Hallo iedereen
Hier is dan eindelijk mijn eerste volledige casemod. Ik had er al een paar kleine dingen aan gedaan, maar na een tijdje vond ik dat het tijd werd voor een volledige verbouwing. Ik ben geloof ik wel iets van een half jaar bezig geweest met tekenen, lezen, andere casemods bekijken en originele dingen bedenken. Ik was ontevreden over het front wat in mn kast zat, maar toen zag ik een mod van Razorblade. Hij had bijna zijn complete front opnieuw gemaakt met UV blauw plexiglas en dat gespoten met metallic blue verf.
De naam staat voor Quicker Next Time. Dit slaat op het feit dat ik er bijna een jaar mee bezig geweest ben, met het echte bouwen alleen. In de kerstvakantie en elke vakantie daarna dacht ik dat ik hem wel af zou krijgen, maar steeds lukte het niet. Het lag steeds weer een tijdje stil, en het schoot maar niet op. Maar nu is hij af
De hardware die erin zou komen stond al vast, de hardware van mn enige pc:
Dan hier de pics
De kast zoals hij erbij stond voordat ik hem volledig onder handen ging nemen:

Het floppylampje ging niet meer uit aangezien ik en de connector verkeerd omgedaan had en de 12V en de 5V had omgewisseld en de floppy niks meer deed
Dit was het oude frontje. Ik heb alleen de rand overgelaten, en de rest weggezaagd.

Er moest ook wat van het metaal aan de voorkant weg:

Dat werd dit:

Ik heb AC Ryan 5mm UV Blue acryl gebruikt. Ik kon gelukkig net door met 1 plaat. Hier helemaal in de tape:

Toen kocht ik bij de oudijzerboer wat aluminium voor 2 euro

Van het dikke aluminium zaagde ik met de figuurzaag de cdrom ophanging. De beide kanten heb ik geschuurd met staalwol. Dat is niet erg prettig spul, metalen splinters in je vinger doen zeer
De linkerkant:

Rechts:

Ik had even geen rekening gehouden met de fan die al in de zijkant zat. De hele zijkant is ooit een keer onder de CNC geweest. Ja, redelijk premod, ik weet het
Maar toen was ik nog niet zover dat ik alles zelf al kon. Ik heb bewust voor een vierkant raam gekozen, omdat ik dat het meest strak vond. De fangrill is ook helemaal uitgefreesd
Er moest dus nog een extra stuk uit:

Een tijdje later had ik de zijpanelen bevestigd. Hier een totaalshotje:

De cdrom panelen zitten vast door middel van deze ophanging. Het bestaat uit alu hoekprofiel en uv blauw plexi:

Toen werd het tijd voor het front
Hier versie 1 en 2. Ik moest hem helemaal opnieuw maken omdat de cdroms te hoog zaten. Ik had ze met de verkeerde gaatjes vastgezet en toen afgetekend
Ze zijn aan de bovenkant wat te kort, omdat het anders niet meer uit 1 plaat kon. Ik heb er later gewoon een stukje boven gezet, zie je toch haast niet

Voor de fancontroller heb ik printplaatjes gekocht van Lodi, aka Exter. De potmeters heb ik ingekort en voorzien van een mooi alu knopje
De moertjes die erbij hoorden heb ik bij moeten vijlen, zodat de alu knop er mooi overheen valt en ze niet meer zichtbaar zijn.

Daarna werd het tijd voor de baybus. Dat werd een nogal onoverzichtelijk iets, maar het werkt wel
Ik heb er een 25 polige connector tussen gezet, zodat ik het stekkerpaneel en het front kan loskoppelen. Het printje dat je ziet is om de rgb leds om de zoveel tijd te resetten, zodat ze mooi gelijk blijven lopen

Hier een van de fancontrollers en de gemodde usb-poorten:

Dit moest allemaal in een aluminium (wat een rotwoord
) frontje komen. Dat ding ben ik al wel iets van 4 uur mee bezig geweest. Vooral het netjes maken van de cardreader was moeilijk. Ik heb het alu naderhand geschuurd met staalwol voor het mooie brushed effect

Achter het onderste stukje komt het VFD. Er zit een soort spiegelfolie voor, zodat je de vfd niet kan zien als hij uit staat. Als hij aanstaat komen de blauwe pixels extra mooi uit.
Alles ingebouwd en aangesloten werd het dit

Het vfd heb ik aan het plexi vastgemaakt:

Voor alle stekkers moest er een paneeltje worden gemaakt aan de binnenkant. Dit werd ook weer van plexi:

Om ervoor te zorgen dat je de electronica van het vfd niet ziet, moest er een afscherming komen. Dit plexi heb ik, net als het stekkerpaneel, geschuurd. Hierdoor kun je er nauwelijks doorheen kijken.

