Wil niet Booten..

Pagina: 1
Acties:

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Beste tweakluitjes, ik heb vandaag mijn waterkoeling in orde gemaakt, zonder lekken etc. etc. Nu alles aangesloten maar hij wil niks meer doen (8> .

Het eerste waar ik aan dacht was mijn voeding, maar dit kan haast niet omdat ik voorheen dezelfde hardware eraan had hangen zonder problemen. Alleen mijn harde schijf is vervangen door een s-ata schijf. Er is dus in principe niks bijgekomen.

Daarna dacht ik aan de stroomvoorziening.. Er zit nu een Hydor L25 bij in mijn stekkerdoos ingeprikt, maar dit lijkt mij ook sterk.

Heb echt alles nagelopen maar kom er niet uit.. Voor specs zie sig.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 07:22

BasilFX

BasilFX

12V stekker wel aangesloten? Zo kaal mogelijk geprobeerd op te starten? Wat gebeurd er precies als je de knop indrukt (gaat er een Fan draaien?)

http://www.basilfx.net

• Goesiman
Ja, alles al nagelopen.
Er gebeurt helemaal niks, zelfs geen fan gaat draaien

[ Voor 20% gewijzigd door Goesiman op 24-07-2005 16:34 ]

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

220 volts stekker erin?

;)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
En als je de voeding probeert te starten door de 2 ATX-pinnetjes kort te sluiten? Ben je voorzichtig geweest mbt. statische elektriciteit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door. Grote kans dat je door middel van dit stappenplan je probleem kan achterhalen.

• Goesiman
Opnieuw: ik heb alles al nagelopen.
geez schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:35:
En als je de voeding probeert te starten door de 2 ATX-pinnetjes kort te sluiten? Ben je voorzichtig geweest mbt. statische elektriciteit?
Kort te sluiten.. :? En dat met statische electriciteit zit wel goed.
Terw_Dan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:36:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door. Grote kans dat je door middel van dit stappenplan je probleem kan achterhalen.
Die heb ik al zo vaak doorgenmoen dat ik het al uit m'n kop ken.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Doet hij echt helemaal niks meer, dus dat hij niet eens aangaat ?

Heb zelf dit probleem ook gehad. Stekker uit je computer, alles uit dus. En dan na een kwartier weer ff proberen je computer aan te doen. Eventueel kan je eerst nog je bios proberen te resetten, en daarna de handelingen uit te voeren.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Je voeding testen lijkt me een eerste stap, maar heb je je standby led al gecontrolleerd ?
Tenzij je mobo helemaal dood is of uiteraard de voeding brand ie in mijn ervaring altijd.

Daarnaast zou ik zeggen probeer een ander stopcontact + powercable, weinig moeite en het elemineert weer een aantal problemen.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Goesiman
sajoku schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:02:
Doet hij echt helemaal niks meer, dus dat hij niet eens aangaat ?

Heb zelf dit probleem ook gehad. Stekker uit je computer, alles uit dus. En dan na een kwartier weer ff proberen je computer aan te doen. Eventueel kan je eerst nog je bios proberen te resetten, en daarna de handelingen uit te voeren.
Nee, hij gaat niet eens aan. Maar ik zal even proberen wat je zegt, alles eruit en na een kwartier alles er weer in en proberen te booten.
Trouble schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:18:
Je voeding testen lijkt me een eerste stap, maar heb je je standby led al gecontrolleerd ?
Tenzij je mobo helemaal dood is of uiteraard de voeding brand ie in mijn ervaring altijd.

Daarnaast zou ik zeggen probeer een ander stopcontact + powercable, weinig moeite en het elemineert weer een aantal problemen.
Ik zou inderdaad mijn voeding moeten testen, maar heb hier geen voltmeter ofzo. Ik zal ook even kijken naar de Stand-By LED. Met het stopconctact zit het wel goed, had er tijdelijk een andere pc op aan gesloten omdat ik bezig was met mijn goede pc; waar we het nu over hebben.

Wat is dus kan concluderen is dat óf mijn voeding brak is óf mijn mobo..

