[XP] Windows langzaam na verloop van tijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Matched: windows, wordt
Mijn computer met windows XP wordt naar verloop van tijd langzaam. Dit heb ik met elke pc gehad, dus lijkt me redelijk normaal. Ik heb er al een defragmentatie, anti-virus en spyware controle overheen gegooit. Dit zal wel helpen, maar het is nog niet weer zoals vanouds. Ik wil voorkomen dat ik mijn computer moet formateren en windows opnieuw moet installeren om het systeem weer snel te laten werken. Zijn er nog andere programmatjes die ik kan gebruiken om windows te controleren en/of op te ruimen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Matched: steeds
Ik neem aan dat je na een geruime tijd ook je hd steeds voller duwt en programma's installeert.. daardoor word je pc ook met de tijd trager, ik denk dat dat het probleem is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Matched: windows
Ik zet nog even [XP] vooraan in de titel per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar zelf in de toekomst een beetje op te letten :P Heb je puur voor de test wel eens in msconfig alles uitgezet wat niet per se mee hoeft te starten? Is íe dan voor je gevoel weer sneller?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Matched: langzamer, wordt
Overbodige programma's moet je eraf gooien, en je register kan je ook opschonen. Maar het is nu eenmaal zo dat na verloop van tijd je pc wat langzamer wordt. Die van mij ook, ik heb wel wat te doen van de zomer :).

Verwijderd

Matched: langzamer, windows, wordt
Wat ik zelf zou doen is alle grafische "onnodige" dingen van WindowsXP uitzetten.. die neemt namelijk rond de 64 mb intern geheugen in beslag...

rechter muisknop deze computer > eigenschappen > tabblad advanced > Performance settings selecteren > tabblad visuele effecten > Adjust for best performance...

Het ziet er dan uit als win98, maar het draait wel stukken sneller.

En daarnaast kan je het nooit helemaal tegenhouden dat je pc langzamer wordt...