlekken net zoals bij xvid/divx)
uiteindelijk wil ik ook mijn topfield ontvanger de deur uitdoen en digitale tv van kpnt met mijn htpc ontvangen. Maar dat kost me nog even teveel.
mooi, ik kan dus voor een kleine behuizing gaan! wat de load vd pc op het moment van kijken is intresseert me niet, zolang het geheel maar niet stottertKurios schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:28:
nu nog een mooi strak behuizing vinden zonder al teveel poespas, die lc02 vind ik toch maar niks vanwege dat lelijke lcd panel aan de voorkant
Ik heb het geratel van mijn harde schijf in mijn Antec Fusion ook opgelost. Even alle schroefjes in de kast aangedraaid en onder de voorste 'pootjes' van de Antec meubelvilt geplakt.
Heb alleen nog steeds de volumeknop niet werkend. Waar ligt dit aan. Alles zit goed aangesloten en heb al geprobeerd om het kabeltje zonder het verloopstukje direct in een usb poort te pluggen maar ook dit werkt niet. Op internet vind ik wel mensen die ditzelfde probleem hebben maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Kan dit aan Vista liggen? Iemand met Vista en een werkende knop?
Heb alleen nog steeds de volumeknop niet werkend. Waar ligt dit aan. Alles zit goed aangesloten en heb al geprobeerd om het kabeltje zonder het verloopstukje direct in een usb poort te pluggen maar ook dit werkt niet. Op internet vind ik wel mensen die ditzelfde probleem hebben maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Kan dit aan Vista liggen? Iemand met Vista en een werkende knop?
Yup. In Windows 2000 en Vista Ultimate 32bit werkt de knop gewoon bij mij.Kwakky schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:05:
Iemand met Vista en een werkende knop?
Al deze VFD driver geprobeerd? Die doet ook dingen voor de knop geloof ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 02-07-2007 15:10 ]
Verwijderd
ik heb coreavc geinstalelerd op mijn vista ultimate 64 bit en ik kan nu acopalypto vloeiend afspelen, wat een verschil.
Ik vraag me nu echt af wat een meerwaarde een hd2400 of een nvidia 8500 heeft tov mijn hdmi uitgang op mijn motherboard m2a-vm
Ik vraag me nu echt af wat een meerwaarde een hd2400 of een nvidia 8500 heeft tov mijn hdmi uitgang op mijn motherboard m2a-vm
Wil je mij even op de hoogte houden van jouw zoektocht? Ik zou zelf graag een Zalman 160 kopen, maar deze past niet in mijn TV kast. Ik ben dus ook op zoek naar een kleine maar strakke behuizing.SYQ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:39:
[...]
nu nog een mooi strak behuizing vinden zonder al teveel poespas, die lc02 vind ik toch maar niks vanwege dat lelijke lcd panel aan de voorkant
42.7 percent of all statistics are made up on the spot.
Verwijderd
Is niet zo dat de hd2400 of 8500 hardwarematig mpeg-4 avc doet?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:59:
ik heb coreavc geinstalelerd op mijn vista ultimate 64 bit en ik kan nu acopalypto vloeiend afspelen, wat een verschil.
Ja deze driver heb ik geinstalleerd. Maar ik denk dat ik weet wat het probleem is. Ik krijg het alleen niet opgelost.Gizz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:08:
[...]
Yup. In Windows 2000 en Vista Ultimate 32bit werkt de knop gewoon bij mij.
Al deze VFD driver geprobeerd? Die doet ook dingen voor de knop geloof ik.
In het programma VFD kun je links kiezen voor 'systeem'. Daar kun je dan je 'geluidskaart' kiezen en de 'volume stap' bepalen. Maar ik kan dus geen geluidskaart kiezen. Er is geen enkele selectie mogelijkheid. Het geluid doet het overigens prima via mijn 5.1 setje.
Heb op internet gezocht naar dit probleem maar kon niets vinden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Ik krijg het trouwens nog steeds niet voor elkaar om met mijn mce remote, vista ultimate 64 bit in sleep modes te krijgen. Hij reageerd goed in media center, maar daarbuiten, geen idee, Ik heb al het stappenplan van zalman gevolgd maar de laatste stap kan ik nietv inden in mijn irtrans menu.
