Toon posts:

5.1 Headphone, waar te krijgen....

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil dolgraag een 5.1 Headphone, maarja ze zijn nogal lastig te vinden.

Ik ken er maar 3:

- Kinyo KY-100 http://www.dtskaraoke.com/ki51dodidtsr.html
- Trust 751B 5.1 Silverline http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13960
- Zalman ZM-RS6F http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=110&code=023

Nou hoor ik niet echt positieve dingen over die Zalman, en die Trust... tsja ik trek altijd zo'n :/ gezicht als ik Trust zie dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.

Die Kinyo heeft erg goede specs (20-20.000 Hz (goed voor die prijs vind ik)) maar die is echt nergens te koop.
Nou, hij is hier te koop, maarja dat is in US en dat is dus weer ontiegelijk veel verzendkosten + BTW.

Misschien dat iemand weet waar ik die Kinyo wel kan kopen? Of misschien een andere goede 5.1 headphone ipv die Trust/Zalman? bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 10:42
Waar heb je dan geen positieve dingen over die Zalman gehoord dan? Ik heb hem ook een paar keer geprobeerd, maar ik moet zeggen dan daar echt wel een mooi stuk geluid in zit. Ok, ik ben misschien geen audio-expert, maar ik had er zeker wel voordeel bij op een LAN waarbij ik hem heb mogen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:02:
Die Kinyo heeft erg goede specs (20-20.000 Hz (goed voor die prijs vind ik)) maar die is echt nergens te koop.
Wanneer leren mensen toch eens dat die specs BULLSHIT zijn. Niet naar kijken, negeren, etc. Niks van aantrekken. Zonder opgegeven meetcriteria slaan die gegevens helemaal nergens op, en je kunt er bij massamarkt electronica vanuit gaan dat het puur natte vinger werk is.

Dus: kies die Kinyo als de reviews beter zijn, maar ga niet op die cijfertjes af.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:02:
Nou ik wil dolgraag een 5.1 Headphone, maarja ze zijn nogal lastig te vinden.

Ik ken er maar 3:

- Kinyo KY-100 http://www.dtskaraoke.com/ki51dodidtsr.html
- Trust 751B 5.1 Silverline http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13960
- Zalman ZM-RS6F http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=110&code=023

Nou hoor ik niet echt positieve dingen over die Zalman, en die Trust... tsja ik trek altijd zo'n :/ gezicht als ik Trust zie dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.

Nou, hij is hier te koop, maarja dat is in US en dat is dus weer ontiegelijk veel verzendkosten + BTW.

Misschien dat iemand weet waar ik die Kinyo wel kan kopen? Of misschien een andere goede 5.1 headphone ipv die Trust/Zalman? bvd :)
Ik denk dat dat hele 5.1 in een headset wat overtrollen is.

Ik had vorige week eenzelfde topicje geopend, over een nieuw headsetje. Nieuwe headset nodig voor gamen. Tips/ervaringen?/

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Sennheiser PC-150. Ben er erg over te spreken. Erg goed geluid, vanaf 18 hz, dus lekker laag.

Ik gebruik hem puur om te gamen, en hij is perfect!
Via pricewatch vanaf zo'n 55 euro's pricewatch: Sennheiser PC-150 (Stereo)

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy op 19-10-2004 19:37 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 13:56
De zalman 5.1 headset is te koop bij informatique.

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=890546

:)

Heb deze headset zelf ook, ik vind em zelf wel ok voor gamen, maar voor het luisteren van muziek vind ik het echt geen aanrader. Vooral met lage tonen heeft de headset nogal veel moeite.

Maar goed, aan jou de uiteindelijke keus natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

M v Akkeren schreef op 19 oktober 2004 @ 19:18:
De zalman 5.1 headset is te koop bij informatique.

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=890546

Heb deze headset zelf ook, ik vind em zelf wel ok voor gamen, maar voor het luisteren van muziek vind ik het echt geen aanrader. Vooral met lage tonen heeft de headset nogal veel moeite.

