Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 50Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik binnenkort een laptopje van 50Mhz met zwart wit scherm, waar ik wat mee wil doen.
Maar wat ?

Ik dacht eerst dat ik er wel een mooie mp3 speler van kon maken voor in den auto met een MS-DOS mp3 speler prog, maar er zit geen geluid op de laptop :/ .
Of beeldscherm eraf slopen en er een uitklap console monitor van bouwen voor mn server(al beheer ik die al via ssh)

Het apparaat stelt niet veel voor maar zijn vast grappige dingen mee te bouwen.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 20:50 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De laptop mod,, (dat foto geval)

erg mooi voor zwart wit foto's!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

maak er een klok van. dus een ronde schijf met wijzers programmeren. vervolgens schroef je voorzichtig het scherm los en draai je dit om. je hebt nu een klok. de laptop zit dan dus dicht maar je ziet wel het scherm.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

nog een stuk of 120 van dat soort dingen verzamelen en er een Do-It-Big versie van dat leuke keyboard van maken? :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een 50MHz CPU voor MP3's was toch te weinig geweest. Om mp3's af te spelen heb je een DX4/5x86 100MHz of een 75MHz Pentium onder DOS nodig. (MPXPLAY, zB DAMP, PUMP, etc.)

Onder Windows (95) zul je toch een DX4-133, Pentium 100 moeten zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 14-07-2005 20:18 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Ik heb wel eens schakelingen met microcontrollers gezien waar ze MP3's mee afspeelden via een MP3 codec in hardware.
Jaren geleden had een tijdschrift een MP3 player die via een paralelle poort zijn data kreeg.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

mijn telefoon heeft die dan ook 100 mhz aan boord ? want die red dat wel. try eens met linux ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen sound aan boord, laat staan een pc bliepje :D

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 20:45 ]

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:42:
er zit geen sound aan boord, laat staan een pc bliepje :D
Via de pc-speaker :+ Misschien geen bliepje, maar zal er heus wel in zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door MiStErMaNiAc op 14-07-2005 20:47 ]

www.retroforum.nl

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb er ook nog 2 staan. Dat zijn dan wel beide 486 DX2 (geloof ik). 1 Met kleuren scherm en 1 met zwart-wit scherm. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee moet, maar lijkt me leuk om er iets mee in elkaar te boksen. Beide hebben ook geen geluidskaart.

• SA007
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Je kan je pc speaker of een parrallele poort gebruiken voor een speaker, resp. 4 en 8 bit geluid dan ;), anders een pcmcia kaartje, dan kan je 16bit halen, wat best aardig geluid geeft.

Hardwarematig aan je printerpoort een mp3 decoder, dan heb je aan een 286 genoeg ;)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
eghie schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:18:
Ik heb er ook nog 2 staan. Dat zijn dan wel beide 486 DX2 (geloof ik). 1 Met kleuren scherm en 1 met zwart-wit scherm. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee moet, maar lijkt me leuk om er iets mee in elkaar te boksen. Beide hebben ook geen geluidskaart.
Die met kleurenscherm slopen en proberen het lcd aan een vga kaart te knopen :)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Linux erop zetten en er een dedicated IRC bak van maken?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

noksiejus schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:33:
mijn telefoon heeft die dan ook 100 mhz aan boord ? want die red dat wel. try eens met linux ?
MP3 spelers, danwel niet in mobiele telefoons, hebben dedicated hardware aan boord voor MP3's. Het zal een keer tientallen MHz'en zijn ofzo. Je mag het niet vergelijken met x86 architectuur, dat heeft veel meer mogelijkheden. Sommige dure MP3 spelers of zelfs breedband-routers (op basis van Linux) werken wel met x86. Maar ook hier is het allemaal weer speciaal ontworpen voor één taak.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die schermen zijn over het algemeen crap en de rest is ook niks waard, ik zou het ding gewoon wegsmijten :)

Verwijderd

Bigs schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:14:
Die schermen zijn over het algemeen crap en de rest is ook niks waard, ik zou het ding gewoon wegsmijten :)
jij bent geen Tweaker >:)

betrapt :7 ;)

Verwijderd

Hoe groot is dat scherm?
Het zou we een cool display voor in n kast zijn. :P
En je zou er een kleurfiter voor kunnen zetten
Met een beetje tweaken een projectieklok :+
Of je tweakt een pctje in een oud tv toestel daarnaast het display (via pci-weetikveel) zodat het lijkt dat het een oude tv is (gebruik als screensaver ruis ??)