Verwijderd

Ik heb dat ook een keer gehad, net als sajoku, maar dan heb ik 's nachts de stekker uitgedaan en 's morgens werkte hij weer.
Als het kwartier te kort is niet werkt misschien dat ook eens proberen ? ;)

• Goesiman
Kan zijn.. maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik ga ff zien of mn I/O controllers het nog doen en ga kijken of mn stand-by lampje brand. Voeding doet het nog, net weer in een andere pc getest.

Edit: Gedaan, resultaat: Heb een I/O controller van een andere pc op mn pc aangesloten, werkt niet. En het blijkt dat er geen LED op mn mobo zit :D

[ Voor 28% gewijzigd door Goesiman op 25-07-2005 16:43 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is het dus kortsluiting of mobo dood. Maar gezien wat je al geprobeerd hebt zou ik zeggen dat mobo dood is.
Als je niet bang bent om te testen je altijd nog de voeding hardhandig aanzetten. dus de PS-on met een ground verbinding (desnoods op de achterkant van je mobo de 2 pinnetjes kortsluiting).

• Goesiman
Blijkbaar is m'n mobo dan gewoon dood :( . Hier valt zeker niks aan te doen?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

weet je zeker dat je powerswitch kabeltje goed zit aangesloten op je mobo??

je kan wel zeggen heb alles nagelopen, maar je kan er ook 3 keer overheen kijken, je zal niet de eerste en niet de laatste zijn ;)

heb jeje board ook zo leeg mogelijk gemaakt?
kijk eens of je met het plaatsen van de watercooling dingen niet je board beschadigt heb?

als je board dood is, dan valt er wel wat aan te doen hoor :D
oplossing dood mobo :+

[ Voor 18% gewijzigd door WPN op 25-07-2005 16:55 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Goesiman
Peluso schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:54:
weet je zeker dat je powerswitch kabeltje goed zit aangesloten op je mobo??

je kan wel zeggen heb alles nagelopen, maar je kan er ook 3 keer overheen kijken, je zal niet de eerste en niet de laatste zijn ;)

heb jeje board ook zo leeg mogelijk gemaakt?
kijk eens of je met het plaatsen van de watercooling dingen niet je board beschadigt heb?

als je board dood is, dan valt er wel wat aan te doen hoor :D
oplossing dood mobo :+
Ik kan m'n board wel zo leeg mogelijk maken, maar wat heb ik eraan als hij niet wil booten met mijn hardware.. En ik heb niks beschadigd met heb plaatsen van de WC, het CPU block zat er al een tijdje op ( voor deze upgrade ) en toen werkte die nog 100%. Dus daar ligt het ook niet aan. De kand is 99% dat m'n mobo dood is.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

waar ik dus op doelde was

start het board wel op als je alleen je geheugen en je processor erop heb zitten
maar ok, wie ben ik om te beginnen zo basic mogelijk een probleem oplossen...

tja dat het al op je board zat, dat kon ik niet opmaken uit je startpost omdat je daar zegt dat je alles aangesloten heb, en zonder lekken
ik ging ervan uit dat als iets lekt dat het dan voor de installatie niet aangesloten zit....

maakt die kast nog wel aarde ofzow, nu je die nieuwe spul erin heb zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door WPN op 25-07-2005 17:10 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Goesiman
:O sure..

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:36

sphere

Debian abuser

Je hebt "alles" geprobeerd, maar geen kale configuratie. Volgens de FAQ moet je van voeding naar mobo naar de rest kijken, maar de eerste twee heb je niet gecontroleerd.

8)7

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Goesiman
Denk je echt dat het helpt als ik eerst een kale configuratie opstart en daarna weer alles erbij inprik.. euh.. NEE, want dan zou dat kreng nu ook wel opstarten }:O

Sluit dit topic maar, de conclusie is dat m'n mobo stuk is :/ .

[ Voor 19% gewijzigd door Goesiman op 25-07-2005 17:29 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46
Go3s1m4n schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:20:
Denk je echt dat het helpt als ik eerst een kale configuratie opstart en daarna weer alles erbij inprik.. euh.. NEE, want dan zou dat kreng nu ook wel opstarten }:O

Sluit dit topic maar, de conclusie is dat m'n mobo stuk is :/ .
Ja, dat denk ik wel, want dan zou je evt (minimale)kortsluiting door insteekkaarten, verschoven memory, etc uitsluiten. Zelfs een HDD kan al booten verhinderen weet ik uit eigen ervaring. En daarbij, de winkel is toch bijna dicht nu en via webshop duurt het een tijd voor je een nieuwe hebt :Y)

• Goesiman
Ok, gedaan.. Nog steeds hetzelfde.

