Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kun je die roms ook op je TV spelen? Ik neem aan dat alles op je LCD scherm hetzelfde is over de TV-Out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik merk niks aan mn batterij, die is nog steeds hetzelfde als voorheen.
Geen idee of alle roms werken, in ieder geval de bestanden met .sms extensie.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:17:
En kun je die roms ook op je TV spelen? Ik neem aan dat alles op je LCD scherm hetzelfde is over de TV-Out?
Lijkt me wel.

Er zit overigens ook een overklok functie bij, of ik em ga gebruiken weet ik niet, ik wacht eerst op wat ervaringen.

[ Voor 59% gewijzigd door RoD op 02-10-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke dir. moet je de emulator instaleren, en waar kan ik vervolgens games vinden (en waar moet ik deze dan weer in plaatsen. Is de emulator trouwens die van Gamegear? En werkt het ook voor Gmini 402?

Bij mijn gmini 400, kon ik de update gewoon in 'System' plaatsen. Bij mijn gmini 402 wil dat niet lukken, waar moet ik deze plaatsen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:20:
In welke dir. moet je de emulator instaleren, en waar kan ik vervolgens games vinden (en waar moet ik deze dan weer in plaatsen. Is de emulator trouwens die van Gamegear? En werkt het ook voor Gmini 402?
Je unrart gewoon die hele map op je Gmini, maakt niet uit waar. Daarna laat je dat wav'je spelen dat in die map staat. Zodra de rode led van de hdd niet meer brand/knippert stop je de wav file met de X knop. Vervolgens druk je op de map waarop je taal staat ingestelt op de 3e functieknop, en dan op "info". Dan zal de emulator opstarten.
Mocht dit niet werken: zet dan je taal op Russisch en probeer bovenstaande nog ns, dat deed et em bij mij, werkt perfect.

Ik ga je niet vertellen waar je spellen kunt krijgen, aangezien het hoogstwaarschijnlijk illegaal is om daar naar te linken.

Voor de Gmini 402 werkt het trouwens niet.
Bij mijn gmini 400, kon ik de update gewoon in 'System' plaatsen. Bij mijn gmini 402 wil dat niet lukken, waar moet ik deze plaatsen?
Volgens mij moet je die gewoon erop plakken, dus niet in een map, gewoon in de root van de Gmini.

Ik zal straks wel even een pic posten van hoe de emulator er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met root neem ik aan dat je hem gewoon naast alle andere mappen pleurt (Music, Video, Data etc)
, heb ik al geprobeerd maar dan ziet hij hem niet bij System. In ieder geval bedankt voor de reactie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:05:
Met root neem ik aan dat je hem gewoon naast alle andere mappen pleurt (Music, Video, Data etc)
, heb ik al geprobeerd maar dan ziet hij hem niet bij System. In ieder geval bedankt voor de reactie. _/-\o_
Dan zou je ns in de handleiding moeten kijken, of op de site van Archos, want zo moest het bij de Gmini 400 wel. Als het bij de 402 anders is zullen ze het toch wel ergens vermeld hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wow, vet kicke dit >:). Net ff zitten racen. Uber gaaf dit. De Sega emulator werkt alleen op de Gmini400 op dit moment. Ik gebruik zelf de nieuwste firmware = 2.1.10.

Waarschuwing: Archos zou je misschien geen garantie kunnen geven als je speler onbruikbaar wordt wanneer als oorzaak de emulator wordt gevonden. Gebruik op eigen risico dus.

Korte howto, voor mensen die te lui zijn om de readme + dit topic te lezen op gmini400.com.
1 Emulator downloaden. klik
2 Emulator uitpakken (met winrar/7zip oid) in de music folder van je gmini (=beste plek).
3 Open de emulator folder, je ziet nu vier mappen. Aan het einde van elke map naam staat iets wat lijkt op: @@- of @@(ð). Zorg ervoor dat dit @@@ wordt, maar verander verder niets aan de naam.

4 Zet je speler aan en ga naar music -> gminiSms folder
5 Speel de bin/wave file af door op play te drukken. Wacht tot het bestand volledig gebufferd is in je speler en het rode lampje niet meer knippert. De assembly (=emulator code) die verstopt zit in dit bin bestand is nu geladen in het geheugen.
6 Druk op stop.
7 Ga naar de [Englisch-Russian] folder en klik op het kleine knopje rechtsonder met: folder -> info. De assembly code wordt nu gelezen. Wanneer je speler alleen de info van de folder laat zien, dan staat de taal van je gmini niet op Engels. Wanneer je speler crasht, dan heb je stap 3 niet goed uitgevoerd.
8 De emulator is gestart! 8) In het vervolg hoef je alleen maar stap 4 t/m 7 te doorlopen op je emulator aan de praat te krijgen.

9 Regel wat spellen die eindigen op .sms. Deze kun je spelen op je emulator. Ik vind op dit moment pagina 8 van het topic op gmini.com heel mooi ;).

Tip: Mocht je per ongeluk heel veel links tegenkomen en deze allemaal tegelijk willen downloaden, dan kan dat met de FlashGot plugin voor Firefox + een downloadmanager zoals FreshDownload. Allemaal gratis ende voor niks :).

[ Voor 68% gewijzigd door dr snuggles op 07-10-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het nog niet :( Of hij crasht, of het beeld verschuift naar links, waarna ie niets meer doet. Het schijnt dat het bin.wav bestandje 2:20 duurt, moet je ook zolang wachten? Ik heb nu Engels, Russisch en Duits geprobeerd zonder succes (2.1.10)..ik ga nog ff doorproberen.

Edit: In het Frans werkt het bij mij :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:25:
Bij mij werkt het nog niet :( Of hij crasht, of het beeld verschuift naar links, waarna ie niets meer doet. Het schijnt dat het bin.wav bestandje 2:20 duurt, moet je ook zolang wachten? Ik heb nu Engels, Russisch en Duits geprobeerd zonder succes (2.1.10)..ik ga nog ff doorproberen.

Edit: In het Frans werkt het bij mij :D
Je hoeft niet te wachten tot het hele nummer afgelopen is, alleen te wachten totdat het bin.wav bestand gebufferd is. 't Werkt echt heel af en toe maar. Als het 1x werkt, dan werkt het achter elkaar totdat je de speler uitzet.

't Zijn trouwens wel erg simpele spellen zeg :D. Streetfighter is dan wel weer leuk (van vroegah :P). Het spelen slurpt trouwens energie en de speler wordt best warm na een tijdje.

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 03-10-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat ie het af en toe wel en af en toe niet doet. Meestal wacht ik iets van 15 sec. Wat me trouwens ook opvalt is dat ie met de adapter erin het beeld verkeerd spiegelt (bij mij althans). Nu inderdaad nog een btje goede spellen vinden, die platformspelletjes zijn gigantisch dom :) doe mij maar lemmings of sokoban ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:35:
Wow, vet kicke dit >:). Net ff zitten racen. Uber gaaf dit. Alleen voor de Gmini400 trouwens op dit moment! Ik gebruik zelf de nieuwste firmware = 2.1.10.