Maar goed, aan jou de uiteindelijke keus natuurlijk ;)
Heeft ie die problemen ook als je hem in 2.0 mode zet? (wat neem ik aan kan). Brak geluid kan namelijk ook veroorzaakt wroden door het upsamplen van stereo nar surround.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 19 oktober 2004 @ 19:13:
[...]

Wanneer leren mensen toch eens dat die specs BULLSHIT zijn. Niet naar kijken, negeren, etc. Niks van aantrekken. Zonder opgegeven meetcriteria slaan die gegevens helemaal nergens op, en je kunt er bij massamarkt electronica vanuit gaan dat het puur natte vinger werk is.

Dus: kies die Kinyo als de reviews beter zijn, maar ga niet op die cijfertjes af.
Mjah, misschien had ik het een beetje verkeerd gezegd, maar de reviews van die Kinyo waren zeer positief. ;)
Marcj schreef op 19 oktober 2004 @ 19:07:
Waar heb je dan geen positieve dingen over die Zalman gehoord dan? Ik heb hem ook een paar keer geprobeerd, maar ik moet zeggen dan daar echt wel een mooi stuk geluid in zit. Ok, ik ben misschien geen audio-expert, maar ik had er zeker wel voordeel bij op een LAN waarbij ik hem heb mogen testen.
Hij is wel ok voor games maar veel minder goed voor muziek e.d.....
shaggy8675 schreef op 19 oktober 2004 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat dat hele 5.1 in een headset wat overtrollen is.

Ik had vorige week eenzelfde topicje geopend, over een nieuw headsetje. Nieuwe headset nodig voor gamen. Tips/ervaringen?/

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Sennheiser PC-150. Ben er erg over te spreken. Erg goed geluid, vanaf 18 hz, dus lekker laag.

Ik gebruik hem puur om te gamen, en hij is perfect!
Via pricewatch vanaf zo'n 55 euro's pricewatch: Sennheiser PC-150 (Stereo)
Ik heb momenteel ook al een headphone van die prijsklasse, maar toch schiet het surround sound wat te kort in games vind ik.... (heb goede geluidskaart btw)
Orion84 schreef op 19 oktober 2004 @ 19:45:
Heeft ie die problemen ook als je hem in 2.0 mode zet? (wat neem ik aan kan). Brak geluid kan namelijk ook veroorzaakt wroden door het upsamplen van stereo nar surround.
Ik moet iig altijd surround uitzetten voor mijn momentele (niet zo geweldige, wel ok) headphone, anders dan is het geluid erg slecht. (creative's CMSS zet ik dan uit, voor degenen die weten wat het is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:55:

Ik heb momenteel ook al een headphone van die prijsklasse, maar toch schiet het surround sound wat te kort in games vind ik.... (heb goede geluidskaart btw)
Ahh, dus wat jij zegt, is dat een goedkoope headset ( nou ja...goedkoop...55-80 euro, voor een spelletje vind ik niet echt goedkoop!) geen goede kwaliteid is voor games? En dus is een duurdere HS standaart gewoon beter?

Wat een onzin, heb je wel eens met een Sennheiser gewerkt? Kwalitatief behoren zij gewoon tot de wereld top qua audio. Dat doen ze al vele 10talen jaren. Dit in tegenstelling tot recente merken als Zallmann, Creative, of wat nog meer zij.

Geloof mij nou maar, 1x een Sennheiser...altijd een Sennheiser. En dit is niet alleen mijn mening, maar helaas ook de mening van vele proffesionelen die dagelijks met audio werken op radio of tv...

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 19-10-2004 20:30 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

shaggy8675 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:26:
Geloof mij nou maar, 1x een Sennheiser...altijd een Sennheiser. En dit is niet alleen mijn mening, maar helaas ook de mening van vele proffesionelen die dagelijks met audio werken op radio of tv...
Sennheiser is een populair merk, maar zeker niet de beste. En dat zeg ik als audiofreak die in de loop der jaren vanalles gehoord heeft en niet kapot is van Sennheiser.

