Dit probleem speelt al een tijdje, maar na veel zoeken op o.a. Google, GOT en Support.Microsoft.Com kan ik maar geen oplossing vinden. Ik vond wel een oud topic van iemand met hetzelfde probleem, maar de aangedragen oplossing is voor oudere versies van Exchange/Outlook).
Eerst wat achtergrondinfo:
- Server: Windows 2003 server Enterprise Edition, SP1
- Exchange Server 2003
- Clients: Windows XP SP2 met Outlook 2003 SP1
Probleemomschrijving: binnen onze organisatie is het gebruikelijk dat iedere medewerker in de mailbox van anderen kan. Iedereen kan dus elkaars berichten lezen en dat is ook de bedoeling gezien de opzet van de organisatie. In Outlook heeft iedereen aan de linkerkant, in de mappenlijst, dus een lange lijst met mailboxen staan. Niet overzichtelijk, maar het werkt.
De volgorde van de mailboxen in de mappenlijst is op alfabetische volgorde, eerst op de omschrijving van de postbus en dan op de naam van de gebruiker (account). Je eigen mailbox staat altijd bovenaan.
Geen probleem zou je zeggen. Maar de omschrijving van de postbus varieert. Dat kan "Postbus" zijn, maar ook "Mailbox" en "Postvak".
Voorbeeld:
Postbus - Spotmatic (mijn eigen postbus, staat altijd bovenaan)
Mailbox - Jan Pietersen
Openbare mappen
Postbus - Jan Willemsen
Postbus - Kees Janssen
Postvak - Jan Jeroensen
Dus: alle postbussen onder die van mij zijn alfabetisch gesorteerd. Het klopt alleen niet door de omschrijving van de postbus die steeds varieert. Ik heb overal gekeken, zowel in Outlook als in Exchange Server, maar ik kan nergens vinden waar ik de omschrijving van de postbus, voor een bepaalde gebruiker, kan aanpassen. Enig idee? Ik heb bij de profielen gekeken (Configuratiescherm > Email) maar ook hier kan ik niets vinden om de omschrijving aan te passen.
Microsoft zelf zegt er het volgende over op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;251636:
Misschien is iemand hier er ook al eens tegenaan gelopen?
Eerst wat achtergrondinfo:
- Server: Windows 2003 server Enterprise Edition, SP1
- Exchange Server 2003
- Clients: Windows XP SP2 met Outlook 2003 SP1
Probleemomschrijving: binnen onze organisatie is het gebruikelijk dat iedere medewerker in de mailbox van anderen kan. Iedereen kan dus elkaars berichten lezen en dat is ook de bedoeling gezien de opzet van de organisatie. In Outlook heeft iedereen aan de linkerkant, in de mappenlijst, dus een lange lijst met mailboxen staan. Niet overzichtelijk, maar het werkt.
De volgorde van de mailboxen in de mappenlijst is op alfabetische volgorde, eerst op de omschrijving van de postbus en dan op de naam van de gebruiker (account). Je eigen mailbox staat altijd bovenaan.
Geen probleem zou je zeggen. Maar de omschrijving van de postbus varieert. Dat kan "Postbus" zijn, maar ook "Mailbox" en "Postvak".
Voorbeeld:
Postbus - Spotmatic (mijn eigen postbus, staat altijd bovenaan)
Mailbox - Jan Pietersen
Openbare mappen
Postbus - Jan Willemsen
Postbus - Kees Janssen
Postvak - Jan Jeroensen
Dus: alle postbussen onder die van mij zijn alfabetisch gesorteerd. Het klopt alleen niet door de omschrijving van de postbus die steeds varieert. Ik heb overal gekeken, zowel in Outlook als in Exchange Server, maar ik kan nergens vinden waar ik de omschrijving van de postbus, voor een bepaalde gebruiker, kan aanpassen. Enig idee? Ik heb bij de profielen gekeken (Configuratiescherm > Email) maar ook hier kan ik niets vinden om de omschrijving aan te passen.
Microsoft zelf zegt er het volgende over op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;251636:
De oplossing die op die pagina worden aangedragen (aanpassen via Microsoft Exchange Client 4.0 of 5.0) werken niet, want Microsoft schrijft zelf dat ik die client niet mag installeren onder Windows XP."For example, you create a mailbox on the Exchange 2000 server or on the Exchange 2003 server, and then you log on to the mailbox with an English language client. The default folder display names, such as Inbox, are created in English, and you cannot change them later to a different name in English with Microsoft Outlook. Nor can you change them to the equivalent name in another language by logging on with an Outlook client in another language."
Misschien is iemand hier er ook al eens tegenaan gelopen?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter