"Slaperige" 193p

Pagina: 1
Acties:

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik heb een probleem met m'n samsung 193p: Als ik m'n PC opstart zie je de monitor checken voor input (analog - digital, analog - digital, ....) Normaal doet hij dit 1x en blijft dan op digital staan; nu blijft hij proberen en zegt na een tijdje "going to sleep". (Ik krijg dus buiten die check geen beeld)

Wat ik al heb geprobeerd: PC rebooten, grafische kaart opnieuw geplaatst (en stofvrij gemaakt, ook AGP slot) , analoog aangesloten i.p.v. via DVI. -> nog steeds geen beeld.

Voor ik m'n grafische kaart wilde omwisselen heb ik eerst m'n oude 19" CRT van de kast afgehaald, en deze werkt wel gewoon. (De enige andere grafische kaart die ik heb liggen is een matrox g450 met 2x Dsub aansluiting)

Systeem info: Asus v8460 ultra deluxe (ti4600) , xp pro, asus a7v266e, xp2400+

Via google kwam ik een topic op een Duits forum tegen van iemand die hetzelfde probleem op een recenter systeem had, maar dan out of the box (bij mij heeft de monitor hiervoor een paar weken gewoon gewerkt) (Er was niet gereageerd op dat topic, dus ik weet niet hoe het daar opgelost is weet ik niet)

Ik weet dat er 3 jaar onsite garantie op de monitor zit, maar ik had er een pixelgarantie bijgekocht bij 4 launch, en als ik een omruilexemplaar van samsung krijg loop ik weer risico om met dode pixels te zitten; dus hoop ik dat het op een andere manier op te lossen valt.

Verwijderd

hoe oud is dat ding? want als je nog verkopersgarantie hebt zal hij uiteraard aan de overeenkomst (= levering werkend scherm zonder dode pixels) moeten voldoen.. ook nadat het scherm in de garantie omgeruild is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 20:58 ]

• larry laffer
De tijd vliegt, ik zie net dat de factuur dateert van 24 mei. (Die paar weken blijken er dus 7 te zijn)

Als ik vanavond geen oplossing vind, neem ik morgen wel contact op met 4 launch, aan de shopsurvey te zien hebben ze wel een behoorlijke service.

[ Voor 9% gewijzigd door larry laffer op 11-07-2005 21:34 ]

Verwijderd

In 'TFT werkt wel op DSUB maar niet op DVI' heeft iemand een soortgelijk probleem, helaas is bij hem nog geen oplossing gevonden (behalve dan een Windows reinstall).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 02:22 ]

• larry laffer
Ik ben bang dat een windows herinstallatie ook geen nut heeft in mijn geval (ik krijg helemaal geen beeld, ook geen bootscherm; noch via dvi, noch via Dsub).
Ik heb nog geprobeerd om allebei de monitoren samen aan te sluiten, maar de samsung blijft naar de slaapstand gaan. Ik krijg ook geen bericht van nview dat er een 2de monitor gedetecteerd is.

• larry laffer
Updateje: vannacht was ik nog wat aan het proberen met de instellingen en plots doet hij het wel. (Als 2de monitor) Bij het boten doet hij de check en gaat hij naar de slaapstand, maar bij het login-scherm wordt hij terug wakker. Ik ga vanavond de DVI aansluiting nog eens proberen en kijken of hij het dan weer helemaal goed doet (vanaf morgen heb ik vakantie en kan ik eens proberen of een windows reïnstall toch nodig was).
Ik blijf het wel raar vinden dat ik geen beeld krijg bij het booten. (Ik zie trouwens geen echte achteruitgang van de beeldkwaliteit door het gebruik van de Dsub aansluiting).

Ik krijg denk ik wel een ander probleem: 2 monitoren zijn wel leuk :9~ (had het een paar jaar geleden eens geprobeerd samen met mijn bolle 17" crt maar vond het toen niks) Misschien haal ik nog wel een 193p bij als deze het weer helemaal doet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

larry laffer schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:08:
Bij het boten doet hij de check en gaat hij naar de slaapstand, maar bij het login-scherm wordt hij terug wakker. Ik ga vanavond de DVI aansluiting nog eens proberen en kijken of hij het dan weer helemaal goed doet.