Maar ik moet je gelijk geven dat een headsetje niet te vergelijken is met een hoofdtelefoon van dezelfde prijsklasse, en zeker voor games enzo kun je weinig meer wensen dan een aardige Sennheiser :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Sennheisers zijn erg goed, dat weet ik ook.

Ik ben echter nogal een erg fanatieke gamer en zo'n 5.1 headphone is nogal het perfecte ding voor mij. (Kwaliteit geluid maakt minder uit, het moet goed zijn, hoeft niet supergoed)

Het punt is: ik wil een goede headphone voor beide games, dvd's en muziek. en met muziek hoef ik echt geen professioneel ding.

En is zo'n Sennheiser dan beter in positional audio dan zo'n 5.1 headphone? Dat is juist wat ik wil weten, of die 5.1 het echt waard is voor het "betere" surround sound, wat het volgens reviews wel is.

dus: ik ben geen audiofiel, maar ik kan wel het verschil horen tussen een 20 euro en 80 euro headset, en, ik hoef geen headset die het beste geluid heeft, het moet gewoon geen 20 euro ding zijn en het moet zo goed mogelijke surround sound hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na ontiegelijk veel googlen ben ik uitgekomen op dit: http://www.ikbenstil.nl/p...h=29_133&products_id=1072

Heb ook een heleboel reviews gezocht, en ze zijn er allemaal zeer positief over, vooral dat kastje om tussen speakers en headset te switchen vind ik handig, en er zit een microfoon bij! Ik denk dat ik die neem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 13:56
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:54:
Na ontiegelijk veel googlen ben ik uitgekomen op dit: http://www.ikbenstil.nl/p...h=29_133&products_id=1072

Heb ook een heleboel reviews gezocht, en ze zijn er allemaal zeer positief over, vooral dat kastje om tussen speakers en headset te switchen vind ik handig, en er zit een microfoon bij! Ik denk dat ik die neem. :)
goede keuze als je het mij vraagt.. Ik heb bij een vriend van me deze headset geprobeerd en het geluid is inderdaad erg goed. Ook met muziek stoor ik me niet aan deze headset, terwijl ik normaal toch redelijk kieskeurig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Gainward, bekend van de nvidia 3d kaarten heeft een zeer goede headset op het moment...

www.gainward.com

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf zo zalman en zit verder prima geluid in hoor. En ik hoor ook wanneer dingen achter me en voor me staan. (en ja er zullen ongetwijfeld betere dingen bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Exirion schreef op 19 oktober 2004 @ 21:17:
[...]

Sennheiser is een populair merk, maar zeker niet de beste. En dat zeg ik als audiofreak die in de loop der jaren vanalles gehoord heeft en niet kapot is van Sennheiser.
Ik deel deze ervaring overigens, en dan ben ik niet eens een audiofreak. Niet dat ik één rotte appel heb gehad, ik heb een draadloze FM Sennheiser gehad (vooral comfort was waardeloos met dat ding), een PC150 (treble? wasda?), een HD437 (gewoon matig, misschien redelijk gezien de lage prijs, hoewel m'n Philips SBC HL300 volgens mij ongeveer hetzelfde kostte en véél beter klinkt) en een HD500 die 't niet kon opnemen tegen een (goedkopere) AKG 101 (binnen mijn muziek dan. mijn vermoeden is dat de HD500 het beter had gedaan met klassiek). Enige goede wat ik van Sennheiser heb zijn de oordopjes, mx400 roelt, voor de rest zoek ik liever andere fabrikanten.