Tip: Wacht even totdat er een betere versie van de emulator uit is die het wel altijd doet + geluid heeft.

Korte howto, voor mensen die te lui zijn om de readme + dit topic te lezen op gmini400.com.
1) Emulator downloaden. klik
2) Emulator uitpakken (met winrar/7zip oid) in de music folder van je gmini (=beste plek).
3) Zet de taal van je gmini op Duits (niet Engels dus, russisch werkt ook).
4) Zet je speler uit zodat de taalinstelling onthouden wordt.
5) Zet je speler aan en ga naar musik -> gminiSms folder
6) Speel de bin/wave file af door op play te drukken. Wacht tot het bestand volledig gebufferd is in je speler en het rode lampje niet meer knippert. De assembly (=emulator code) die verstopt zit in dit bin bestand is nu geladen in het geheugen.
7) Druk op stop
8 ) Ga naar de duitse folder en klik op het kleine knopje rechtsonder met: verzeichern -> info. De assembly code wordt nu gelezen. Meestal crasht de speler, dit komt omdat de assembly code op duistere wijze niet goed is gebufferd en dus niet goed kan worden gelezen. Je speler gaat dan uit. Opnieuw bij stap 5 beginnen in dat geval! Of wachten totdat er een betere versie van de emulator uit komt. Als het wel goed gaat:
9) De emulator is gestart! 8) In het vervolg hoef je alleen maar stap 5 t/m 8 te doorlopen op je emulator aan de praat te krijgen.

10) Regel wat spellen die eindigen op .sms. Deze kun je spelen op je emulator. Ik vind op dit moment pagina 8 van het topic op gmini.com heel mooi ;).

Tip: Mocht je per ongeluk heel veel links tegenkomen en deze allemaal tegelijk willen downloaden, dan kan dat met de FlashGot plugin voor Firefox + een downloadmanager zoals FreshDownload. Allemaal gratis ende voor niks :).
Mooie howto, mag ik deze in de TS zetten? :)

Bij mij werkt de emulator in het Russisch vrijwel altijd, heel af en toe loopt het vast.
Met de volgende update zou het geluid geimplementeerd worden, ik kijk er naar uit.

Hier trouwens een pic van hoe de browser van de emulator eruit ziet :)
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/5774/dsc03356large1dz.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 03-10-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook op het forumpje op gmini400.com gezet, maar t kan hier ook geen kwaad:
zet de speler voor de verandering eens op engels en probeer de info van het spaanse mapje eens te openen. die werkt bij mij altijd!! :D :D
ik had een bestandje van 90 mb gedownload waar allemaal spelletjes in zitten, maar vroeg me af of jullie toevallig favorieten hebben oid? er zitten wel geinige spelletjes tussen, maar echt super zijn ze vaak niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het eigenlijk zo dat je hem op Duits in moet stellen? Is dat vanwege een security flaw in de duitse language-mode, of omdat deze software voor de duitse interface is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:43:
Waarom is het eigenlijk zo dat je hem op Duits in moet stellen? Is dat vanwege een security flaw in de duitse language-mode, of omdat deze software voor de duitse interface is gemaakt?
Omdat het met Duits soms gewoon beter werkt. Maar dit is verschillend, bij mij werkt bijvoorbeeld Russisch het beste. Je kunt niet zeggen waarom de ene taal beter is dan de andere, het is gewoon zo, de Gmini is er niet op gemaakt, het is maar een exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuit het beste spel wel gevonden: LEMMINGS!!! :9~ :9~
nu is de gmini echt vet! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Polycom

Poes van goud

sonic 1 2 3
streets of rage
lemmings
best of the best
streetfighter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:29:
[...]
Mooie howto, mag ik deze in de TS zetten? :)
Tuurlijk. I would be honoured :).

Edit: Oee, Lemmings is idd bruut 8). Dat Sega scherm dan ook in de intro :+.

[ Voor 18% gewijzigd door dr snuggles op 03-10-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:43:
[...]

Tuurlijk. I would be honoured :).
Thx :) Heb de TS wat geupdate met alle informatie zodat elke Gmini 400 bezitter van deze schitterende "bug" gebruik kan maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:48:
Thx :) Heb de TS wat geupdate met alle informatie zodat elke Gmini 400 bezitter van deze schitterende "bug" gebruik kan maken :Y)
Ok dan. Ik denk trouwens ook dat het handig is om de links mee te kopieren :Y). Als je mijn berichtje quote, dan kan je daar tekst + urls handig uit kopieren :).

Edit: Tnx.

[ Voor 53% gewijzigd door dr snuggles op 04-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

Ok dan. Ik denk trouwens ook dat het handig is om de links mee te kopieren :Y). Als je mijn berichtje quote, dan kan je daar tekst + urls handig uit kopieren :).
Alle links staan in de TS hoor: link naar de emulator, en naar het Gmini400 forum. Je howto heb ik gequote.
Welke bedoel je precies?
Misschien is het handiger als je me je ideeën even mailt, anders gaat het hier zo offtopic :)

@Edit: fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

Al een tijdje niet meer bij dit draadje geweest, maar leuk om te zien dat er nu eindelijk een emulator voor is uitgekomen ! Ga het binnenkort zeker uitproberen, want die spelletjes zijn een stuk leuker dan de standaard Mophun shit die je er op krijgt. Ook grappig om te lezen dat het nu alleen nog maar voor de Gmini400 werkt :D Worden de kopers van het eerste uur iig goed beloond voor hun aanschaf :Y) Heeft iemand het al trouwens op de TV-out geprobeerd ? Misschien wel ff cool om een plaatje te posten met Lemmings o.i.d. van op het grote scherm.

Hulde _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:15:
Al een tijdje niet meer bij dit draaitje geweest, maar leuk om te zien dat er nu eindelijk een emulator voor is uitgekomen ! Ga het binnenkort zeker uitproberen, want die spelletjes zijn een stuk leuker dan de standaard Mophun shit die je er op krijgt. Ook grappig om te lezen dat het nu alleen nog maar voor de Gmini400 werkt :D Worden de kopers van het eerste uur iig goed beloond voor hun aanschaf :Y) Heeft iemand het al trouwens op de TV-out geprobeerd ? Misschien wel ff cool om een plaatje te posten met Lemmings o.i.d. van op het grote scherm.