Ik roep waar wat, succes ! :)

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
gb/nes/atari emulator misschien..

Learn to forget...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 23:32

HeepH

Dope Rapper

martieadams schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:07:
gb/nes/atari emulator misschien..
op 50 mhz?

http://specs.tweak.to/16495

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:15

MasterNL23

alias Japie

ik heb wel eens een gb emulator zien draaien op een 486 met 66 mhz

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Schrikbarend dat men jaren geleden net zoveel betaalde voor deze laptop dan dat er nu gevraagd wordt voor een moderne laptop.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Of een Dos emulator onder Dos!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat meer info over de laptop

Ik heb er Win96 op kunnen fixen:
80486 Intel 50Mhz, 4MB RAM, ECP-LPT/COM, ps/2 keyboard, serial, 3.5flop, beeldscherm (300ms :D) 200*145mm, muis joystick, 512 MB HDD, PCMCIA-socket, accu die 15 min mee gaat.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Windows 96?

wow! :+

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Wordpad werkt er zelfs op :D

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:13:
[...]

Wordpad werkt er zelfs op :D
Windows 96 bestaat nieteens bedoeld ie :P

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Ik wou dat ik windows 96 had >:)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jawel, Win96 bestaat wel! Het is alleen geen OS ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
en dat draait met 4 mb ram ? :?

De wijzen komen uit het Oosten!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Room42 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:25:
Jawel, Win96 bestaat wel! Het is alleen geen OS ;)
er is toch sprake geweest dat Microsoft er mee bezig was? maar het uiteindelijk Win98 geworden.
ik meen ooit op een set Crazybytes CD's een beta er van gezien te hebben... (of dat was gewoon een flauwigheidje oid... heb er verder niet naar gekeken omdat ik indertijd tevreden was met Win95, en geen zin had in een beta OS)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FireWurX schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:57:
[...]

er is toch sprake geweest dat Microsoft er mee bezig was? maar het uiteindelijk Win98 geworden.
ik meen ooit op een set Crazybytes CD's een beta er van gezien te hebben... (of dat was gewoon een flauwigheidje oid... heb er verder niet naar gekeken omdat ik indertijd tevreden was met Win95, en geen zin had in een beta OS)
Jawel.. dat was een beta genaamd Nashville, inderdaad de voorloper van 98. Die heb ik heel lang gedraaid nog :) (zonder dat ie echt noemenswaardige voordelen boven Windows 95 had)

Verwijderd

Topicstarter
Win95b bedoel ik daar mee.

Heb een deel van dat scherm gesloopt en ben eens gaan googlen

http://forum.lcdinfo.com/...&postorder=asc&highlight=

HTF ga ik dat aansturen
die controler shit kost gloof ik €150
:/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:54 ]

Verwijderd

he ik had daar nog geheugen voor liggen.. paar weken terug weggegooid (denk ik.. /me kijkt nog een keer .. nope is weg) ... jammer voor je :p

maareh.. tja.. oude laptops.. wordt er alleen maar moe van.. zo'n zwart wit schermpje in je case modden is ook weinig soeps.. denk dat je em beter via marktplaats kan verkopen ofzo

houdt je er nog een paar centjes aan over..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:53 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

MiStErMaNiAc schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:47:
[...]

