Toetsenbord met OLed-toetsjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik zag op gizmodo net dit, naar mijn idee, geweldige prototype voor een toetsenbord. Lijkt mij echt geweldig om voor iedere game of ieder programma de toetsen te kunnen configureren, of met special combo-toets het plaatje aan te passen (b.v. CTRL in drukken en X veranderd in een schaar).
Programma's die gebruikersinteractie willen ala "Druk op Enter om door te gaan" kunnen de enter toets een ander kleurtje geven. Mischien kunnen er ook animaties op ieder toetsje worden afgespeeld (zie de flipperkast al voor me
Persoonlijk lijkt mij dit dus geweldig, alleen al om het gizmo gehalte, maar ook om de extra functionaliteit en natuurlijk het ultieme toetsenbord-tweak & mod gehalte...
Wat vinden jullie van zo'n apparatus?

Quake keyboard
Afbeeldingslocatie: http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/qua.jpg

Photoshop keyboard
Afbeeldingslocatie: http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/psd.jpg

Multimedia toetsen
Afbeeldingslocatie: http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/keyb_002.jpg

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
wow :|

Dat is idd erg vet, denk ik wel erg duur.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:57
Ja en je loopt er achter aangezien er al een ander topic over gaat.
* Cardinal zoekt zijn *with stupid* smilie

[ Voor 51% gewijzigd door Cardinal op 14-07-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 08:47
nevermind

[ Voor 87% gewijzigd door Pino op 14-07-2005 15:30 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar

/me is dubbele spuit 11 zie ik :P

Maar on topic, als ik ergens een shop zie die deze tobo's gaat verhandelen, dan ga ik er wel eens serieus naar kijken want ik vind het idd een prachtig apparaat :)

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Sorry guys, had een search gedaan vanmorgen, vervolgens dit verhaal gemaakt, maar had nog niet op submit gedrukt.
Dat deed ik dus net pas... |:(
Ben mij van geen kwaad bewust O-)
Dus... TOPIC kan weer DICHT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
ik vind dit topic eigenlijk wel duidelijker en beter dan die andere (no offence)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind hem echt geweldig. Als deze dingen enigszins betaalbaar zijn dan wil ik er ook wel eentje hebben. Maar het zou me niets verbazen dat het ding flink wat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet erg mooi uit maar ik beng bang dat die duurder is dan me tft scherm :o
Al zie ik dit meer al gadeget omdat ik tijden het games nooit naar me toetsenbord kijkt en tijdens het type bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Zolang het modje niet gebruik maakt van een slotje...

Voor een toetsenbord als deze heb ik toch wel zo'n €200 over, maar ik vrees dat dat te weinig zal zijn...
Legio aan mogelijkheden om interactief met gebruikers bezig te zijn, mits je natuurlijk de plaatjes 'live' kunt aanpassen.

offtopic:
Wat heb je toch een toepasselijke naam voor dit topic, LED-Maniak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus... TOPIC kan weer DICHT...
Zolang het modje niet gebruik maakt van een slotje...
Graag geen geneuzel over al dan niet een slotje in de topic zelf :o
Topicreports zijn ervoor om dat soort dingen te melden, anders mail/ICQ je mij of een collega-modje.

Toetsenborden horen traditiegetrouw in OH, deze topic heeft ook een betere topicstart, dus voorlopig zie ik geen reden tot slot, zolang mensen maar een beetje on-topic blijven ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://home.exetel.com.au/grantek/phpbb/images/smiles/icon_jaw.gif

sorry kan even geen niks nuttig bijdragen...moet even mijn kaak oprapen en terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
OK, hoe halen we die Ruskiezz masaal over tot productieplannen?
Als ze dit voor ong. 150 Euro voor mekaar kunnen bakken . . .
inkoopactie anyone? :7

From Russia, with Bling-bling! _/-\o_

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:04:
OK, hoe halen we die Ruskiezz masaal over tot productieplannen?
Als ze dit voor ong. 150 Euro voor mekaar kunnen bakken . . .
inkoopactie anyone? :7

From Russia, with Bling-bling! _/-\o_
Wodka. Mijn klasgenoot is rus, en die heeft uitelegd hoe de economie daar *werkt* ^_^ en dit zie ik, niet in 2005, voor 150 euro in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Alle major sites hebben het over dit toetsenbord, dan moet iemand dit toch oppakken en produceren. Die grote merken lezen dit (nou ja, deze dan niet...) toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:44:
[...]

Wodka. Mijn klasgenoot is rus, en die heeft uitelegd hoe de economie daar *werkt* ^_^ en dit zie ik, niet in 2005, voor 150 euro in elkaar.
Offtopic:

Wodka = Polski
Vodka = Russky :z

On-topic:
Die Art.Lebedev designgroep heeft een vrij serieuze naam, werken ook voor o.a. Ikea, Efes pils en Samsung. Als zij iets ontwerpen is productie mogelijk. Maar zelf produceren ze niets.

