Toon posts:

[BIOS] juist instellen a.d. hand van dit topic;

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de hand van dit topic --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1055392
De vraag welke hier uit kwam, en volgens mij beter hier pas dan in het videokaarten gedeelte/
(probeer zoveel mogelijk juist te plaatsen O-) ). Hoe kan ik het best, en veilig, mijn BIOS inste;llingen optimaliseren van de F5 revisie Gigabyte K8NXP-9 moederbord (rest van componenten te vinden in andere topic) Bij voorbaat veel dank voor de reacties.

Heb namelijk de meeste instellingen standaard staan, en zou zo zonder hulp van mensen die er meer van weten niet zomaar één en ander durven aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je even je handleiding erbij pakt kan je er zo achterkomen wat wat doet. Aan de hand hiervan kan je een beetje gaan prutsen; dingen zelf uitproberen. :) Als je weet wat voor een geheugen je precies hebt (latencies) kan je in de bios nagaan of b.v. de CAS Latency (staat vast ook wel in je manual) niet te hoog staat bijvoorbeeld. Je kan altijd je originele instellingen terugzetten door de bios te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar geen 'grote gevaren' dat ik iets stuk maak ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

alleen als je met voltages gaat lopen klooien ....
bijvoorbeeld je vcore voltage van bijvoorbeeld 1,45volt in een keer naar 1,75 volt te vrotten (dit zijn voorbeeld getallen dus niet hanteren als advies !!!) wanneer je wilt gaan overclocken. vindt je cpu niet heel fijn. maar als je het stapsgewijs doet moet dat geen problemen geven zolang je maar niet te hoog gaat.

Maar voor de rest kan je in principe niets slopen, je kan namelijk altijd wel terug naar auto settings of default settings gaan wanneer het niet lukt.

En neem deze site door:
http://www.adriansrojakpo...uide/BIOS_Guide_Index.htm

Google is your best friend:
http://www.google.nl/sear...ptimization+guide&spell=1

[ Voor 20% gewijzigd door FongWan op 25-07-2005 17:47 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de links, ik ga meteen aan het lezen :) ~!

[edit]

Oké...staat inderdaad veel in over wat wat is e.d., maar ook in mijn gebruiksaanwijzing staat veel van dat spul uitgelegd...
Nu geeft mij dit eerlijk gezegd nog niet echt zoiets van "oké laat ik dit en dit eens proberen, dat zal mijn systeem wel versnellen" .. Klinkt in de oren van de gevorderden waarschijnlijk niet erg slim, maar ik zou alsnog echt niet weten waar het te zoeken zo.. |:(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien met behulp van deze info :

Linkje met CPU-Z info

(MEM is bij slot#1 en slot#2 identiek)

Voor dit systeem dus;

Gigabyte K8NXP-9
AMD Athlon 64 3800+ Venice
2x 512 MB Crucial Ballistix Dual channel PC3200
CLUB3D Radeon X800XL

Er vanuitgaande dat het meeste in BIOS op AUTO of standaard setting staat..

Hoop dat ik zo genoeg informatie post ;(
Pagina: 1