Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.264 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:50:
Iemand al enig idee wat de release datum en prijs zal zijn van de Archos AV500/GMINI 500?
http://www.archos.com/products/photo_video_product_list.html

En hij staat er voor 499,99 euro, release 20 september 2005.
Hoe lang zou het duren voordat hij in Nederlandse winkels te vinden is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:31:
[...]

Dit is toch van de AV 500? En van de Gmini 500 weet iemand dat?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die zal er wel 50-75 euro onder zitten.
Maar totdat Archos niet zelf de prijzen aangeeft zal niemand het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk artikeltje over Archos op www.dapreview.net
Pic van de Gmini 402CC:
Edit: pic is weggehaald op de website.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 09-09-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ziet er echt uit als een wegwerpcamera met dat rood. Hideous

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 04:27:
Die ziet er echt uit als een wegwerpcamera met dat rood. Hideous
Ik vind em wel mooi, er zit alleen een camera op de achterkant, die voor de rest toch redelijk kaal was.
Wordt er niet slechter op zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebbe jullie de ipod nano al gezien :> Maken ze er een kleurenschermpje in, maar geen vid support. En geen tv-out natuurlijk. Dan blijft de gmini toch veel relaxter :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je die twee vergelijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, de enige overeenkomst is dat er een kleurenscherm op zit, en dan houdt het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem dan toch wilt vergelijken:
+16gb meer geheugen
+Imagetank
+USB-Host
+Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde idd aan Komplett, Gmini 400 audio uitgang haperder. Dacht eerst dat het aan mijn oordopjes lag, vervolgens meerdere oordopjes op aangesloten, bleek duidelijk aan de speler te liggen. Teruggestuurd naar Komplett, en ze constateerden dat het schermpje ook niet helemaal vlekkeloos erin was gemonteerd. Kreeg dus zonder problemen een Gmini 402.

Kwaliteit van het schermpje oogt een stuk beter (wanneer je er een film op afspeelt). Er zitten ook 4 a 5 extra demo games op ( Golf, Shoot-spelletje, en 2 gare demo's). De batterijduur lijkt mij hetzelfde als de 400, had gelezen dat dit meer onder realistische omstandigheden gemeten. En dat hoesje is dus zo relaxt, he...scheelt me mooi weer 30 euro.

Vraagje over Virtual Dub, is het nu mogelijk om ze sneller te hercoderen bijv. op Twopass - 1st pass of Twopass - 2ndpass of ARTS @ L1. Weet niet wat al deze termen inhouden, en krijg soms ook een melding 'No audio decompressor could be found to decompress the source audio format'. Kan iemand mij hiermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
^^ Je moet wel de goeie audiocodecs hebben om de boel om te zetten.
Kijk ns wat voor audiocodec het bestand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik bekijken wat voor audio codec het heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Rechtermuisknop --> eigenschappen --> samenvatting
Edit: dit geld tenminste voor Xvid/Divx, je kunt ook Gspot gebruiken om precies te kijken wat voor bestand je hebt.
Handigste is gewoon om even een codecpack te installeren.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 09-09-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD, hij heeft de AC3-codec...maar deze had ik een uurtje geleden al geinstalleerd, comp ge-restart en krijg nog steeds dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, en dit is bij alle videobestanden zo?
Als het alleen bij dat ene bestand zo is, kan de audio corrupt zijn, werkt het bestand nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is bij meerdere bestanden het geval..Ik plaats ze op mijn gmini 400, kwaliteit is perfect alleen audio ontbreekt. Ik kan het bestand wel gewoon bekijken in WMP met prima audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan lijkt me er toch iets bij jou mis te zitten.
Blijkbaar de codec niet goed geinstalleerd? VirtualDub opnieuw installeren? (gokjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het niet aan, want heb Virtualdub vanavond geinstalleerd incl. de codecs. Is er een ander programma dat ik kan gebruiken, is Virtualdub mod een optie?

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40
Download AC3 ACM, dan kun je met virtualdub ac3 omzetten naar mp3 of elke andere codec die je hebt geinstalleerd, en misschien is dit ook wel handig, Lame ACM, dan kun je met virtualdub mp3 encoden (lame codec) tot 320 kbps

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat ik me nu nog steeds afvraag...

