Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Hoe ordenen jullie je mappen eigenlijk?
Ik heb van veel artiesten (waarvan ik 4, of meer nummers heb) een aparte map. De rest staat in mappen als Overige A-F, Overige G-L, etc. En zit er aan te denken om binnenkort ook een geheel A t/m Z te maken, want heb al heel wat losse artiesten. En dan zit ik op dit moment op ruim 1100 nummers.

Verder zou het ook heel fijn zijn als er een 'sleep/timer' optie op zou zitten. Dus dat je zegt dat hij na een half uur uit mag gaan.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:28:
[...]

Dat zou super zijn :) Ik heb veel top100 lijsten, en dan moet je echt een searchfunctie hebben :)
Mjah, maar dat heeft bijna geen enkele mp3speler.
Impry schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:06:
Hoe ordenen jullie je mappen eigenlijk?
Ik heb van veel artiesten (waarvan ik 4, of meer nummers heb) een aparte map. De rest staat in mappen als Overige A-F, Overige G-L, etc. En zit er aan te denken om binnenkort ook een geheel A t/m Z te maken, want heb al heel wat losse artiesten. En dan zit ik op dit moment op ruim 1100 nummers.

Verder zou het ook heel fijn zijn als er een 'sleep/timer' optie op zou zitten. Dus dat je zegt dat hij na een half uur uit mag gaan.
Ik heb een map waar ik losse nummers in gooi, de rest is gewoon artiest--->album--->liedje.

Er zit zon functie op, als ie niks aan het doen is gaat ie vanzelf na een tijdje uit, hoe lang dat duurt kun je zelf instellen bij Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

RoD schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:37:
[...]

Er zit zon functie op, als ie niks aan het doen is gaat ie vanzelf na een tijdje uit, hoe lang dat duurt kun je zelf instellen bij Power.
Maar dat doet hij toch niet als je muziek aan het luisteren bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:37:
[...]

Mjah, maar dat heeft bijna geen enkele mp3speler.

[...]

Ik heb een map waar ik losse nummers in gooi, de rest is gewoon artiest--->album--->liedje.

Wil je geloven dat m'n oude mp3 speler (die met CD's werkt) uit de aldi een zoekfunctie heeft |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Impry schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:44:
[...]

Maar dat doet hij toch niet als je muziek aan het luisteren bent?
Nee, dat niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

Wil je geloven dat m'n oude mp3 speler (die met CD's werkt) uit de aldi een zoekfunctie heeft |:( 8)7
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar dat is wel erg maf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
code:
1
2
3
Rock   >Album     >nummers
       >artiesten >Albums  >nummers
Trance >CD's

zo heb ik het, dus ik heb dat hele iPod klikwieltje niet nodig :r

[ Voor 60% gewijzigd door SgtCaffran op 23-08-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:09:
[...]

Nee, dat niet.

[...]

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar dat is wel erg maf :P
Ja die rommel werkt nu enkel alleen als je er eerst een mot op geeft of tegen de muur gooit :s ik snap er niks van, een normaal apparaat werkt dan niet meer maar die mp3 spelers van de aldi dan juist wel....

Wat je kan doen voor automatisch je gmini laten af te springen: een playlist opstellen en de automatisch uit functie uit zetten.

Wat er ook wel aan mankeert is een wekker functie :s dat zit in m'n mp3 speler van iRiver (ook een cd), soms sta je echt wel verbaasd van rare functies.

