silent systems echt silent?

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van een 300watt silent systems voeding aangezien ik niet echt gecharmeerd ben van die aopen koffiemolens :(. Maar is zo'n voeding nou echt stil (stiller dan 300watt aopen)?
En die silent systems cpu fans, is dat wat? Ik ga toch niet overklokken, dus echt goed hoeft ie niet te koelen, als ie maar stil is.

Graag jullie advies

Verwijderd

:r

Antec of Enermax, take your pick.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Enermax = :)

• Timmert
  • Niet online
Is zo'n enermax stil dan? Dat is eigenlijk het enige waar het me om gaat.
Wat is er mis met silent systems?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
Dat kenne ze hier niet.....

Ik zou niet weten waarom het :r is.

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 22:06 schreef hielko het volgende:
Dat kenne ze hier niet.....

Ik zou niet weten waarom het :r is.
Ik zou ook niet weten wat er mis mee is, ga 'm toch maar halen denk ik, die enermax is me toch wat te duur. ('t is tenslotte maar een voeding)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op vrijdag 12 januari 2001 22:28 schreef tborgdorff het volgende:

[..]
Ik zou ook niet weten wat er mis mee is, ga 'm toch maar halen denk ik, die enermax is me toch wat te duur. ('t is tenslotte maar een voeding)
'n voeding is niet gewoon een voeding, zitten ook kwaliteits verschillen in. zo is de een stabieler dan de ander. en sommige amd's (welke ben ik vergeten |:() werken niet zo goed met een niet stabiele voeding

Verwijderd

En wat heb je gehaald? Tevreden ? Wanneer tevree ga ik er ook voor...

• Timmert
  • Niet online
Nog niks gehaald, maar het wordt de silent systems. Slechter dan zo'n aopen ding kan het toch niet zijn.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Je kunt ook kijken hoe heet je AOpen wordt zonder actieve koeling.
Stroom van je systeem halen (stekker d'r uit) FF een minuutje wachten zodat er geen stroom meer inzit en je kunt je voeding open slopen. 1 van de draadjes van je koeler doorknippen / lossolderen en een metertje op je koelvin plakken.

Onzen server had een half jaar lang geen bewegende onderdelen. Hij was daardoor heel erg stil. 0 dB. 8-)

Of een andere koeler d'r op zetten. Zodat hij stiller wordt. Want volgens mij waren die AOpen dingen best aardig.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 21:36 schreef tborgdorff het volgende:
Is zo'n enermax stil dan? Dat is eigenlijk het enige waar het me om gaat.
De enermax is zo stil dat ik het niet geloofde toen een vriend van mij er een had gekocht. Toen de fans van de cpu en de geforce eens tegengehouden en de harddisk uitgezet : belachelijk weinig geluid. Het fanntje van een geforce maakt echt aanmerkelijk meer geluid. (laat staan de cpu-fan of de (10 gieg 7200 rpm maxtor :r) harddisk). Het is net ietsje meer dan het geluid wat uit je monitor komt.

Valium: GEEN bewegende onderdelen ? Heb je een solid state drive om van te booten of zo ?

• Timmert
  • Niet online
Hmm, weet je toevallig ook waar ie die enermax had gehaald?

• Wilde
  • Niet online
Mhjah zo'n enermax interessert mij ook wel, iemand die weet waar je ze halen kan ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Kijk een op de pricewatch van tweakers!
Eeerst zoeken dan vragen

Hij staat er wel! had ik gechecked!

http://www.oc-shop.nl/

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 19:24 schreef [FP]Killah het volgende:
Kijk een op de pricewatch van tweakers!
Eeerst zoeken dan vragen
Heb ik al gekeken hoor! Hij staat er 1x in, en die zaak levert um denk ik nie meer. Hij staat niet op hun site iig.

Eerst kijken voortaan!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Overflow: RAMdrive. Edoram is ook erg stil hoor. :)
Ingeladen vanaf een floppydrive. Dus tijdens het booten was hij wel lawaaiig. Maarja. Dat hoor je eens in de paar weken, wanneer iemand een stop d'r uit laat vliegen ofzo.

tborgdorff: Probeer nou eerst maar eens door je fan stil te zetten. Of een betere fan in je compu. Is toch ook veel leuker dan gewoon een off-the-shelf oplossing? Een echte tweaker klust het zelf ofzo..:Z

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Ik heb zo'n enermax 330W en ik vond hem niet stil genoeg. Als je PC wat langer aanstaat gaat hij toch redelijk lawaai maken. Er zitten twee fans in zo'n enermax waarvan ik er een heb uitgehaald (die aan de achterzijde van de PC. Nu is hij wel lekker stil. Verder is het een topvoeding.

Die Aopen voeding is inderdaad bagger, zelfs zonder fan maakt ie nog herrie en gaf EMI-storing op m'n geluidskaart.

succes

Verwijderd

Ik heb hier zo'n Aopen 300w ding dat in de HX08 zat. Ik hoor wel vaker van mensen dat het een herrie is maar kan dat dus echt niet beamen. Ben er zeer tevreden mee voor de linux server. In deze pc zit een Antec 300w voeding en die is wel stiller dan de Aopen maar echt marginaal. Voor de rest is het wel een top voeding nooit problemen qua stabiliteit op een K7V + Athlon 650 mee gehad.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
silent systems?? gewoon zelf maken.. ik heb me hele kast geisoleerd met van dat ribbel iso zooi.. ennuh hij is nu eindelijk stil..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

www.oc-shop.nl heeft Enermax voedingen. Die dingen schijnen inderdaad heel stil te zijn. Ik wil ook nog wel een keer zoon voeding. :)

Greetz

Verwijderd

bedankt voor de link, ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen..
Addtronics 6896A - ATX Full Tower & PSU-Enermax-330watt met sound isolation...

Verwijderd

Rocco: hmm dat zal dan wel resonantie van de kast zijn of zoiets want het idee van die twee fans is juist dat ze met zijn tweeen zijn en dus langzamer kunnen draaien -> stiller.
Pagina: 1