Toen ik mijn Gmini kocht gaven sommige winkels 2 jaar garantie, en sommige 1 jaar.
Ik heb em bij een winkel gekocht waar ze 1 jaar gaven (goedkoper).
Is het nu niet zo dat ik na mijn jaar garantie de speler op moet sturen naar Archos, omdat ze wettelijk verplicht zijn om 2 jaar garantie te geven?
Lijkt mij eigenlijk wel, maar ik weet niet hoe het nou precies zit.
Site van Archos is er ook niet duidelijk over.

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag is of de Gmini 500 een vervanger wordt van de Gmini 402 of in een segment erboven komt, of hij lost de Gmini 402 af. Weet mischien iemand dat?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:56:
Wat ik me nu afvraag is of de Gmini 500 een vervanger wordt van de Gmini 402 of in een segment erboven komt, of hij lost de Gmini 402 af. Weet mischien iemand dat?
Segment erboven, dat weet ik wel bijna zeker.
Dat ding is een stuk groter, ziet er totaal anders uit, dus ik kan me niet voorstellen dat ze de 402 weghalen.
De 402 is ook net nieuw, dus als de Gmini 500 een opvolger moest zijn, dan lijkt het me niet echt een slimme zet om voor die paar week nog een nieuwe versie uit te brengen.
Bovendien is het bij Archos zo dat de 2xx, 3xx 4xx e.d. geen opvolgers zijn.

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:09:
[...]

Segment erboven, dat weet ik wel bijna zeker.
Dat ding is een stuk groter, ziet er totaal anders uit, dus ik kan me niet voorstellen dat ze de 402 weghalen.
De 402 is ook net nieuw, dus als de Gmini 500 een opvolger moest zijn, dan lijkt het me niet echt een slimme zet om voor die paar week nog een nieuwe versie uit te brengen.
Bovendien is het bij Archos zo dat de 2xx, 3xx 4xx e.d. geen opvolgers zijn.
Ja, bedankt dat zat ik ongeveer ook zo al te denken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik kon vroeger met PocketDivxEncoder direct van een dvd naar Divx converteren en daarbij nog eerst m'n opties selecteren, hofodstukken enzovoort...
Na dat ik m'n pc heb moeten formatteren ben ik deze codec verloren, hetzelfde probleme doet hem voor bij M2V bestanden (een soort videobestanden). Deze kan ik nu ook niet meer converteren, wel kan ik ze openen doordat nero een hoop codecs op m'n pc heeft gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Werkt het ook niet als je een codec pack installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:55:
Werkt het ook niet als je een codec pack installeert?
Wel ik heb niks tegen codecs packs maar de vorige keer dat ik de lame codec mee had geïnstalleerd kon de computer gene enkel geluid in mp3 formaat meer draaien...
Ik met met dat soort zaken dus liever op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met codec packs, dan heb je ze tenminste meteen allemaal ;)
Het is het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:23:
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met codec packs, dan heb je ze tenminste meteen allemaal ;)
Het is het proberen waard zou ik zeggen.
Tja, ik heb er eerder goede en slechte ervaringen bij, als je al een bestaande codec hebt, en er wordt nog een tweede bijgezet dan slaat hij ze alle twee door mekaar,
langs de andere kant kan je dan wel alles spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Na een verse install heb je daar geen last van.
Maargoed, dit gaat verder wel offtopic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook 'last' van het volgende:
1. je stelt de playmode in op ALL
2. zet m ook op shuffle
3. je kiest een nummer uit om af te spelen (music>browse)

hij laat dan zien wat het volgende nummer is. blijf rustig zitten en luister je muziekje af en merk aan het einde op dattie een heel ander nummer daarna speelt.
als je vlak voor het einde van het nummer je schermpje weer aanzet, staat er het juiste nummer wat hij daarna gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is er nog niemand hier die ook last van stof onder het scherm heeft, en zich er zo aan ergert dat ie het weg wil halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Even een update over mn kapotte gmini400:

Ik heb terug gebracht naar de mediamarkt te alexandrium en een nette meneer hielp mij daar goed op weg. Hij heeft het apparaatje ingenomen en gaat het naar archos sturen. Hij wist me te vertellen dat je altijd garantie zou hebben als het ding kapot zou gaan tenzij het door je eigen toe doe is (water schade, laten vallen etc) jammer genoeg gaat het 3 tot 4 weken duren, ik hoop dat ik een nieuwe krijg (402) die man gaf me een grote kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:02:
Is er nog niemand hier die ook last van stof onder het scherm heeft, en zich er zo aan ergert dat ie het weg wil halen?
ik heb ook een paar pluisjes onder het scherm. niet echt heel veel last van, maar ik meen een keer gelezen te hebben dat als je de stofzuiger op een van de knopjes zet, de stofjes erondervandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:20:
[...]

ik heb ook een paar pluisjes onder het scherm. niet echt heel veel last van, maar ik meen een keer gelezen te hebben dat als je de stofzuiger op een van de knopjes zet, de stofjes erondervandaan komen.
Dat kon wel ns een heel erg goeie tip zijn, dat ga ik straks even proberen :)

Verwijderd

Oorzaak was inderdaad te weinig codecs geinstalleerd, hij begon daarna wel met coderen alleen kreeg ik halverwege een vreemde melding.

