Ik heb de indruk dat mijn PC trager werkt dan vroeger. Wellicht bestaan er veel hulpmiddeltjes of tools om het systeem sneller te laten werken. Om niet alles te moeten uitproberen vraag ik hier of er mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke tools zodat ik er dan het meest efficiënte kan uitpikken.
Ik vind regedit toch een schitterende tool 
Maar zonder gekheid, met regcleaner kan je het register ontdoen van overbodige zaken.
En kijk met msconfig eens welke programma's er bij het booten van windows opgestart worden.
Maar zonder gekheid, met regcleaner kan je het register ontdoen van overbodige zaken.
En kijk met msconfig eens welke programma's er bij het booten van windows opgestart worden.
Het zou kunnen dat je je computer belast met meer software/zwaardere programma's.
Gooi eens wat dingen weg, probeer je harde schijf eens te defragmenteren etc.
Uiteraard wil het soms ook nog wel eens helpen om van scratch te beginnen, format en verse install.
Gooi eens wat dingen weg, probeer je harde schijf eens te defragmenteren etc.
Uiteraard wil het soms ook nog wel eens helpen om van scratch te beginnen, format en verse install.
Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate
In de praktijk werkt een herinstallatie van de software erg goed.
Is dat een optie ?
Verder zoeken naar spyware/adware en virussen levert vaak goede resultaten op.
Is dat een optie ?
Verder zoeken naar spyware/adware en virussen levert vaak goede resultaten op.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Formateren, mss HD te vol??
Maar eigenlijk is dit geen vraag. Je vind op internet genoeg paginas en mss is het interessant om je pc gewoon wat proper te houden ipv vol te stompen met allerlei programmas
Probeer dit eens: [google=slow pc]
Maar eigenlijk is dit geen vraag. Je vind op internet genoeg paginas en mss is het interessant om je pc gewoon wat proper te houden ipv vol te stompen met allerlei programmas
Probeer dit eens: [google=slow pc]
[ Voor 9% gewijzigd door webinn op 14-07-2005 11:20 ]
Ik heb zojuist de Where's James Startup Manager geinstalleerd. Werkt goed, kun je van alle opstartdingetjes zien wat het is en wat het doet. Ik heb gelijk maar wat overbodige zaken uitgezet, dus als het goed is, start de pc nu sneller op.
Ik denk dat je toch niet helemaal goed begrepen hebt wat Spider.007 in "de pagina kan niet worden weergegeven" je probeerde uit te leggen.
We verwachten hier namelijk dat je zelf uitgebreid onderzoek doet naar antwoorden op je vragen voordat je een vraag stelt. Zoals je je vast wel voor kunt stellen is het tweaken van pc's om ze lekker snel te houden dus een extreem veel voorkomend iets. Via onze zoekmachine krijg je duizenden resultaten als je gewoon even zoekt met wat verschillende zoektermen.
Zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door willen lezen?
Naast het bovenstaande zien we in Windows Operating Systems graag je OS vooraan in de titel. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy nog eens door. Heel vaak zijn de antwoorden op je vragen te vinden in de
-topics bovenaan het subforum. In die topics staat ook precies wat er in de fora van je verwacht wordt. Lees die ook goed door voor je een topic start.
Veel plezier verder op ons forum! Als je de bovenstaande tips in je achterhoofd houdt gaat dat zeker lukken
We verwachten hier namelijk dat je zelf uitgebreid onderzoek doet naar antwoorden op je vragen voordat je een vraag stelt. Zoals je je vast wel voor kunt stellen is het tweaken van pc's om ze lekker snel te houden dus een extreem veel voorkomend iets. Via onze zoekmachine krijg je duizenden resultaten als je gewoon even zoekt met wat verschillende zoektermen.
Zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door willen lezen?
Naast het bovenstaande zien we in Windows Operating Systems graag je OS vooraan in de titel. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy nog eens door. Heel vaak zijn de antwoorden op je vragen te vinden in de
Veel plezier verder op ons forum! Als je de bovenstaande tips in je achterhoofd houdt gaat dat zeker lukken
Kleine aanvulling wegens verwittiging via mail :
Zoeken naar "windows wordt steeds langzamer" geeft onder andere al
[rml][ XP] Windows langzaam na verloop van tijd*[/rml]
[rml][ XP] PC steeds trager[/rml]
[rml][ XP] Traag en in de war[/rml]
die elk diverse tips geven. Andere zoektermen proberen en eventueel ook andere subfora dan alleen WOS doorzoeken geeft ongetwijfeld nog meer informatie. Iets als [google=how to make windowsxp faster] (waar je natuurlijk wel om de verkooppraatjes heenleest) helpt ook.
Als je dat soort zaken leest, heb je al een goed idee van wat opties zijn. Bedenk voor je zelf wat voor jou relevant is en zet dat er in een topicstart alvast bij met de vraag wat wij er van denken. Ook zie je dat in andere topics veel informatie wordt gevraagd en gegeven. Geef dat ook alvast, anders hebben we geen idee waar het aan ligt. (Misschien heb je wel gewoon meer geheugen nodig, of wordt de boel te warm).
Op die manier kunnen en zullen we meedenken, dat is iets dat we graag doen
Zoeken naar "windows wordt steeds langzamer" geeft onder andere al
[rml][ XP] Windows langzaam na verloop van tijd*[/rml]
[rml][ XP] PC steeds trager[/rml]
[rml][ XP] Traag en in de war[/rml]
die elk diverse tips geven. Andere zoektermen proberen en eventueel ook andere subfora dan alleen WOS doorzoeken geeft ongetwijfeld nog meer informatie. Iets als [google=how to make windowsxp faster] (waar je natuurlijk wel om de verkooppraatjes heenleest) helpt ook.
Als je dat soort zaken leest, heb je al een goed idee van wat opties zijn. Bedenk voor je zelf wat voor jou relevant is en zet dat er in een topicstart alvast bij met de vraag wat wij er van denken. Ook zie je dat in andere topics veel informatie wordt gevraagd en gegeven. Geef dat ook alvast, anders hebben we geen idee waar het aan ligt. (Misschien heb je wel gewoon meer geheugen nodig, of wordt de boel te warm).
Op die manier kunnen en zullen we meedenken, dat is iets dat we graag doen
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2005 13:47 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()