Toon posts:

Multimedia laptop onder de ¤ 1300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik ben van plan een laptop te kopen, maar men kan gerust zeggen dat ik een leek ben op het gebied van laptops e.d.

Mijn budget is +- 1300 Euro en ik heb al aardig wat laptops gevonden die voor die prijs een redelijk product afleveren (op papier toch) maar aangezien ik graag game, zie ik vaak dat de grafische kaart niet voldoende zal zijn voor de spellen die gauw zullen uitkomen. Althans dat denk ik.

Ik ben van plan om The Elder Scrolls IV: Oblivion te kopen alsook enkele andere visueel zware games (specs +-= Doom 3) dus weet ik niet of, bv. een ATI Radeon X300 met 64 MB voldoende zou zijn (een X300 met 128 MB normaal gezien wel).

Liefst zou ik er een Pentium M (Dothan) van ongeveer 1.8 Ghz in zien zitten en minimaal 512 MB RAM (DDR II 400 Mhz if at all possible, maar DDR 333 Mhz zal ook wel goed zijn zeker?)

Harde schijf van 40Gb beschouw ik als een minimum, liefst 80 Gb.
Dual Layer DVD Writer, Wireless LAN 802.11 b/g, WiFi, Bluetooth, 3 à 4 USB poorten. (+ de normale poorten)

Geheugenkaartlezer is niet nodig, ik heb al een externe. Over geluidskaarten weet ik niet veel (lees: niets) maar de luidsprekers op de laptop zelf hoeven niet veel te doen, ik ben van plan een 5.1 te kopen.

Batterijduur van 2 uur zou perfect zijn, maar wss zal ie meestal in het stopcontact zitten dus dit is niet zo belangrijk.

15 inch tot 17 inch TFT (breedbeeld mag), heb geen idee welk soort scherm goed is, maar ik zou dus graag een goed scherm willen (games, films, etc)

Al dit vind ik wel terug in een laptop rond de 1300 euo, behalve dan de grafische kaart die altijd 64 MB (soms zelfs shared and that's a big nono)
Goed software-pakket is altijd handig meegenomen.

Ik heb nu dus 2 vragen:

1. Is 128 MB nodig in een videokaart of is bv een GeFore 4 440 GO (64 MB) ook genoeg? (vrees ervoor)
2. Is het mogelijk dit alles in een laptop te proppen die er nog goed uitziet ook (hoewel uiterlijk eigenlijk het minst belangrijke is) voor 1300 Euro (met 128 MB videokaart dus)? Zoja, zouden jullie dan aub een link ofzo kunnen posten?

Als jullie nog iets willen weten, vraag het maar en als ik enig idee heb waar jullie het over hebben post ik het. :P

Grtz. Cid

EDIT: Sorry voor de titel, ik zie net dat het euroteken hier niet werkt en ik kan de titel niet meer aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat je nog bent vergeten te vertellen is wat je er mee wil gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:51:
het enige wat je nog bent vergeten te vertellen is wat je er mee wil gaan doen?
Hmm, ja.
Wel, volgend jaar unief dus meestal tekstverwerking, mss wat photoshoppen, maar vooral gamen e.a. multimedia toepassingen. In het weekend mee op de trein, tijdens de week zal ie meestal op m'n bureau staan en het kan zijn dat ik 'em soms meeneem naar een samenkomst om een project af te werken. In het weekend zal ie meestal in de sofa liggen of op m'n schoot.

Nog iets?

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:07
Je zou eens kunnen kijken naar de Acer Aspire 5024WLMi.
Is gebasseerd op een 1.8 GHz AMD Turion processor, welke ongeveer gelijk presteert met een 1.6 - 1.7 GHz Pentium M.
Rest van de specs:

512 MB DDR
Ati Radeon X700 128MB
80GB HD
DVD+/- Double-layer
15.4" WXGA Crystalbrite

Wordt vanaf rond de € 1070 al aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Acer 1692 wlmi een optie? Redelijk groot topic over deze serie vind je hier.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
De hier reeds aangehaalde modellen zijn zeker niet slecht. Als je toch voor een 64 Mb videokaart zou gaan, zou ik wel voor een Radeon X700 of een Geforce 6600 Go gaan i.p.v. een Geforce 4 440 Go (is namelijk een stuk ouder en hoogstwaarschijnlijk trager)