Hulde _/-\o_
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het schijnt gewoon te werken. Alles wat je hoeft te doen is eerst de Gmini op TV out te zetten, en dan de emulator draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopers van het 1e uur niet geheel relevant :), aangezien ik eerst ook een Gmini 400 had maar door defect heb 'moeten' inwisselen voor een Gmini 402. Ik vind de Gmini 402 een redelijke verbetering, het lijkt erop alsof deze een betere processor in zijn bezit heeft. Hij opent muziek en films sneller, vertraagt minder als je door wilt spoelen, en Iceblox lijkt bijna 2 keer zo snel te werken. Daarbij heb ik minder last van reflectie als ik een film in zon (of in ieder geval niet in de schaduw) zit te kijken. Op vakantie moest ik altijd iets voor het raam hangen, anders kreeg ik bijna geen zicht op mijn Gmini 400. En de USB on the go - functie is enorm handig, ze mogen alleen nog wel wat sleutelen aan het feit dat de liedjes door elkaar zijn gegooid op de andere mp3-speler. Zo word het in ieder geval weergegeven op de Gmini.

Voor de mensen die het nog niet wisten, een handigheidje met het encoden van video. Als je geluid niet geheel synchroon loopt, of totaal niet, is het handig om alleen de audio te encoden, en bij video gewoon Direct Stream Copy aan laten. Het scheelt je toch weer een uurtje coderen.

imTOO DVD is een razend goed programaatje om van een DVD direct een DVD-rip te maken, die speel klaar is voor de Gmini 400/402. Je kunt dezelfde instelling toepassen als bij Virtual Dub, site :
http://www.imtoo.com/dvd-ripper.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die emulator werkt prima, soms lukt het starten wel niet en valt de gmini uit.
Ook bij het overclocken opletten: niet hoger zetten dan een, anders valt je gmini direct uit...
Nog een detail: opletten als je de emulator gebruikt als de batterij ver leeg is, de gmini zal niet uitschakelen ook al is de batterij heel zwak, als de gmini echt ver leeg is zal de hdd zelfs niet meer werken. 't is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch maar voor de 402 gegaan, nadat m'n 400 kapot was gegaan. Eerst zat ik nog te twijfelen aan een AV500; maar het prijs en grootte verschil tussen die twee is toch omgeslagen naar positief in het voordeel van de 402.

Al een tijdje geen vaardigheden gehad met filmpjes/codes/soorten enzo. Dus vandaag is die ellende weer begonnen :) Zo had ik dus daarnet het probleem dat hij ook geen filmpjes op zijn harde schijf op kan slaan als het een onbekend formaat is. Klopt dit; of moet ik het omzeilen mbv een ZIP ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:43:
Ik ben toch maar voor de 402 gegaan, nadat m'n 400 kapot was gegaan. Eerst zat ik nog te twijfelen aan een AV500; maar het prijs en grootte verschil tussen die twee is toch omgeslagen naar positief in het voordeel van de 402.

Al een tijdje geen vaardigheden gehad met filmpjes/codes/soorten enzo. Dus vandaag is die ellende weer begonnen :) Zo had ik dus daarnet het probleem dat hij ook geen filmpjes op zijn harde schijf op kan slaan als het een onbekend formaat is. Klopt dit; of moet ik het omzeilen mbv een ZIP ofzo?
Nee, dit klopt niet, er kan gewoon data opgeslagen worden, je kunt ze er gewoon opkwakken met de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.archos.com/products/gmini_402_cam/

Bij deze presenteer ik u de officieele Archos Gmini 402CC product page :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Camcorder: Encode in real time in MPEG 4 SP, CCD sensor, resolution for video: up to VGA, digital zoom 2x. 5 resolution modes: 500 Kbit/s, 1000 Kbit/s , 1500 Kbit/s, 2000 Kbit/s , 2500 Kbit/s
Digital Still Camera: Resolution up to 1.2 mega pixels.
Die bitrates zijn aardig, maar de resolutie is om te huilen :/ Ik had toch minimaal een 2,0 mega pixel camera verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, als de USB-host je niet veel interreseert, is het dan nog wel slim de Gmini 400 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

2 Megapixel of niet, ik vraag me af of de foto's het niveau 'cameratelefoon' zullen ontstijgen.

Maar goed, een leuke functie is het wel. Krijgen we ook weer een nieuw verschijnsel in het straatbeeld: mensen die foto's maken met hun MP3-speler.
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:03:
Trouwens, als de USB-host je niet veel interreseert, is het dan nog wel slim de Gmini 400 te kopen?
Hangt ervan af. Heb je liever een Compactflash-slot (400), of een USB-host (402)? Voor de rest zijn ze hetzelfde (De 402 heeft ook nog WMV ondersteuning, haal ik net nog uit de topicstart). Ze kosten ookvrijwel hetzelfde.

[ Voor 53% gewijzigd door Piggen op 06-10-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MPmad schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:09:
2 Megapixel of niet, ik vraag me af of de foto's het niveau 'cameratelefoon' zullen ontstijgen.

Maar goed, een leuke functie is het wel. Krijgen we ook weer een nieuw verschijnsel in het straatbeeld: mensen die foto's maken met hun MP3-speler.
Leuk is het zeker, maar ik had gewoon meer verwacht van Archos, volgens mij had er best een goeie 2 mega pixel camera op gekunt. 1,2 vind ik eigenlijk wat te weinig om leuke kiekjes mee te schieten.
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:03:
Tuurlijk, de Gmini 400 hack! :*) Nouja, waarschijnlijk komt die ook wel voor de 402 natuurlijk. In ieder geval, ze zijn helemaal identiek behalve dus die USB Host en het feit dat de 402 WMV9 files afspeelt (zegt MPmad dus ook al) En imho heeft de 402 een mooier opstartscherm :P

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 06-10-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cnet heeft een review van de Gmini 402 geschreven, en ze waren er best tevreden over :)
The good: Sleek, compact design; sharp LCD resolution; slick video interface and controls; support for DRM-protected media; music and video syncing with Windows Media Player; photo viewer and direct image transfers from digital cameras; voice and in-line recording; Mophun game-engine support.

The bad: Player is heavy for its size; no video recording; no built-in speaker; so-so viewing angles; highest volume setting could be louder; no sound equalizer; no background music for photo slide shows; subpar battery life, especially for audio.

The bottom line: Archos's supercompact Gmini 402 portable video player adds DRM-protected media to its long list of features.

Verdict: 8.0/10
Ben het er niet mee eens dat hij te zwaar is voor zn grootte, en het is onzin om geen videorecorder en geen interne speaker als nadeel te rekenen, de speler is er niet voor bedoelt, je zegt toch ook niet van de iPod dat het een nadeel is dat je er geen video mee kan opnemen :/

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook onzin van het recording + speaker gedeelte, maar van de andere kant kan ik het ook wel begrijpen. Archos word nou eenmaal geassocieerd met video-speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:30:
Ik vind het ook onzin van het recording + speaker gedeelte, maar van de andere kant kan ik het ook wel begrijpen. Archos word nou eenmaal geassocieerd met video-speler ;)
Dan moeten ze dat niet doen, de speler is hoofdzakelijk bedoeld voor audio, videokijken hoort erbij. Voor video recording ed heeft Archos andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:20:
Ben het er niet mee eens dat hij te zwaar is voor zn grootte, en het is onzin om geen videorecorder en geen interne speaker als nadeel te rekenen, de speler is er niet voor bedoelt, je zegt toch ook niet van de iPod dat het een nadeel is dat je er geen video mee kan opnemen :/
idd, je kan er ook de was niet mee doen en de tuin besproeien kan ook al niet 8)7
maw niet kopen, er zitten te weinig functies op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gmini 402cc is officieel uit en te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aj, 75 euro voor puur een extra camera is wel even slikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:56:
Aj, 75 euro voor puur een extra camera is wel even slikken :X
Ach, toen de 400 net uit was, waren de prijzen ook hoog, ik zou afwachten tot de prijs wat daalt. Ongetwijfeld ligt de prijs binnen een paar maanden een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

1.3 megapixel camera is echt zo ontzettend nutteloos, tegenwoordig proberen ze overeen camera op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, de camera is gewoon een vorm van "Point and Shoot".