• Troubular

Troubular

The One and Only

Laatste suggestie:
Boot helemaal kaal niets op het bordje behalve een casefan.
No beeps en no casefan.

Of mobo en/of voeding dood. :(

• Goesiman
Mobo is gewoon dood, voeding niet = als getest.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:52
Go3s1m4n schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:29:
Beste tweakluitjes, ik heb vandaag mijn waterkoeling in orde gemaakt, zonder lekken etc. etc. Nu alles aangesloten maar hij wil niks meer doen (8> .

Het eerste waar ik aan dacht was mijn voeding, maar dit kan haast niet omdat ik voorheen dezelfde hardware eraan had hangen zonder problemen. Alleen mijn harde schijf is vervangen door een s-ata schijf. Er is dus in principe niks bijgekomen.

Daarna dacht ik aan de stroomvoorziening.. Er zit nu een Hydor L25 bij in mijn stekkerdoos ingeprikt, maar dit lijkt mij ook sterk.

Heb echt alles nagelopen maar kom er niet uit.. Voor specs zie sig.
voor de zekerheid-> ik hoef je zeker niets te vertellen over een S-ATA driver die eerst geinstalleerd moet worden?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03

Haan

dotnetter

Yofresh_750 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:37:
[...]

voor de zekerheid-> ik hoef je zeker niets te vertellen over een S-ATA driver die eerst geinstalleerd moet worden?
Is nogal lastig als de pc niet eens aangaat hè.. ;) (daarbij is dat tegenwoordig meestal alleen nog maar nodig als je een raid setup wilt bouwen)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Goesiman
Yofresh_750 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:37:
[...]

OMG, ik ga hier niet eens op antwoorden..

Verwijderd

Go3s1m4n schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:46:
[...]

Jammer van je Mobo :( ;(

offtopic: kom ff op msn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 19:48 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Haan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:40:
[...]

Is nogal lastig als de pc niet eens aangaat hè.. ;) (daarbij is dat tegenwoordig meestal alleen nog maar nodig als je een raid setup wilt bouwen)
Dat is niet waar, ook als je geen RAID setup maakt moet je voor win XP SATA drivers installeren.

Ik vind trouwens dat je niet erg aardig reageert op mensen die proberen te helpen. Je kan wel zeggen dat je alles nagelopen hebt, maar dan hoef je hier ook geen topic te openen, want dan krijg je adviezen.

Op deze manier zorg je er niet voor dat mensen je willen helpen, Ik hoop dat je daar rekening mee houdt als je ooit weer een topic opent. Reageer gewoon niet als je denkt dat iets een dom advies is.

Succes met het vervangen van je moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 25-07-2005 19:51 ]

Verwijderd

Hann1BaL schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:49:
[...]

Dat is niet waar, ook als je geen RAID setup maakt moet je voor win XP SATA drivers installeren.

Ik vind trouwens dat je niet erg aardig reageert op mensen die proberen te helpen. Je kan wel zeggen dat je alles nagelopen hebt, maar dan hoef je hier ook geen topic te openen, want dan krijg je adviezen.

Succes met het vervangen van je moederbord.
Dus jij wilt zeggen dat hij die drivers nog had moeten installeren (toen hij nog bootte), dat niet heeft gedaan en nu zijn mobo naar de klote is?

Verwijderd

ik had laatst met een pc dat hij met cmos batterij erin niet meer wilde opstarten.
dus zonder batterij wel , met niet.
het is te proberen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:50:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat hij die drivers nog had moeten installeren (toen hij nog bootte), dat niet heeft gedaan en nu zijn mobo naar de klote is?
dat staat helemaal nergens. Ik had het er alleen over dat als je Windows aan de praat wilt krijgen, je eerst SATA drivers moet installeren. Er gaat niets stuk als windows niet werkt en dat is maar goed ook ;)

Rare conclusie van je trouwens :)

• Haan

Haan

dotnetter

Hann1BaL schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:53:
[...]

dat staat helemaal nergens. Ik had het er alleen over dat als je Windows aan de praat wilt krijgen, je eerst SATA drivers moet installeren. Er gaat niets stuk als windows niet werkt en dat is maar goed ook ;)
Ik heb op talloze pc's Windows geïnstalleerd zonder sata drivers hoor. (pc's met sata schijf ja :P )

Ben het wel met je eens dat de TS wat kan doen aan zijn houding tegenover mensen die hem proberen te helpen..
Go3s1m4n schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:46:
[...]