Als je echt zo goedkoop mogelijk af wil zijn (950 euro in de pricewatch) zou ik kiezen voor een Acer Aspire 3023WLMi. Deze heeft ook een Radeon X700 128 Mb. Is wel iets trager door de AMD Sempron 3000+ processor, maar wel lekker goedkoop. :P

[ Voor 33% gewijzigd door LievenD op 13-07-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen. Ik ben net es bezig met wat te researchen naar de 2 voorgestelde modellen
(Bah, Sempron, nee dank u :P )

Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/6133/acer28qc.th.png

I'm confuzzled. Titel zegt 64 MB ATI X700 kaart, specs zeggen 128 MB ATI X600. (niet op kwaliteit letten, heb het in monochroom opgeslagen anders was ie te groot om te uploaden)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:30
Lees de tig andere ik wil een laptop maar kan niet zelf beslissen topics er eens op na, zijn genoeg vergelijkbare topics, waarin vaak dezelfde laptops worden aangeraden. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
En een Sempron is uit den boze, maar je hebt wel een model met een GeFore 4 440 in overweging? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:14:
Dank u allen. Ik ben net es bezig met wat te researchen naar de 2 voorgestelde modellen
(Bah, Sempron, nee dank u :P )

[afbeelding]

I'm confuzzled. Titel zegt 64 MB ATI X700 kaart, specs zeggen 128 MB ATI X600. (niet op kwaliteit letten, heb het in monochroom opgeslagen anders was ie te groot om te uploaden)
Ik zou je even aanraden om even naar het bestelnummer van de laptop te kijken, en dat te controleren op de site van Acer. De LX.A6605.083 is de nieuwste versie, met een X700 128 MB en 1024 MB DDR2 geheugen (2 * 512MB).

Aan het geheugen van dit exemplaar te zien zou hij dus een x700 128 MB moeten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-07-2005 13:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:40:
[...]

Ik zou je even aanraden om even naar het bestelnummer van de laptop te kijken, en dat te controleren op de site van Acer. De LX.A6605.083 is de nieuwste versie, met een X700 128 MB en 1024 MB DDR2 geheugen (2 * 512MB).

Aan het geheugen van dit exemplaar te zien zou hij dus een x700 128 MB moeten hebben.
Hmm, ik kan het bestelnummer precies niet vinden (mss omdat IExplorer blokt als ik de home page van computron.be probeer te openen). En er staat eigenlijk nergens X700 128 MB (X600 128 MB of X700 64 MB) :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets, op sommige sites staat DDR II 333 geheugen, maar op het overgrote deel (ook de Acer site zelf) staat DDR333. Ik neem aan dat beiden DDR2 zijn, maar sommige sites te lui zijn om dat te vermelden?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Denk dat DDR2 maar bestaat in een 400 uitvoering en in een 533 uitvoering.
Dus geen 333, dat is gewoon DDR1.

Misschien een truuk om beter te verkopen? :9

[ Voor 19% gewijzigd door LievenD op 15-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LievenD schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:21:
Denk dat DDR2 maar bestaat in een 400 uitvoering en in een 533 uitvoering.
Dus geen 333, dat is gewoon DDR1.

Misschien een truuk om beter te verkopen? :9
Ja, dat dacht ik eerst ook, en zelfs op de Acer site zelf goochelen ze met 2 en 333. I'm once again confuzzled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
http://www.tweakers.net/pricewatch/120229
dan heb je ook nog mooi wat geld over om een audigy pcmcia te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoals ik al zei, er zijn 2 versies. Vraag naar het nummer dat hij heeft bij acer. Als het de LX.A6605.083 is heeft hij een x700 128 MB grafische kaart en ddr2 geheugen. Als het een ander nummer is kun je voor de zelfde prijs een betere laptop kopen, namelijk de nieuwste versie van de 1962wlmi.

[edit]: de laptop uit de link van hierboven dus.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-07-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, normaalis het de laatste nieuwe versie met de 128 MB kaart.

Hoeveel trager is DDR 333? Omdat de 5024 geen DDR2 heeft en ik wss voor die zal gaan. (Wegens recente ontwikkelingen is m'n budget wat gekrompen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je nog interesse hebben in de aanschaf van een laptop, mag je me altijd een mailtje sturen op peter.ceunen@pandora.be. Ik denk dat ik het perfect toestel in huis heb voor U.

Laat maar iets horen.

Grtz
Pagina: 1