Daarnaast zeggen megapixels niks, mijn 1.9 megapixel Canon Digital Ixus maakt 10x mooiere foto's dan een Sony-Ericsson K750i met 2.0 megapixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:27:
Sja, de camera is gewoon een vorm van "Point and Shoot".

Daarnaast zeggen megapixels niks, mijn 1.9 megapixel Canon Digital Ixus maakt 10x mooiere foto's dan een Sony-Ericsson K750i met 2.0 megapixel :)
Zeg ik dat het iets uitmaakt dan?
Maar ik geloof echt niet de die camera die in de speler zit mooie foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Die emulator werkt redelijk goed.
het wordt met de dag leuker met de gmini400 :>

[ Voor 27% gewijzigd door BadBoy18 op 08-10-2005 20:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Goed nieuws: Problemen met het opstarten van de emulator zijn gefixed! :)

Hoe: Aan het einde van de map die je gebruikt om de emulator te starten staat meestal iets van @@-. Dit moet je veranderen in @@@. Dat laatste teken schijnt verpest te zijn door het inpakken of uitpakken van de emulator.

Bron: Gmini400.com

Verbeterde howto: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Er zitten verder geen risico's aan het gebruik van de emulator?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:22:
Er zitten verder geen risico's aan het gebruik van de emulator?
Jawel hoor: Archos zou je misschien geen garantie kunnen geven als je speler onbruikbaar wordt wanneer als oorzaak de emulator wordt gevonden. Daarom moet je de emulator ook door andere laten testen, wat nu al gedaan is ;).

Flux511: Edit: Ja zo is het beter ;)

[ Voor 43% gewijzigd door dr snuggles op 07-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de speelfanaten onder ons: er is een mooie torrent met meer dan 1100 'roms' voor game gear en master system te vinden. volgens mij de gehele collectie.

edit:
torrentlink weggehaald

edit:
de naam van de torrent is "Game Gear & Master System Roms [1158]" en ik heb geen FLAUW benul hoe je aan de torrent zou kunnen komen.

(voldoet dit aan de policy?)

BIJNA alles werkt volgens mij.

oja nog een huiververhaal: ik had m'n 400 gisteren opengeschroefd om vuil onder het scherm weg te halen. er staat wat over op gmini400.com en op het net zijn ook foto's te vinden. 'wees voorzichtig dat je de draden van de accu niet lostrekt van het mobo' stond er nog. Dus ik lekker voorzichtig te werk gegaan, je kent het wel. je kent het ook wel dat je na een tijd zo heftig ermee bezig bent dat je die draadjes ook vergeet. en waarempel, het rode draadje liet los. gelukkig had ik via m'n lokale elektronicaboer een adres gekregen van een tv-reparateur, die het vervolgens voor niks weer vastmaakte aan het mobo. maar natuurlijk deed het apparaat het niet. met m'n eigenwijze kop haalde ik de 400 weer uit elkaar en toen deed hij het. na een paar minuten sonic op een gestripte 400 gespeeld te hebben deed hij het weer.
moraal van het verhaal: zorg ervoor dat je iemand kent die goed kan solderen voordat je je apparaat demonteert!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even iets wat me bezighoudt:

cases. er is voor zover ik weet nergens een goede lineup van de beschikbare cases en hun voor- en nadelen te vinden. ook niet over lcd-beschermplakkers ofzo. ervaringen?
of is dit al lang en breed besproken en moet ik door het topic gaan browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:53:

cases. er is voor zover ik weet nergens een goede lineup van de beschikbare cases en hun voor- en nadelen te vinden. ook niet over lcd-beschermplakkers ofzo. ervaringen?
Dat laatste inderdaad, er zijn een aantal hoesjes voor de Gmini, en die zijn wel in dit deel of het vorige te vinden. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een screenprotector gebruiken, het scherm is eigenlijk toch het enige wat beschermd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik gebruik een PDA Screen protector, gewoon een plastiekje dat je op je scherm kleeft met redelijk wat voordelen;
  • VU beschermend (het scherm is bij mij dus nog steeds goed leesbaar in de zon)
  • Er geraakt geen stof achter het scherm, zelfs niet achter de plastiek, ook geen vochtplekken als je het apparaat gebruikt in vochtige omstandigheden.
  • Geen krassen of vingerafdrukken op je scherm
Wel moet je goed kunnen knippen omdat het scherm van een pda dubbel zo groot is al de gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16

Heb hier een poosje terug ook die vraag gesteld, niet echt een duidelijk antwoord gekregen. Iedereen heeft blijkbaar zijn favoriete case of andere manier om de Gmini te beschermen.
Zelf heb ik de originele Archos case gehad, vond het een waardeloos ding. Waarom, niet mooi (subjectief), speler paste net niet helemaal goed, 'klepje' opend naar de zijkant, onhandig imo.
Heb deze verkocht, een een case van Noreve besteld, en hier ben ik heel tevreden mee, goede kwaliteit, mooi gemaakt, past perfect, extra lcd bescherming, opent naar boven toe.

http://www.noreve.com/bra...402_Tradition_-_Noir.html

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb er daar eentje van voor m'n iAudio M3L, erg mooi inderdaad. Maar wel prijzig.

Een andere optie is een case van Misticaudio. Hoor ik ook goede dingen over en het scheelt nogal wat. Gratis verzending ook. Het is wel een ander soort case dan die van Noreve.

[ Voor 10% gewijzigd door Piggen op 07-10-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die noreve niet wat lomp/groot? ik douw m'n apparaat altijd in m'n zak ofzo, waar toch al niet teveel inpast. mij lijkt de misticaudio of infusionthreads ( http://www.infusionthreads.com/html/archos_gmini_400.html ) toch wel handiger. kwestie van smaak dus. ik ga wel bedenken wat ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MPmad schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:13:
Ik heb er daar eentje van voor m'n iAudio M3L, erg mooi inderdaad. Maar wel prijzig.

