Heb een home cinema setje van sony en sinds kort heeft die wat kuren. Als ik een audio cd opzet dan hoor ik steeds de eerste seconde van elke song niet. Dacht eerst dat het aan de cd speler lag en heb die toen terug gebracht aangezien ik nog garantie had. Heb hem weer terug gekregen met een nieuwe laser erin maar het probleem is nog steeds aanwezig. Nu had ik de cd/dvd speler aangesloten via een coaxial aansluiting dus ik dacht laat ik voor de grap eens de coaxial kabel verwijderen en de line in/out gebruiken. En tada: probleem opgelost.
M.a.w. in de coaxial aansluiting lijkt een soort lag van ongeveer 1 seconde te zitten (alleen bij audio cd's overigens, niet bij dvd's). Nu resteren er bij mij twee vragen.
1) how the hell is dit mogelijk?
2) is coaxial in/out beter dan line in/out. Als dat het geval is dan breng ik namelijk het hele spulletje inclusief versterker nog een keertje terug ( weet namelijk niet of het in de cd speler zit of de versterker)
M.a.w. in de coaxial aansluiting lijkt een soort lag van ongeveer 1 seconde te zitten (alleen bij audio cd's overigens, niet bij dvd's). Nu resteren er bij mij twee vragen.
1) how the hell is dit mogelijk?
2) is coaxial in/out beter dan line in/out. Als dat het geval is dan breng ik namelijk het hele spulletje inclusief versterker nog een keertje terug ( weet namelijk niet of het in de cd speler zit of de versterker)