Nog een vraagje, ik heb 3600 liedjes op de gmini staan, heb me eens bezig gehouden met wat cd's in WMA te zetten, om een of andere reden wordt de grootte van de map music verkeerd aangegeven. Normaal? Of staat er nu een beetje te veel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt problemen met die mediabibliotheek... Zijn er nog die dit probleem hebben? Mijn muziek synchroniseert niet goed met WMP 10. Archos had er wel een programma kunnen bijdoen voor 300 euro...
En wannneer ik dan muziek beluister, gaat dit ook niet goed... Ik klik een liedje aan, en dit begint te spelen, maar wanneer ik dan doorduw naar het volgende liedje, speelt hij gewoon hetzelfde liedje weer af, maar geeft hij wel de titel enzo van het volgende liedje aan.... Wat is dit voor bagger??? Dit doet hij alleen als hij op Shuffle staat, en anders niet...
Doe ik iets fout?
Trouwens, hoe kan ik firmware opnieuw installeren? Er staat nog geen software op de site van Archos... En hij hang ook nog regelmatig vast ook... Elke keer als hij die ARClibrary update gewoon...
Zijn er nog mensen met deze problemen...
Pfff, ik ben wanhopig! Een pas gekochte mp3speler waar ik zo lang over getwijfeld heb, en dan toch gekocht...
Please help!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:07:
[...]

Ja die rommel werkt nu enkel alleen als je er eerst een mot op geeft of tegen de muur gooit :s ik snap er niks van, een normaal apparaat werkt dan niet meer maar die mp3 spelers van de aldi dan juist wel....

Wat je kan doen voor automatisch je gmini laten af te springen: een playlist opstellen en de automatisch uit functie uit zetten.

Wat er ook wel aan mankeert is een wekker functie :s dat zit in m'n mp3 speler van iRiver (ook een cd), soms sta je echt wel verbaasd van rare functies.

Nog een vraagje, ik heb 3600 liedjes op de gmini staan, heb me eens bezig gehouden met wat cd's in WMA te zetten, om een of andere reden wordt de grootte van de map music verkeerd aangegeven. Normaal? Of staat er nu een beetje te veel op...
Gmini heeft wel meer problemen met WMA.. dacht dat ze allemaal met de firmware upgrades verholpen waren, maar niet dus.
Ik zou ze voortaan gewoon in mp3 rippen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:28:
Ik heb echt problemen met die mediabibliotheek... Zijn er nog die dit probleem hebben? Mijn muziek synchroniseert niet goed met WMP 10. Archos had er wel een programma kunnen bijdoen voor 300 euro...
En wannneer ik dan muziek beluister, gaat dit ook niet goed... Ik klik een liedje aan, en dit begint te spelen, maar wanneer ik dan doorduw naar het volgende liedje, speelt hij gewoon hetzelfde liedje weer af, maar geeft hij wel de titel enzo van het volgende liedje aan.... Wat is dit voor bagger??? Dit doet hij alleen als hij op Shuffle staat, en anders niet...
Doe ik iets fout?
Trouwens, hoe kan ik firmware opnieuw installeren? Er staat nog geen software op de site van Archos... En hij hang ook nog regelmatig vast ook... Elke keer als hij die ARClibrary update gewoon...
Zijn er nog mensen met deze problemen...
Pfff, ik ben wanhopig! Een pas gekochte mp3speler waar ik zo lang over getwijfeld heb, en dan toch gekocht...
Please help!
Geen software op de site van Archos? dan zou ik nog maar ns beter kijken.
Je moet trouwens WMP10 hebben, en je kunt ook gewoon via UMS dingen op je Gmini zetten.

Speelt hij misschien liedjes in 1 folder af? als je daar maar 1 liedje in hebt staan dan begint ie idd gewoon weer overnieuw.
Zo niet dan is dat erg vaag, en dat met die ARC library klopt ook niet.

Gewoon ff proberen de firmware opnieuw te installeren, en mocht het dan nog raar doen, dan heb je een bug in je speler, en zou ik em terug sturen voor garantie.
Dat kan gewoon gebeuren, over het algemeen is de Gmini 400 echt een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En wederom past Archos de Gmini 400/402 aan! Dit maal met de Gmini 402 CC waar CC staat voor CamCorder. Een heuse camera in de Gmini!.

