[Gezocht] Applicatie om corrupte MP3's te traceren *

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 08:36
Na een RAMP tijdens een windows herinstalatie (deze ging de verkeerde partitie formatern, ik koos voor de 80 gig schijf.. pikt hij de 200 gig er voor de lol uit om te formateren, tussen die twee schijven zat ongeveer 2 a 3 ruimtes nog aan hdd's dus ik heb het zelf niet gedaan :P).

Maar anyway. Tijdens het proberen wat broodnodige files terug te halen kwam ik er al snel achter dat veel van mijn mp3 muziek stuk was, veel met alleen Hoge irritante piepjes, maar ook veel met gewoon happerende stukjes.

Nu kan ik best al mijn cd's opnieuw gaan mp3'en maar toch heb ik liever dat ik alleen de corrupte albums nogmaals rip. Het zijn inmiddels ongeveer 4000 mp3tjes (laten we hopen dat me gedigitaliseerde vinyl nog correct is) en mijn vraag luid dus ook. Is er een programma die voor mij de corrupte tracks eruit kan vissen? kan aangeven welke dat zijn, en misschien ook nog kan listen in een file zodat ik rustig aan alles weer terug kan halen?

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
het makkelijkst lijkt het mij om gewoon alles in winamp te laden en wat niet goed klinkt deleten (onder de REM knop zit bij REM Misc. de functie Physically Delete Files. selecteer meerdere bestanden en doe dit, en dan veel ja klikken en ze zijn weg.)

Ik gebruikte altijd MP3tag om de ID3 Tags op orde te houden, laad je de hele mp3 in dat programma dan zet ie ook vanzelf de bestanden die hij niet kan lezen als 0:00 of een tijd van 1 minuut terwijl het liedje ooit 4 minuten was, sorteer je dan op tijd staan alle 0:00 bestanden (dus leeg geraakte corrupte mp3's) bij elkaar op rij. MP3tag heeft net als Winamp een ingebouwde Delte functie.

Ook kun je PowerDesk gebruiken, deze leest dan de map in en kun je instellen om ook MP3gegevens erbij te zetten, en dan kun je dus ook de corrupte bestanden er uit pikken en deleten.

een geautomatiseerd prog hiervoor ken ik niet, en betwijfel of het bestaat.

evt. kun je het ook in GSpot Codec Information Appliance laden maar dan moet je apart Explorer induiken om het te deleten.

Last.FM

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
mp3utility
mp3check

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 25-07-2005 23:18 ]

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
dies ook goed ja, oorspronkelijk bedoeld om de kwaliteit van je (goede) mp3's een beetje te vergelijken.

Last.FM

Verwijderd

http://www.mp3shield.com/
"MP3 Shield is a plug-and-play application designed to rapidly scan vast MP3 collection for corruptions and to automatically detect corrupted MP3 files while being downloaded"

Gebruik ik altijd... werkt _/-\o_

• Henk007
TruckingOtto schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 05:12:
[...]

dies ook goed ja, oorspronkelijk bedoeld om de kwaliteit van je (goede) mp3's een beetje te vergelijken.
Encspot is hopeloos verouderd, de maker doet er al jaren niets meer aan en weigert de source vrij te geven. Een goede opvolger is:
Mr QuestionMan , draadje op HA.org

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 26-07-2005 11:55 ]

• ultimasnake
ok van de tot nu toe (niet alle) geprobeerde programmas pikt eigenlijk geen de foute mp3tjes eruit.. alleen diegene met corrupte id3 tags at most :S..

wat ik namelijk heb zijn een hoop mp3tjes, die nog steeds worden herkend qua id3 tags, lengte, bitrate etc maar hebben een IRRITANTE hoge piep (piepjes) als inhoud.... iemand nog een tip

• Henk007
Als laatste misschien nog:
mp3gain : Analyze tracks geeft een error bij corrupte frames
Foobar2000 : Alle files in de playlist, alles selekteren, click rechtermuis, convert, settings, speed meter. Rightclick, convert, run conversion. Vervolgens zie je in de console alle decoding errors. Eventueel de log opslaan en met een text editor zoeken naar 'error'.

