Toon posts:

Digitale beelden trillen op tv..Help

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een redelijk groot probleem.
ik heb een Digitale video camera, daarvan heb ik de beelden op mijn pc gezet en bewerkt met adobe premiere. toen heb ik ze, omdat ik ze in een menu wil hebben geexporteert (Export -> Movie)
ik heb een menu gemaakt in Ulead DVD Workshop 2, tot zover gaat het goed.

maar als de dvd gerenderd is (in ulead dus) dan trillen de video beelden op mijn tv. ik heb 2 verschillende tv's geprobeert, allebij hetzelfde liedje.
ik dacht dat ik de oplossing had, je kunt in de config van de movie kiezen voor No Fields (progressive scan), Upper Fields First of Lower Fields First.

in 1e instantie had ik Upper fields aan, ik heb toen voor de extra's van de dvd (het is een dvd met 1 hoofd film, en een paar extra's) No Fields gedaan, dat werkte de beelden van mijn Extra's trillen nu nie tmeer op de tv. maar als ik mijn hoofdfilm render met No Fields maakt het totaal geen vershil, de beelden trillen net zo hard op mijn tv.

Help..iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?
ik weet trouwens wel hoe het zou kunnen, gewoon in adobe premiere exporteren naar een dvd, dan trillen de beelden niet, maar ik wil graag een menu erbij voor de extra's en dergelijke.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar Audio, Video & HiFi Forum :)

SA > AV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 21:07
Bij DV materiaal moet je lower fields first kiezen

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:52:
Bij DV materiaal moet je lower fields first kiezen
Zou het zo simpel zijn?
ik ga het meteen proberen.
bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het heeft niet gewerkt.
op mijn eigen kleine Philips tv trillen ze niet, maar op onze 100 hz breedbeeld wel.
ik weet het echt niet meer, voor me gevoel heb ik alles al geprobeert.

en tot overmaat van ramp, nu herkent premiere mijn dvd brander niet meer.
ik had voorheen dat als ik direct uit premiere op dvd brande de beelde niet trillen, maar dat is ook geen optie meer want hij zegt dat ik helemaal geen brander heb :'( terwijl ik met nero en ulead wel gewoon kan brander, hij doet het dus wel gweoon.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 08:40 ]

Verwijderd

Als ik videos (8000 kb/s) via mijn capture card (hauppauge) opneem (S-Video/audio), haal ik eerst de opnamen door videoredo. Deze bewerkt ze voor (het ulead programma) zodat het video en audio altijd in sync is.
Hierdoor hoeft mijn ulead DVD movie disc creator 3?? deze niet meer te renderen. (ik gebruik ook 8000 kb/s)

Allen de menus maken/renderen kost wat tijd, maar het maken van de video (VOB) gaat snel. Ik schrijf het eerst naar harddisk, daarna shrinken tot het op een DVD past.

Ik heb geen last van trillende beelden, ik heb een philips 100 Hz tv.

success

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt, ik heb hem nu direct op dvd gezet vanuit premiere.
beeld is nu goed, alleen nu stop het geluid na 10 minuten..godsamme elke keer wat.

2 verschilldende dvd spelers geprobeert, allebij hetzelfde punt stopt het geluid ermee.
nog in premiere gekeken of ik niet perongeluk het geluid eruit heb gehaald oid, dat is dus niet zo.
Pagina: 1