Word 2003: ontbreken kop- en voettekst

Pagina: 1
Acties:

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:55
Er doet zich plots iets vreemds voor. Wanneer ik Word opstart dan ontbreken de kop- en voettekst als het ware. Als ik op beeld --> koptekst en voettekst klik dan komen deze wel te voorschijn, maar niet standaard wanneer ik Word gewoon opstart. Hoe krijg ik dit terug?

Ter informatie: ik heb niets gewijzigd aan Word; ik heb alle instelmogelijkheden doorlopen, maar kan geen optie vinden die werkt; ik heb Word ook al opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft zich voor doen.

Gr. Tom

Verwijderd

antwoord vind je hier

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier exact hetzelfde probleem, en ook ik zou graag een oplossing zien.

Het probleem manifesteert zich door bij het starten van een nieuw document de cursor helemaal aan het begin van het document te plaatsen, waar je normaal kop- en voettekst zou zien. Print-preview laat vervolgens wel zien dat je een paar centimeter onder de bovenkant van de pagina typt, dus het gaat ondertussen wel goed. Het werkt alleen stukken minder prettig. Zodra kop- en voettekst 1x weergegeven zijn (bijvoorbeeld via kop- en voettekst bewerken), blijft het staan. Ook na heropenen van een document waar dit 1x is weergegeven. Daarom heb ik geprobeerd normal.dot te openen, kop- en voettekst weer te geven, en normal.dot te overschrijven. maar dit verhielp het probleem niet.

Ik dit helemaal typen, heeft heretic inmiddels de oplossing gegeven :( Maar thx! :)

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:55
Thanks, dit werkte! Kennelijk heb ik de search functie nog niet goed in de vingers, ik heb namelijk eerst uitvoerig gezocht alvorens deze vraag te stellen.

Verwijderd

maak je daar maar geen zorgen over. er wordt hier nogal snel geblaat even zoeken en je vindt het wel. zoeken is een kunst op zich, maar iets vinden is dikwijls meer geluk dan kunde. vaak stemt de terminologie van de probleemstelling en een draad die de oplossing bevat van datzelfde probleem totaal niet overeen, zodat de zoektermen nietsleidende resultaten produceren. ik heb de draad trouwens ook alleen maar gevonden omdat ik er zelf in geantwoord had en hem uit m'n eigen lijstje van posts heb kunnen pikken :)