Goedemorgen tweakers,
Afgelopen 2 dagen ben ik me kapot aan het googlen/gotten opzoek naar een zeer goede headset/koptelefoon voor games. Er zijn hier al veel vragen over gesteld maar ik wil het ff allemaal een stuk concreter te maken. Bovendien zijn sommige topics inmiddels zo oud dat het tijd is voor iets nieuws.
Wat me opvalt aan al die topics dat er veel mensen in reageren met
- "Waarom koop je nou een X en niet de Sennheiser XXX"
- "Geef mij maar een stereo ipv dat neppe 5.1"
Overigens is het duidelijk dat het niet om een 5.1 headsets gaat aangezien er geen subwoofer is en eigenlijk ook geen front-center-speaker. Maar die discussie is offtopic.
Allereerst, ik ben opzoek naar een headset/koptelefoon voor games & alleen games. De kwaliteit van het geluid staat dus niet op de eerste plaats.
Prioriteiten:
- Surround - het geluid moet echt precies zijn. Ik moet precies weten waar iets vandaan komt en niet ongeveer. Het allerbelangrijkste dat er is.
- Omgevings geluid - ik moet geen last hebben van geluid uit mijn omgeving ivm LAN party's.
- Comfort - ik moet de koptelefoon/headset lang kunnen dragen (met bril!)
- Volume - hij moet redelijk hard kunnen zodat ik me kan afschermen van de rest van de wereld.
- Kwaliteit - en natuurlijk de kwaliteit van het geluid moet ook redelijk zijn. Niet dat het meteen begint te kraken/ruizen etc.
De dicussie/vragen:
- Zijn 5.1 headsets/koptelefoon beter in surrounding dan een goede stereo headset/koptelefoon. Beantwoord deze vragen alleen als je ook echt het verschil kent EN vergelijk geen sennheiser van 400 euro met een 5.1 van 40 euro.
- Wie heeft ervaring met de: Sharkoon cosmic 5.1 headset
http://www.sharkoon.com

http://www.speed-link.com/

Kan je erg sterk zien bij die van Sharkoon: google
de verkoper van ikbenstil.nl raade trouwens de Sharkoon aan IPV van de duurdere (bij hun ook te koop) Medusa.
Lijstje met links:
ikbenstil.nl webshop met beide headsets
Topic @ tweakers "Nieuwe headset nodig voor gamen. Tips/ervaringen?
Topic @ tweakers "5.1 Headphone, waar te krijgen...."
Topic @ tweakers "Gemini EM-400"
Topic @ tweakers "meduse 5.1 hoofdtelefoon met mic"
Topic @ tweakers "weet iemand iets over deze headset
Topic @ tweakers "headsets
Topic @ tweakers "Ervaringen met 5.1 Koptelefoon gezocht"
Topic @ tweakers "5.1 headsets ??? plz help !!"
In deze topics staan gelukkig een aantal reviews. Maar kan nog niets vinden over de Sharkoon Cosmic (die op hun website 2 prijzen winnen als beste-koop etc.). In 1 topic kwam hij voor maar toen was het een USB headset. Daar ben ik zelf niet opzoek naar.
Mijn budget is max 150 euro.
Systeem:
- Audigy2 ZS
- Plantronics Audio .90
Over die Plantronics trouwens, ze gaan erg snel kapot. 5 a 6 vrienden van mij had deze headset en daarvan zijn er nog maar 2 heel. Bovendien ben ik niet echt te spreken over het surrounding van deze headset EN de oorschelpen worden niet compleet afgedekt waardoor je redelijk veel last heb van omgeving geluid.
Conclusie
- Wie heeft er ervaring met de 2 bovenstaande headsets.
- Stereo VS 5.1 headsets (met vergelijkbare prijzen)
- Wie kent er nog locaties waar bijv. de sharkoon te koop is online?
Afgelopen 2 dagen ben ik me kapot aan het googlen/gotten opzoek naar een zeer goede headset/koptelefoon voor games. Er zijn hier al veel vragen over gesteld maar ik wil het ff allemaal een stuk concreter te maken. Bovendien zijn sommige topics inmiddels zo oud dat het tijd is voor iets nieuws.
Wat me opvalt aan al die topics dat er veel mensen in reageren met
- "Waarom koop je nou een X en niet de Sennheiser XXX"
- "Geef mij maar een stereo ipv dat neppe 5.1"
Overigens is het duidelijk dat het niet om een 5.1 headsets gaat aangezien er geen subwoofer is en eigenlijk ook geen front-center-speaker. Maar die discussie is offtopic.
Allereerst, ik ben opzoek naar een headset/koptelefoon voor games & alleen games. De kwaliteit van het geluid staat dus niet op de eerste plaats.
Prioriteiten:
- Surround - het geluid moet echt precies zijn. Ik moet precies weten waar iets vandaan komt en niet ongeveer. Het allerbelangrijkste dat er is.
- Omgevings geluid - ik moet geen last hebben van geluid uit mijn omgeving ivm LAN party's.
- Comfort - ik moet de koptelefoon/headset lang kunnen dragen (met bril!)
- Volume - hij moet redelijk hard kunnen zodat ik me kan afschermen van de rest van de wereld.
- Kwaliteit - en natuurlijk de kwaliteit van het geluid moet ook redelijk zijn. Niet dat het meteen begint te kraken/ruizen etc.
De dicussie/vragen:
- Zijn 5.1 headsets/koptelefoon beter in surrounding dan een goede stereo headset/koptelefoon. Beantwoord deze vragen alleen als je ook echt het verschil kent EN vergelijk geen sennheiser van 400 euro met een 5.1 van 40 euro.
- Wie heeft ervaring met de: Sharkoon cosmic 5.1 headset
http://www.sharkoon.com