Heb laatst de 402 geconnect met een Ipod Shuffle en mini, gaat perfect. Je gebruikt je eigen kabel, doe je in je USB Host, daarna klik je in dat kabeltje de Ipod Shuffle. Geeft Gmini aan dat hij verbonden is met een ander USB apparaat. Daarna word je scherm een soort van splitscreen, en kun je muziek overzetten. Met de shuffle zag je geen titel, omdat deze natuurlijk een display heeft, dus werden de liedjes als XVAB en UA9E weergegeven. Daarna heb ik de archos verbonden met een Ipod mini, dit keer kreeg ik wel de titels, maar bij sommige liedjes was dit niet het geval, daarbij kreeg ik weer van die vreemde namen. En bij een Ipod staat alles netjes onder Arties/Album/Nummers etc. , maar met de USB Host staat alles ineens door elkaar. Liedjes van Micheal Jackson en DJ Roog worden door elkaar heen geplaatst. Weet iemand of hier nog een firmware update voor komt, of moet ik een mailtje sturen naar Archos?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:34:
Oorzaak was inderdaad te weinig codecs geinstalleerd, hij begon daarna wel met coderen alleen kreeg ik halverwege een vreemde melding.

Heb laatst de 402 geconnect met een Ipod Shuffle en mini, gaat perfect. Je gebruikt je eigen kabel, doe je in je USB Host, daarna klik je in dat kabeltje de Ipod Shuffle. Geeft Gmini aan dat hij verbonden is met een ander USB apparaat. Daarna word je scherm een soort van splitscreen, en kun je muziek overzetten. Met de shuffle zag je geen titel, omdat deze natuurlijk een display heeft, dus werden de liedjes als XVAB en UA9E weergegeven. Daarna heb ik de archos verbonden met een Ipod mini, dit keer kreeg ik wel de titels, maar bij sommige liedjes was dit niet het geval, daarbij kreeg ik weer van die vreemde namen. En bij een Ipod staat alles netjes onder Arties/Album/Nummers etc. , maar met de USB Host staat alles ineens door elkaar. Liedjes van Micheal Jackson en DJ Roog worden door elkaar heen geplaatst. Weet iemand of hier nog een firmware update voor komt, of moet ik een mailtje sturen naar Archos?
Op mail reageren ze vaak niet maar bellen kan zeker helpen.

Verwijderd

wat ik me nog afvroeg:

klopt het dat archos als een van de betere merken bekend staat als het gaat om de kwaliteit van de weergave van audio? en is dit bij gmini dus ook het geval? persoonlijk vind ik dat er echt heel goed geluid uitkomt hoor, maar is er ook bewijs van ofzo? tests oid? ik heb zitten googlen, maar kon nada vinden. weet iemand hier meer over?

en dan nog wat: er zijn mooie sharp in-ear dopjes, die hebben een 4 polige plug. de aansluiting van het tv-out stekkertje en de ab/radio hebben ook een 4 polige stekker. het lijkt mij dus dat het past, maar of het ook werkt...? heeft iemand hier ervaring mee? (of moet ik voor deze archos/dopjeskwestie naar het dopjestopic?)
ben trouwens ook wel benieuwd welke dopjes jullie gebruiken i.c.m. je gmini. ( ik heb sony E555 ) of ik ga weer te ver offtopic...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het past zou het wel heel toevallig zijn, of het verstandig is weet ik niet.
Archos staat inderdaad goed bekend om zn geluidskwaliteit, maar ik denk dat ze ietsje lager staan als iRiver en iAudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:16
ik gebruik de Sennheiser PMX-60 (nekband koptelefoon). Vet goed geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn Gmini 400 terug ga sturen voor garantie.