[ Voor 33% gewijzigd door Haan op 25-07-2005 19:58 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:50:
[...]

Dat is niet wat hij zegt en ook niet erg aardig om te suggereren IMHO. Eventuele drivers hebben niets met dit probleem te maken, niet met de oplossing en niet met de oorzaak. Vergeet de drivers dus.

De kritiek over de houding van de TS in de laatste paar posts deel ik overigens lichtelijk, maar dat zal wel veroorzaakt worden door de teleurstelling en dat kan ik me ook wel weer voorstellen

Over het punt of Win XP drivers nodig heeft voor Sata schijven: sommige moederborden wel en sommige niet.

Bij moederborden met een losse sata controller (alle eerste moederborden met sata onboard) heb je altijd drivers nodig

Bij VIA moederborden met sata in de southbridge ook altijd

Bij nForce3 en nForce4 hoef je geen drivers te installeren als je de schijf gewoon los gebruikt (zou wel altijd de nforce drivers installeren voor de performance, maar het is niet noodzakelijk) en als je de schijven in RAID wilt gebruiken dan is wel de RAID driver noodzakelijk

9800x3d

Verwijderd

Ik wil helemaal niet niet aardig doen, ik probeer het te snappen aangezien mijn kennis niet hier ligt..

• Troubular

Troubular

The One and Only

@lautje

Het niet installeren van drivers kan allerlei dingen (qua software) in de soep doen lopen.
Echter voor de hardware zelf heeft het geen negatieve gevolgen.

Verkeerde drivers kan wel tot problemen leiden.

• Goesiman
Sorry hoor.. maar dit topic is echt niet geopend om over s-ata drivers te gaan discusseren. Ik snap ook helemaal niet wat een pc die niet aangaat te maken heeft met s-ata drivers :? .

Als ik negatief overkom; sorry daarvoor, maar ik word een beetje lame van mensen die opeens over iets heel anders gaan praten en die maar door blijven bijtelen dat ik ''niet alles'' heb nagelopen. Wat dus wel zo is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zou een laatste poging kunnen wagen door alles weer uit te bouwen en de PC in de oude staat te brengen dus zonder WC.

Als het MB naar de knoppen is moet je sowieso de boel uit elkaar halen.

ARME AOW’er

• Goesiman
IK heb niet eens een boxed koeler voor mijn proc. :*)

Edit: Foutje

[ Voor 106% gewijzigd door Goesiman op 26-07-2005 18:59 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen idee..... ik heb een K8V Deluxe en die werkt vlekkeloos en stabieler als elk ander MB wat ik had.

ARME AOW’er

• Goesiman
Ok bedankt, ik heb hem besteld. >:) ( de A8V Deluxe dus. )

[ Voor 36% gewijzigd door Goesiman op 26-07-2005 19:00 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Go3s1m4n schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:50:
Ok bedankt, ik heb hem besteld. >:)
Als ik op je specs afga, heb je een socket 939 processor, maar die K8V is een socket 754 moederbord.. Dus of er is ergens een foutje in de specs, of je kan maar beter snel die bestelling annuleren ;)
(Voor socket 939 is er de A8V, maar ik zou een A8N, met Nforce4 chipset nemen)

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 26-07-2005 18:48 ]

• Goesiman
Haan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:46:
[...]

Als ik op je specs afga, heb je een socket 939 processor, maar die K8V is een socket 754 moederbord.. Dus of er is ergens een foutje in de specs, of je kan maar beter snel die bestelling annuleren ;)
(Voor socket 939 is er de A8V, maar ik zou een A8N, met Nforce4 chipset nemen)
Nee, ik heb nog een AGP kaart, dus Nforce 4 zit er bij mij niet in. Maar ik heb em goed besteld; een A8V Deluxe

[ Voor 48% gewijzigd door Goesiman op 26-07-2005 19:03 ]

Pagina: 1