Via de pc-speaker :+ Misschien geen bliepje, maar zal er heus wel in zitten.
COVOX is het antwoord, een heuse 8 bit DA converter op je printerpoort, dan je laptop vullen met MOD files :Y)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Sinclair schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:54:
[...]

COVOX is het antwoord, een heuse 8 bit DA converter op je printerpoort, dan je laptop vullen met MOD files :Y)
of Visual Player! of Fast Tracker 2.09 :P bieden allebij ook support voor DA's op de LPT :P
* McKaamos denkt aan good old times :)

edit:
en wat schema's om zelf een DAC te maken:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/dacs.html
http://www.arunet.co.uk/tkboyd/mdp6y.htm
http://garbo.uwasa.fi/pc/sound.html <-- zoek naar Visual Player, en dan in de docs die in de ZIP staan zit een schema voor een DAC
http://193.125.152.107/pub/msdos/sound/play_edit/ <-- zoeken naar Visual Player (hier staat versie 2.0! wow! :P) in de docs staat weer een schema voor een LPT DAC
http://www.tu-chemnitz.de...mesound/pcsound-main.html
http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6113/cov_com.htm <-- deze site lijkt me erg goed :)

[ Voor 53% gewijzigd door McKaamos op 25-07-2005 19:57 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Verkleed je als een opa, en laat het ding vallen, maar dan ook echt hard zodat ie uit mekaar valt, midden in een drukke winkelstraat. Die gezichten van die mensen zijn onbetaalbaar >:)

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

http://2daystip.blogspot....s-to-do-with-old-pcs.html

Ik zou er gewoon een Linux op knallen ofzoiets. Of alle oude apogee games weereens gaan spelen zoals Commander Keen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 19:44 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Misschien nog een paar jaar bewaren, en in de tussentijd meer van dat spul verzamelen. Vervolgens een pc-museum beginnen :+

Ik denk dat retro games spelen het leukste is, helaas dan zonder geluid...

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een oud netwerk kaartje liggen?
dan ga ik hem gewoon gebruiken om mn server te monitoren ik heb hem al helemaal gestript
( en hij werkt gelukkig nog steeds na al die schroevendraaien moves :) )
Zodat ik hem strak een mooi jasje kan geven, ik weet niet of ik SSH via een com poort kan bouwen anders zou dat ook nog kunnen.

Verwijderd

ik heb hier nog wel iets liggen.. mail me maar.. mag je wel voor paar euro's over nemen :p

• SA007
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Canule:
Ssh via com gaat niet, terminal wel ;)

Ssh is bedoelt voor communicatie over een gedeelde verbinding zodat de beveiliging nuttig is, com is een directe kabelverbinding.

enigste wat je moet doen is /dev/ttyS0 (com1) op je server toevoegen aan de lijst met terminals, hang je laptop eraan, terminal emulatie erop en draaien maar.

Ook is het mogelijk op de laptop te internetten door 'm op de server aan te sluiten en op biede SLIP te installeren, dan heb je internet over die seriele verbinding...

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:15:
dan heb je internet over die seriele verbinding...
Vol gas downloaden :P

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:15:
enigste wat je moet doen is /dev/ttyS0 (com1) op je server toevoegen aan de lijst met terminals, hang je laptop eraan, terminal emulatie erop en draaien maar.
Heb je daar een tutorial voor 8)7

Verwijderd

Topicstarter
lol volgens mij ging dat niet helemaal goed :*)

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Bouw iets voor de printerpoort (iets om lampen aan te sturen ofzo) en leef je uit in Qbasic

Verwijderd

Topicstarter
sadar schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:41:
Bouw iets voor de printerpoort (iets om lampen aan te sturen ofzo) en leef je uit in Qbasic
oja kom in php al niet verder dan If, else, echo"banaan";
:+

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

19 inch natuurlijk. Wat denk jij dan?

8)7

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zou wel grappig zijn om via com die server the beheren dan kan die dikke DELL VX15 in de proelenbak, en dan daarnaast apparatuur te schakelen wat denk ik eenvoudig te doen is via windows.
Er zijn tutorials voor hardware+software voor win, voor Linux ook?