Een andere optie is een case van Misticaudio. Hoor ik ook goede dingen over en het scheelt nogal wat. Gratis verzending ook. Het is wel een ander soort case dan die van Noreve.
Dit misticaudio hoesje ziet er wel solide genoeg uit om de archos te beschermen tegen vallen. Maar zie ik het goed dat je beeldscherm hiermee niet beschermd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Jawel hoor, er zit een 'schermpje' in

"- Built In Screen Protection"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:54:
is die noreve niet wat lomp/groot? ik douw m'n apparaat altijd in m'n zak ofzo, waar toch al niet teveel inpast. mij lijkt de misticaudio of infusionthreads ( http://www.infusionthreads.com/html/archos_gmini_400.html ) toch wel handiger. kwestie van smaak dus. ik ga wel bedenken wat ik ga kopen.
Ik heb het hoesje van Infusion Threads : superhandig, je Archos wordt er nauwelijks groter van. Tevens hoef je je speler nooit meer op "hold" te zetten, aangezien de knopjes uitzich zelf niet kunnen worden ingedrukt ( ook als je hem in je binnenzak hebt van je jas ofzo is dat ideaal). Ook mooi is dat de speler bij mij nog geen enkel krasje heeft, aangezien je het hoesje niet open hoeft te maken o.i.d., aangezien je altijd kan zien wat ie doet : m.a.w. je krijgt geen spijt van het hoesje !

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 20% gewijzigd door BaT op 07-10-2005 16:55 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:52:
[...]

Ik heb het hoesje van Infusion Threads : superhandig, je Archos wordt er nauwelijks groter van. Tevens hoef je je speler nooit meer op "hold" te zetten, aangezien de knopjes uitzich zelf niet kunnen worden ingedrukt ( ook als je hem in je binnenzak hebt van je jas ofzo is dat ideaal). Ook mooi is dat de speler bij bij nog geen enkel krasje heeft, aangezien je het hoesje niet open hoeft te maken o.i.d., aangezien je altijd kan zien wat ie doet : m.a.w. je krijgt geen spijt van het hoesje !
Bij mij is er nog nooit een knopje ingedrukt terwijl ik em nooit in een hoesje heb :) Dat hoesje van MisticAudio lijkt mij wel wat, je kunt de speler bedienen terwijl ie in het hoesje zit, en er zit een removable beltclip bij, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Nee, dit klopt niet, er kan gewoon data opgeslagen worden, je kunt ze er gewoon opkwakken met de verkenner.
En toch blijft hij die foutmelding geven. En wat ook zo stom is; je kan op annuleren, kruisje of doorgaan drukken. Met doorgaan bedoelt hij dan de file transfer stop zetten. Echt heel stom; ik weet zeker dat het een goede .avi is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

En toch blijft hij die foutmelding geven. En wat ook zo stom is; je kan op annuleren, kruisje of doorgaan drukken. Met doorgaan bedoelt hij dan de file transfer stop zetten. Echt heel stom; ik weet zeker dat het een goede .avi is :?
Je probeert dus met de verkenner er .avi bestanden op te zetten? Het moet dan niet uitmaken wat je er zet, alles moet lukken. Als het niet wil is er iets mis met je Gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Idd, het maakt niet uit wat voor een bestand je er op pleurt ... het moet gewoon gekopieerd worden in explorer, of je Archos het desbetreffende bestand ook gaat afspelen is twee.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopieren van een bestand dat hij zelf niet kan lezen lukt wel als ik desbetreffende bestand naar de map "Gegevens" stuur. Dat verklaart al een hoop; maar wat ik me dan nog wel afvraag: wat voor instellingen hebben jullie .avi's? Want ook al is het een .avi; ik krijg hem niet afgespeeld :(

edit: Laat maar; ik heb een oplossing gevonden; de .avi niet in de Video folder zetten (want dat lukt toch niet); maar dan maar in de folder "gegevens". Nu doet hij het wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
ehhh....ik had video's die niet goed waren gecodeerd in de video map staan, maar als ik die wilde afspelen deed hij het gewoon niet. Het was niet zo dat het niet mogenlijk was om ze in de map 'video' te zetten. Probeer anders de video map te verwijderen en een nieuwe aan te maken...het moet gewoon kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
^^ Inderdaad, misschien je Gmini ns formatteren en dan de firmware opnieuw erop zetten, wellicht dat ie dan beter werkt.

Vind het bovendien behoorlijk irritant dat de koptelefoonaansluiting aan de bovenkant zit, had em liever aan de zijkant gezien. Nu heb ik elke keer als ik em in een strakke broekzak heb, last van het feit dat ie er half uit "geschuurd" wordt, wat dus gepiep en gekraak oplevert. Pijnlijk voor de oren, en verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Er is weer een nieuwe versie uit van de emulator! Helaasch nog geen geluid ;(.
Sega Emulator versie 0.4
Veranderingen tov v0.3
[quote]06/10/05: v0.3b:
• Changed exploit folders last char, seems to work better

10/10/05: v0.4:
• Support for roms with a header (will fix most of non-working roms)
• Options are now saved to a file (/System/GminiSMS.cfg)
• Support for long file names
• State saving
• Battery backed RAM cartriges support
• Option to swap buttons

De map met @@ hoef je nu ook niet meer te hernoemen, tis standaard al @@@ :). Nu nog geluid-ondersteuning toevoegen dus :P.
RoD schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:41:
Vind het bovendien behoorlijk irritant dat de koptelefoonaansluiting aan de bovenkant zit, had em liever aan de zijkant gezien. Nu heb ik elke keer als ik em in een strakke broekzak heb, last van het feit dat ie er half uit "geschuurd" wordt, wat dus gepiep en gekraak oplevert. Pijnlijk voor de oren, en verschrikkelijk irritant.
Dat heb ik nog wel eens met de afstandsbediening. KRWERWGPIEEEP plop aansluiting los.

Ze zouden de aansluiting aan de minst brede kant moeten maken (=zijkant in het geval van de gmini). En het mogelijk moeten maken dat de koptelefoon los kan "springen" wanneer je eraan trekt, maar geen pokke herrie aan je oren geeft. Maar das vast weer teveel gevraagd :P.

[ Voor 37% gewijzigd door dr snuggles op 11-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

wwillem schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:18:
Sega Emulator versie 0.4
Veranderingen tov v0.3

[...]

Nu nog geluid-ondersteuning toevoegen dus :P.
Nieuwe werkt hier in ieder geval prima. Stelt nu echt niets meer voor om het te 'installeren'

History:
========

What's next:
============

-Sound support

Dus ze zjin er mee bezig ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Impry op 11-10-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:18:
Sega Emulator versie 0.4
Veranderingen tov v0.3

[...]

Nu nog geluid-ondersteuning toevoegen dus :P.

[...]

Dat heb ik nog wel eens met de afstandsbediening. KRWERWGPIEEEP plop aansluiting los.

