Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ja, dat is dus de FAQ waar ik in mijn eerste post ook al naar verwees. Maar daarin staat dus niet het antwoord op mijn vraag.
Ik heb een 20 pins stekker (met 24 pins slot), en een 4 pins stekker (met 4 pins slot). Moet ik ze allebei aansluiten? Of alleen de eerste, of alleen de laatste?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Die 4 pins plug _NIET_ in je ATX stekekr stoppen. Dat gaat niet goed
En past ook niet zonder hamer
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Atlas -> Het past wel zonder hamer. Nogmaals, mijn moederbord heeft dus zowel een 4-pins ATX als een 24 pins EATX (onder die naam staat het geloof ik in de handleiding) aansluiting. Mijn voedingheeft zowel een 4-pins als een 20 pins stekker.
Ik moet dus beide gewoon aansluiten? Zowel de 4-pins stekker in de 4-pins aansluiting (dat past perfect) als de 20 pins stekker in de 24 pins aansluiting (wat ook goed past).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Correct.Diadem schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:02:
Ik moet dus beide gewoon aansluiten? Zowel de 4-pins stekker in de 4-pins aansluiting (dat past perfect) als de 20 pins stekker in de 24 pins aansluiting (wat ook goed past).
Atlas, wat heb je toch met hamers.
Toen waren beige computers heel gewoon.
Self reflection is the school of wisdom
Het valt me toch eigenlijk een beetje tegen van een bedrijf als Asus dat de handleiding zo ongelooflijk onduidelijk is op veel punten. Maar goed... We komen er wel.
Nog een klein vraagje dan. Ik kan die twee pins kabeltjes voor powerswitch, resetknop etc allemaal op 2 manieren op het mobo prikken (rechtop en op de kop, zeg maar). Maakt dat nog uit? Want dat staat dus ook niet aangegeven.
Bij moderne moederborden moet je de stekkertjes horizontaal aansluiten, dit _moet_ gewoon in de handleiding staan.Diadem schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:10:
Nog een klein vraagje dan. Ik kan die twee pins kabeltjes voor powerswitch, resetknop etc allemaal op 2 manieren op het mobo prikken (rechtop en op de kop, zeg maar). Maakt dat nog uit? Want dat staat dus ook niet aangegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 15-07-2005 21:14 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Nou er staat dus precies in welk stekkertje op welke pinnetjes moet. Maar dan zijn er nog 2 mogelijkheden (net als dat je een gewone stekker op twee manieren in een stopcontact kan stoppen. Rechtop en op-de-kop). Ik vraag me nu dus af of dat uitmaakt.Prutz0r schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:13:
[...]
Bij moderne moederborden moet je de stekkertjes horizontaal aansluiten, dit _moet_ gewoon in de handleiding staan.
Voor de LED's (HD, power) echter wel. In mijn asus handleiding staat netjes welke pins + en - is. De gekleurde draad moet op de pluspool en de zwarte op de min. Als het er niet bij staat trail-and-error. Gewoon proberen doen ze het de ene kant niet op, draai je em om. Zo ver ik weet kan je d'r niets mee slopen, iig mij nog nooit gelukt
Vake bei te bange
Verwijderd
Dus heb je een AMD en kan je die 4 pins niet via een sleufje aansluiten op je 20 pins, die 4 pins lekker laten zitten.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Verwijderd