Toon posts:

Promise Raid Controller Werkt Niet Goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Tweakers

Ik heb op mijn Promise ultra 133x2 IDE CONTROLLER 4x 200gb maxtor 7.200 8mb zitten.

Sinds ik gister een multiboot van Windows XP Professional (die ik altijd er op had staan) en Windows Server 2003.

Daarna kan ik niet meer op 2 schijven van mijn raid controller.
De andere 2 wel waarvan ik van een hdd een partitie had gemaakt en daar windows server 2003 had op geinstalleerd.

Nu heb ik windows server 2003 eraf gegooid maar kom ik nog steeds niet op mijn hdd's de fout is "de parameter is onjuist" ik kom hier echt niet uit!

Wat ik gedaan heb

- In boot.ini de Windows Server 2003 regel weggehaalt.
-Windows Opnieuw geinstalleerd,

Graag jullie hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand dit :'(

Kom er echt niet meer uit

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 17:03

makje

Professioneel prutser

hmm, zelfs zonder forumregels en dergelijke te lezen kun je volgens mij wel begrijpen dat na 10 minuten al kicken een beetje raar is, toch :?

Zou je eens wat meer informatie willen geven? je 4 schijven zijn dus gewoon als losse schijven ingesteld? geen RAID of iets dergelijks? Ziet de BIOS van de controller ze nog wel alle 4 tijdens de post en/of ziet windows schijfbeheer ze nog wel?

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:54:
hmm, zelfs zonder forumregels en dergelijke te lezen kun je volgens mij wel begrijpen dat na 10 minuten al kicken een beetje raar is, toch :?

Zou je eens wat meer informatie willen geven? je 4 schijven zijn dus gewoon als losse schijven ingesteld? geen RAID of iets dergelijks? Ziet de BIOS van de controller ze nog wel alle 4 tijdens de post en/of ziet windows schijfbeheer ze nog wel?
Ja sorry foutje van mij excuses daarvoor.

De schijven heb ik los staan ja de bios herkent ze echter ook alle 4 en bij deze computer zie ik ook de schijven.

Bij windows schijfbeheer zegt die dat "Dynamisch" "Onleesbaar" :|

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

probeer die schijven eens met partition magic te benaderen. ff 2 floppy`s maken en dan kan je ze als het goe dis wel benaderen.

Of hang ze eens niet acht je promise contoller maar direct op je mobo. ik denk dat je die sloten op je mobo vol hebt anders gebruik je denk ik die promise contoller niet.

anders zou ik gewoon een schijf op je mobo hangen

of het hier onder genoemde :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 25-07-2005 23:07 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

Dus het zijn dynamische volumes? kijk dan eens hier in de OM FAQ / Beleid
Dynamische volumes: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden (afwijkend/foreign/unreadable). Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer. Wanneer de dynamische volume groter is dan 128GB, hou dan rekening ermee dat je minimaal SP3 voor Win2K of SP1 voor WinXP nodig hebt om schijven/volumes van groter dan 128GB correct te herkennen. Dit allemaal geldt trouwens ook voor SoftwareRAID arrays, waarvan een of meer schijven uit de array is "verdwenen".
Mocht dat allemaal toch niet lukken, dan moet je even datarecoverytooltjes die ook dynamische volumes ondersteunen uitproberen. Hier vallen o.a. File Scavenger, R-Studio, Restoration en Stellar onder. Linkjes staan hierboven bij "Tips".

[ Voor 2% gewijzigd door makje op 25-07-2005 23:07 . Reden: ff het belangrijkste vet gemaakt :) ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:06:
Dus het zijn dynamische volumes? kijk dan eens hier in de OM FAQ / Beleid

[...]
Bedankt ga het proberen! :)

Maar k ben dan wel hoogstwaarschijnlijkst mijn data kwijt |:(

Ja of die recovery tool probere :)

• makje

makje

Professioneel prutser

backups maken (oftewel al gemaakt hebben in dit geval) is altijd verstandig als de data belangrijk is ;)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:13:
backups maken (oftewel al gemaakt hebben in dit geval) is altijd verstandig als de data belangrijk is ;)
Tsja het is niet erg belangrijk.

Maar het is wel een verzameling van bijna 4 jaar :'(

En een back-up van 400 gig is beetje lastig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:19:
[...]

Tsja het is niet erg belangrijk.

Maar het is wel een verzameling van bijna 4 jaar :'(

En een back-up van 400 gig is beetje lastig ;)
"Lastig" is wel subjectief he. Het kost me denk ik nog geen 5 minuten werk om 200 pleuro naar de pc-boer op de hoek over te maken en morgen de schijfjes op te halen. 400GB aan data die ik de afgelopen 4 jaar verzameld heb zou ik wel belangrijk genoeg vinden, maar wederom, subjectieve mening.

succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Yeah al mijn data terug het was zo gedaan :D

Dankzij File Scavenger 3.0 prima programma.

Maar nu zit ik nog met het probleem dat ik nog steeds niet op mijn hdd's kan komen met partition magic geprobeerd te formateren maar dan geeft die aan dat de parameters onjuist zijn :S

Ik deed dit gewoon via windows.

Nog iemand een andere oplossing alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog de hdd te formateren naar fat 32 maar daar gaf die bij 96 % ook de fout aan onjuiste parameters.

Bij schijbeheer kan ik ook alleen maar kiezen om te converten naar een standaard schijf.

Echt niks lukt mij! Heeft iemand nog een oplossing?

PS: Welk programma kan ik goedgebruiken om in dos te partioneren het liefst geen fdisk want heb gelezen dat dat ook on werke :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 00:26

SA007

Moderator Tweaking
je kan een linux-livecd gebruiken en dan linux fdisk pakken, kan een stuk meer aan dan dos fdisk, en vaak zitten er ook fat formateerdingsels bij (gentoo linux live-cd heeft dat bijvoorbeeld, maar de meeste hebben dat)

Verwijderd

Het je al een tool van de fabrikant van de schijf over die schijven gehaald om te kijken of ze nog wel in orde zijn? Maxtor heeft van die dingen, bij Hitachi heet die meuk Drive Fitness Test en WD heeft ook wel zo'n tool. Dan weet je tenminste ook of ze nog goed zijn.
Het kan ook zijn dat 1 kanaal van je Promise overleden is. Heb ik laatst ook gehad. In linux krijg je dan de volgende foutmeldingen
code:
1
2
3
4
hdf: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdf: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }
ide2: reset: success
hde: DMA disabled

Dan is je kanaal rot en kan je die kaart wel weggooien of opsturen naar Promise of leverancier als die jonger is dan 2 jaar.
Pagina: 1