Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Houtenkast, EMI probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik wil een houten kast gaan maken van MDF. Nu hoor ik dat er problemen kunnen optreden met EMI.

Ik dacht zelf om aluminiumfolie te plakken op de binnenkant van de kast. Als dit werkt hoeveel lagen zal ik dan ongeveer moeten gebruiken voor het een gewenst effect heeft?

Het is tevens ook mooi voor het zicht van de kast zelf.

Verdere eventuele tips zijn altijd welkom :)

(EMI= straling van buitenaf)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Ik denk niet dat je er last van hebt hoor. Veel mensen draaien toch ook gewoon
zonder kast ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
maak gewoon een aluminium kast en plak daar hout overheen :P

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

EMI is toch geen straling van buitenaf? EMI is electro magnetische interefrentie (ofzoiets) Dit kan veroorzaakt worden door je voeding e.d. maar in principe heb je daar totaal geen last van. Ook niet in een houten kast. Dus imho is het totaal overbodig om daar iets tegen te willen doen want het is toch niet nodig.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, emi is ook zodat jij niet te veel radiostralen de lucht in strooit. Maar dat hoeft geen probleem te zijn hoor. Zijn ook genoeg mensen die met een open kast werken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Mento schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:25:
Ik wil een houten kast gaan maken van MDF. Nu hoor ik dat er problemen kunnen optreden met EMI.

Ik dacht zelf om aluminiumfolie te plakken op de binnenkant van de kast. Als dit werkt hoeveel lagen zal ik dan ongeveer moeten gebruiken voor het een gewenst effect heeft?

Het is tevens ook mooi voor het zicht van de kast zelf.

Verdere eventuele tips zijn altijd welkom :)

(EMI= straling van buitenaf)
Ik heb mijn case ook van mdf gemaakt, draait nu al een maand of 4-5 zonder problemen en ik heb geen alu-folie geplakt, wel alle metalen onderdelen geaard. Denk dat de kans dat je problemen krijgt redelijk klein is.

[CM] Flightcase Mod

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:44:
EMI is toch geen straling van buitenaf? EMI is electro magnetische interefrentie (ofzoiets) Dit kan veroorzaakt worden door je voeding e.d. maar in principe heb je daar totaal geen last van. Ook niet in een houten kast. Dus imho is het totaal overbodig om daar iets tegen te willen doen want het is toch niet nodig.
mijn voeding, Aerocool Aeropower B&S line 450 watt heeft een anti-EMI behuizing :)

EDIT:

ook in 550 watt versie te leveren, en goede voedingen zijn het :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 25-07-2005 20:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Trouwens een leuk ideetje >:) . Geen traanplaatfolie oid maar alluminiumfolie xD

Verwijderd

Ik heb twee MDF-kasten gemaakt.. en met beide geen problemen gehad!

Niet eens alle onderdelen geaard ;) gaat goed.

Enig probleem tot nu toe:
Tijdens een LANparty trok ik een 19" naast me paars weg.. (ik had TFT) na een metalen schot ertussen te hebben geplaatst was het weg.
Een paar uur later trouwens kon het schot ook weg.. dus óf het probleem lag al ergens anders.. óf het scherm van de buurman raakte er aan gewend.

BTW de 23" die ik nu heb heeft nog geen gekke kleuren vertoond..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 22:22 ]

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
ik denk dat het voor huis-tuin-en-keuken pctjes wel meevalt.
zolang er geen hele fabrieken op hoeven te draaien kun je gewoon in een houten doosje
je pc maken

Verwijderd

zit hier op een mdf doos te tikken en binnen heeft er ook jaren 1 gestaan, niks geaard en werkt prima. Degelijke voeding is wel een echte aanrader!!

maar dat is het eigenlijk zowieso altijd :)
Pagina: 1