De PC150 is iig voor zo ongeveer iedere vorm van muziek stevig af te raden. In 5.1 geloof ik gewoon niet, maar dat zal dan wel weer aan mijn oren/geluidskaart liggen, zowel van DVD's als games heb ik nooit iets door m'n achterspeakers gehoord wat niet uit de frontspeakers kwam. Een mens heeft uiteindelijk ook maar 2 oren, dan ben je beter weg met b.v. binaural audio. Jammer genoeg ken ik geen games die dat ondersteunen..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2004 17:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bogy schreef op 20 oktober 2004 @ 16:48:
Gainward, bekend van de nvidia 3d kaarten heeft een zeer goede headset op het moment...

www.gainward.com
heb weer wat zitten googlen.... :

Gainward specs:

Subwoofer: 50-400Hz
Front/back: 250Hz-17KHz
Center: 180Hz-14KHz

dat is dus eigenlijk 50-17.000 Hz... ?

de Medusa heeft 30-16.000 Hz...

de Zalman heeft 50-20.000 Hz....

Nou zegt dit niet veel, maarja ik twijfel nu weer tussen die medusa en die gainward, scheelt 32 euro :P

de medusa heeft wel een mic en amplifier... hmmm...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

heb weer wat zitten googlen.... :

Gainward specs:
Exirion schreef op 19 oktober 2004 @ 19:13:
[...]

Wanneer leren mensen toch eens dat die specs BULLSHIT zijn.
Zegt wel genoeg denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Ben ondertussen een aantal reviews tegengekomen van die gainward die zeggen dat het ding nogal slechte bass heeft, en ik lees nergens zoiets over de medusa.

tevens is de gainward 29 dollar, oftewel, hoogstwaarschijnlijk een nogal el-cheapo headphone :) (zoals de zalman (imo)... het surround is er wel maar extra kwaliteit voor muziek niet.. (zalman heb ik tevens zelf al eens getest, het beviel me niet, vandaar dat ik er al van af wijk sinds de topicstart ;)))

en trouwens... theoretische specs kunnen wel (imo) worden gebruikt als een kleine richtlijn... heb een koss (geen slecht merk) nekband ding met 50hz min. en een sony met 20hz min.... nou het verschil hoor ik wel, de koss heeft gewoon veel slechtere bass :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:48:
en trouwens... theoretische specs kunnen wel (imo) worden gebruikt als een kleine richtlijn... heb een koss (geen slecht merk) nekband ding met 50hz min. en een sony met 20hz min.... nou het verschil hoor ik wel, de koss heeft gewoon veel slechtere bass :/
Het is maar net bij hoeveel dB marge er gemeten worden. Ik kan voor 20 euro een speaker bouwen die 5 tot 50.000Hz haalt, maar ik vertel er niet bij bij hoeveel dB marge dat gemeten is :P Bovendien is een strakke bass tot 50Hz een stuk plezierig dan een bonkende/flubberige bass tot 20Hz. Enfin, specs zeggen dus geen donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:48:
De PC150 heeft als spec "18-22000Hz". Van m'n goedkopere Philips kan ik het niet vinden, maar ik zou niet verwachten dat die (veel) hoger zou zijn. Toch heeft de HL300 *veel* meer hoge tonen dan de PC150.

Nog beter, m'n AKG K101 heeft precies dezelfde spec. Nou, ik kan je garanderen dat je dat verschil hoort 8)7. Specs zeggen dus geen klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, I stand corrected. :)

Nog ff erover nadenken en nog wat googlen, maar hoogstwaarschijnlijk bestel ik deze week die Medusa, zie er niks anders dan positieve dingen over. Als ik hem ook daadwerkelijk heb en gebruikt heb post ik hier wel m'n mening erover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

5.1 in een hoofdtelefoon is onzin.

Surround sound gaat er om dat je omringd wordt door het geluid. Da's niet echt het geval bij 6 miniscule drivertjes die vlak op je oor zitten. Dus die 5 is alvast onzin. Nu die 1 nog. Ik mag aannemen dat je inziet dat het gebruik van deze hoofdtelefoon niet gepaard gaat met het aan je hoofd vastbinden van een subwoofer. Da's dus ook onzin.