Heb de laatste tijd veel last van een soort ruis, gekras en piepen in het geluid (behoorlijk hard ook, au :X ) Nu heb ik dit al ns eerder gehad en toen lag het aan het draad van de afstandsbediening, deze heb ik dus vervangen, en toen werkte het weer.
Maar sinds een paar dagen heb ik nu weer hetzelfde, en dit keer ligt het (voor zover ik kan zien) niet aan het draad van de afstandsbediening. Ook met alleen oordopjes erin heb ik dit gehad, alleen dit was wat lichter.

Het "vervelende" hieraan is dat ik dit niet altijd heb, soms werkt het gewoon helemaal goed.
Dit heb ik er wel bijgezet in de mail.
Wat denken jullie, heb ik veel kans op garantie? stel je voor dat ze niks vinden, en ze me dat ding terug sturen, inclusief 25 euro onderzoekskosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Ligt het nou aan mij of zijn er tegenwoordig steeds meer mensen die problemen krijgen met de Gmini 400????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij is nu een tijdje verkrijgbaar (geweest?) en nu beginnen de eerste mankementen zich te vertonen.
Overigens denk ik dat het wel meevalt, het aantal defecten dat hier gemeld wordt ligt niet zo hoog.
Kijk ns in het Creative Zen Micro topic, daar zie je veel meer defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ja misschien wel, maar volgens mij is het een degelijk apparaat hoor..

Moet je eens in het Zen Micro topic kijken, alleen maar RMA's, garantie, kapotte dingen, bwahahahah >:)

Verwijderd

mensen komen meestal naar forums als ze met een probleem zitten, niet om te zeggen dat het een subliem apparaat is...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:29:
mensen komen meestal naar forums als ze met een probleem zitten, niet om te zeggen dat het een subliem apparaat is...
Juist, en daarom is dat Zen Micro topic ook zo actief :P
Het is wel duidelijk dat er gewoon veel problemen mee zijn, ik ken 4 mensen met een Micro, en 3 ervan hadden em binnen een paar maand kapot.
/offtopic

De Archos is in ieder geval wel een degelijk apparaatje.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
klik
Pics :9~

• Cinner
  • Laatst online: 08:26
Gaaf ding! Leuk die nieuwe kleuren, maar de 1,2 MP camera zal toch wel vrij slechte kwaliteit zijn, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de metalen schijf op de achterkant wel stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn die is geil idd. alleen dat rood vind ik een beetje lelijk.
Heb jammer genoeg net een gmini 402 gekocht.

Weet iemand of ik ook gewoon de gmini 400 firmware kan gebruiken?
Ik krijg in windows namelijk de foutmelding dat het pad te lang is, als ik er een film op wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 05:38:
[...]

damn die is geil idd. alleen dat rood vind ik een beetje lelijk.
aan de voorkant vind ik het te overduidelijk dat het rode eropgeplakt zit, jammer. de achterkant is wel een stuk verbeterd! (vooral natuurlijk met de cam)
Heb jammer genoeg net een gmini 402 gekocht.

Weet iemand of ik ook gewoon de gmini 400 firmware kan gebruiken?
Ik krijg in windows namelijk de foutmelding dat het pad te lang is, als ik er een film op wil zetten.
het lijkt me stug dat het werkt. 402 heeft host en 400 een cf, die verdienen ook aansturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:46:
Wat ik me nu nog steeds afvraag...

Toen ik mijn Gmini kocht gaven sommige winkels 2 jaar garantie, en sommige 1 jaar.
Ik heb em bij een winkel gekocht waar ze 1 jaar gaven (goedkoper).
Is het nu niet zo dat ik na mijn jaar garantie de speler op moet sturen naar Archos, omdat ze wettelijk verplicht zijn om 2 jaar garantie te geven?
Lijkt mij eigenlijk wel, maar ik weet niet hoe het nou precies zit.
Site van Archos is er ook niet duidelijk over.
Het zit zo:
Op alle consumenten-elektronica heb je volgens de wet minimaal twee jaar garantie. Wanneer jij je speler koopt in de winkel, dan heb je een overeenkomst met deze winkel gesloten. Je kunt de wettelijke garantie dan ook claimen bij deze winkel. Vertelt de winkel je dat ze maar aan één jaar garantie doen, dan kan dat dus niet.

Verder kun je altijd je speler naar Archos zelf terug sturen, maar dat is je eigen keus. Archos schijnt wel relaxed te zijn met garantie afhandelingen. Meer info kun je trouwens vinden op StaIkSterk (IE only).
RoD schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:16:
Ik denk dat ik mijn Gmini 400 terug ga sturen voor garantie.

