[XP] PC start willekeurig opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi Ik heb een probleem met een PC waarbij ik willekeurig de computer opnieuw opstart. Nu heb ik eerder een vraag gesteld in een andere topic waarbij mij is geadviseerd een nieuw topic te openen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/960051 Ik ben bezig geweest met het proberen naar het zoeken van oplossingen. maar ik ben er onder tussen achter gekomen dat er steeds 3 verschillende STOP codes komen in het blauwe scherm. wat de problemen veroorzaken.

0x0000000A (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x8050FCDF)
0x000000D1 (0x00000001, 0x000000FF, 0x00000000, 0x00000001)
0x0000008E (0xC0000005, 0xBC6e1FF0, 0,B85E7028, 0,00000001)

Op dit moment probeer ik via de manier van windows debug symbols erachter te komen waar het probleem vandaan komt. De beveiliging van windows blokkeert alleen nu de mogelijkheid om dit symbols programma te openen.

Als iemand een idee heeft hoe ik die symbols kan gebruiken of nog beter... iemand die weet wat hier de oorzaak van van mijn probleem kan zijn, dan zou ik dolblij worden. Het is namelijk erg frustrerend om uit te zoeken wat hiervan het probleem is en steeds maar op een doodspoor te komen.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp...

Looney--> Live your life!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Random hangers, reboots of bsods doen mij denken aan brak geheugen. Tot nu toe heb ik bijna altijd wel gelijk gehad in deze gevallen.
gooi er eens een testje overheen met memtest86 en kijk of je fouten vind.

Verwijderd

Voeding kan het ook zijn.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:39

Elektronicanet

Leds do it!

Standaard antwoord, wat het in de praktijk meestal niet is :) Ik denk in de eerste instantie ook aan slecht geheugen.
Maar het is natuurlijk eenvoudig te checken of je voltages kloppen, just to be sure, dit kán het wel zijn, maar ga 'm zeker niet zonder meer vervangen

[ Voor 25% gewijzigd door Elektronicanet op 26-07-2005 00:53 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:52:
[...]

Standaard antwoord, wat het in de praktijk meestal niet is :) Ik denk in de eerste instantie ook aan slecht geheugen.
Maar het is natuurlijk eenvoudig te checken of je voltages kloppen, just to be sure, dit kán het wel zijn, maar ga 'm zeker niet zonder meer vervangen
Sry hoor, maar niet iedereen zit hier 24/7 te posten en te tweaken.

iig heb ik hetzelfde probleem ooit gehad en toen was de voeding het probleem.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Looney69,

Zoals ik in mijn sluitbericht toen ook al zei - begin even met het doornemen van de BSOD Guide (staat een linkje naar toe in Windows Operating Systems - Howto's and Guides) :)

• Looney69
  • Niet online
Hoi,

Ik ben een lange tijd bezig geweest met het programma windbg. Uiteindelijk is het toch gelukt om de symbols te installeren.

Ik heb nu verschillende minidumps gecontroleerd. hierbij kwam ik op nog veel meer verschillende bestanden die het probleem konden zijn:

mrxsmb.sys
ndis.sys
ntfs.sys
ptilink.sys
klif.sys
win32k.sys

nu ben ik wel die troubleshoot guide aan het doornemen, maar daar word ik ook niet echt wijzer uit.

Ik blijf nog wel ff verder uitzoeken waar nou precies het probleem ligt. Ook zal ik nog even die memtest uitproberen.

Mocht iemand al meer idee krijgen waar het probleem ligt, dan hoor ik het graag.
|:(

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Test even je geheugen met memtest86 :)

• Looney69
  • Niet online
update:

Heb zo ongeveer 7 uur geleden memtest86 aangezet. Maar eerlijk gezegd word ik er niet veel wijs uit hoe ik dit programma moet gebruiken. Hij liet redelijk in het begin al 2 foute boodschappen zien en nu zijn het er totaal 10 geworden.
Op de site van http://www.memtest86.com/ is het mij ook niet helemaal duidelijk hoe ik dit programma moet gebruiken. Kan iemand mij hiermee ondersteunen? Het is moeilijk om hier over op google of in dit forum informatie er over te vinden hoe dit het beste werkt.

alvast bedankt.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 08:21
het feit dat memtest fouten geeft is al niet best. heb je 1 of 2 balkjes geheugen?
als je er meerdere hebt zet ze dan 1 voor 1 in je pc en check steeds met memtest. het kan zijn dat er meerdere balkjes rot zijn. haal anders een balkje uit een andere pc en kijk of ie daarmee nog steeds zomaar boot

Verwijderd

Hallo.

ik zou ook ff je condensatoren checken op je moederbord.. ik had toen ook zulke errors bleek dat de elko's verdroogd waren.

verder zou ik memtest86 gebruiken met nieuwere date

www.memtest.org.

dit is een zeer klein bestandje in .batch die schrijft het automatisch alles naar de diskette en dan booten maar vanaf bios. werkt prima test duurt max 2 uur (had hier 1 gig duurde 1 uur )

• Looney69
  • Niet online
Ik heb voorlopig positief nieuws.

Ik heb gisteravond de geheugenbalkjes 1 voor 1 getest. Hierbij kreeg ik geen foutmedlingen meer. Ik heb hem zeker een uur laten draaien per balkje terwijl er bij de eerste test al binnen 10 minuten een foutmelding kwam. De PC heeft de hele nacht verder aangestaan en er is geen blauw scherm meer te voorschijn gekomen.

Blijkbaar heeft het geholpen om de geheugenbalkjes eruit te halen en weer terug er in te stoppen. Voorlopig vind ik het zo prima.
Mocht er nou toch nog een foutmelding komen, dan probeer ik die andere memtest uit. en zal ik hier wel weer een bericht posten.

Iedereen erg bedankt voor alle reacties en hulp!!!

_/-\o_ :)

Pagina: 1