Mijn gevoel zegt met dat dit een BIOS instelling issue is vandaar dat het in dit forum staat, mocht het Windows gerelateerd zijn hoor ik het wel en vraag ik om een verhuizing.
Probleemstelling:
Mijn nieuwe A8N-SLI-Premium moederbord moet samen zien te werken met een Maxtor10 250Gig Sata schijf. Ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP (zowel pro als 64Bit) geinstalleerd te krijgen.
Nadat ik de sata drivers heb geladen door op F6 te drukken wordt de schijf goed herkend. Zodra de partitie waar Windows op moet komen geformateerd moet worden blijft hij echter op 0% staan en gaat hij niet verder.
Wat ik al geprobeerd heb:
* Uiteraard met Google en op GOT gezocht en heel veel artikelen doorgelezen. De meeste problemen zijn echter het niet gezien worden van de schijf maar dat gebeurd dus wel goed. Hier door kwam ik er wel dus achter dat ik een floppendrive nodig had.
* Laatste BIOS van Asus gedownload.
* Raid settings in de BIOS geprobeerd.
HW:
Mobo Asus A8N-SLI-Premium
Proc AMD 3800+ Venice
HD Maxtor 250 Gig Sata
A-Open dvd brander
A-Open dvd speler
Gigabyte PCX 7800 GTX video kaart
Corsair TWINX2048-3200C2
als iemand mij in de juiste richting kan gooien hoor ik het graag (een duwtje is niet genoeg vrees ik....)
Probleemstelling:
Mijn nieuwe A8N-SLI-Premium moederbord moet samen zien te werken met een Maxtor10 250Gig Sata schijf. Ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP (zowel pro als 64Bit) geinstalleerd te krijgen.
Nadat ik de sata drivers heb geladen door op F6 te drukken wordt de schijf goed herkend. Zodra de partitie waar Windows op moet komen geformateerd moet worden blijft hij echter op 0% staan en gaat hij niet verder.
Wat ik al geprobeerd heb:
* Uiteraard met Google en op GOT gezocht en heel veel artikelen doorgelezen. De meeste problemen zijn echter het niet gezien worden van de schijf maar dat gebeurd dus wel goed. Hier door kwam ik er wel dus achter dat ik een floppendrive nodig had.
* Laatste BIOS van Asus gedownload.
* Raid settings in de BIOS geprobeerd.
HW:
Mobo Asus A8N-SLI-Premium
Proc AMD 3800+ Venice
HD Maxtor 250 Gig Sata
A-Open dvd brander
A-Open dvd speler
Gigabyte PCX 7800 GTX video kaart
Corsair TWINX2048-3200C2
als iemand mij in de juiste richting kan gooien hoor ik het graag (een duwtje is niet genoeg vrees ik....)
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.