“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
En de hardeschijf zou ook nog wel te vervangen zijn...
Maar verder nee niet echt
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Kun je dat misschien onderbouwen? Het klinkt namelijk wel logisch wat jij zegt, maar het is wel een Dell waar we over pratenDark Master schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:12:
Nou tja je zou er meer geheugen in kunnen zetten? 512 mb ram moet je dan aan denken.
En de hardeschijf zou ook nog wel te vervangen zijn...
Maar verder nee niet echt.
512 MB zou inderdaad erg mooi zijn, dan hoef ik er enkel een kaartje van 256 bij te zetten, of hebben laptops niet meer dan één slot (ik kan het niet nakijken, hij is nog niet binnen)?
Dan zou ik er zoiets bij willen zetten:
ValueRam by Kingston 256MB tbv Notebooks 133MHZ,144 Pin,3.3V Retail Verpakt,Lifetime Warranty KVR133X64SC3/256
[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 13-07-2005 00:18 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Gaat wel werken
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Kan je er beter een hiatchi 7200rpm erin knallenlimoentje schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:44:
Snellere schijf doet wonderen in laptopsSamsung 5400rpm 8MB buffer bijv
Gaat wel werken
Modelnummer heb ik helaas nog niet. De laptop is uit een folder besteld, met bar weinig info. Maar als ik het zo hoor werkt een laptop net als een pc, qua mogelijkhedenjoopv schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:50:
Misschien is het handig als het model nummer vermeld wordt....
Niet omdat het een Dell is, wel omdat het een laptop is. Bijna alles is gewoon vast gesoldeerd op het mobo.Barry|IA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:17:
Kun je dat misschien onderbouwen? Het klinkt namelijk wel logisch wat jij zegt, maar het is wel een Dell waar we over praten
512 MB zou inderdaad erg mooi zijn, dan hoef ik er enkel een kaartje van 256 bij te zetten, of hebben laptops niet meer dan één slot (ik kan het niet nakijken, hij is nog niet binnen)?
De processor kan met wat geluk nog in een socket steken, maar een sneller exemplaar vinden dat in jouw laptop nog wilt werken is moeilijk.
Ram kan je uitbreiden, maar met de laptop naar de verkoper gaan, "foemp and go" toepassen. (erin steken en hopen dat het werkt, uiteraard kopen als het werkt en niks betalen als het niet werkt)
De harde schijf kan je meestal vervangen, meestal zijn die harde schijven al gaar (harde schijven hebben in laptops geen airflow, dus ze gaan regelmatig rond het maximum van 55°C (volgens de fabrikant gaat het dood als het boven die temperatuur gaat)
[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 13-07-2005 01:40 ]
Nou aan een laptop is gewoon weinig uit te breiden, ja zelfs aan een dell nietBarry|IA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:17:
[...]
Kun je dat misschien onderbouwen? Het klinkt namelijk wel logisch wat jij zegt, maar het is wel een Dell waar we over praten
Dan zou ik er zoiets bij willen zetten:
[...]
Maar het geheugen wat je noemt moet perfect zijn mits het sd-ram so-dimm is??
Verder zou ik zoals al eerder in dit topic is gezet een snellere hardeschijf erin zetten.
Ik denk dat je straks je laptop meer gaat gebruiken dan je pc, aangezien een laptop nogal verslavend is
Dus zou ik er zoiets in zetten als: (Samsung Spinpoint M40 (60 GB))
Voordelen van zo'n schijfje zijn natuurlijk:
-5400 toeren
-8mb cache
-Het voelt gewoon rete snel aan ineenkeer, dus een dikke performance boost.
Ik vind het eerlijk gezegd een dure prijs. Heb vorige week ook een 2e hands Dell Latitude gekocht 1,1 Ghz, 256mb, 20 GB HDD voor maar 250 euro. Incl. dockingstation. Wat je sowieso kan kopen is een nieuwe accu a +/- 70 euro! Verder zou ik er niet veel aandoen.Barry|IA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:06:
Beste mensen,
Dit is mijn eerste post in Systemen & Laptops![]()
Ik heb een paar dagen geleden voor €420,- een 2e hands Dell laptopje besteld, met de volgende spec's:
- Intel Pentium 3 @ 1 Ghz
- 256 MB Ram
- 20 GB HDD
- 15'' TFT
Gezien het een Dell is, zou je hier volgens veel mensen niks aan kunnen upgraden (meer intern geheugen, meer opslagruimte, overklokken, etc.). Is dit ook echt waar? Zou ik er echt niks meer aan kunnen verbeteren?
Alvast bedankt voor de reacties
Basement Bios ---- Exo-S
En natuurlijk de accu, die zal ook wel aardig gaar zijn gok ik.
De 1GHz PIII is zo'n beetje de snelste die er is, voor die paarhonderd (133 als ik het goed heb) MHz meer zou ik geen moeite doen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Waar heb jij die gekocht dan? Particulier telt niet, vind ik. Het is maar net wat de gek er voor vraagt. Ik heb 'm bij een ''echte'' leverancier vandaan, ik heb dus garantie.Mystikal schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:10:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd een dure prijs. Heb vorige week ook een 2e hands Dell Latitude gekocht 1,1 Ghz, 256mb, 20 GB HDD voor maar 250 euro. Incl. dockingstation. Wat je sowieso kan kopen is een nieuwe accu a +/- 70 euro! Verder zou ik er niet veel aandoen.
Overigens is €420,- niet duur, als je kijkt wat ze gemiddeld vragen bij marktplaats!
Dit is trouwens mijn eerste post @ lappy
[ Voor 17% gewijzigd door Barry|IA op 13-07-2005 19:26 ]
En is het verslavend of nietBarry|IA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:24:
[...]
Waar heb jij die gekocht dan? Particulier telt niet, vind ik. Het is maar net wat de gek er voor vraagt. Ik heb 'm bij een ''echte'' leverancier vandaan, ik heb dus garantie.
Overigens is €420,- niet duur, als je kijkt wat ze gemiddeld vragen bij marktplaats!
Dit is trouwens mijn eerste post @ lappyHij doet het erg goed en lijkt wel sneller dan mijn desktop. Ook de accu houdt 't lekker lang vol nu (2 uur). Met andere woorden: ik ben tevreden!
![]()
Dat weet ik nog niet. Ik verwacht het niet echt, je kan er immers niet meer mee dan met een desktop computer