offtopic:
Je krijgt al hulp van ons...we kunnen niet ruiken wat er mis is, dus proberen we, aan de hand van tips of ideeën, je hulp aan te bieden...
Gezien dat Memtest geen errors geeft is het geheugen hoogstwaarschijnlijk niet defect.
Nu kunnen er nog een paar problemen zijn. Je geeft aan dat er een CD-speler en een DVD-speler in je PC zitten. Heb je met beide apparaten al geprobeerd XP te installeren? Zonee, probeer het dan eens vanuit het andere apparaat, het kan natuurlijk dat het apparaat waarmee je het geprobeerd hebt, defect is.
Mocht dat niet helpen, controleer of verwissel de flatcables (de datakabels) eens, ook kan het zijn dat er eentje niet goed ingestoken is oid. Doe dat voor de HDD, en beide spelers.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:34:
Dit klopt aardig, want met een opstartdiskette DOS 6.22 kan ik wel naar c: of d: maar als ik bijv: DIR
intik dan geeft ie melding dat hij de c-schijf niet kan lezen.
Ik kan nergens in BIOS RAID of SATA vinden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijf herkent wordt, ik heb het geformateerd.
Als je C: kunt benaderen, dan wordt je HDD iig herkend. Dat je er niks mee kan is een ander verhaal. Het zou kunnen dat die DOS versie niet overweg kan met de indeling van die HDD.
Van waaruit heb je die HDD geformatteerd? Als het vanuit diezelfde DOS disk was, dan is er ofwel iets misgegaan, ofwel die schijf is niet helemaal lekker.
Het verbaast me sowieso een beetje dat er een C én een D aanwezig zijn, want juist met die low-level format moet je van die partities af zijn. Kun je hier wat meer uitleg over geven?