Verwijderd
dat is alleen handig wanneer ik fysieke hd/blue ray disks wil afspelen?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:30:
[...]
Is niet zo dat de hd2400 of 8500 hardwarematig mpeg-4 avc doet?
ik denk niet dat dat veel zal voorkomen

Ja, ik las ook al in volle verbazing dat iemand hier riep dat de nieuwe kaarten geen h264 decoden, maar daar zijn ze juist voor hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:30:
[...]
Is niet zo dat de hd2400 of 8500 hardwarematig mpeg-4 avc doet?
Hier een anandtec met CPU load:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2977&p=6
Wat wel zo is, is dat de nvidia's niet zo goed zijn met VC1, maar dat is toch al niet zo zwaar dus...
In de test decoden ze HD tussen de 20 en 35% cpu load op een Intel Core 2 Duo E6320 (1.86GHz/4MB).
Mijn idee is dat je met een HD2400 het goedkoopst uit bent, en deze kan alles hardware matig decoden. Wil je ook nog wat gamen, dan pak je een 8600GT (want die zijn nog redelijk passief te koelen)
ik zit op dit moment zwaar te twijfelen tussen de Antec fusion black, de SilverStone LC04 en als laatst de SilverStone LC13.d00d schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:23:
[...]
Wil je mij even op de hoogte houden van jouw zoektocht? Ik zou zelf graag een Zalman 160 kopen, maar deze past niet in mijn TV kast. Ik ben dus ook op zoek naar een kleine maar strakke behuizing.
ik neig vooralsnog naar de LC04, vanwege het formaat alleen denk ik dan waarom niet de Antec Fusion (moeilijk leverbaar), deze is maar 4cm hoger. Maar als ik toch voor zon formaat ga, kan ik netzo goed de SilverStone LC13 nemen (lekker strak ontwerp) omdat ik geen waarde hecht aan zon display
LC04

LC13

Antec Fusion

ik lees dat ook met verbazing... want ik heb dat hier niet gelezenAngelus1753 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:22:
[...]
Ja, ik las ook al in volle verbazing dat iemand hier riep dat de nieuwe kaarten geen h264 decoden, maar daar zijn ze juist voor hoor.
Verwijderd
Op dit moment draai met een:
http://lian-li.com/product/20070316135644.jpg
Specs:
- Lian Li PC-C35B (300W)
- Abit Fatal1ty F-I90HD (HDMI 1080i)
- Intel conroe E4300/E6600 (lkkr zuinig/snel, klokken goed)
- Corsair 4 x 512MB PC5300 C4 (Snel en toch goedkoop)
Dit alles met een intel boxed koeler icm 120MM fan.
Ik zoek eigenlijk een goede heatsink ( koper ) en nu dacht ik aan de:
Zalman CNPS8700LED a EUR 40,00
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=277&code=009
Iemand een goed alternatief?
http://lian-li.com/product/20070316135644.jpg
Specs:
- Lian Li PC-C35B (300W)
- Abit Fatal1ty F-I90HD (HDMI 1080i)
- Intel conroe E4300/E6600 (lkkr zuinig/snel, klokken goed)
- Corsair 4 x 512MB PC5300 C4 (Snel en toch goedkoop)
Dit alles met een intel boxed koeler icm 120MM fan.
Ik zoek eigenlijk een goede heatsink ( koper ) en nu dacht ik aan de:
Zalman CNPS8700LED a EUR 40,00
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=277&code=009
Iemand een goed alternatief?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:51 ]
Verwijderd
Prima ding, wil je overklokken ofzo? anders ben je goed af met een goedkopere lage zalman.
Weet je zeker dat die past btw? misschien kan je beter een CNPS7000B-Cu nemen voor de zekerheid.
Weet je zeker dat die past btw? misschien kan je beter een CNPS7000B-Cu nemen voor de zekerheid.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:53 ]
Ik zag laatst de coolermaster cm280 staan op de website. Echter ik kan nergens verkooppunten vinden in NL. Iemand suggesties?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
En zonder HW decoder is het 35-45, moet je daar weer 100 euro voor neertellen???? Wat een hype.. Doe mij dan maar gewoon 35-45% CPU utilization, wat wil je uberhaupt doen met je PC als je film zit te kijken?Angelus1753 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:22:
[...]