Nu vind ik ivm OLED en kleine, 'always on' displays Samsung een erg significante naam - kijk eens naar deze FP artikel van afgelopen zaterdag:
Samsung heeft een display ontwikkeld dat door het lage stroomgebruik altijd aan kan zijn. Het gaat hier om een beeldscherm van 1,15" met een resolutie van 96x160 pixels en een stroomverbruik van 0,45mW. In tegenstelling tot de 3mW die de beeldschermpjes van vandaag nodig hebben, kan dit display een continue heldere weergave geven van de tijd en verschillende statuspictogrammen als netwerksterkte, gemiste oproep of batterijstatus zonder dat het de standbytijd drastisch vermindert. Deze technologie is bijzonder geschikt om als extern beeldscherm te gebruiken op klaptelefoons zoals de Samsung E720 of als hoofdscherm voor normale gsm's als de Samsung D500. Samsung verwacht dat de eerste beeldschermen in het derde kwartaal van de lopende band af komen.
nieuws: Samsung komt met 'always on'-display voor telefoons

Deze pic lijkt zelfs qua helderheid behoorlijk op wat onder die Russische toetsen zou zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1120915952.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Deze pic lijkt zelfs qua helderheid behoorlijk op wat onder die Russische toetsen zou zitten
Ziet er inderdaad goed uit. Vroeg mij af wat de inkijkhoek was, dus ff naar artikel gegaan...
The contrast ratio, typically at 200:1, was enhanced to 500:1 and picture resolution was improved to 96x160 pixels. In addition, the new display provides vertical and horizontal viewing angle of 160-degrees. Greatly increased color saturation enables the user to view elegant-looking still or motion pictures.
Contrast 500:1 en 160 graden inkijkhoek lijkt mij wel voldoende.
Had ik zelf maar de power en de poen om dit verder te ontwikkelen in een massaprodukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe zou het met de slijtvastheid staan van deze toetsen? Normale toetsen worden vies, gelig, letters slijten weg enz. Zou het schempje niet na 2 weken helemaal dof zijn?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 14:49
Die dofheid valt wel mee denk ik maar waar ik ben bang voor ben is de schokken die de toetsen krijgen elke keer alse er getypt wordt, of erger, gegamed. Nou weet ik niet hoeveel zo'n schermpje kan hebben maar het lijkt me toch niet echt bevorderlijk als er zoveel 100x per minuut tegen het schermpje wordt aangetikt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:02:
Die dofheid valt wel mee denk ik maar waar ik ben bang voor ben is de schokken die de toetsen krijgen elke keer alse er getypt wordt, of erger, gegamed. Nou weet ik niet hoeveel zo'n schermpje kan hebben maar het lijkt me toch niet echt bevorderlijk als er zoveel 100x per minuut tegen het schermpje wordt aangetikt.
Er zit volgens mij voldoende hard plastic over het schermpje om de druk te kunnen weerstaan, afgaande op de afbeeldingen raak je nooit het schermpje zelf aan. En de bedenkers zullen er vast aan gedacht hebben dat er op geramd wordt, gezien de Quake afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Echt wel gaaf dit ding :)...... dat is toch weer een typisch must-have dingetje. ofwel LVT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ja dat er een laag over het schermpje heen gaat dat ging ik al van uit. De krachten van de inslagen gaan echter gewoon net zo hard door het plastic naar het schermpje toe. Elke keer dat er getypt wordt gaan er dus schokgolven door het plastic naar het schermpje en de contacten van het schermpje. Ik denk dat dat het grootste probleem is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik denk dat de juist vraag moet zijn: Is de kracht die je uitoefent op je toetsenbord daadwerkelijk schadelijk voor zo'n soort toetsenbord? Dat zoiets kapot kan gaan is duidelijk, maar je moet er natuurlijk wel even vanuit gaan dat er geen tanks overheen gaan rijden :)
En verder kan er aan OLED toch niet zo heel veel kapot? Ik dacht dat dit een vrij "stevige" techniek was.....

[ Voor 19% gewijzigd door Trax_Digitizer op 15-07-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lemming_nl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:51:
Hoe zou het met de slijtvastheid staan van deze toetsen? Normale toetsen worden vies, gelig, letters slijten weg enz. Zou het schempje niet na 2 weken helemaal dof zijn?
Wat voor rottoetsenbord heb jij? Mijne is nog keurig doorzichtig, schoon, niet versletetn, en word al 3 jaar 8/24 gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Wat voor rottoetsenbord heb jij? Mijne is nog keurig doorzichtig, schoon, niet versletetn, en word al 3 jaar 8/24 gebruikt...
Wow, 8/24... voor 3 jaar... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
offtopic:
ehm wat is 8/24? ik ken wel 24/7 maar dat is iets anders denk ik?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

gokje: 8 uur per dag?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Inmiddels op gizmodo links naar interviews met Atremy Lebedev, de maker van het keyboard.
In het interview wordt gepraat over massaproduktie in "een jaar ofzo" met een prijs van $200 - $300.
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/anon.jpg
Persoonlijk heb ik dat er nog voor over ook... maar ik ben nou eenmaal gek op dit soort gadgets 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door N0stradamus op 18-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Mm, klinkt best logisch idd. Ach ik ben niet zo into de online-slang.

Prima.

Pagina: 1