Beter neem je een gewone, normale kwaliteitshoofdtelefoon. Dan heb ik 't over de reeds genoemde merken: Sennheiser, AKG, Beyerdynamic. Als je dat 'te duur' vindt is philips' SBC-HP890 een erg goed ding voor een vriendelijk prijsje. Maar van zo'n 5.1 hoofdtelefoon krijg je imo spijt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

justifire

Shut up and squat !!

Heb de Medusa besteld in duitsland en verwacht hem volgende week te hebben.
Veel, heel veel goede reviews gelezen erover.
Heb hem trouwens besteld bij www.caseking.de voor 83 euro inc. verzendkosten

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar laat Sony bijvoorbeeld ook een 5.1 headphone hebben. Ik weet niet of die nog steeds leverbaar is, maar een paar jaar terug stond hij altijd in de Sony Inside (tegenwoordig Sony Style).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich lijkt een 5.1 headset voor gamen mij wat overbodig, met name omdat de meeste games dit al regelen via de hard/software om een 3d geluids omgeving te creeren. Voor films, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar niet voor games. Ik zou je dan ook eerder een goeie stereo headset adviseren en met name deze te testen in de winkel zelf met wat eigen cd's, desnoods met wat opgenomen ingame sounds. Het was ooit bedoeld als hype, 5.1 headsets : Mensen, kijk, 5.1 surround nu ook in headset |:( Commerciele shit dus en niet echt aangeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik moet de eerste review van een PC/Game gerelateerde site nog tegenkomen, waar ik het met het oordeel over het geluid eens ben. Of ik ben zo kritisch, of ze hebben teveel en te hard gegamed met koptelefoons op, want al die meuk van merken die op andere computergebied goed spul maken (Zalman - coolingspul) en die proberen een graantje mee te pikken in de headset markt is absolute bagger.

Sowieso werkt dat 5.0 in een headphone niet, simpelweg omdat de drivers gewoon veel te dicht bij elkaar en bij je oor zitten, om een goed richtingsgevoel mee te kunnen geven.

Ik ga dan ook mee met de mening : Koop een fatsoenlijke koptelefoon van een fabrikant die thuishoort in de audio wereld, niet van een fabrikant die toevalligerwijze ook wat audiomeuk verkoopt, maar wat meer een bijzaak is dan de "core business". :)
Dennis schreef op 23 oktober 2004 @ 22:34:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar laat Sony bijvoorbeeld ook een 5.1 headphone hebben. Ik weet niet of die nog steeds leverbaar is, maar een paar jaar terug stond hij altijd in de Sony Inside (tegenwoordig Sony Style).
Da's wat anders. Dat is een normale goede koptelefoon, met een extra kastje die surround effecten toevoegd, die vervolgens naar de normale, van 2 drivers voorziene, koptelefoon toegaat.

Dit hebben meer fabrikanten, AKG en Philips en Sennheiser hebben dit in ieder geval ook, maar dat is spul van een iets andere prijsklasse. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-10-2004 23:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

GaMeOvEr schreef op 23 oktober 2004 @ 22:57:

[...]

Da's wat anders. Dat is een normale goede koptelefoon, met een extra kastje die surround effecten toevoegd, die vervolgens naar de normale, van 2 drivers voorziene, koptelefoon toegaat.

Dit hebben meer fabrikanten, AKG en Philips en Sennheiser hebben dit in ieder geval ook, maar dat is spul van een iets andere prijsklasse. ;)
Ik heb zoiets van Sennheiser gezien icm een digitaal draadloze koptelefoon. Maar dat is echt cashen, dacht iets van 400 euro ofzo, als het niet meer is.

Wat betreft die Zalman: ik vond het geluid erg mager, surroundeffect viel niet echt op en als je een bril hebt is het ding een ramp.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 24-10-2004 20:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zalman koptelefoon ben ik wezen luisteren bij jbc in de lier (www.jbc.nl) ik moet zeggen.. die beviel me best.

Maar toen toch maar een stereo koptelefoon gekocht.
Pagina: 1