Dan nog een case bouwen, of in mn eigen pc met uitklap scherm/keyboard switch.
Alleen dan gaat die window in mn kast niet door of ik moet een mega tower kopen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:06 ]

Verwijderd

als je nog zo'n pcmia kaartje moet.. moet je mailen :p
en voor lcd's in je case hangen is een heel topic :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:14 ]

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Prutz0r schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:16:
Een 50MHz CPU voor MP3's was toch te weinig geweest. Om mp3's af te spelen heb je een DX4/5x86 100MHz of een 75MHz Pentium onder DOS nodig. (MPXPLAY, zB DAMP, PUMP, etc.)

Onder Windows (95) zul je toch een DX4-133, Pentium 100 moeten zoeken.
Niet waar... MP3's decoden hoeft niet realtime te gebeuren. MP3Blaster is een programma onder linux die een mp3 eerst voor de helft "buffert" en het dan pas afspeelt. Werkte vloeiend op een 486 DX2 80Mhz.

Jammer dat die laptop maar 15 minuten meer meegaat. Anders zou ik er snel ff linux op rammen en gebruiken als tekstverwerker/chat-bak/servermonitor. Hoewel ik betwijfel of de processor WLAN met WPA encryptie trekt :Y)
MP3-bak is ook een goed idee. En anders: harde schijf eruit slopen! Kan je, als je ooit een mini-ITX of dergelijk projectje hebt, makkelijk een X-terminal maken. Met een kleine, stille schijf erin! Toetsenbord en/of touchpad zijn ook nog te gebruiken voor coole projecten ;)
Ik kan niet wachten om een kofferpc met geïntegreerd toetsenbord in het deksel te zien _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Parasietje op 03-08-2005 12:21 ]

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Verwijderd

Topicstarter
Niet waar... MP3's decoden hoeft niet realtime te gebeuren. MP3Blaster is een programma onder linux die een mp3 eerst voor de helft "buffert" en het dan pas afspeelt. Werkte vloeiend op een 486 DX2 80Mhz.

>> ah ok.

Jammer dat die laptop maar 15 minuten meer meegaat.

>> 15 minuten op accu?

Anders zou ik er snel ff linux op rammen en gebruiken als tekstverwerker/chat-bak/servermonitor. Hoewel ik betwijfel of de processor WLAN met WPA encryptie trekt :Y)

MP3-bak is ook een goed idee. En anders: harde schijf eruit slopen!
Je bedoeld HDD er van loskoppelen (heb geen behuizing meer). :9

Kan je, als je ooit een mini-ITX of dergelijk projectje hebt, makkelijk een X-terminal maken. Met een kleine, stille schijf erin! Toetsenbord en/of touchpad zijn ook nog te gebruiken voor coole projecten ;)
Ik kan niet wachten om een kofferpc met geïntegreerd toetsenbord in het deksel te zien _/-\o_

>> Touchpad is een goedkoop gevoelig rubbere joystick op keyboard

>> Voorlopig zit ik met zo'n seriële kabel ding met aan beide kanten een piemel stekker 8)7 . Hoe ik >> er aan kom?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 17:50 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:49:

>> ah ok.

Jammer dat die laptop maar 15 minuten meer meegaat.

>> 15 minuten op accu?

Anders zou ik er snel ff linux op rammen en gebruiken als tekstverwerker/chat-bak/servermonitor. Hoewel ik betwijfel of de processor WLAN met WPA encryptie trekt :Y)

MP3-bak is ook een goed idee. En anders: harde schijf eruit slopen!
Je bedoeld HDD er van loskoppelen (heb geen behuizing meer). :9

Kan je, als je ooit een mini-ITX of dergelijk projectje hebt, makkelijk een X-terminal maken. Met een kleine, stille schijf erin! Toetsenbord en/of touchpad zijn ook nog te gebruiken voor coole projecten ;)

>> Touchpad is een goedkoop gevoelig rubbere joystick op keyboard

>> Voorlopig zit ik met zo'n seriële kabel ding met aan beide kanten een piemel stekker 8)7 . Hoe ik >> er aan kom?
touchpad == rechthoekig vlakje met 2 knoppen er onder
die rubberen "joystick" (of "clitoris" volgens wat vrienden/vriendinnen van mij) heet Acupoint.

