Toon posts:

[gaming snelheid] Beeld te traag bij games!

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik dit nu bij de goede postplaats heb geplaatst, aangezien het veelal aan de videokaart setup blijkt te liggen. Zo niet hoor ik het wel!

..NFSU2, Midnightclub II, Street Racing Syndicate...

Stuk voor stuk geen verschil (geen probleem!) al zet ik ze op minimale resolutie en details, of al gooi ik de reso, filteringen, details allemaal op max.
Toch haperen de games. ja uiteraard ook getest met zoveel mogelijk achtergrond programmatuur uit, en de HDD netjes op orde. Laatste drivers, en die daarvoor, etc.

Ten eerste, blijf ik, ongeacht ik de VSync aan of uit zet, gewoon veel last te hebben van tearing.
(Horizontaal, maar dat zal wel domme opmerking zijn :+ )
Daarbij, ik denk dat dat de grootste hapering ook meteen is, lijkt (of ís) het zo, dat wanneer dát optreed (in bochtjes, bij sturen e.d.) dat de game ook even hakkerend doorspeelt.
Lijkt me echter niet aan mijn systeem te kunnen liggen..aangezien dat toch wel zo'n game moet kunnen trekken :? ? Lijkt me namelijk dat ik het systeempje wat ik nu zo'n paar maanden heb best netjes bij elkaar heb gestoken zo O-) ?

ps. niet allees bij race games hoor! Was slechts als voorbeeld.

Systeem:
Gigabyte K8NXP-9
AMD Athlon 64 3800+ Venice
2x 512 MB Crucial Ballistix Dual channel PC3200
CLUB3D Radeon X800XL
Enermax 465AX-VE-GFMA 420 Watt voeding
ATI Catalyst 05.7.

Alles op stock speeds.

Tips om hier vanaf te komen...wordt er namelijk niet vrolijk van..dacht juist soepel te kunnen gamen nu :( ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had er ook last van tot ik me cpu koeler schoonmaakte, toen liep alles weer perfect :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU zal niet te warm worden denk ik: Idle zo'n 25 tot 29 graden. Onder ballast zo'n 30 tot 36 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat als je een 3dmark test draait? Krijg je bij bijv. 3DMark2005 dezelfde effecten? En heeft het invloed op de score (slechte prestaties) of is het puur het beeld dat vervormd?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3DMark03 : 10655 punten
3DMark05 : 4719 punten.
Daar zijn de genoemde effecten minder, veel minder.
Bij games echter ongeacht welke game zijn ze er eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de chipset drivers er ook opgezet ?
Heb je je voedings voltages wel is gechekked ?
Heb je je bios settings al is nagelopen ?
Of geprobeert of er in bios iets van performance mode aan /uit gezet kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Lage 3Dmark scores. Ik denk echt dat dit gewoon een user fault is zoals meestal het geval is.

Mensen installeren meestal hun OS standaard, gebruiken maar 1 partitie, houden de oude default Windows drivers of van de CD of vergeten de helft te installeren...

Echt begin gewoon vanaf 0, jouw systeem is meer dan snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik he dit vroeger ook wel eens gehad tijdens het overclocken van een p3. Bij bepaalde busnelheden leek het alsof mijn agp-cpu-geheugen niet syncroon loopte, dan kreeg ik ook zulke tearing oid. Als ik dat de bus 1 mhz omhoog of naar beneden deed was het probleem weg. Had ook te maken met ram timings. Misschien dat dit hier ook een rol speelt, ik zou eens wat experimenteren met je bios settings. Ik vind de 3dmark scores namelijk niet zodanig laag dat je hieraan zou kunnen zien.
En aangezien de TS al aangeeft dat het ook op zijn laagste setting zo is.
Het kan ook nog zo zijn dat de v-sync eigenlijk nooit aanstaat. Zou voor de zekerheid je fps eens testen en vergelijken met je beeldscherm refreshrate.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik in de BIOS kunnen veranderen dan, zonder grote risico's o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:22:
Heb je de chipset drivers er ook opgezet ?
Heb je je voedings voltages wel is gechekked ?
Heb je je bios settings al is nagelopen ?
Of geprobeert of er in bios iets van performance mode aan /uit gezet kan worden ?
Juist. laatste Nforce drivers erop en de laatste catalyst (die had je al zag ik). Bios update draaien met MSI liveupdate en de bios even doorlopen, voeding lijkt mij voldoende, maar kan geen kwaad de waardes even na te lopen.

Daarnaast het belangrijkste, lopen er naast je games nog andere programma's ? kijk eens in taskmanager en doe anders een verse installatie windows. Je bent trouwens een van de weinige denk ik met home edition, maar dat zou verder qua prestatie niet zoveel uit moeten maken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Upgrade je bios,
controleer of je Vcore standaard wel goed staat.
en wat voor monitor heb je??
en hoe warm word je videokaart

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:57:
Upgrade je bios,
controleer of je Vcore standaard wel goed staat.
en wat voor monitor heb je??
en hoe warm word je videokaart
??

En scherm is een TFT, BenQ FP937s+
Videokaart temp kan ik niet echt vinden, maar aangezien rest van systeem erg koel blijft ga ik er even vanuit dat dat niet het probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan wel in BIOS gaan kijken...maar weet dus niet waarna precies, en hoe dat alles dan wel zou moeten staan...da's beetje mijn probleem dus. Kan iemand mij daarbij een beetje helpen zou dat erg fijn zijn.

ps. Windows install is nog vrij nieuw, want de pc heb ik nog niet zo lang geleden in elkaar gestoken.
drivers allemaal up to date.

EDIT] Topic Hoort zeker niet in het stukje videokaarten e.d. meer nu..?
Hoop toch echt dat er iemand hier rondstruint die mij kan vertellen hoe een beetje hte BIOS te optimaliseren want heb echt geen idee, en zomaar gaan veranderen lijkt me ook niet slim O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:07 ]

Pagina: 1