Asus A8N-SLI-Premium met Sata installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn gevoel zegt met dat dit een BIOS instelling issue is vandaar dat het in dit forum staat, mocht het Windows gerelateerd zijn hoor ik het wel en vraag ik om een verhuizing.

Probleemstelling:
Mijn nieuwe A8N-SLI-Premium moederbord moet samen zien te werken met een Maxtor10 250Gig Sata schijf. Ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP (zowel pro als 64Bit) geinstalleerd te krijgen.
Nadat ik de sata drivers heb geladen door op F6 te drukken wordt de schijf goed herkend. Zodra de partitie waar Windows op moet komen geformateerd moet worden blijft hij echter op 0% staan en gaat hij niet verder.

Wat ik al geprobeerd heb:
* Uiteraard met Google en op GOT gezocht en heel veel artikelen doorgelezen. De meeste problemen zijn echter het niet gezien worden van de schijf maar dat gebeurd dus wel goed. Hier door kwam ik er wel dus achter dat ik een floppendrive nodig had.
* Laatste BIOS van Asus gedownload.
* Raid settings in de BIOS geprobeerd.

HW:
Mobo Asus A8N-SLI-Premium
Proc AMD 3800+ Venice
HD Maxtor 250 Gig Sata
A-Open dvd brander
A-Open dvd speler
Gigabyte PCX 7800 GTX video kaart
Corsair TWINX2048-3200C2

als iemand mij in de juiste richting kan gooien hoor ik het graag (een duwtje is niet genoeg vrees ik....)

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Heb je al geprobeerd e s-ata herkenning van de schijf in je bios aan te passen van 'auto' naar 'large'? Dit deed bij mij wonderen bij de installatie van e.e.a.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Waarom installeer je drivers voor de S-ATA controller? De Nforce4 SATA controller wordt gezien als 3e en 4e IDE controller en daar hoeven verder geen drivers voor te worden geinstalleerd tijdens de install van Windows.

• bibroni
mad-dog schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:55:
Waarom installeer je drivers voor de S-ATA controller? De Nforce4 SATA controller wordt gezien als 3e en 4e IDE controller en daar hoeven verder geen drivers voor te worden geinstalleerd tijdens de install van Windows.
als ik de drivers niet installeer wordt de schijf gezien als een 130 gig schijf en niet meer. Formateer resultaat was trouwens hetzelfde. Of ik moet iets anders verkeerd doen natuurlijk...

@ Way2Smart: Dat ga ik gelijk proberen, moet zeggen dat ik die setting over het hoofd heb gezien vrees ik.

Edit: Geprobeert en kom nog niet echt veel verder helaas....

[ Voor 5% gewijzigd door bibroni op 25-07-2005 09:15 ]

Verwijderd

Dan moet je de drivers gewoon niet installeren en je windows updaten met SP1 of meer, dat had je dus zeker wel op google kunnen vinden :)

windows herkend zonder sp geen groottes boven de 130 gig :)

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

F6 heb je niet nodig tijdens de setup hoor, das alleen voor RAID ;). De Maxtor Diamndmax 10 staat erom bekend dat hij problemen oplevert icm de Nforce 4 en diverse Promise controllers. Ter oplossing heeft Maxtor een firmware update uitgebracht (die hier is te downloaden ;)).

trouwens, dat stond dus ook al in de FAQ: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?, helemaal onderaan :).

[ Voor 29% gewijzigd door SleutelMan op 25-07-2005 00:39 ]

Logius | Somda | Twitter

• bibroni
SleutelMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:37:
F6 heb je niet nodig tijdens de setup hoor, das alleen voor RAID ;). De Maxtor Diamndmax 10 staat erom bekend dat hij problemen oplevert icm de Nforce 4 en diverse Promise controllers. Ter oplossing heeft Maxtor een firmware update uitgebracht (die hier is te downloaden ;)).

trouwens, dat stond dus ook al in de FAQ: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?, helemaal onderaan :).
Dank voor de hint, alleen krijg ik de melding "no matching drives found". de BANC code op mijn schijf is ook al 1E00 dus het lijkt erop alsof ik een hogere firmware heb (als ik de FAQ goed lees tenminste). Als ik iets verkeerd doe/begrijp hoor ik het uiteraard graag, als je aan het focussen bent op bios instellingen die niet goed zijn kan je wel eens wat vergeten he...

anyways eerst maar eens gaan slapen, het schijnt zo te zijn dat ik morgen weer mag gaan werken...