Ze zouden de aansluiting aan de minst brede kant moeten maken (=zijkant in het geval van de gmini). En het mogelijk moeten maken dat de koptelefoon los kan "springen" wanneer je eraan trekt, maar geen pokke herrie aan je oren geeft. Maar das vast weer teveel gevraagd :P.
Ik heb het ook met de afstandsbediening, echt irritant, soms valt er gewoon geen muziek te luisteren. Het moet inderdaad aan de minst brede kant, dat scheelt al een heel stuk.

Gelukkig is er een nieuwe versie van de hack, dat verzacht de pijn wat :+
Als ik het goed begrijp kun je nu saven?

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 11-10-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:35:
Als ik het goed begrijp kun je nu saven?
Jazekers. Als je in een spel zit kan je op f1 drukken (linker kleine toets) en kiezen om je state op te slaan (vast een zeker een memory dump oid). Net even getest en 't werkt prima. Je moet alleen wel in hetzelfde spel zitten om je save game te laden. 't Zelfde spel terug zoeken is voor mij altijd wat lastig :P.

Nog twee kleine game vraagjes:
• Waarom zijn er mensen geweest die alle game gear roms apart hebben ingepakt? Die moet ik nu allemaal uitpakken 8)7.
• Wanneer krijg je eigenlijk dat zwaart in prince of persia? Moet je die eerst ergens vinden oid, ben het vergeten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:11:
• Waarom zijn er mensen geweest die alle game gear roms apart hebben ingepakt? Die moet ik nu allemaal uitpakken 8)7.
Alles selecteren > Rechtermuisknop > Extract all archives in folder x (winrar) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ff wat probleempjes met films, naja problemen niet echt:
Xvid's met ac3 geluid, hoe kan ik het snelste ze omzetten in Xvid/Divx met mp3?
Divx3 omzetten naar Divx 4 of 5 of Xvid? (Wat zijn de snelste settings met VirtualDub?)
Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:11:
[...]

Jazekers. Als je in een spel zit kan je op f1 drukken (linker kleine toets) en kiezen om je state op te slaan (vast een zeker een memory dump oid). Net even getest en 't werkt prima. Je moet alleen wel in hetzelfde spel zitten om je save game te laden. 't Zelfde spel terug zoeken is voor mij altijd wat lastig :P.

Nog twee kleine game vraagjes:
• Wanneer krijg je eigenlijk dat zwaart in prince of persia? Moet je die eerst ergens vinden oid, ben het vergeten :D.
Geweldig! altijd zo irritant dat je die leuke spelletjes steeds overnieuw moest beginnen _O_ Verder ook nog andere bijzonder handige features die erbij zijn gekomen. Top update :)
Chriztiaan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:47:
Ik heb ff wat probleempjes met films, naja problemen niet echt:
Xvid's met ac3 geluid, hoe kan ik het snelste ze omzetten in Xvid/Divx met mp3?
Divx3 omzetten naar Divx 4 of 5 of Xvid? (Wat zijn de snelste settings met VirtualDub?)
Thx!!
Lees de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38
Dan niet :/

Ik loop al minstens zo lang rond bij dit topic, de TS ken ik ook zo'n beetje wel uit m'n hoofd. Ik vroeg me alleen af, of er ook een manier was om bijv. de codec te laten wat het is, en alleen het geluid te hercoderen, of juist andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chriztiaan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:58:
[...]

Dan niet :/

Ik loop al minstens zo lang rond bij dit topic, de TS ken ik ook zo'n beetje wel uit m'n hoofd. Ik vroeg me alleen af, of er ook een manier was om bijv. de codec te laten wat het is, en alleen het geluid te hercoderen, of juist andersom...
Beter zoeken, dat staat gewoon in dit topic ;)
Video -> Direct stream copy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Alles selecteren > Rechtermuisknop > Extract all archives in folder x (winrar) ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik had een emu dvd voor de xbox vol met romz, is me xbox alleen gaar... komt die dvd toch nog van pas... zijn genoeg spelletjes om je een heeeeele lange tijd mee te vermaken >:) . Goed trouwens dat je nu ook kan saven ! Dan kan je hem tenminste ook snel wegleggen, of van die langzame/lange spelletjes doen waar normaal gesproken nooit een einde aan komt. Ik ga het echter nog niet installeren, aangezien ik er van uit ging dat er al geluid bij zat. Dus wanneer de volgende versie komt zal ik hem meteen installeren :)

@Rod, misschien kan je me tutorial om hoe DVD's om te zetten naar werkbare avi's voor je Gmini in de TS zetten. (Zijn 2 freeware _/-\o_ programma's die je er bij nodig hebt : AutoGK (Guardian Knot) en DVD Decrypter)

Was hier zeg maar : BaT in "Het Archos Gmini400 topic deel 2"

[ Voor 31% gewijzigd door BaT op 12-10-2005 03:27 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 03:19:
Ik had een emu dvd voor de xbox vol met romz, is me xbox alleen gaar... komt die dvd toch nog van pas... zijn genoeg spelletjes om je een heeeeele lange tijd mee te vermaken >:) . Goed trouwens dat je nu ook kan saven ! Dan kan je hem tenminste ook snel wegleggen, of van die langzame/lange spelletjes doen waar normaal gesproken nooit een einde aan komt. Ik ga het echter nog niet installeren, aangezien ik er van uit ging dat er al geluid bij zat. Dus wanneer de volgende versie komt zal ik hem meteen installeren :)
Xbox roms? :? Zou dat werken denk je?
@Rod, misschien kan je me tutorial om hoe DVD's om te zetten naar werkbare avi's voor je Gmini in de TS zetten. (Zijn 2 freeware _/-\o_ programma's die je er bij nodig hebt : AutoGK (Guardian Knot) en DVD Decrypter)

Was hier zeg maar : BaT in "Het Archos Gmini400 topic deel 2"
Zal het even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Vet, staat er ook al ergens een HOWTO hoe je voor de gmini kan compilen / hoe de buffer overflow werkt? Dan gooi ik er wel eens een gnuboy port tegenaan :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

RoD schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:40:
[...]

Xbox roms? :? Zou dat werken denk je?
Het was een DVD die je in een gemodde xbox kon doen, met allemaal emulators van MSX t/m NES enzovoorts. Me xbox werkt dan wel niet, maar de roms die er op staan kan ik er wel afhalen :D Voor het desbetreffende systeem wat de Archos nu ook ondersteund... want die console stond er ook op.

En bedankt dat het nu ook bij de TS staat :D

[ Voor 6% gewijzigd door BaT op 12-10-2005 14:26 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS: 3de regel --> ...Herkend als extrene hardeschijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:44:
TS: 3de regel --> ...Herkend als extrene hardeschijf...
Gefixed, bedankt :)
Trouwens, dit soort dingen zijn handiger om via de mail te doen, dan vervuild het topic niet zo. Emailadres staat in profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Finwe schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:25:
Vet, staat er ook al ergens een HOWTO hoe je voor de gmini kan compilen / hoe de buffer overflow werkt? Dan gooi ik er wel eens een gnuboy port tegenaan :P :P
Zeker. Alles is open source :).

