Toon posts:

extension=php_mysql.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb op mijn server (windows 2003 webedition icm iis(6.0)) PHP draaien met MySQL 4.0.xx

Het punt is dus het volgende. Allebei draait; zowel PHP doet zijn werk als MySQL. Echter, niet met elkaar.

PHP bestanden in de browser openen lukt, zolang het maar niet database gemoeid is. MySQL draait met ASP uitstekend.

Ik wilde dus PHPMYADMIN gaan draaien. Dit lukt dus niet omdat beiden niet kunnen communiceren op mijn server. Ik begreep van een vriend dat je van

code:
1
;extension=php_mysql.dll

in je php.ini

code:
1
extension=php_mysql.dll

moest maken. (zonder de ; dus)

Wanneer ik dit doe en iis herstart dan gaat het dus mis. Hij laat geen enkele website meer zien. Wanneer ik de ; er weer terug voor zet en iis weer herstart dan toont ie de website weer.

php_mysql.dll in wel degelijk aanwezig in C:\PHP\Ext
Ik draai PHP 5.0.4

Tnx,
Bart

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Deze hoort in SA, dus ik zal ff een TR plaatsen.

Wat krijg je voor error van phpmyadmin terug als je die probeert te openen?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ik neem aan dat daar ook een error, warning of op z'n minst een notice staat met de foutmelding erin. Post die eens

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Misschien andere php versie proberen, in php 5.04 zit geen mysql support:
edit:
althans, niet standaard
CGI only, packaged as Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS, PWS and Xitami, with manual configuration for other servers. N.B. no external extensions included)
in php 4.4 wel:
(CGI only, MySQL support built-in, packaged as Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS, PWS and Xitami, with manual configuration for other servers. N.B. no external extensions included)
Hij zoekt overigens naar dat dll-etje in je %systemroot% folder (c:\windows of zo)

[ Voor 13% gewijzigd door LocalJoost op 14-07-2005 15:18 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik
code:
1
;extension=php_mysql.dll
laat staan, en in probeer phpmyadmin te benadren dan komt er de volgende foutmelding:
code:
1
2
Kan de mysql extentie niet laden,
Controleer de PHP Configuratie

wanneer ik van
code:
1
;extension=php_mysql.dll
dit maak
code:
1
extension=php_mysql.dll
laat ie geen enkele website zien.

Verwijderd

j00stj3 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:15:
Misschien andere php versie proberen, in php 5.04 zit geen mysql support:
edit:
althans, niet standaard
Maar als je goeie extentie hebt dan mag dat geen probleem zijn volgens mij. Ik heb hier ook wel een aardige tijd mee zitten stoeien. Ik heb php als volgt geinstalleerd (versie weet ik zo ff niet), maar je installeerd dus php in c:/php en vervolgens gooi je alle extenties in diezelfe map. dus niet php/ext. En zet je php.ini ff goed. Geen idee of het iets uitmaakt maar toen ik het op deze manier installeerde werkte alles ok. Sowiso dat je php maar niet in je program files moet installeren want dan krijg je geouwehoer met de spatie in de mapnaam, maar dat heb je ook niet gedaan geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
tnx smoke51 maar dit mocht niet baten
helpt het als ik mijn php.ini post?

Verwijderd

nee je moet alleen je extensions dir goed zetten en de punt komma voor de extenties die je wil gebruiken weghalen

edit:
wat je ook nog kunt doen is even een zip package van een php versie downloaden waar alle extenties wel in zitten en dan jet liefst wel een zo nieuwe mogelijke versie, pak uit die versie alleen alle extenties en gooi de rest weg, zet die extenties in je php map probeer het nog eens

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 15:49 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In welke directory heb je je php.ini staan?
Als deze gewoon in je c:\php staat, moet je ook je PATH aanpassen zodat php daar bijstaat, en de desbetreffende extensie uit de \ext\ kopieren naar c:\php
Path aanpassen zit onder -> Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> Omgevingsvariabelen, en dan in het onderste hokje een beetje scrollen.

suc6

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:49:
In welke directory heb je je php.ini staan?
Als deze gewoon in je c:\php staat, moet je ook je PATH aanpassen zodat php daar bijstaat, en de desbetreffende extensie uit de \ext\ kopieren naar c:\php
Path aanpassen zit onder -> Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> Omgevingsvariabelen, en dan in het onderste hokje een beetje scrollen.

suc6
Volgens mij heeft ie die wel goed staan want php werkt wel zonder mysql.

Ik kan me overigens ook nog herineren dat ik ooit eens een dll in de system32 map moest vervangen om het werkend te krijgen maar daarvoor zul je even op got moeten zoeken, staat in ieder geval wel een topicje over

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 15:53 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:50:
[...]
Volgens mij heeft ie die wel goed staan want php werkt wel zonder mysql
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, zie ook dit topic
[rml][ PHP5] MySQL libraries worden niet geladen[/rml]
En door de path goed te zetten, en lib's naar de php-dir te kopieeren zo opgelost.

Dat php wel werkt komt omdat je (waarschijnlijk) in ISS aangeeft waar de standaard php-bestanden staan ;) In apache werkt dat iig wel zo.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit probleem hoort eigenlijk in Software Algemeen, waar alle configuratieproblemen horen, maar aangezien het daar ook al vaker voorgekomen is, doe ik dit topic op slot. Gebruik de search maar even, of het topic dat SlinkingAnt post, dan kom je er wel uit.

Lees overigens ook *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** even. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.