Meer info op Gadgetzone.nl en uiteraard op de Archos site

Hij wordt ook met de dag mooier! :9~

Edit @Rod:
Sorry Gemnin is niets zat wat te klooien en de edit functie werkte niet..is nu gecorrigeerd

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 24-08-2005 21:49 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ppaddo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:39:
En wederom past Archos de Gemnin 400/402 aan! Dit maal met de Gmini 402 CC waar CC staat voor CamCorder. Een heuse camera in de Gmini!.

Meer info op Gadgetzone.nl en uiteraard op de Archos site

Hij wordt ook met de dag mooier! :9~
Woow :/
Misschien toch er maar ns serieus over nadenken om mn Gmini400 te verkopen en dat dingetje aan te schaffen.
Lullig voor de mensen die net een 402 gekocht hebben.

Edit: wat is trouwens een "Gemnin"? :P :+

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 23-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik wou morgen mijn 402 gaan kopen :{

Zeg me alsjeblieft dat dat ding 600 euro kost zodat ik er niet eens over na moet denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Deze moet gewoon heel duur zijn, anders gooi ik die 400 zo door de kamer heen hier! :(

Misschien dan eens kijken of ik niet ergens voor kan zorgen dat ik m'n Gmini voor een garantie-gevalletje opstuur met een brief erbij of er niet tegen een bijbetaling zo één met camera terug kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde wou ik gaan doen toen een week na aankoop mijn Logitech MX1000 ook in het zwart leverbaar was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:45:
En ik wou morgen mijn 402 gaan kopen :{

Zeg me alsjeblieft dat dat ding 600 euro kost zodat ik er niet eens over na moet denken ;)
Je kunt beter hopen dat ie goedkoop is, zodat je deze in plaats van de 402 aan kunt schaffen ;)
Maar ik denk wel dat dit speeltje _behoorlijk_ duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit mezelf hier echt op te vreten ;) Ik wil een prijs weten :D

Is het soms toevallig, dat als ik op "Archos Gmini CamCorder" zoek bij google, dat ik dan allerlei franse websites tegenkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, dat denk ik niet, aangezien Archos een Frans merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha bedankt, dan weet ik ook weer wat nieuws :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RoD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:32:
[...]

Je kunt beter hopen dat ie goedkoop is, zodat je deze in plaats van de 402 aan kunt schaffen ;)
Maar ik denk wel dat dit speeltje _behoorlijk_ duur gaat worden.
Niet om iedereen een depressie aan te praten, maar technisch gesproken hoeft zo'n pruts telefoon lensje toch niet al te veel te kosten. De GSM's met camera zijn toch ook heel goed te betalen. Ik gok dat de CC hooguit 50 tot 75 euro duurder wordt. Nu maar afwachten tot de eerste prijsopgaven! O-)

Op zoek naar (franse) prijzen kwam ik het volgende tegen: een "gewone" Gmini 402 en een Gmini 420 De 420 heeft een (ingebouwde?) FM tuner. Deze versie is (in deze samenstelling) toch ook niet in Nederland te krijgen? Trouwens nog nergens een prijs van de CC kunnen vinden. :'(

Het blijven vreemde vogels, die Fransen!

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 24-08-2005 22:12 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 euro zou ik zeker overhebben voor de camerafunctie.

Al is het maar om te kunnen zeggen dat hij nu NOG beter is dan de iPod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit is pas de eerste (?) mp3speler met camerafunctie, ik denk dat er naast de kosten ook nog wel een flinke winstmarge op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Olympus M-Robe 500 heeft ook een camera, evenals een iriver flashspeler waarvan ik even de naam niet meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:10:
De Olympus M-Robe 500 heeft ook een camera, evenals een iriver flashspeler waarvan ik even de naam niet meer weet :)
Maar die kunnen geen video opnemen als ik het goed heb.
En hebben die wel 1.2MP?

Edit: Die M-Robe heeft wel een aardige camera, maar dat zie je dus ook aan de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 24-08-2005 23:24 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
RoD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:05:
Dit is pas de eerste (?) mp3speler met camerafunctie, ik denk dat er naast de kosten ook nog wel een flinke winstmarge op zit.
Sony heeft een MD speler al lang op zijn planning zitten met camera en Philips heeft er ook één (ni zeker of ermee gefilmd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:22:
[...]