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
-ONZIN-
moet lere leze |:(

[ Voor 80% gewijzigd door Johnsel op 03-08-2005 23:51 ]

Verwijderd

Ik zag je edit wel :P

neen.. ik denk dat je mogelijkheden slecht zijn met zulke specs.

Mod files kan je wel doen met bijv fasttracker II en via je speakertje maar dat is niet wat je wilt voor in de auto ;)

je kan beter kijken voor een pentium 1 166mmx based laptop waarmee je veel meer kan dan met dit ding

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:55:
[...]

je kan beter kijken voor een pentium 1 166mmx based laptop waarmee je veel meer kan dan met dit ding
Dat is niet echt tweakers-style he :P

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Mocht je de beschikking hebben tot een floppydrive kan je er ook PongOS op draaien :P

Over een paar dagen probeer ik v1.0 uit te brengen. Deze zal daadwerkelijk goed te spelen zijn.

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Error65 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:03:
Mocht je de beschikking hebben tot een floppydrive kan je er ook PongOS op draaien :P

Over een paar dagen probeer ik v1.0 uit te brengen. Deze zal daadwerkelijk goed te spelen zijn.
Lol hij doet het maar als jij naar de bal toe gaat en ik druk dan ding van mij ook noor boven of beneden dan kun jij nix meer doen en verlies je een punt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 21:12 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
MasterNL23 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:27:
[...]

ik heb wel eens een gb emulator zien draaien op een 486 met 66 mhz
Ík heb het gedáán :P
Helaas is die 486 nu dood ;(

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:36:
[...]

Lol hij doet het maar als jij naar de bal toe gaat en ik druk dan ding van mij ook noor boven of beneden dan kun jij nix meer doen en verlies je een punt :)
Tis ook niet voor niets nog een beta B)
Maar thanx, ik ga hier naar kijken!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

ik ben momenteel dit aan het typen op een 486 DX4 75MH/z laptop met 8MB ram op linux.

Dit werkt via een terminal server die X draait

Heb slackware geinstalleerd op een snellere PC omdat de installatie niet wou opstarten wegens te weinig ram geheugen. Heb van de schijf een image gemaakt en daarna op de laptop terug gezet. Toen een diskette met grub (bootloader) erin gedaan want de MBR heb ik niet meegeimagd (alleen de partitie waar linux op staat) en toen kernel=/boot/vmlinuz en toen boot getypt en daarna lilo geinstalleerd.

Het werkt best fijn. Ik zit nu in firefox te typen en heb Gaim voor MSN op staan. En de reclame van t.net beweegt ook nog soepel over het netwerk.

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik gebruik mijn 486 laptop ook als 'afstandbediening' voor mn hoofd-pc, via VNC!
Enige nadeel is dat de laptop maar een res van 640*480 aankan, maar t werkt perfect!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
FireWurX schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

touchpad == rechthoekig vlakje met 2 knoppen er onder
Ik heb ook zo'n ding, gewoon ps/2 kabeltje aangehangen en nu doet ie het op elke computer :9

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BlackJack schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:35:
[...]

Ik heb ook zo'n ding, gewoon ps/2 kabeltje aangehangen en nu doet ie het op elke computer :9
heb ik ook geprobeerd, maar bij mij werkte et niet.... moest denk ik nog een paar elco's toevoegen, maar ben nu het hele ding kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen 2 knoppen :/
op TB zit zon rubbere joystick tussen de G en de H gloof ik

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:20:
Ik heb alleen 2 knoppen :/