Bij Encspot moet je trouwens een optie 'analyze entire file' of iets dergelijks instellen. Standaard kijkt hij maar naar de eerste 125 frames of zo dacht ik. Niet zeker, al lang niet meer gebruikt.

mp3trim geeft ook wel wat info over corrupte headers en frames.

[ Voor 49% gewijzigd door Henk007 op 31-07-2005 11:42 ]

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
ultimasnake schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:33:
ok van de tot nu toe (niet alle) geprobeerde programmas pikt eigenlijk geen de foute mp3tjes eruit.. alleen diegene met corrupte id3 tags at most :S..

wat ik namelijk heb zijn een hoop mp3tjes, die nog steeds worden herkend qua id3 tags, lengte, bitrate etc maar hebben een IRRITANTE hoge piep (piepjes) als inhoud.... iemand nog een tip
geeft encspot dan niet aan dat er sync errors in zitten?

[ Voor 12% gewijzigd door Dijkhuis op 28-07-2005 23:53 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Had je deze al gevonden: [rml][ MP3 colletie] Hoe corrupte KAZAA mp3's verwijderen?[/rml]?

Corrupte mp3's vinden? > [Gezocht] Applicatie om corrupte MP3's te traceren *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ultimasnake
Spider.007 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:03:
Ik pas je topictitel even aan. Had je deze al gevonden: [rml][ MP3 colletie] Hoe corrupte KAZAA mp3's verwijderen?[/rml]?

Corrupte mp3's vinden? > [Gezocht] Applicatie om corrupte MP3's te traceren *
dank je ;).... de topic had ik zelf niet gevonden maar het programma mp3shield lijkt zelf niets te vinden wat corrupt is.. hij geeft 6 nummers aan..en die werken gewoon perfect, maar de id3 tag mist that's all :S.. de corrupte piepende nummers (heb er denk ik nu al zelf 20 uitgevist blijven in grote getalen over aanwezig :(

• Henk007
Nu ben ik toch heel benieuwd naar een voorbeeld van een nummer

-dat oorspronkelijk foutloos was
-waarbij Foobar geen decoding error geeft
-waar nu een 'piep' inzit

Erg weird...
Doe eens een copy/paste van de console log van foobar2000 na het afspelen van een paar van die foute nummers.

[ Voor 42% gewijzigd door Henk007 op 30-07-2005 10:15 ]

• ultimasnake
foobar2000 zeg je? ik ga het morgen even proberen (ben nu op het werk en kom vanavond pas heeeel laat thuis :P)

maar ik weet zeker dat al mijn nummers correct waren :) heb ze zelf namelijk allemaal (meeste) van mijn legale cd collectie geript en de rest allemaal eerst gechecked;)

maar ik zal even doen wat je zegt en tevens een nummetje op me ftp zetten anders :p

• Roger77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-08-2005
hey,

ik heb ongeveer eenzelfde probleem. Door een of andere hdd-crash, is mijn hele mp3 verzameling NIET meer af te spelen, in tegenstelling tot de gebruiker hierboven die ze wel nog kan afspelen. windows verkenner herkend wel nog de grootte van het bestand.
Denkelijk zijn allerlei clusters van de harddisk beschadigd / verplaatst. Na een check en fix hoopte ik dat alles weer goed zou zitten. Met recovery progjes heb ik al mijn mp3 files terug kunnen vinden. Ze worden dus wel nog herkend, maar onmogelijk om ze af te spelen.

mp3shield heb ik net laten runnen, en er staan MEGA veel files in helaas.
is er enige mogelijkheid om de mp3tjes te 'repareren' zodat ik ze weer kan afspelen?
volgens mij is er geen programmatuur hiervoor of toch ?
(het progje 'mp3 repair' tool werkt in ieder geval niet!)
Pagina: 1