Alle informatie die je nodig hebt om zelf code te schrijven voor de gmini staat hier: Source ->firstapps(onderaan) -> uitpakken -> readme.txt. Je kunt gewoon met C programmeren.

De bufferoverlfow staat niet beschreven, maar is wel te raden: Een folder met een naam, wordt weggeschreven in je geheugen zoals altijd. Maar doordat een te lange naam niet past in de normale ruimte voor het geheugen, zal een gedeelte van de naam ander geheugen gaan overschrijven. Als het overschreven gedeelte je program counter of al geplande instructies overschrijft, dan kan je je hiermee verwijzen naar je eigen code. Je eigen code zet je van te voren naar een gedeelte in het geheugen (met de bin.wave file) en je bent binnen 8).
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:22:
Gefixed, bedankt :)
Trouwens, dit soort dingen zijn handiger om via de mail te doen, dan vervuild het topic niet zo. Emailadres staat in profiel.
Wil je ook nog ff de howto voor de simulator aanpassen met de nieuwe versie? Andere link + stap 3 kan weg + stap 7 kan daardoor veel korter. Tnx alvast :).

[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 12-10-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:30:

Wil je ook nog ff de howto voor de simulator aanpassen met de nieuwe versie? Andere link + stap 3 kan weg + stap 7 kan daardoor veel korter. Tnx alvast :).
Link is hetzelfde hoor Andere link dus. De rest is gefixed.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 12-10-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hop, de 402 heeft er een concurent bij ;)

Maargoed, een concurent kun je het niet noemen met 2 uur video-batterijduur :) (dit is geen iPod flame, maar het is wel een pluspunt voor de Gmini402 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:03:
En hop, de 402 heeft er een concurent bij ;)

Maargoed, een concurent kun je het niet noemen met 2 uur video-batterijduur :) (dit is geen iPod flame, maar het is wel een pluspunt voor de Gmini402 ;) )
Maar wel met het grotere scherm, meer fps, hogere resolutie.
Alleen dit:
stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats
:/ |:(
Doet de Gmini 402 toch een stuk beter, en niet te vergeten alle features die de Gmini wel heeft, en de iPod niet :) Het lijkt me een leuk ding om video op te kijken, ziet er waarschijnlijk wel wat beter uit dan op de Gmini 402, maar door het gemis van ontzettend veel features blijft het voor mij toch de Gmini.
En niet te vergeten de manier waarop je em vast houd, imho valt er met een "iPod-vorm" niet lekker video te kijken.
offtopic:
Desondanks zal dat ding wel weer een hype worden, als je die reacties ziet als er iets nieuws wordt geintroduceerd van Apple... sjonge jonge, alsof ze iets spectaculairs op de markt brengen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ik wil geen flamewar of discussie starten hoor :)

Maar kijk, met de gmini is het soms iets makkelijker. Als je bij een vriend bent, en die heeft een divx film op zijn computer staan, is het een questie van ff de gmini402 aan zijn computer hangen, de film op je gmini zetten, en dan de gmini op zijn tv aansluiten. Presto, easy as pie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:15:
O ik wil geen flamewar of discussie starten hoor :)
Nee, ik ook niet, en ik zeg ook niet dat jij dat doet toch? :P ;)
Maar kijk, met de gmini is het soms iets makkelijker. Als je bij een vriend bent, en die heeft een divx film op zijn computer staan, is het een questie van ff de gmini402 aan zijn computer hangen, de film op je gmini zetten, en dan de gmini op zijn tv aansluiten. Presto, easy as pie :)
Yup, en dat bedoelde ik ook met extra features. De Gmini is UMS, (imho) lekker overzichtelijk in de bediening, support voor _normale_ codecs in video, en nog veel meer kleine dingetjes die ik zo niet op kan noemen.
Ding van Apple is leuk, maar het ontbreekt zoals gewoonlijk weer aan dingen zoals hierboven, dingen waar ik veel waarde aan hecht, maar jammer genoeg de gemiddelde consument niet.
offtopic:
Bijvoorbeeld de mensen die denken er 2 types audiospelers bestaan: iPod's en mp3spelers :/

Voordeeltje wel van de iPod is dat de koptelefoonconnector boven zit, vind het een groot nadeel van de Gmini dat ie aan de bovenkant zit (dus aan de zijkant in je broekzak) waardoor de connector soms heen en weer geschuurd wordt, wat gekraak oplevert, wat ik ook al eerder vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maargoed: Ik doe het at the moment nog met een MD-speler ;)

Eerst wou ik de Gmini400 kopen, maar toen kwam de 402 uit. Toen ik die wou gaan kopen, hoorde ik het een en ander over de 402cc. Dus daar wacht ik nu weer even op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

RoD schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:30:

[...]

Voordeeltje wel van de iPod is dat de koptelefoonconnector boven zit, vind het een groot nadeel van de Gmini dat ie aan de bovenkant zit (dus aan de zijkant in je broekzak) waardoor de connector soms heen en weer geschuurd wordt, wat gekraak oplevert, wat ik ook al eerder vermeldde.
Ik snap sowieso niet hoe je een Gmini relaxed in je broekzak kan doen / of welke andere mp3 speler dan ook. Dat hoort gewoon met respect behandelt te worden, door te worden gedragen in een van je binnenzakken van je jas. Heb je uberhaubt geen binnenzak in je jas, dan weet je nu waar je de volgende keer bij het kopen van een jas op moet letten (8>

Broekzakken zijn uitbesteed aan de "3", zoals ik het maar zelf noem : sleutels,telefoon,portemonnee.

In je broekzak komt er ook onnodige druk op het toestel te staan; ik heb hier wetenschappenlijk bewijs voor : Als je gaat fietsen en een volle eierdoos direct op je fiets bevestigd, m.b.v. de bagage drager dus (de broekzak zeg maar), gaan er eerder eieren kapot dan wanneer je die zelfde eierdoos draagt aan het stuur, in een extra tastje (binnenzak van je jas dus).

En dan nu maar eens slapen :z

[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 13-10-2005 04:14 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 04:06:
[...]

Ik snap sowieso niet hoe je een Gmini relaxed in je broekzak kan doen / of welke andere mp3 speler dan ook. Dat hoort gewoon met respect behandelt te worden, door te worden gedragen in een van je binnenzakken van je jas. Heb je uberhaubt geen binnenzak in je jas, dan weet je nu waar je de volgende keer bij het kopen van een jas op moet letten (8>

Broekzakken zijn uitbesteed aan de "3", zoals ik het maar zelf noem : sleutels,telefoon,portemonnee.

In je broekzak komt er ook onnodige druk op het toestel te staan; ik heb hier wetenschappenlijk bewijs voor : Als je gaat fietsen en een volle eierdoos direct op je fiets bevestigd, m.b.v. de bagage drager dus (de broekzak zeg maar), gaan er eerder eieren kapot dan wanneer je die zelfde eierdoos draagt aan het stuur, in een extra tastje (binnenzak van je jas dus).

