Toon posts:

Wat moet ik hier als eerste aan upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen lopend "Wat kan ik het beste hieraan upgraden"-topic meer kan vinden doe ik het maar zo.

Ik heb de volgende pc:

Moederbord: MSI KT4A-V (MS-6712)
Processor: AMD Athlon XP 2200+
Geheugen: 512 mb PC 3200 (Samsung)
Videokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb AGP
Hard-Disk: 2x Maxtor 160 gb (IDE)

Nu wil ik er iets aan upgraden om Battlefield 2 iets beter te laten lopen.
Ik zat te denken aan een extra 512 mb bankje of anders een Athlon XP 3200+ (Barton, niet Sempron).
Videokaart is nog geen jaar oud dus die wil ik liever nog even laten zitten.

Wat zouden jullie liever doen? Geheugen of processor?

Of is het een beter idee om gelijk een nieuw mobo, proc en geheugen te kopen?

Maar als ik dit doe zit ik ook weer met een dilemma. Want als ik het nieuwe moederbord een beetje lang mee wil laten gaan dan moet er natuurlijk PCI-e in. Maar ja, dan moet ik ook weer een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyone? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja als je het geld heb zou ik alles nieuw kopen :)
maar ja anders zou ik toch voor een andere VGA gaan en wat RAM erbij.

[ Voor 219% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het het jezelf kan veroorloven, koop dan een AGP Nforce 3 moederbord, de Gigabyte K8NS-ultra939 is een goede, voor 119 euro, waar je voor 110 euro een AMD Athlon 64 3000+ op kan prikken. Die videokaart lijkt me wel okee, natuurlijk niet high-end, maar daar kun je BF2 wel op medium mee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geheugen kost niet veel, dus ik zou er sowieso even 512MB bijprikken.
Verder denk ik dat het wel handig is om een AMD 64 setje aan te schaffen, kun je even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:02
offtopic:
Je kon het topic niet vinden omdat je topic-settings zo staan dat je maar de laatste x berichten ziet. van de laatste x uur of laatste dag ofzo.
Kicken van je topic, dus bv vragen "Anyone?" of iets dergelijks, is niet nodig, men ziet vanzelf de topics met 0 replies en kijkt er dan ook wel naar. Je topic komt dan onnodig vaak bovenaan de topiclijst te staan. Kick hem na een dag even omhoog ofzo dan heb je ook niet direct een mod op je dak hierover :D. Verder is het lekker weer en zit niet elke tweaker achter zijn pc om 12:41 toen je dit postte 8) .
Maargoed, even ontopic:
Je videokaart is vrij nieuw, doet het nog goed, maar loopt toch alweer achter. De proc zou het nog wel halen denk ik, maar je geheugen en videokaart upgraden zou in BF2 denk ik al een hele verbetering geven. De nieuwe generatie videokaarten, 6600 en hoger, en de x700 en hoger, geven tot soms wel meer dan 2x betere prestaties. Maargoed zoals al gezegd wordt, voor niet al teveel geld kun je ook een nieuw moederbord en processor kopen wat de prestatie's ook zeker ten goede zal komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 12-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat is je budget? Misschien ook wel prettig om te weten. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

En wat denk je dat dit dan wel niet is? :P

Maar hij was inderdaad een tijdje dicht, dus ik begrijp je verwarring ;)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even sparen en dan tegelijk mobo cpu + video kaart upgraden. Want wat je al zei is het probleem de PCI-E met de nieuwere vga kaarten. Ten zijn je niet erg vind om eerst een jaar met een cheapo agp moederbord te draaien en draana een nieuwe mobo + video kaart te kopen.

Voor nu kan je in iedergeval extra gehuegen kopen zodat je 1GB hebt, want DDR draait ook nog steeds op de nieuwere mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dan wordt het denk ik nu extra geheugen.
En dan over een aantal maanden een nieuwe cpu, mobo en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje...

Ik heb nog steeds voorkeur voor ATI kaarten boven Nvidia.
Zo'n Nforce mobo, werken die ook goed in samenwerking met ATI kaarten?
Of moet ik dan weer een ander moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt prima, ik heb een Asus A7N8x Nforc2, samen met een 9600pro, dit werkt stukken beter dan met mijn oude Asus Via A7V8X-X
Pagina: 1