Toon posts:

MS Exchange postbus <--> mailbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe exchange 5.5 server geinstalleerd, ter vervanging van de oude.

Nu heb ik het probleem dat er in plaats van "postbus" er "mailbox" staat.

Nu vind ik dat niet zo'n probleem, maar als ik met outlook een extra postbus toevoeg, dan voegt 'ie hem toe als postbus. Klik ik er op dan zie ik dat 'ie hem veranderd heeft in "mailbox" en crashed mijn outlook (2000).

Heeft iemand een idee hoe ik de "mailbox" weer in "postbus" kan veranderen ?

Ik heb al opnieuw de nederlandse templates geimporteerd, maar dat mocht niet baten.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 12:17
Ik zou ff regedit proberen en dan zoeken op mailbox --> veranderen in postbus. Zal vast iets staan van default=mailbox o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Beide opties mochten niet baten. Voor zover ik het kan zien is het een serverprobleem en geen clientprobleem.

Iemand anders nog sugesties ?

Verwijderd

Er zijn templates voor volgens mij.

Ik hoop niet dat ik je op een dwaalspoor breng maar denk je in:

pak een pc en installeer daar Outlook 98 NL op en op een andere pc Outlook 98 UK

Log op beide pcs in op je eigen postbus.

In uk heb je inbox, outbox, send items etc etc.
In nl heb je postvak in, postvak uit, verzonden items etc etc.

Deze haalt ie uit zogenaamde templates van de server. Je clients is namelijk wel taalafhankelijk, en de server ziet dit. Aan de hand van de taal van de client, geeft hij de benamingen door vanaf de server naar de client.
Deze templates moet je wel installeren! Ze staan op de cd van Exchange 5.5 volgens mij en anders moet je even zoeken.

Ik werk intussen naar volle tevredenheid met Exchange 2000 dus echt supporten kan ik je niet.

Sterkte!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je uitgebreide antwoord. Maar helaas, de nederlandse templates heb ik geinstalleerd. Ik gebruik overal nederlandse clients.

Als ik een extra postbus toevoeg, dan zie ik ook de kreet postbus. Zodra ik erop klik maakt 'ie er mailbox van.

Verwijderd

Heb je ook bij de serverinstellingen de Nederlandse taal opgegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Maar dat hielp niet..

Verwijderd

Heb je Service Pack 4 geladen voor Exchange 5.5 ?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker heb ik sp4 geinstalleerd. Is dat het probleem ?

• riffey#4
  • Laatst online: 02-02 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Heb je ondertussen al meer gehoord of iets gevonden?
Ik heb hier nl. precies hetzelfde.
Nieuwe clients met XP Professional Nederlandstalig, Office 2000 Nederlandstalig, eerste keer dat ik Outlook open staat er netjes Postbus (zoals hiervoor onder W2K ook altijd het geval was).
Ik voeg 1 extra postbus toe (die in de oude situatie ook altijd "postbus" heette) en ik zie mijn "postbus" in mailbox veranderen...

Dus ik ben benieuwd...

[edit ehm, we zijn al januari 2003.... niet langer 2002... sorry :X ]

[ Voor 11% gewijzigd door riffey#4 op 28-01-2003 09:59 ]

• riffey#4
  • Laatst online: 02-02 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Na een halve dag puzzelen heb ik de helft opgelost mbv http://support.microsoft.com/?kbid=248793

Log on to the computer that the user's Outlook profile is located on. Make sure that Outlook is not running.
Click the Start button, point to Settings, and then click Control Panel.
Double-click either Mail or Mail and Fax, as applicable.
Click Show Profiles.
Click the profile that you use to access that mailbox.
Click Properties, click Exchange Server, and then click Properties again.
Under Mailbox, type the new alias name.
Click Check Name.
The alias name is resolved to the new display name of the user.
Click Apply, and then click OK.

Mijn Mailbox heet nu weer Postbus.

Maar de extra toegevoegde postbussen heten bij mij nog Mailbox, terwijl ze bij mijn collega nog gewoon Postbus heten.

Het rare is dat we beide vorige week een identieke machine hebben gekregen, gemaakt van hetzelfde image. Dus buiten de programmaatjes die we daarna nog zelf geinstalleerd hebben staat er van alles exact dezelfde versie op.

Ik denk ik post het hier toch nog even, voor het nageslacht :)
Pagina: 1