Heb de laatste tijd veel last van een soort ruis, gekras en piepen in het geluid (behoorlijk hard ook, au :X ) Nu heb ik dit al ns eerder gehad en toen lag het aan het draad van de afstandsbediening, deze heb ik dus vervangen, en toen werkte het weer.
Maar sinds een paar dagen heb ik nu weer hetzelfde, en dit keer ligt het (voor zover ik kan zien) niet aan het draad van de afstandsbediening. Ook met alleen oordopjes erin heb ik dit gehad, alleen dit was wat lichter.

Het "vervelende" hieraan is dat ik dit niet altijd heb, soms werkt het gewoon helemaal goed.
Dit heb ik er wel bijgezet in de mail.
Wat denken jullie, heb ik veel kans op garantie? stel je voor dat ze niks vinden, en ze me dat ding terug sturen, inclusief 25 euro onderzoekskosten :/
Zoiets had ik ook. Oorzaak is simpel: De koptelefoon aansluiting is een beetje vies. Goed blazen en problem solved 8).

Mijn Archos houdt het nu trouwens al een half jaar prima uit. Ik ben alleen nog steeds te lui geweest om een hoesje te halen :P.

[ Voor 34% gewijzigd door dr snuggles op 18-09-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, ik hoop het maar.. heb wel ns geprobeerd te blazen, maar dat heeft niet geholpen, of het moet daarna weer smerig zijn geworden.
Ik zal de stofzuiger er ns opzetten, misschien dat ik dan ook het stof nog onder het scherm wegkrijg :P

Hoesje is niet nodig, alleen om het scherm te beschermen, dus je zou ook een screenprotector kunnen nemen.
Ik heb em al bijna een jaar, en nog geen enkel spoortje van een krasje, terwijl ie al best wat doorgemaakt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RoD schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:21:
Hmm, ik hoop het maar.. heb wel ns geprobeerd te blazen, maar dat heeft niet geholpen, of het moet daarna weer smerig zijn geworden.
Ik zal de stofzuiger er ns opzetten, misschien dat ik dan ook het stof nog onder het scherm wegkrijg :P

Hoesje is niet nodig, alleen om het scherm te beschermen, dus je zou ook een screenprotector kunnen nemen.
Ik heb em al bijna een jaar, en nog geen enkel spoortje van een krasje, terwijl ie al best wat doorgemaakt heeft :)
Heb jij hem al een keertje laten stuiteren en kan die daar goed tegen? Die harde schijfjes die in m'n xclefs (hd500 en hd800) zaten hebben het allebij begeven na respectievelijk 2 jaar en een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik in tunesie was had ik mijn tas laten vallen, waar ie (uitgeschakeld) in zat. er zit nu een enorme deuk in de achterkant, maar hij doet het nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wwillem schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:24:
[...]

Heb jij hem al een keertje laten stuiteren en kan die daar goed tegen? Die harde schijfjes die in m'n xclefs (hd500 en hd800) zaten hebben het allebij begeven na respectievelijk 2 jaar en een half jaar.
Hij is een keer van een halve meter hoogte op de harde grond gevalen terwijl ie een film afspeelde, hij bleef gewoon zonder schokken doorspelen.
Verder heb ik em per ongeluk ns van de trap geschopt (zag niet dat ie daar lag :X ) en nog wat kleinere ongelukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook meerdere keren laten vallen, alleen bij mij ging de mp3-speler op de gevallen plaatsen verbuigen. Dus dat het grijze gedeelte loskwam van het zwarte gedeelte, en dat niet meer goed viel te maken.

Ik heb nog een paar vraagjes, het schijnt dat je een Windows XP achtergrond kan plaatsen op je archos. Weet iemand hier iets van?

En heb het paar keer geprobeerd met albumcovers zichtbaar te krijgen op mijn archos, een keer lukt het, maar nu niet meer. Weet iemand welke software hier handig voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:59:
Ik heb hem ook meerdere keren laten vallen, alleen bij mij ging de mp3-speler op de gevallen plaatsen verbuigen. Dus dat het grijze gedeelte loskwam van het zwarte gedeelte, en dat niet meer goed viel te maken.

Ik heb nog een paar vraagjes, het schijnt dat je een Windows XP achtergrond kan plaatsen op je archos. Weet iemand hier iets van?

En heb het paar keer geprobeerd met albumcovers zichtbaar te krijgen op mijn archos, een keer lukt het, maar nu niet meer. Weet iemand welke software hier handig voor is?
Je moet een beetje handig zijn met het maken van plaatjes.
Op www.gmini400.com zijn wel een paar Windows achtergronden te vinden.