En dan nu maar eens slapen :z
Je hebt wel gelijk, maar toch wil ik dat ding gewoon in mn broekzak. Op het moment loop ik nog buiten rond zonder jas, alleen in trui, dus valt de optie binnenzak van mn jas sowieso af. Overigens breekt dat ding echt niet in stukken als je em in je broekzak hebt, dat ding is er stevig genoeg voor. Alleen dat vervelende uitsteeksel aan de zijkant dus, die krijgt veel druk te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey!

Ik had ff een vraagje... of meerdere mensen dit probleem hebben en hoe ik het kan oplossen...
Als ik liedjes wil synchroniseren, lukt dat niet altijd. Vaak krijg ik een foutmelding: De mediawisselaar, het station of de mediagroep is leeg.

Hebben meer mensen hier last van? Of ligt dit aan de mijne? ( Dit is al mijn 2e speler namelijk... kwil hem niet weer terug sturen en 5 weken zonder zitten :|)

Ik hoop op snelle reacties! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik heb ook een vraagje :P Zijn er eigenlijk filmpjes van de Gmini 400/402 live in use? Zo ja; zou je dan wat links willen posten? :) Heb gezocht in alle 3 de topics op "Gmini filmpje", mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:18:
Ik heb ook een vraagje :P Zijn er eigenlijk filmpjes van de Gmini 400/402 live in use? Zo ja; zou je dan wat links willen posten? :) Heb gezocht in alle 3 de topics op "Gmini filmpje", mocht niet baten...
Het enige waar je even op kunt zoeken, is " Sonic op de Gmini! (incl. filmpje!)" :) Daar zie je hem niet super, maar het is wel een filmpje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:18:
http://reviews.cnet.com/A.../4660-6499_7-6239258.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:07:
Heey!

Ik had ff een vraagje... of meerdere mensen dit probleem hebben en hoe ik het kan oplossen...
Als ik liedjes wil synchroniseren, lukt dat niet altijd. Vaak krijg ik een foutmelding: De mediawisselaar, het station of de mediagroep is leeg.

Hebben meer mensen hier last van? Of ligt dit aan de mijne? ( Dit is al mijn 2e speler namelijk... kwil hem niet weer terug sturen en 5 weken zonder zitten :|)

Ik hoop op snelle reacties! :*)
Gaat het met de verkenner wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Misschien op een andere computer proberen? Just in case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:/ Zojuist zet ik m'n Gmini 400 weer aan. Beetje raar geluid, weinig bass enzo.
Als ik mijn oordopjes-stekkertje er een klein beetje uit haal is het geluid wel goed.

Heb nu ff geen andere oordopjes bij de hand, maar ik hoop dat het daar aan ligt. Want het klinkt niet goed.

Heb de Gmini op 12 juli besteld bij mp3man. Dus als het aan de Gmini ligt moet het met de garantie niet zo'n probleem zijn toch? (heb hem niet laten vallen o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:43:
[...]

Gaat het met de verkenner wel goed?
Als ik het met de verkenner probeer flipt mijn pc helemaal!
Het zoeken naar het apparaat duurt ook erg lang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Impry schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:59:
:/ Zojuist zet ik m'n Gmini 400 weer aan. Beetje raar geluid, weinig bas enzo.
Als ik mijn oordopjes-stekkertje er een klein beetje uit haal is het geluid wel goed.

Heb nu ff geen andere oordopjes bij de hand, maar ik hoop dat het daar aan ligt. Want het klinkt niet goed.

Heb de Gmini op 12 juli besteld bij mp3man. Dus als het aan de Gmini ligt moet het met de garantie niet zo'n probleem zijn toch? (heb hem niet laten vallen o.i.d.)
Klinkt als een probleem met de koptelefoonaansluiting, maar ik zou nog wel even andere oordopjes proberen. Mocht je hetzelfde probleem houden dan lijkt het me dat je em zonder probleem om kunt laten ruilen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:19:
[...]

Als ik het met de verkenner probeer flipt mijn pc helemaal!
Het zoeken naar het apparaat duurt ook erg lang :S
Heb je het ook met andere apparaten? Probeer anders je USB drivers ns te refreshen. En zoals hierboven ook al staat kun je het ook op een andere pc proberen. Het lijkt me een probleempje van de Gmini, je zou ns kunnen proberen de firmware opnieuw te installeren.
Mocht het niet werken, dan zou ik em om proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Impry schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:59:
:/ Zojuist zet ik m'n Gmini 400 weer aan. Beetje raar geluid, weinig bas enzo.

Zoiets heb ik ook.. Heb Sharp MD33 dingetjes, en deden 't goed, maar sinds kort doet hij het 'op de ene helft' alleen nog maar op 't linker kanaal. Als de draad van de Gmini afgaat, dan heb ik dus maar geluid in 1 kanaal, en als ik 'm andersom doe dan gewoon geluid. Als ik 'm er dan een beetje uit haal, dan doen beide kanalen het ook. Ben hiermee terug gegaan, maar ze dachten dat het een draadbreuk was omdat er met andere koptelefoons geen probleem mee was (Maar dan nog, als je de Gmini om de aansluiting heen draait doet hij 't ook, terwijl je dan helemaal niet aan de draad zit ofzo.

Verder vind ik het volume van m'n Gmini wat laag. Als ik 'm op 87 zet kan het voor mijn gevoel altijd nog wel wat harder, maarja, boven de 87 gaatie vervormen. Ligt niet aan de oordopjes want die had ik een keer in de pc, zet het volume halverwege de balk en heb toen muziek aangezet. Ik heb nog nooit zo snel die dingen uit m'n oor getrokken, dat ging echt loeihard. Ter vergelijking: op de helft van het onderste streepje bij het volume van windows zelf, dat ligt ongeveer gelijk met het hardste wat de Gmini kan...
Ik ga nog maar eens terug naar de MM denk ik, en dan daar m'n dopjes eens in de Gmini stoppen die ze daar hebben staan.

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:16
is 87 niet al erg hard? ik heb 't volume met m'n Sennheiser PMX-60 koptelefoon altijd rond de 50 staan. En ik dacht dat je het volume altijd hoger moest zetten met een koptelefoon dan met dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
wow...bij mij is 40 zo'n beetje het max (als het geluidsniveau op 40 gelijk is aan de gemini, ik heb een av420). Ik heb shure in-ear oordopjes, dus dan is 40 al best hard.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtCaffran op 14-10-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SgtCaffran schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:53:
wow...bij mij is 40 zo'n beetje het max (als het geluidsniveau op 40 gelijk is aan de gemini, ik heb een av420). Ik heb shure in-ear oordopjes, dus dan is 40 al best hard.
Same here. Meestal staat ie zo rond de 30 met Sony in-ear doppen. Alleen als ik hem op de tv aansluit gaat ie richting de 80 :P.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.