Dan de rest van de onderdelen:
De cd brander en de dvd speler. De zijn allebei geschuurd met staalwol en er zitten blauwe leds in. De kabels die er achteruit komen zijn voor de schakelaars. Ze zijn namelijk straks te openen met de baybus, en niet meer met de originele knop.

De gemodde cdrom kabel. Deze was van Asus. Ik heb hem flink ingekort zoals je ziet. Hij bleek echter net iets te kort te zijn, dus moest ik snel op zoek naar een nieuwe

Te kort
:

De schroefjes van de cdroms
Het zijn M3 imbusboutjes:

Zo ziet de voeding er nu uit. Veel beter dan zonder sleeve. De ongesleevede kabel gaat achter het mobo langs naar de baybus.

De inverter van de ccfl's voordat hij onder handen werd genomen

En na

De power en resetbutton:

Heeft iemand een idee waarom die kabels aan de speaker zo lang zijn? Neeh? Ik ook niet, dus die werden flink ingekort

De draadjes van de fans werden gesleeved:

De glowpad die onder mn kast komt te zitten. Het enige stukje zichtbare draad is gesleeved.

En toen was hij eindelijk af
De final pics:
Het front terwijl de pc uit staat: (met flits)

En terwijl de pc aan staat
:

De linkerkant:

De rechterkant. Deze heb ik eigenlijk helemaal in de originele staat gelaten:

Dan nog even een kostenplaatje:
Ik ben er erg lang mee bezig geweest. Ik schat dat het aantal mod-uren tussen de 100 en 150 ligt. Daarbij heb ik alle uren dat ik zat te tekenen niet meegerekend.
Dit was mijn casemod. Ik ben vast nog wel dingen vergeten te vertellen, of plaatjes te posten. Je zou nog even in mn index kunnen kijken voor een paar plaatjes meer. Als je een vraag hebt mag je die natuurlijk gerust stellen
Ik hoop dat jullie hem leuk vonden. Ik ben er iig trots op, ook omdat ik eindelijk iets helemaal afgemaakt heb
Hier is dan eindelijk mijn eerste volledige casemod. Ik had er al een paar kleine dingen aan gedaan, maar na een tijdje vond ik dat het tijd werd voor een volledige verbouwing. Ik ben geloof ik wel iets van een half jaar bezig geweest met tekenen, lezen, andere casemods bekijken en originele dingen bedenken. Ik was ontevreden over het front wat in mn kast zat, maar toen zag ik een mod van Razorblade. Hij had bijna zijn complete front opnieuw gemaakt met UV blauw plexiglas en dat gespoten met metallic blue verf.
De naam staat voor Quicker Next Time. Dit slaat op het feit dat ik er bijna een jaar mee bezig geweest ben, met het echte bouwen alleen. In de kerstvakantie en elke vakantie daarna dacht ik dat ik hem wel af zou krijgen, maar steeds lukte het niet. Het lag steeds weer een tijdje stil, en het schoot maar niet op. Maar nu is hij af
De hardware die erin zou komen stond al vast, de hardware van mn enige pc:
- ECS K7SEM v3.0 met onboard Duron 850 (standaard overgeklokt naar 900)
- 768 mb sdram
- Western digital 80gb
- Dvd-speler
- Cd-brander
- Noname voeding 300W
- Een 20-in-1 cardreader
- 6 schakelaars met rood/blauwe leds
- Een glowpad met fading rgb-leds
- 2 usb poorten
- 2 fancontrollers
- Een 128x32 grafisch VFD
- Vandal-proof power- en reset-buttons
Dan hier de pics
De kast zoals hij erbij stond voordat ik hem volledig onder handen ging nemen:
Het floppylampje ging niet meer uit aangezien ik en de connector verkeerd omgedaan had en de 12V en de 5V had omgewisseld en de floppy niks meer deed
Dit was het oude frontje. Ik heb alleen de rand overgelaten, en de rest weggezaagd.
Er moest ook wat van het metaal aan de voorkant weg:
Dat werd dit:
Ik heb AC Ryan 5mm UV Blue acryl gebruikt. Ik kon gelukkig net door met 1 plaat. Hier helemaal in de tape:
Toen kocht ik bij de oudijzerboer wat aluminium voor 2 euro
Van het dikke aluminium zaagde ik met de figuurzaag de cdrom ophanging. De beide kanten heb ik geschuurd met staalwol. Dat is niet erg prettig spul, metalen splinters in je vinger doen zeer