Ja, ik las ook al in volle verbazing dat iemand hier riep dat de nieuwe kaarten geen h264 decoden, maar daar zijn ze juist voor hoor.
Wat wel zo is, is dat de nvidia's niet zo goed zijn met VC1, maar dat is toch al niet zo zwaar dus...
In de test decoden ze HD tussen de 20 en 35% cpu load op een Intel Core 2 Duo E6320 (1.86GHz/4MB).
Mijn idee is dat je met een HD2400 het goedkoopst uit bent, en deze kan alles hardware matig decoden. Wil je ook nog wat gamen, dan pak je een 8600GT (want die zijn nog redelijk passief te koelen)
Over x264 werd dat geroepen, niet h264.Angelus1753 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:22:
[...]
Ja, ik las ook al in volle verbazing dat iemand hier riep dat de nieuwe kaarten geen h264 decoden,
En kijk nu eens bij de benchmarks naar h264 in plaats van VC1. Scheelt nogal heEn zonder HW decoder is het 35-45, moet je daar weer 100 euro voor neertellen???? Wat een hype.. Doe mij dan maar gewoon 35-45% CPU utilization, wat wil je uberhaupt doen met je PC als je film zit te kijken?
Ook moet je niet vergeten dat deze tests met een e6320 zijn gedaan. Met een langzamere CPU wordt het toch wel erg lastig zonder HW decoding.
[ Voor 46% gewijzigd door Gizz op 03-07-2007 20:38 ]
Verwijderd
Je vroeg wat de meerwaarde was. Overigens schijnt dat de nieuwe ATI kaarten geen DTS en DDL ondersteunen. Zal haal je niet de volle 100% eruit mocht je blu-ray gaan gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:56:
[...]
dat is alleen handig wanneer ik fysieke hd/blue ray disks wil afspelen?
ik denk niet dat dat veel zal voorkomen
Bij de specificaties van de MSI staat inderdaad dat het linear PCM en AC3 (Dolby Digital) ondersteunt. Heeft iemand iets gelezen over DTS. Volgens mij gaat AC3 niet heel veel gebruikt worden op de nieuwe generatie. DTS is daar het laagste en nieuwe formaten nemen het over. Mijn receiver ondersteunt nog geen nieuwere formaten en ik wil dus gebruik maken van DTS. Zou jammer zijn als deze kaarten dat nou niet ondersteunen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:57:
[...]
Je vroeg wat de meerwaarde was. Overigens schijnt dat de nieuwe ATI kaarten geen DTS en DDL ondersteunen. Zal haal je niet de volle 100% eruit mocht je blu-ray gaan gebruiken.
Weet iemand trouwens ook waar je goedkoop een DVi --> HDMI adapter kunt kopen? Bij de 2400 worden die vaak niet meegeleverd. MSI levert ze alleen bij de 2600 XT en die zijn weer niet passief.
Voor de mensen die ook aan het wachten zijn op de S series van OrigenAE; de volgende mail ontving ik van OrigenAE Sales:
Zucht weer langer wachtenDear Sir,
Thank you for your interest and please refer to the link for our catalogue.
http://www.origenae.com/d...uct_catalogue_2007_01.pdf
We will release S series this month and the availability in Europe will be around August or September depending on distributor’s instuation.
Price will be a little bit higher than X , H series.
If you have question, feel free to contact us.
Best regards,
Sales Dept.
(Korea)
Die OrigenAE kasten zien er erg goed uit. Ik zit niet echt te wachten op een LCD scherm, dus voor mij zou de S16V prima zijn. Heb jij al iets gehoord over prijzen?
Edit: zie nu dat de prijzen iets hoger zullen liggen dan de X en H lijnen. Zegt niet erg veel, de X15e kost meer dan 300 euro, de andere liggen bijna allemaal rond de 160 euro. Ben benieuwd. Had eigenlijk de keuze al laten vallen op de Silverstone Grandia, maar ik denk dat ik ook nog even wacht.
Edit 2: op deze link staat de S16V voor 527 pond. Dat is een beetje buiten mijn budget
. Helaas.
Edit: zie nu dat de prijzen iets hoger zullen liggen dan de X en H lijnen. Zegt niet erg veel, de X15e kost meer dan 300 euro, de andere liggen bijna allemaal rond de 160 euro. Ben benieuwd. Had eigenlijk de keuze al laten vallen op de Silverstone Grandia, maar ik denk dat ik ook nog even wacht.