Albumcovers moet je in de tag zetten van de mp3.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 19-09-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Album-covers moet je in de mp3-tag zetten en dit is makkelijk te doen met het programma 'Album Cover Art Downloader'.

Downloaden:
http://kempele.fi/~skyost.../albumart-1.6.0-setup.exe

Website over het programma:
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/

Tutorial:
http://www.gmini400.com/i...task=view&id=31&Itemid=64

Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u zeer, ik ga het ff uitproberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag hier gepraat worden over een wav bestandje op de gmini400 waardoor ie een gaaf 'filmpje' weergeeft? het schijnt ook mogelijk te zijn om een wavbestandje te maken waardoor je sonic of nes kan spelen. hele slimme mensen zijn daar nu mee bezig geloof ik. ik heb het 'proof of concept' op mn gmini staan en ik ben nu al enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:51:
mag hier gepraat worden over een wav bestandje op de gmini400 waardoor ie een gaaf 'filmpje' weergeeft? het schijnt ook mogelijk te zijn om een wavbestandje te maken waardoor je sonic of nes kan spelen. hele slimme mensen zijn daar nu mee bezig geloof ik. ik heb het 'proof of concept' op mn gmini staan en ik ben nu al enthousiast!
Dat zou serieus wel strak zijn!!
kan je sonic enzo nu al spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is daar ergens een site van?
Misschien dat je die gewoon kunt downloaden oid, zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dus nog niet zover, maar het is wel mogelijk om scripts uit te voeren op je gmini, met mooie uitvoer naar het schermpje. check anders het forum van gmini400.com
het zal nog wel even duren hoor, maar het lijkt me goed mogelijk gezien het programmaatje wat er nu op staat.

EDIT: opmerking: op gmini400.com moet je je eerst registreren wil je het development gedeelte van het forum kunnen bekijken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 23:11 ]

Verwijderd

Ik heb ook een gmini 400, plus afstandsbediening. Ben er zeer tevreden mee, maar die afstandsbediening mag van mij naar de hel. Wat een k*tding is dat! Hij maakt zoals bekend vele rare geluidjes, werkt soms niet goed, en hij zorgt er soms voor dat mn archos uitvalt! Vooral dat laatste probleem, zijn er meerdere mensen die dat herkennen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je de nieuwste firmware? ik vind het geluid van de AB erg meevallen.
In een van de vorige firmware versies zat een fout, waardoor de AB niet zo goed werkte.

Als je de laatste firmware al hebt zou ik de AB proberen om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met Album Cover Art Downloader (wat overigens enorm goed werkt!!) de melding 'Cannot procces tags with version less than 2.3.0 (this tags version is 2.2.0)' . Houdt dat in dat het liedje een te hoge tag version heeft of juist niet, hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:34:
Ik krijg met Album Cover Art Downloader (wat overigens enorm goed werkt!!) de melding 'Cannot procces tags with version less than 2.3.0 (this tags version is 2.2.0)' . Houdt dat in dat het liedje een te hoge tag version heeft of juist niet, hoe kan ik dit veranderen?
Version 2.2.0 is een de oude standaard, je moet een nieuwere tag-version gebruiken....

Download het programma 'Mp3tag' (heel handig voor het bewerken/maken van tags)

http://www.mp3tag.de/en/download.html

en stel de tags in (artiestennaam, album, etc.), dit programma maakt ze aan in de nieuwste standaard...

Ga hierna terug naar 'Mp3 Cover Art Downloader' en probeer het opnieuw...

Als dit niet werkt weet ik het niet...

suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:52:
Heb je de nieuwste firmware? ik vind het geluid van de AB erg meevallen.
In een van de vorige firmware versies zat een fout, waardoor de AB niet zo goed werkte.

Als je de laatste firmware al hebt zou ik de AB proberen om te ruilen.
Ja de nieuwste is 1.3.01 toch? Die staat tenminste op de site van archos, maar volgens mij zijn ze erg makkelijk met die firmwares, en boeit het hen niet zoveel. Maar omruilen gaat niet, want die afstandsbediening heb ik niet in een winkel gehaald.Maar dan moet ik het er maar mee doen :P
Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:15:
[...]

