Andere videokaart, nu wil de pc niet meer uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Hallo ik heb laatst een video kaart van iemand over gekocht, het gaat hier om de: XFX GeForce FX 5600 256MB + VIVO http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT31KUC

Nadat ik hem heb ingebouwt (oude GeForce2 MX400 eruit) wil mijn pc niet meer uit, als ik "uitschakelen" kies dan doet ie een reboot, hij start dus 'gewoon' weer op. Ook is het zo dat dit met meer "geweld" gebeurt dan wanneer ik de normale knop "Opnieuw Opstarten" gebruik.
Hij knalt dus gelijk weer aan, terwijl de normale "Opnieuw Opstarten" optie met meer beleid word uitgevoerdt.
Ook wanneer ik de "Stand-by" optie uitvoer blijft de computer aan, het beeld wordt dan wel zwart, maar het groene lampje van de pc wordt niet oranje, en de fans blijven ook draaien.
Zelfs in Save-mode wilt ie niet uit.

Ik kan uitsluiten dat dit met een driver te maken heeft (denk ik), want mijn systeem is dual-boot met: WinXP SP2 & Linux (Kubuntu 5.04) + deze boot-loader: http://terabyteunlimited.com/bootitng.html
Ik heb dus het zelfde probleem wanneer ik in linux mijn pc wil uitschakelen.

Dit bracht mij naar het BIOS waar ik wat settings zoals APM en ACPI
en een paar andere "Power Managment" functie heb uit gezet, maar dit helpt ook niks. Verder zijn er weinig opties in dit BIOS, of ik zie er eentje over het hoofd.

Verder heb ik met google gezocht (en nog steeds bezig) maar helaas geen oplossingen gevonden tot nu toe.

Overigens werkt de kaart zelf perfect.
Alvast bedankt.

System:
Intel Pentium4 @ 1600MHz
256MB SDRAM
WinXP Pro corp SP2

Meer info over de computer: http://support.packardbell.com/nl/mypc/?sernr=DA04900558%20

[ Voor 5% gewijzigd door WietBoer op 13-07-2005 19:13 ]

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Niemand heeft een oplossing?

Mijn PC wilt nog steeds niet slapen, erg irritant.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
drivers opniew installen??? ik denk dat ik het probleem ken, want ik heb bij een TD een keer een MCE systeempje gefixed die hetzelfde probleem had. De oplossing was om een andere driver te installen. Als je nog niet de nieuwste hebt kun je die eens proberen. Zo ja, dan mischien een omega driver??? Het kan ook helpen om je resolutie en kleuren te veranderen, te rebooten en ze dan weer terug te zetten naar de gewenste instelling, die dingen heb ik namelijk geprobeerd toen ik met dat MCE ding bezig was. Ik weet niet precies wat het was, maar ik ben niet in het bios geweest.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Bedankt voor je reply, ik heb geprobeert wat je zei met de resolutie en kleuren, maar dat heeft geen effect. Ook heb ik een paar verschillende drivers geprobeert, eerst de oude goed verwijderd in savemode met "Driver Cleaner Pro" en "Detonator R.I.P" maar dit heeft ook geen effect.
Waarschijnlijk is mijn BIOS incompatible met het BIOS van de graphics-card, zelfs "reset cmos"
heeft geen effect. Ook de power management van zowel het BIOS als van Windows uit/aan heeft geen effect.
Ik heb mijn oude GeForce2 er maar weer in gezet, en nu gaat de pc wel normaal uit.

Verwijderd

WietBoer schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:11:
Niemand heeft een oplossing?

Mijn PC wilt nog steeds niet slapen, erg irritant.
Je pc is zo blij met die nieuwe kaart dat ie nu de hele dag 3d images wil renderen ^^

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dus hij blijft hangen bij het scherm "U kunt de computer nu uitschakelen"?

Dan kun je namelijk ook je powerknop 5 seconden ingedrukt houden, dan schakelt hij ook uit. Beetje een work-around, maar het werkt wel.

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
RoamoR schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:22:
Dus hij blijft hangen bij het scherm "U kunt de computer nu uitschakelen"?

Dan kun je namelijk ook je powerknop 5 seconden ingedrukt houden, dan schakelt hij ook uit. Beetje een work-around, maar het werkt wel.
Nee, als ik uitschakel deed ie een reboot. En om hem uit te zetten wachte ik tot dat ie in de boot-loader kwam, en dan hield ik de power knop 5 sec. ingedrukt.

Heeft iemand nog tips? Anders breng ik die kaart van de week terug.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:44

RumaNoV

Folding

Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Eens je dit gedaan hebt, kan het zijn dat je een BSOD krijgt. Als dat gebeurt kunnen we je verderhelpen met de foutmelding, zal wellicht een driverprobleem zijn.

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
RumaNoV schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:54:
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Eens je dit gedaan hebt, kan het zijn dat je een BSOD krijgt. Als dat gebeurt kunnen we je verderhelpen met de foutmelding, zal wellicht een driverprobleem zijn.
Dat heb ik ook al getest, maar ik kreeg geen BSOD, en ook geen fouten in de "event log"

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Als iemand een oplossing weet voor het niet uitgaan van de pc dan hoor ik dat graag. Die van mij wil ook niet meer uit nadat hij een nieuwe voeding gekregen heeft.

Zal ook vast heel blij zijn dat ie een keer echt gepowered wordt. Ik ben alleen niet blij :-(

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 17:05

Hoogie2004

Whohooooo

als je denkt aan een bios instelling, misschien je bios eens resetten, zodat alles weer op standaard staat.
volgt hij de afsluitprocedure, of lijkt et op een reset zodra je "pc uitschakelen" klikt??? (simpel gezegd, op welk moment doet hij de reboot, aan et eind, of aan et begin)

(niet wake-on-lan oid aanstaan? al zou ik niet weten waar dat lan-signaal vandaan moet komen)

Chad: Private Cycling Coach | Strava

Pagina: 1