Maar die kunnen geen video opnemen als ik het goed heb.
En hebben die wel 1.2MP?

Edit: Die M-Robe heeft wel een aardige camera, maar dat zie je dus ook aan de prijs.
Ja maar tegen welke resolutie neemt die gmini 420 cc dan video op ??
Foto's van 1.2 MP zijn al goed aanvaardbaar dus hoeplijk is de videoresolutie iets van 720*576 ?

O ja :p nog een vraagje : Kan de gmini 400 MP3 pro spelen? ik gebruik altijd lame codec maar blijkbaar is die mp3 pro codec niet slecht van kwaliteit, zelf op een zeer lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet echt dat de kwaliteit van de 402CC boeiend is, aangezien het meer een funfactor is. Net als die camera filmpjes. Als er dan een leuke auto voorbij rijd, dat je dan nog ff snel een filmpje kan schieten van het geluid enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:30:
[...]

Ja maar tegen welke resolutie neemt die gmini 420 cc dan video op ??
Foto's van 1.2 MP zijn al goed aanvaardbaar dus hoeplijk is de videoresolutie iets van 720*576 ?

O ja :p nog een vraagje : Kan de gmini 400 MP3 pro spelen? ik gebruik altijd lame codec maar blijkbaar is die mp3 pro codec niet slecht van kwaliteit, zelf op een zeer lage bitrate.
Nee, hij kan geen mp3-pro.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:11:
Ik denk niet echt dat de kwaliteit van de 402CC boeiend is, aangezien het meer een funfactor is. Net als die camera filmpjes. Als er dan een leuke auto voorbij rijd, dat je dan nog ff snel een filmpje kan schieten van het geluid enzo :)
Uhm, het lijkt mij dat het wel boeit, als het echt slechte kwaliteit is dan heb je er weinig aan.
Maar als je er een beetje redelijk foto's mee kan schieten en mee kan filmen is dat best aardig om even tussendoor te doen.
Met 1,2MP denk ik dat ie wel aan die eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:30:
[...]
als ik het goed heb kan elke mp3 decoder mp3 pro aan, alleen klinkt het bagger als je decoder niet gemaakt is om mp3pro aan te kunnen.
nou vind ik zelf mp3 pro altijd bagger klinken en vind ook dat ze het totaal niet waarmaken dat het zoveel beter klinkt bij lagere bitrates. wma vind ik dan weer wel goed klinken bij lagere bitrates. zeg ruwweg mp3@192 => wma@128
wat ik ook altijd mooi vind klinken is wma@VBR_quality75 of stapje hoger dacht quality90 maar dat zijn dan ook weer grotere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Zelf heb ik nu de Archos Gmini 402...
Ik moet zeggen, die usb host is zo handig! me usb stick kan er zo op aangesloten worden en bijna alles wat usb heeft kun je zo overzetten naar de archos(digi cam, andere mp3speler enz, enz.)

Klein foutje ondekt: Als ik een map met mp3'tjes afluister, gaan de liedjes soms door elkaar heen. Dan doe je bijv. het volgende nummer, maar hoor je nog het vorige nummer. Waarschijnlijk zit dit in de software.
Is de software/firmware voor de Archos Gmini 402 hetzelfde als bij de 400 versie?

EDIT: Gmini :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tynos op 26-08-2005 13:18 ]

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is nog geen nieuwe firmware uit voor de 402, en op de site staat er bij de firmware voor de 400 niet bij dat het ook voor de 402 is, dus ik denk dat de 402 andere firmware heeft.
Welke firmware versie staat erop?
Ook omdat de 400 deze bug niet heeft zal de 402 wel andere firmware hebben.

