Toon posts:

[XP] Processorgebruik continue 100%*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een door mijzelf in elkaar gezette Pentium Celeron D 335 (2.80 Ghz/533 Mhz FSB) op een ASRock P4V88 mobo met 512 Mb DDR400 van TwinMos. Verder geen gekkigheid. Systeem draait sinds april dit jaar geheel probleemloos. Net als trouwens exact hetzelfde systeem dat ik voor haar moeder ook in elkaar heb gezet (jaja, mijn schoonmoeder dus :r )

Sinds een paar dagen heeft mijn vrouw problemen met de software die ze draait. IE stopt plotseling (reageert niet meer) en ook andere toepassingen zoals PS7 en niet te vergeten de AV- en FW software draait niet lekker meer. Alles retetraag als dikke strond! Ik dacht eerst aan allerlei exotische malware of spyware, maar niets van dat. Schoon!

Maar wat mij vandaag ineens opviel na het zoveelste probleem met IE, was dat het processor gebruik volcontinue op 100% blijft staan. En dan dus ook echt volcontinue!!! Ik kan daarover niets terugvinden op de diverse vraagbaken, dus vandaar hier even een posting. Wie weet wat er mogelijk aan de hand kan zijn? Ik hoor graag van jullie (en altijd bereidt tot verstrekken van meer info indien gewenst).

Marc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welk proces trekt je CPU vol dan? IE ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welk process vreet er dan 100% CPU usage? Dan weet je in ieder geval welk programma loopt te bokken.

edit: spuit 11 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 24-07-2005 11:06 ]

C:\>_

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ook al de FAQ's van dit forum nageslagen?

PMG FAQ
en met name dit gedeelte:
Mijn PC is traag, de CPU verbruik is 100%, hoe komt dat?

Verwijderd

Draai even Hijackthis en plaats hier even de log file.

Verder zou je even met msconfig kunnen kijken wat er allemaal geladen wordt (start _>uitvoeren en type daar in msconfig, enter en dan ga je naar het laatste tablad startup)

Heb je er ook last van als je in veilige modus draait?

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

als het goed is kan je in taak beheer wel zien welke programma zoveel van je cpu vraagt. misschien dat je dan je probleem ook al hebt door die programma eens te verwijderen en dan indien nodig er weer op te zetten

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Iexplore.exe of explorer.exe. Oftewel IE of het window schermpjesbeheer.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Je zou eens kunnen proberen of je met firefox dit ook hebt. (kun je downloaden van www.mozilla.org).

Als firefox dit niet heeft zou ik gewoon die gebruiken om mee te browsen. Voor de meeste mensen is firefox gewoon net internet explorer maar dan met iets andere ikoontjes.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:40

Swerfer

Hmm...

flowerp schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:15:
Je zou eens kunnen proberen of je met firefox dit ook hebt. (kun je downloaden van www.mozilla.org).

Als firefox dit niet heeft zou ik gewoon die gebruiken om mee te browsen. Voor de meeste mensen is firefox gewoon net internet explorer maar dan met iets andere ikoontjes.
Zeg dan niets...

Firefox promoten haalt niet de TS zijn probleem weg...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

flowerp schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:15:

ja maar daar heeft ie dan nog niet veel aan als ook ze explorer het doet ;)

kijk ff met hijackthis zoals al eerder gemeld en gooi ff de uitslag hier neer.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
chucky666 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:17:
[...]
ja maar daar heeft ie dan nog niet veel aan als ook ze explorer het doet ;)
Ja sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik las er even over heen dat ook de 'gewone' explorer (de file system browser dus), die 100% tijd verbruikt.

Ik kan me herinneren dat ik bij het installeren van Windows ooit de vraag kreeg of Explorer voor elk venster een aparte thread moest gebruiken of niet. Het is een schot in het donker, maar mischien dat het met die instelling te maken heeft?

offtopic:
Het lijkt mij niet zo'n raar idee om als het ene programma vastloopt/raar doet om dan een alternatief te gebruiken. Zo deed easy cd creator eens raar bij mij (na op brand knop drukken gebeurde er niks), en toen dat na een re-install nog niet verholpen was ben ik maar nero gaan gebruiken. Had niks met nero vs ecc opzich te maken, gewoon dat de ene het niet goed deed bij mij en de andere wel.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als explorer / iexplore, het beiden hebben is het waarschijnlijk toch spyware dat heir de oorzaak van is! Probeer je computer eens te scannen met hitman pro en Microsoft Anti Spyware!

If I can't fix it, it ain't broken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met de processor te maken maar met software -

Move PMG->WOS

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Het probleem is gevonden. Taakbeheer gaf het niet aan...??? Dat snap ik nog steeds niet, maar kennelijk was e.e.a. op het moment surpreme volledig over de zeik aan het lopen. Anyway, het bleek Kaspersky te zijn. Na de zoveelste herstart van de PC gaf taakbeheer inderdaad (en eindelijk aan) dat Kav ongeveer 99 van de processor wegslurpte.

Oplossing: Kav gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost!
Pagina: 1