Ja de nieuwste is 1.3.01 toch? Die staat tenminste op de site van archos, maar volgens mij zijn ze erg makkelijk met die firmwares, en boeit het hen niet zoveel. Maar omruilen gaat niet, want die afstandsbediening heb ik niet in een winkel gehaald.Maar dan moet ik het er maar mee doen :P
Bedankt iig
Nee, 2.1.1 is de nieuwste versie, die staat immers boven versie 1.3.01.
klik

Voor Gmini 402 bezitters: een paar dagen geleden is voor de 402 nieuwe firmware uitgekomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 25-09-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:21:

Nee, 2.1.1 is de nieuwste versie, die staat immers boven versie 1.3.01.
klik

Voor Gmini 402 bezitters: een paar dagen geleden is voor de 402 nieuwe firmware uitgekomen :)
Tuurlijk, dom van me :P
Daar keek ik gewoon overheen. Dan ga ik die er ff opgooien, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Version 2.1.01
-----------------
Bug Fix: Fixed remote FM became useless if Gmini400 is powered with remote FM plugged in.
Bug Fix: Fixed could not launch the first game of the folder in some cases. Version 2.1.01
Hiermee werden bij mij alle problemen verholpen.
Remote werkt altijd, en zeer weinig last van geluid van de AB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:31:
[...]

Offtopic: even adverteren naar aanleiding van het bovenstaande: Het Archos AV500 topic deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vraag me trouwens af wat er nou gaat gebeuren met de opvolger van de 400/402.
Kan em op de site van Archos niet meer vinden.
Normaal was ie op http://www.archos.com/products/gmini_500/tech_specs.html te vinden, maar die pagina hebben ze verwijderd.
Zouden ze em misschien dan niet meer uit gaan brengen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

RoD schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:18:
Vraag me trouwens af wat er nou gaat gebeuren met de opvolger van de 400/402.
Kan em op de site van Archos niet meer vinden.
Normaal was ie op http://www.archos.com/products/gmini_500/tech_specs.html te vinden, maar die pagina hebben ze verwijderd.
Zouden ze em misschien dan niet meer uit gaan brengen? :?
hehe nou dat lijkt me wel.
Er zijn al prototypes op de markt, denk dat er al zoveel poen is ingestoken dat archos dat ding gewoon in productie neemt, misschien duurt het gewoon wat langer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PuDy schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:42:
[...]

hehe nou dat lijkt me wel.
Er zijn al prototypes op de markt, denk dat er al zoveel poen is ingestoken dat archos dat ding gewoon in productie neemt, misschien duurt het gewoon wat langer :).
Vaag dan dat ze hun productpagina weghalen.
Vind het overigens maar een lomp ding, hij kan minder dan de AV500, en is een stuk dikker.
Het voordeel van de Gmini was altijd dat ie veel features had in een kleine verpakking.
Dat is nu een beetje verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

RoD schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:51:
[...]

Vaag dan dat ze hun productpagina weghalen.
Vind het overigens maar een lomp ding, hij kan minder dan de AV500, en is een stuk dikker.
Het voordeel van de Gmini was altijd dat ie veel features had in een kleine verpakking.
Dat is nu een beetje verdwenen...
mmm dat wist ik dus niet, misschien hebben ze hem echt weg gehaald. Stuur anders even een mailtje naar archos ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PuDy schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:06:
[...]

mmm dat wist ik dus niet, misschien hebben ze hem echt weg gehaald. Stuur anders even een mailtje naar archos ofzo.
Ik wacht wel gewoon af, het boeit me namelijk niet zoveel, zo geweldig vind ik em niet, ik vind de 402 ideaal, vooral door de omvang van de speler.
Het zou kunnen dat Archos ook in heeft gezien dat de speler nog wel wat aanpassingen kan gebruiken, en daardoor de productpagina verwijderd heeft.
Vroeg me af of iemand er wat over gehoord had, en anders wacht ik het gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:38:

Hiermee werden bij mij alle problemen verholpen.
Remote werkt altijd, en zeer weinig last van geluid van de AB :)
Ik had die firmware er toch al op staan.. ik vind die afstandsbediening dan gewoon redelijk bagger, maar het meest vervelende vind ik dat die mn archos soms uitvalt door die afstandsbediening! Dan gaat hij pas weer aan als ik hem ff op de adapter aansluit.. En dat is best k*t als je geen stroom of adapter in de buurt hebt, en mn archos is uitgevallen!
Maar blijkbaar ben ik de enige die dat probleem heeft, dus ik moet er maar mee leven :P
Voor de rest echt prima apparaat! Ik ben vooral verslaafd aan shuffle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:46:
[...]
Ik ben vooral verslaafd aan shuffle :P
ik ook! op de een of andere manier pakt ie de leukste liedjes er het eerste uit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:46:
[...]

