P4P800 Deluxe ziet WD2500 harddisk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb vanmiddag een nieuwe hdd gekocht, een wd2500 = 2500 gig PATA dus IDE 100
Ik heb voor de zekerheid mijn bios naar nieuwste versie geflashed v1019 als het goed is.

Nu via mijn VIA VT6410 Raid controller deze harddisk echter ziet de normale IDE hem niet.
Je zou denken lekker boeie dat hou je hem in je raid driver........ wat gebeurt er als je zegt dat ie mag booten eerst vanaf cd dan doet ie dat niet dan blijft er linksboven een cursor knipperen vervolgens gebeurt er niets. ik heb alle jumper setting geprobeer controllers geprobeerd
pci kaarten eruit gehaald alle soorten instellingen van bios veranderd etc etc maar hij wil gewoon niet.
Ook Hirens Bootcd wil niet. Als ik een andere hdd erin stop waar een tijdelijk XP installatie op staat wil hij die ook al staat hij master als primair boot gebeurt er niets, alsof die harddisk een conflikt geeft.

Is er iemand die dit probleem herkent en of er een oplossing op weet ?
Google ook al gezocht, heb nog geprobeerd een bios update van mijn raid controller te vinden maar helaas

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Boekee schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:53:
Ik heb vanmiddag een nieuwe hdd gekocht, een wd2500 = 2500 gig
Waar haal ik die? ;)

on-topic:
Staan de jumper goed? Op master en aangesloten aan het einde van de 80-polige IDE kabel?

Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• boswandeling
  • Nu online
sorry :$ 250 gig hahaha

Jumpers staan goed speciaal een nieuwe 100/133 kabel bij gekocht

herkent in bios van raid controller wel maar in de normale bios niet........ speech reporter zeg ok no harddisk found...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waar zit de HD op aangesloten? Op een standaard IDE-kanaal of op het IDE-kanaal wat via de VIA-raid controller wordt aangestuurd?

Ah, ik lees een nieuwe reactie van je.

Je moet een RAID configuratie van 1 HD aanmaken (zoals waarschijnlijk ook in je manual staat vermeld)

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 13-07-2005 22:43 ]

ARME AOW’er

• boswandeling
  • Nu online
Hmmm zolang er maar 1 harddisk op die controller is valt er weinig in te stellen, dat bevestigd de config scherm ook er valt niets te wijzigen. overigens werkt de oude harddisk 120 gg ook zonder iets te veranderen en idem met een oude 8 gg

Verwijderd

Haal eens alle jumpers eraf,

dit wil vaak wel helpen.

succes

• boswandeling
  • Nu online
geprobeeerd alle jumpers eraf = master, heb alle jumer plaatsen geprobeerd :(

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 17:01

iMars

Full time prutser

Hey Boekieeee 8)

Probeer de harddisk ff in een ander systeem...
(Owjah, die heb je niet...)

Probeer hem bij Haasie ofzo!

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Dit probleem had ik ook. ga eens naar wdc.com en selecteer je HD , en dan moet je een tool downloaden. Life data gaurd dacht ik en dan installeert ie voor je en kan je partities aanmaken, en dan na herstart herkent je pc het :)

• boswandeling
  • Nu online
hmm klinkt te helpen maar helaas,

Mijn pc boot niet vanaf floppy/cdrom/andere hdd/zip/usbstick dan blijft die cursor staan, Bij floppy staat er Starting Caldera DR Dos en dan stopt ie en doet ie niets meer, echter als ik de harddisk afkoppel dan gaat ie wel gewoon door maar vind ie geen harddisk omdat die net is afgekoppeld.

Vage shit hoor

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Heb je al verschillende IO controllers geprobeerd? En dan dus niet de VIA RAID controller, maar bijv de onboard ICH5 controller van de P4P800. En ben je er ook 100% zeker van dat de positie op de kabel 100% overeenkomt met de jumpersetting? Zie linkje Prutz0r voor de richtlijnen.

• boswandeling
  • Nu online
Ik ben vandaag terug geweest naar de zaak en werd ronuit als een n00b behandeld, ik stond erop dat ik een nieuwe schijf van een ander type zou krijgen maar dat wilde hij niet, ik kocht die hdd trouwens in een antistatish zakje zonder zegel dus gooide ik het daar op, harddisk werd getest en was kapot, kreeg een nieuwe en die was helemaal dicht dus gewoon een dooie hdd gekregen :(
Pagina: 1