Toon posts:

Heeft een voeding per se koeling nodig?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig met een servertje te bouwen, en die komt op mijn (slaap) kamer te staan. En ik kan dus niet slapen met draaiende ventilators :(
Is het fijn voor een voeding dat ie niet gekoelt word?

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
volgens mij brand zo'n ding dan redelijk snel door

Verwijderd

Als je alleen maar een voeding hebt en verder geen fans in je kast hebt kan je er makkelijk bij slapen, pas als je net als ik 2 extra fannen erin hebt dan is het pas moeilijk slapen!! :(
Maar zonder fannen en een lownoise voeding kan je er makkelijk bij slapen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 17:53 schreef Sandman het volgende:
Als je alleen maar een voeding hebt en verder geen fans in je kast hebt kan je er makkelijk bij slapen, pas als je net als ik 2 extra fannen erin hebt dan is het pas moeilijk slapen!! :(
Maar zonder fannen en een lownoise voeding kan je er makkelijk bij slapen.
nou ik kan dan dus echt NIET slapen :(
maarja ik probeer het gewoon, als ie niet meer doet weet ik waar het van komt |:(

Verwijderd

Heb ik dan gezegd dat je de fan IN je voeding uit moet zetten???? |:(
Ik zij als je geen extra fannen in je systeem hebt en een lownoise voeding (zo een die je bijna niet hoort) dan kan je er wel bij slapen, maar niet als die 5cm van je bed af staat natuurlijk.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
dat had ik eerst ook dat ik niet kon slapen met die herrie in m'n server, maar na een tijdje wen je eraan en slaap je er gewoon doorheen :z

btw: zijn 3x 8cm fans (en ze zijn niet stil)

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben vergeten waar ik het heb gelezen/gehoord, maar er schijnt een manier te zijn om je computer uit te zetten.

Wil je dat niet, dan moet je gewoon aan de herrie wennen.
Ik heb ook 6 maanden lang een dual celeron + 7200RPM hdd (=VEEL herrie) op mn slaapkamer gehad als server. Went zo.

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:25
Op zaterdag 13 januari 2001 17:41 schreef DaZZle het volgende:
volgens mij brand zo'n ding dan redelijk snel door
yepp :( heb er al een voeding mee gesloopt...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Niet als je het goed doet.
Mijs server heeft ruim een half jaar zonder ventilatoren gedraait. 100% puur natuurlijke convectiekoeling. 8-)

Maarja, dat was dan ook niet zo'n zware voeding en compu. Check mijn reply op deze draad ff:
silent systems echt silent?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

Canis Lupus

Vosbot

Op zaterdag 13 januari 2001 18:08 schreef N8w8 het volgende:
Ik ben vergeten waar ik het heb gelezen/gehoord, maar er schijnt een manier te zijn om je computer uit te zetten.
Bij mij zit er zo'n grote knop op de voorkant. *D
Als ik daar op druk gaat hij uit.

Of gewoon de schakelaar van je voeding omhalen. Of van de stekkerdoos....

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• N8w8
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 18:18 schreef lupusv het volgende:

[..]
Bij mij zit er zo'n grote knop op de voorkant. *D
Als ik daar op druk gaat hij uit.

Of gewoon de schakelaar van je voeding omhalen. Of van de stekkerdoos....
bingo, die bedoelde ik ;)

• slacksoff
  • Laatst online: 11:06
uhm.. je kunt wel het fannetje van je processor uitdoen. en warerfall oid draaien

met een low-noise voeding zal het best stil zijn....

Verwijderd

Topicstarter
ja en dan zit dus het hele huis zonder internet :o
dat is net niet de bedoeling, maar het kan dus blijkbaar niet echt, dan laat ik de fan wel op 7 volt draaien.

• DJSmiley
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik heb mn servers om die reden de deur uit gepleurd (op zolder een kast gebouwd waar ze nu instaan te blazen)

Alleen mn werkstation staat hier naast mn nest, en die maakt best wel een teringherrie, maar idd, daar wen je aan (5x uw scsi 7200rpm schijven, en 4 fans)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Als de fan van je voeding het niet meer doet dan ga je na een paar minuten zo'n lucht van smeltend plastic en smeulend stof ruiken. Zo'n geur van "shit er fikt iets door"...

Dus doe dat maar niet :).

Maar om nog ffkes te herhalen wat anderen al gezegd hebben: je went er heen snel aan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Ik denk dat als je de fan van je voeding stil zet dat je dan nog meer herrie hebt omdat je dan in de buitenlucht slaapt.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Die koeling + voeding van mij maakte zo'n tering herrie, die heb ik eruit gepleurt. PC staat nu in de vensterbanl, zonder kast er omheen bij een open raam. (kiertje, wel ff zwaar slot op gefikst) blijft altijd ijskoud in die kast. heb nu alleen nog last van me harde schijf, maar dat ding staat best wel een end van me bed vandaan, dus dat hoor je toch niet

Best mooi opgelost dacht ik zo!!:):)

HENG HENG

• Canis Lupus
  • Laatst online: 08:34

Canis Lupus

Vosbot

Op zaterdag 13 januari 2001 20:39 schreef jeroen1001 het volgende:
[...]PC staat nu in de vensterban
edit:
k
, zonder kast er omheen bij een open raam. (kiertje, wel ff zwaar slot op gefikst) blijft altijd ijskoud in die kast.
[...]
Best mooi opgelost dacht ik zo!!:):)
Is dat niet vreselijk koud in de winter? ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb een voeding uit een 268 al een hele tijd draaien zonder fan...
No problemo. Lekker stil, de harde schijf maakt alleen maar herrie.

Verwijderd

Bij conrad kan je een papst variofan 80 x 80 kopen. Deze fan regelt het toerental aan de hand van de temperatuur. De fan zal dus een minimaal aantal toeren draaien en dus zeer stil zijn. Ik heb er twee in mijn kast, bij 40 graden draaien ze op volle toeren, bij 25 graden op het laagste toerental, ze zijn erg stil.
Pagina: 1