Rechts:
Ik had even geen rekening gehouden met de fan die al in de zijkant zat. De hele zijkant is ooit een keer onder de CNC geweest. Ja, redelijk premod, ik weet het
Er moest dus nog een extra stuk uit:
Een tijdje later had ik de zijpanelen bevestigd. Hier een totaalshotje:
De cdrom panelen zitten vast door middel van deze ophanging. Het bestaat uit alu hoekprofiel en uv blauw plexi:
Toen werd het tijd voor het front
Hier versie 1 en 2. Ik moest hem helemaal opnieuw maken omdat de cdroms te hoog zaten. Ik had ze met de verkeerde gaatjes vastgezet en toen afgetekend

Voor de fancontroller heb ik printplaatjes gekocht van Lodi, aka Exter. De potmeters heb ik ingekort en voorzien van een mooi alu knopje
Daarna werd het tijd voor de baybus. Dat werd een nogal onoverzichtelijk iets, maar het werkt wel
Hier een van de fancontrollers en de gemodde usb-poorten:
Dit moest allemaal in een aluminium (wat een rotwoord
Achter het onderste stukje komt het VFD. Er zit een soort spiegelfolie voor, zodat je de vfd niet kan zien als hij uit staat. Als hij aanstaat komen de blauwe pixels extra mooi uit.
Alles ingebouwd en aangesloten werd het dit
Het vfd heb ik aan het plexi vastgemaakt:
Voor alle stekkers moest er een paneeltje worden gemaakt aan de binnenkant. Dit werd ook weer van plexi:
Om ervoor te zorgen dat je de electronica van het vfd niet ziet, moest er een afscherming komen. Dit plexi heb ik, net als het stekkerpaneel, geschuurd. Hierdoor kun je er nauwelijks doorheen kijken.
Dan de rest van de onderdelen:
De cd brander en de dvd speler. De zijn allebei geschuurd met staalwol en er zitten blauwe leds in. De kabels die er achteruit komen zijn voor de schakelaars. Ze zijn namelijk straks te openen met de baybus, en niet meer met de originele knop.
De gemodde cdrom kabel. Deze was van Asus. Ik heb hem flink ingekort zoals je ziet. Hij bleek echter net iets te kort te zijn, dus moest ik snel op zoek naar een nieuwe
Te kort

De schroefjes van de cdroms
Zo ziet de voeding er nu uit. Veel beter dan zonder sleeve. De ongesleevede kabel gaat achter het mobo langs naar de baybus.
De inverter van de ccfl's voordat hij onder handen werd genomen
En na
De power en resetbutton:
Heeft iemand een idee waarom die kabels aan de speaker zo lang zijn? Neeh? Ik ook niet, dus die werden flink ingekort
De draadjes van de fans werden gesleeved:
De glowpad die onder mn kast komt te zitten. Het enige stukje zichtbare draad is gesleeved.
En toen was hij eindelijk af
De final pics:
Het front terwijl de pc uit staat: (met flits)
En terwijl de pc aan staat
De linkerkant:
De rechterkant. Deze heb ik eigenlijk helemaal in de originele staat gelaten:
Dan nog even een kostenplaatje:
- Schakelaars 12 euro
- Red/blue leds 5 euro
- usb poorten 1 euro
- Cardreader 15 euro
- Alu draaiknoppen 6 euro
- Fancontrollers 6 euro
- Alu knoppen 8 euro
- Vfd 45 euro
- Imbusboutjes M3 en M4 5 euro
- UV blauw plexiglas 10 euro
- CCFL's 10 euro
- Aluminium 2 euro
Ik ben er erg lang mee bezig geweest. Ik schat dat het aantal mod-uren tussen de 100 en 150 ligt. Daarbij heb ik alle uren dat ik zat te tekenen niet meegerekend.
Dit was mijn casemod. Ik ben vast nog wel dingen vergeten te vertellen, of plaatjes te posten. Je zou nog even in mn index kunnen kijken voor een paar plaatjes meer. Als je een vraag hebt mag je die natuurlijk gerust stellen
Ik hoop dat jullie hem leuk vonden. Ik ben er iig trots op, ook omdat ik eindelijk iets helemaal afgemaakt heb
[ Voor 13% gewijzigd door brinkdinges op 24-08-2010 22:17 ]
Casemod: Cubeleon