- Wie heeft ervaring met de: Speedlink Medusa 5.1 Surround Headset3D sound playback in conjunction with high usability characterize the Cosmic 5.1 headset. The economically priced starter model offers universal connectivity due to its included adaptors and is therefore an all-purpose device. Connected to your PC sound card or directly to the DVD player: the Cosmic 5.1 provides 3D cinema sound and highest wearing comfort.
- delivery includes: Cosmic 5.1 incl. wired audio controller, detachable microphone, audio cable adaptor (3.5 mm stereo jack / RCA plug), power supply, installation guide
Features:
• 8 speakers, incl. subwoofer with vibration
• Wired audio controller (separate volume adjustment for each channel)
• Blue LED for status indication
• Detachable microphone
• Extremely high wearing comfort: cushioned head strap, turnable ear pads
• Universal connectivity via 3.5 mm stereo plugs (e.g. to your hi-fi system, DVD player, TV, etc.)
http://www.speed-link.com/

Over de Zalman 5.1 heb ik genoeg informatie kunnen vinden. Probleem is bij deze 2 bovenstaande is dat 99% van de websites geheel in het duits is. Reviews etc. en mijn Duits is verre van voldoende om het te kunnen lezen.Unique elegant headset with 5.1 Surround-Sound due to 4 integrated loudspeakers in both earpads! Optimal for DVD movies, action games or all kinds of voice recognition. The cushioned headband and collapsible, cushioned earpads offer extremly high wearing comfort! An In-Line remote control offers volume controls and switch for DVD/CD operation. The enclosed amplifier box disposes of a practical volume control, an On/Off switch, three 3,5mm jacks and two earphone jacks.
Features: 5.1 sound (4 loudspeaker in both earpads) | cushioned headband | microphone | collapsible | cable remote control (Rear/Front/Center Volume, Bass) | amplifier box with volume control, on/off switch, 2 earphone jacks, 3x 3.5mm jack for 5.1 systems.
Kan je erg sterk zien bij die van Sharkoon: google
de verkoper van ikbenstil.nl raade trouwens de Sharkoon aan IPV van de duurdere (bij hun ook te koop) Medusa.
Lijstje met links:
ikbenstil.nl webshop met beide headsets
Topic @ tweakers "Nieuwe headset nodig voor gamen. Tips/ervaringen?
Topic @ tweakers "5.1 Headphone, waar te krijgen...."
Topic @ tweakers "Gemini EM-400"
Topic @ tweakers "meduse 5.1 hoofdtelefoon met mic"
Topic @ tweakers "weet iemand iets over deze headset
Topic @ tweakers "headsets
Topic @ tweakers "Ervaringen met 5.1 Koptelefoon gezocht"
Topic @ tweakers "5.1 headsets ??? plz help !!"
In deze topics staan gelukkig een aantal reviews. Maar kan nog niets vinden over de Sharkoon Cosmic (die op hun website 2 prijzen winnen als beste-koop etc.). In 1 topic kwam hij voor maar toen was het een USB headset. Daar ben ik zelf niet opzoek naar.
Mijn budget is max 150 euro.
Systeem:
- Audigy2 ZS
- Plantronics Audio .90
Over die Plantronics trouwens, ze gaan erg snel kapot. 5 a 6 vrienden van mij had deze headset en daarvan zijn er nog maar 2 heel. Bovendien ben ik niet echt te spreken over het surrounding van deze headset EN de oorschelpen worden niet compleet afgedekt waardoor je redelijk veel last heb van omgeving geluid.
Conclusie
- Wie heeft er ervaring met de 2 bovenstaande headsets.
- Stereo VS 5.1 headsets (met vergelijkbare prijzen)
- Wie kent er nog locaties waar bijv. de sharkoon te koop is online?