[Gebruikerservaringen] Lacie design(porsche/performance d2)

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
250 Gb LaCie Porsche design
Rotational Speed (rpm) : 7200
-Interface Transfer Rate : 400 Mbits/s
Max Sustained Transfer Rate : 41 MB/s
-Average Seek Time (Write) : <10 ms
Buffer : 8 MB

250 Gb LaCie d2
Rotational Speed (rpm) : 7200
-Interface Transfer Rate : FireWire 800: 800 Mbits/s
Max Sustained Transfer Rate : FireWire 800: up to 61MB/s*
-Average Seek Time (Write) : 10ms
Buffer : 8MB

Ik kan USB 2.0 aan en firewire 800/400,
Mijn vraag is:
de lacie porche design is erg mooi, ik kan hem zo halen bij de media markt in mijn straat...
Ik ben even gaan kijken en zag dat hij dus firewire 400 is!
Wat inhoud dat hij minder snel data kan schrijven van laptop naar externe schrijf.

Aangezien de (iets lelijkere) d2 bijna de zelfde prijs is, ben ik benieuwd naar jouw reactie hierop...
performance / beauty
Dit is een gebruikersvraag/specs check vraag :)
wat zou jij kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door -Nexus op 25-07-2005 18:12 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12

Garyu

WW

Hoe zouden wij je hierbij kunnen helpen? Het is jouw keuze of je voor design of voor snelheid gaat...

Mij boeit het niet of een harde schijf drie procent langzamer of sneller loopt, laatst expres een nieuwe langzame gekocht omdat die dan (dus) ook stiller is. Maar dat is hier niet echt van toepassing. Als de prijzen dan ook nog eens gelijk zijn, ach, wat jij het liefste hebt he.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Mjah moeilijk kiezen... ik ga voor performance!
Hoopte dat iemand mijn keuze makkelijker zou maken met "die porche werkt niet lekker met OSX ofzo :X

[ Voor 53% gewijzigd door -Nexus op 26-07-2005 13:34 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb gister de porsch aangeschaf (99€ bij de paradigit) 250 gb usb 2.0.
bij het uitpakken zie ik tot mijn schrik dat er een onwijs korte usb kabel bij zit. hooguit 35 cm ofzo. kan ik hem verlengen door gebruik te maken van een usb verlengkabel? of riskeer ik dan dataverlies/perm. verlies?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je zal hooguit wat snelheid verliezen, dataverlies treedt echt niet op door langere kabels te gebruiken ;)

The devil is in the details.

• Tennisbal
maar waarom zit er eigenlijk zo'n belachelijk kort snoertje bij? ik neem aan dat de meeste mensen hem op het bureau willen plaatsen en niet link op de kast ofzo (stoot er regelmatig per ongeluk tegenaan)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is de Porche behuizing nou eigenlijk van aluminium? Heb m (250GB) net op Bol.com besteld voor 120,- maar kon het niet echt terug vinden. Desalnietemin een hele mooie behuizing.

Edit: idd van Aluminium :D !

[ Voor 8% gewijzigd door Matias op 18-08-2006 17:53 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12
matiasjansen schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:34:
Is de Porche behuizing nou eigenlijk van aluminium? Heb m (250GB) net op Bol.com besteld voor 120,- maar kon het niet echt terug vinden. Desalnietemin een hele mooie behuizing.

Nee is hard kunststof met een alu-bodem...

• Tennisbal
matiasjansen schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:34:

ohohohoh hij is nu voor 99€ bij de paradigit op te halen. de 250€ porsch versie. snel cancellen die order :P

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Die van mij [TS] is trouwens al weer kapot; 300 GB aan data weg, geen Lacie meer voor mij

• Tennisbal
-Nexus schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:11:
Die van mij [TS] is trouwens al weer kapot; 300 GB aan data weg, geen Lacie meer voor mij
weet je zeker dat het niet aan de behuizing ligt? mijn vorige externe harddisk was ook naar de klote maar gelukkig lag het aan de behuizing en was de schijf nog ok

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
tennisbal schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

weet je zeker dat het niet aan de behuizing ligt? mijn vorige externe harddisk was ook naar de klote maar gelukkig lag het aan de behuizing en was de schijf nog ok
Ga het controleren; de schijf heeft geen kuren in termen van dataverlies; maar hij wordt ineens niet meer gezien door mijn laptop. Bedankt voor de suggestie

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:08
-Nexus schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:11:
mijne is ook verrot :(
werd zo warm dat de verf eraf viel.
45 jaar doen over een bestand van 50 gigabite.
traag
tikkend geluid.
allemaal dat soort dingen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Tennisbal
-Nexus schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:53:
[...]

Ga het controleren; de schijf heeft geen kuren in termen van dataverlies; maar hij wordt ineens niet meer gezien door mijn laptop. Bedankt voor de suggestie
ik heb goede hoop voor je dan. gewoon behuizing eraf slopen en schijf aan je ide kanaal hangen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor ervaringen met externe schijven kun je tegenwoordig hier terecht: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen

Voor op zichzelf staande problemen hoor je een nieuw topic te starten. Echter in dit geval is het antwoord vrij eenvoudig: ja, je kunt een langere USB kabel nemen. Kijk gewoon rond bij de (online) PC-boeren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.