• bibroni
Ik lijk ergens te komen dankzij jullie hulp. _/-\o_
Tijdens de install van xp pro met sp2 knalde hij er uit met een bsod:
Partmgr.sys
Driver_unloaded_without_cancelling_pending_opperation
Maar dit gebeurde wel tijdens het formateren!

Even een andere iso proberen te downloaden.

Zodra ik meer weer laat ik het weten, uiteraard zijn tot die tijd hints welkom!

/edit/ Helaas heeft ook dat geen succes, het laatste dat ik morgen nog ga proberen is het in een andere computer zetten van deze schijf en hem daarin formateren. Hopelijk helpt dat. Als dat het niet is ga ik, denk ik, kijken of een ander merk het wel doet.

/Edit2: Schijf in een andere compu gezet en ook daar formateert hij niet, terwijl daar al een sata schijf in zit die werkt. Lijkt op een DOA, morgen maar ff bellen om hem om te ruilen.

/Edit3: Schijf omgeruild en de nieuwe schijf deed het gelijk zonder problemen. Gevalletje DOA zullen we maar zeggen. :Y)

[ Voor 49% gewijzigd door bibroni op 31-07-2005 16:45 ]

Verwijderd

Wat was de merk van de nieuwe schijf want ik wil ook binnenkort een maxotr D10 kopen met dezelfde moederbord maar ik begin te twijfelen...??

Verwijderd

ik had eerst ook problemen.
Ik heb mijn bios geupdate via asusupdate naar BIOS 1011
Het is zo dat je alle andere schijven uit je computer moet halen alvorens je windows wil installeren op je SATA schijf. Download daarna die nieuwste nforce4 drivers 6.66 via de site van nvidia
Doe daarna de windows updates en je pc is min of meer klaar voor gebruik

• bibroni
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:40:
Wat was de merk van de nieuwe schijf want ik wil ook binnenkort een maxotr D10 kopen met dezelfde moederbord maar ik begin te twijfelen...??
De nieuwe schijf was ook een Maxtor, precies dezelfde als dat ik al had. Ik kon alleen één op één ruilen, uiteraard. Hij draait nu al een tijdje zonder problemen. Lijkt echt een toevallige slechte schijf te zijn.

• bibroni
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:27:
ik had eerst ook problemen.
Ik heb mijn bios geupdate via asusupdate naar BIOS 1011
Het is zo dat je alle andere schijven uit je computer moet halen alvorens je windows wil installeren op je SATA schijf. Download daarna die nieuwste nforce4 drivers 6.66 via de site van nvidia
Doe daarna de windows updates en je pc is min of meer klaar voor gebruik
Tja aangezien ik maar één schijf er in heb zitten was dat voor mij niet van toepassing. Wat wel van belang is tijdens je installatie is dat je een windows hebt met service pack, anders wordt de schijf gezien als een schijf van max. 130gig. en ik heb geen idee wat er gebeurd als windows ineens ziet dat je schijf 250 gig is ipv 130 na een update.....

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
tja als je het mij vraagt slaat maxtor hier gewoon een flater of een plank mis ofso. volgende week is mijn pc'tje af en deze zal 2 samsungs bevatten, schijnen stiller te zijn zelfs. tevens zijn ze uitgerust met sATA2 techniek. alleen de cache en de prijs zijn hoger van uw maxtor geloof ik :)

http://specs.tweak.to/12504

Pagina: 1