Ik blijf het wel raar vinden dat ik geen beeld krijg bij het booten. (Ik zie trouwens geen echte achteruitgang van de beeldkwaliteit door het gebruik van de Dsub aansluiting).
Hier ook dat je na het booten even geen beeld op je secundaire scherm hebt. Ik heb het hier ook met mijn crt op dvi-->vga :)

Ik weet niet of het normaal is, maar je bent niet de enige. En het werkt nu toch ;)
Mister I schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:19:
Toevallig geen tv oid aangesloten?
Want dat heb ik met mijn monitor. Als ik een tv aansluit op mijn videokaart dan wordt er tijdens het opstarten en andere resolutie gebruikt die mijn monitor niet aan kan en hij dus automatisch op sleep stand springt.
Misschien dat je hier last van heb?

Als je geen tv hebt aangesloten dan gaat deze vlieger natuurlijk niet op :) .
Bingo, dat is het bij mij. Ooit deed mijn tweede monitor het bij mij wel tijdens het opstarten, maar nu niet meer. Ik heb er inderdaad een tv-kaart inzitten, er is alleen geen tv op aan gesloten. Niet dat het mij verder kan boeien, de monitor werkt op het moment dat Windows is opgestart, dat is het belangrijkste.

Maar nu maar even afwachten of de topic starter er ook wat aan heeft :)

[ Voor 38% gewijzigd door Motrax op 14-07-2005 10:34 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Toevallig geen tv oid aangesloten?
Want dat heb ik met mijn monitor. Als ik een tv aansluit op mijn videokaart dan wordt er tijdens het opstarten en andere resolutie gebruikt die mijn monitor niet aan kan en hij dus automatisch op sleep stand springt.
Misschien dat je hier last van heb?

Als je geen tv hebt aangesloten dan gaat deze vlieger natuurlijk niet op :) .

• larry laffer
Nee, ik heb geen TV aangesloten. Het probleem begon toen de 193p de enige monitor was (Ik had dus geen beeld Whatsoever) Nu is het mijn secundaire monitor en doet hij het nadat Windows opgestart is. (Ik ga nu proberen of hij het op dvi ook weer doet)

Verwijderd

Dat probleem had ik ook.
Misschien onzin maar bij mij hielp het en je raakt het gewend als het lukt :).

Alles staat uit.
EERST je pc aan
Seconde daarna je monitor aan (of later)

Dat hielp bij mij in ieder geval en na verloop van tijd had ik dat probleem niet meer :7 :Y)

Maar probeer es :). Alle onzin, tot je er niet meer uitkomt O-)

• larry laffer
Probleem opgelost.

Korte samenvatting: Nadat hij herkend werd als tweede monitor heb ik 'm eerst via DVI Dsub-dongle aangesloten op de DVI uitgang van m'n vga-kaart. Hierna weer via DVI, wat ook werkte, maar pas beeld gaf in Windows. Net heb ik eerst bij Nview de 193p weer ingesteld als primair beeldscherm PC uitgeschakeld en m'n CRT afgekoppeld. Nu werkt hij weer als vanouds.

Beetje raar probleem, ik denk toch dat het op een of andere manier iets softwarematigs is (m'n PC is al een tijdje toe aan een reïnstall) maar dan snap ik nog niet helemaal waarom hij opeens geen beeld meer gaf bij het booten.
Maarja het werkt nu weer, ik ben alleen een beetje gaan wennen aan een dual monitor setup, en de lagere brightness van m'n CRT stoort best wel, dus waarschijnlijk gaat me dat weer wat extra geld kosten (wilde in september 'n gamebak bouwen, waarvoor ik m'n CRT bewaard heb, nu wil ik waarschijnlijk een 193p bij voor m'n officebak en een 193p+ voor m'n gamebak)
Pagina: 1