Nieuwe I-net aansluiting hulp

Pagina: 1
Acties:

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46
Hallo,

Ik heb een aantal vragen. Ik ga volgend jaar in E'hoven studeren en heb een kamer bemachtigd via de huisvesting. Nu kom ik met 3 andere personen in een huis dat geheel gerenoveerd is en nog helemaal leegstaat. 1 probleem. Er is nog geen internet aansluiting aanwezig. Nu wou ik graag weten wat ik het beste kan doen. ADSL of kabel? en welke provider kunnen we het beste nemen.

Ik heb al een beetje rondgekeken op Internetten.nl en daar kwam de volgende top 5 uit:

1. Fiberworld two4one 512
2. Wanadoo ADSL Direct + Telefonie
3. Wanadoo ADSL Family + Telefonie
4. Fiberworld two4one 1024
5. Tiscali ADSL Special met telefonie

Qua kosten maken deze allen niet uit, ze blijven allemaal onder de 40 euro p/maand (ons budget)
Nu heb ik nog nooit van Fiberworld gehoord. en spreekt nummer 3 mij daarom het meest aan. 640 up en 4096 down. Maar is dit wel een goede keus? en hoe betrouwbaar zijn deze providers..

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

mvg
Rob

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Fiberworld is dacht ik een reseller, van het type TweakDSL.
Heb je trouwens ook kabel overwogen? Ik geloof dat Chello in eindhoven levert.
Wat is trouwens het plan voor de telefonie? Wil je dat serieus gaan doen, lijkt mij namelijk niet handig in een studentenhuis, als het extra kost is het zonde van het geld.

• RobbieB
Nee, telefonie hoeft niet persé.. want ik mobiel met abbo heeft iedereen toch wel.. maar die wanadoo snelheid/prijs verhouding is op zich wel relaxt.. alleen weet ik niet hoe goed wanadoo is. Overigens heb ik veel slechte dingen gehoord over Chello, is dat ook zo??

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
RobbieB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:25:
Nee, telefonie hoeft niet persé.. want ik mobiel met abbo heeft iedereen toch wel.. maar die wanadoo snelheid/prijs verhouding is op zich wel relaxt.. alleen weet ik niet hoe goed wanadoo is. Overigens heb ik veel slechte dingen gehoord over Chello, is dat ook zo??
Chello gaat je niet lukken als je het zelf aanvraagt. Dan moet de huisbaas / degene die de kabelaansluiting betaald dit doen...

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Martijn schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:29:
[...]

Chello gaat je niet lukken als je het zelf aanvraagt. Dan moet de huisbaas / degene die de kabelaansluiting betaald dit doen...
Ja? Hmm, volgens mij gaat dat meestal wel hoor, gewoon de situatie uitleggen. Ik weet dat er bij @home zat abonnees zijn die niet zelf de kabel betalen zijn.

Maar over een gigantische provider als de kabelboeren zijn hoor je altijd slechte dingen omdat ze zo groot zijn.
Verder is het bij iedere provider zo dat je het binnen een paar weken/maanden perfect moet hebben draaien of je moet naar iemand anders toe, dan wordt het namelijk nooit meer wat.

Maar dat is meer mijn eigen filosofie :9

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

Als je ook maar iets met P2P wil doen, dan moet je Chello links laten liggen:

chello knijpt poorten

Voor de rest is de snelheid en stabiliteit wel ok :(

• RobbieB
We hebben besloten toch maar voor wanadoo family (zonder telefonie) te gaan.. 22,50 in de maand 4MB verbinding en voor een paar euro'tjes extra's een wifi-point, thuisnetwerken zijn namelijk toegestaan.. zeer handig aangezien iedereen een laptop heeft..

Zijn er mensen die deze nog meer hebben?? en zoja, hoe bevalt het

Pagina: 1