Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afmetingen fan uitsparing

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik wil in een MDF case een 80x80 fan ophangen. Natuurlijk moet dan eerst een mooi rond gat worden gemaakt. Ik ken iemand die heeft daar speciale boren voor zodat het allemaal exact past.

Echter, ik bedenk me net een boor met een diameter van 8 cm is natuurlijk te groot. Na wat meten kwam ik erop uit dat de fan 7,5 cm in diameter is.

Klopt dit? Dus dat een 80x80 fan een gat van 7,5 cm diameter vereist? Ik wil het graag zeker weten want ik kan maar 1 boor lenen, en ze zijn in grote van 0,1 cm verschil te krijgen :/

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Dat klopt wel ongeveer ja. De buitenmaat van de fan is 80x80. Als je een rond gat gaat maken van 80mm wordt het niet mooi.

Casemod: Cubeleon

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Opmeten? Maar inderdaad, de buitenafmetingen van een fan zijn 80x80, dus de daadwerkelijke diameter van het benodigde gat zal iets kleiner zijn. Ik kan me nog best voorstellen dat dat per fabrikant/model kan verschillen ook. Staat het niet in de specs?

Roomba E5 te koop

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
sig69 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:27:
Opmeten? Maar inderdaad, de buitenafmetingen van een fan zijn 80x80, dus de daadwerkelijke diameter van het benodigde gat zal iets kleiner zijn. Ik kan me nog best voorstellen dat dat per fabrikant/model kan verschillen ook. Staat het niet in de specs?
Het staat niet in de specs (Coolermaster casefans). Maar ik dacht als iemand weet dat de maat bijv. 7,6 moet zijn regel ik precies die boor.

Met meten kom ik uit op 7,5 maar het kan dus net zo goed 7,4 of 7,6 zijn vandaar ;)

Verwijderd

Ik kwam zojuist uit op 7,75 , tevens een Coolermaster fan :)

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09-2020
misschien kan je gewoon een rond gat uit een blaadje knippen en die voor de fan houden, dan kan je zien wat het beste uitkomt

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

Exigence

dnkroz

Kijk eens aan: http://www.casejunkies.com/index.php?upn=030000

Bij overige programma's kijken, dan zie je daar fan sjablonen voor 120, 92 en 80mm fans staan :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik altijd doe is de fangrill pakken en daar omheen tekenen, maakt het ook niet uit of het 80mm of 120mm is.

Dus gewoon de grill neer leggen op de plek waar je het gat wilt hebben, ff een pen pakken, er omheen tekenen en klaar om te gaan zagen. :)

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Staat toch ook in de FAQ?

misschien die maar ff doorspitten.

They who buy the dip, deserves the rip.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Alsof die paar mm's wat uitmaken.
Als het gat maar netjes rond is ziet het er altijd wel mooi uit. Je moet inderdaad zorgen dat het iets kleiner is dan 80mm. Pak 75mm ofzo. Dat zie je echt niet tenopzichte van 74 of 76 ;)

[edit]
Topic titel beetje vreemd nietwaar? Het is meer een "gat" dan een uitsparing...

[ Voor 19% gewijzigd door Atmoz op 13-07-2005 15:13 ]

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb ook zo'n gatenzaag boor-ding gevalletje gebruikt, 76mm en dat ziet er goed uit, dus dan zal 75mm er ook goed uitzien.

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1