Edit 2: op deze link staat de S16V voor 527 pond. Dat is een beetje buiten mijn budget
[ Voor 64% gewijzigd door AgeOfPanic op 04-07-2007 15:42 ]
Als je naar de andere S-serie behuizingen kijkt bij Specialtech.co.uk, zie je dat deze ook 527 pond kosten.AgeOfPanic schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:33:
Die OrigenAE kasten zien er erg goed uit. Ik zit niet echt te wachten op een LCD scherm, dus voor mij zou de S16V prima zijn. Heb jij al iets gehoord over prijzen?
Edit 2: op deze link staat de S16V voor 527 pond. Dat is een beetje buiten mijn budget. Helaas.

Ik heb mijn hd ready lcd aangesloten via dvi -> hdmi, het werkt allemaal prima op 1280x720 maar ik kan em niet op 60hz krijgen, hij wil niet hoger dan 50, moet ik em nog installeren als tv ipv plug and play monitor? Een hd ready tv moet op die resolutie toch 60hz kunnen?
Verwijderd
Ik wil al een tijdje mijn "ultieme" media center kast bouwen, maar de kast die ik zoek lijkt niet te bestaan....
Wat ik zoek is een kast van +/- 42,5 cm breed (standaard 19") 9cm hoog (2u if you will)
En nu komt het, met liggende pci sloten dmv een riser.
Echt, alls wat ik vind is low profile, en dat is nu net wat ik niet wil/kan gebruiken, de beoogde tuners zijn allemaal full pci.
Als blijkt dat he techt niet bestaat dan ga ik zelf pas iets uit alu vervaardigen.
Gevonden:
Silverstone LC11:
http://www.silverstonetek...pec.php?pno=lc11&area=usa
Nadelen: standaard een voeding erbij, en die is niet zo stil als gehoopt, boel zit op de kop, wat voor mijn opstelling een probleem zal worden.
Coolermaster CM 260
http://www.coolermaster-e...=+RC-260+CM%20Media%20260
Nadelen: de behuizing ziet er cheap ass uit, overal gaten vooral aan de bovenkant, dus stof gevoelig
Hoe het frontje eruit ziet boeit me niet, ik ga er toch een andere op modden, wat me puur interesseert zijn afmetingen, mobo tray en riser.
Lijkt me sterk dat er echt niet meer kasten zijn met 3 liggende pci sloten?
Ik weet zo niet wat 0,5mm dik alu kost, maar zou ik het matriaal, laat zeggen, 1,5 m2 kunnen kopen voor 100 euro? dan is het nog best interessant om daar eens naar te kijken ipv naar een donor kast te zoeken.
Wat ik zoek is een kast van +/- 42,5 cm breed (standaard 19") 9cm hoog (2u if you will)
En nu komt het, met liggende pci sloten dmv een riser.
Echt, alls wat ik vind is low profile, en dat is nu net wat ik niet wil/kan gebruiken, de beoogde tuners zijn allemaal full pci.
Als blijkt dat he techt niet bestaat dan ga ik zelf pas iets uit alu vervaardigen.
Gevonden:
Silverstone LC11:
http://www.silverstonetek...pec.php?pno=lc11&area=usa
Nadelen: standaard een voeding erbij, en die is niet zo stil als gehoopt, boel zit op de kop, wat voor mijn opstelling een probleem zal worden.
Coolermaster CM 260
http://www.coolermaster-e...=+RC-260+CM%20Media%20260
Nadelen: de behuizing ziet er cheap ass uit, overal gaten vooral aan de bovenkant, dus stof gevoelig
Hoe het frontje eruit ziet boeit me niet, ik ga er toch een andere op modden, wat me puur interesseert zijn afmetingen, mobo tray en riser.
Lijkt me sterk dat er echt niet meer kasten zijn met 3 liggende pci sloten?
Ik weet zo niet wat 0,5mm dik alu kost, maar zou ik het matriaal, laat zeggen, 1,5 m2 kunnen kopen voor 100 euro? dan is het nog best interessant om daar eens naar te kijken ipv naar een donor kast te zoeken.
Dit topic is gesloten.