Ik had die firmware er toch al op staan.. ik vind die afstandsbediening dan gewoon redelijk bagger, maar het meest vervelende vind ik dat die mn archos soms uitvalt door die afstandsbediening! Dan gaat hij pas weer aan als ik hem ff op de adapter aansluit.. En dat is best k*t als je geen stroom of adapter in de buurt hebt, en mn archos is uitgevallen!
Maar blijkbaar ben ik de enige die dat probleem heeft, dus ik moet er maar mee leven :P
Voor de rest echt prima apparaat! Ik ben vooral verslaafd aan shuffle :P
Terugbrengen, als dat ding zomaar uitvalt met de nieuwste firmware, dan is er gewoon iets mis.
Vooral als je dan de stroom adapter nodig hebt, dat hoort niet.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:51:
[...]

ik ook! op de een of andere manier pakt ie de leukste liedjes er het eerste uit O+
Ik vind de shuffle niet erg geweldig, hoor soms van de 1000 liedjes binnen 1,5 uur een keer hetzelfde liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien ik hier veel positieve meningen bespeur over de Gmini 400/402 heb ik even een poll gemaakt, en die in de TS gezet, als iedereen daar even op wil stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die zwartgevervde Gmini vind ik maar lelijk, vind de originele aluminium kleur verreweg het mooist :)

Wel tof dat ze de code hebben weten te kraken, misschien kunnen we nu custom firmware verwachten, met allerlei leuke extra features.
* RoD wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ga NU een Gmini400 kopen. Als is het maar ter (deels) vervanging van mijn Gamegear die ik nog dagelijks gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
RoD schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 02:27:
Aangezien ik hier veel positieve meningen bespeur over de Gmini 400/402 heb ik even een poll gemaakt, en die in de TS gezet, als iedereen daar even op wil stemmen :)
Ik heb natuurlijk op JA gestemd, want de G400 is de beste muziekdrager die ik ooit heb gekocht _/-\o_

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:16
hoe lang blijft de gmini nou nog doorspelen als de batterij-indicator verandert in rood met zwarte vakjes? Ik gooi 'm dan namelijk altijd aan de lader.

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Bramm schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:55:
hoe lang blijft de gmini nou nog doorspelen als de batterij-indicator verandert in rood met zwarte vakjes? Ik gooi 'm dan namelijk altijd aan de lader.
pff ligt aan wat je aan het doen bent.

mp3'tjes in een lage kwaliteit zonder variable bitrate een half uur.
mp3'tje in een hoge kwaliteit met variable bitrate en het scherm aan ongeveer 15 minuten.

Dat was bij mij altijd het geval. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij blijft ie dan meestal nog zeker wel een uurtje spelen, met hoge kwaliteit mp3.

• Cinner
RoD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:46:
Bij mij blijft ie dan meestal nog zeker wel een uurtje spelen, met hoge kwaliteit mp3.
Bij mij ook, en soms ook een complete speelfilm.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Artikeltje over de Gmini500.
Schijnt dat je em bij enkele webshops al kunt pre-orderen, dit terwijl de productpagina op de Archos site verdwenen is.
Suggested retail pricing for the 40GB Gmini-500 seems to be some 449 Euro
Belachelijk duur natuurlijk, maar ik verwacht wel dat er minimaal zon 100 euro afgaat, en dan heb je een nette prijs voor een 40GB speler met een 4" scherm, al blijf ik het geen echte Gmini vinden, dit is meer het AV type, maar dan zonder videorecorder.

Koop dan toch liever de AV500, die kan wél video opnemen en is minder dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master system emulator

http://sfx.gligli.free.fr/gmini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Damn net nu mn gmini ter reparatie is opgestuurd. :(
Beter schieten die gasten bij archos & mediamarkt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heeft iemand dit al geprobeerd? ik wacht liever op ervaringen voordat ik zoiets probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:53:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? ik wacht liever op ervaringen voordat ik zoiets probeer.
Hier vind je ervaringen.
http://gmini400.com/index..._smf&Itemid=69&topic=1246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is nu ook een artikeltje over op Dapreview verschenen.
Ik ga het toch maar ns uitproberen denk ik.

Edit: Ik heb het geprobeerd, en HET WERKT! Supertof zeg! honderden games voor je Gmini :D

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 02-10-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Werken dus gewoon alle roms die je van het net kan plukken erop?

Dat zou wel master zijn, alle sonic spelen :D
En hoe zit het met de batterij?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.