En het is trouwens de Gmini 402, en niet de mini 402 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:49:
Er is nog geen nieuwe firmware uit voor de 402, en op de site staat er bij de firmware voor de 400 niet bij dat het ook voor de 402 is, dus ik denk dat de 402 andere firmware heeft.
Welke firmware versie staat erop?
Ook omdat de 400 deze bug niet heeft zal de 402 wel andere firmware hebben.

En het is trouwens de Gmini 402, en niet de mini 402 :P
firmware versie: 1.0.04, maar die bug is best irritant soms. Sommige nummers speelt ie zelfs niet af, omdat het vorige nummer er telkens doorheen zit.

Maar al met al toppie gadget(Y) leuk voor onderweg filmpie kijken enzo...
Wou ik ff kwijt :9

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:34:
[...]

Nee, hij kan geen mp3-pro.

[...]

Uhm, het lijkt mij dat het wel boeit, als het echt slechte kwaliteit is dan heb je er weinig aan.
Maar als je er een beetje redelijk foto's mee kan schieten en mee kan filmen is dat best aardig om even tussendoor te doen.
Met 1,2MP denk ik dat ie wel aan die eisen voldoet.
Maar wat noem je dan kwaliteit? Ik weet niet of je into GSM-camera's bent, maar is bijvoorbeeld de Nokia 6230i camera al genoeg voor je? Ik bedoel, je kan met gemak gezichten herkennen met dat apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:39:
[...]

als ik het goed heb kan elke mp3 decoder mp3 pro aan, alleen klinkt het bagger als je decoder niet gemaakt is om mp3pro aan te kunnen.
nou vind ik zelf mp3 pro altijd bagger klinken en vind ook dat ze het totaal niet waarmaken dat het zoveel beter klinkt bij lagere bitrates. wma vind ik dan weer wel goed klinken bij lagere bitrates. zeg ruwweg mp3@192 => wma@128
wat ik ook altijd mooi vind klinken is wma@VBR_quality75 of stapje hoger dacht quality90 maar dat zijn dan ook weer grotere bestanden.
WMA valt het beste van alles mee zelfs op 96 kbps is de kwaliteit nog zeer goed. Persoonlijk is m'n favoriete codec wel OGG-vorbis. Enkel spijtig dat de gmini daar niet mee overweg kan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Maar wat noem je dan kwaliteit? Ik weet niet of je into GSM-camera's bent, maar is bijvoorbeeld de Nokia 6230i camera al genoeg voor je? Ik bedoel, je kan met gemak gezichten herkennen met dat apparaat :)
zelf heb ik een Sony-Ericsson T300 met externe camera op. Dat spul valt wel mee maar een resolutie van 640*480 en een trage telefoon en de foto's moeten een voor een via IR doorgezonden naar de pc worden. Dat bedoel ik dus eigenlijk met dikke rommel. Ook het feit dat er geen flash op zit is afgrijselijk, je moet altijd een zeer goeie belichting hebben wil je toch nog een aanvaardbare foto hebben... Veel details zijn er nu nog niet vrijgegeven over de Gmini 402 CC maar ik hoop dat er tenminste een degelijke flash in zit...
Neen die digitale camera's in gsm's vind ik maar dikke pruts of je moet direct zo'n duur apparaat kopen als die samsung met een 2 MP camera en een SD slot. Persoonlijk vind ik dat z'n geld niet waard :r
Die gsm's zijn na 2 of 3 jaar versleten (toch de meeste).
Het moet wel een beetje de moeite zijn en toch wel lang meegaan.

(M'n login functie werkt niet ik weet niet wat er aan de hand is maar ik kon het vorige bericht niet meer aanpassen)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:28 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eik een link naar het persbericht? Ik heb alleen de link naar de swf file :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Ik verwacht van die dingen geen topkwaliteit, maar dat je er gewoon kiekjes mee kunt maken, zonder onduidelijkheden tegen te komen op foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Gmini 400 nu een tijdje en ik ben er erg blij mee, ik heb alleen vaak problemen met films afspelen.

Ik kan zelf wel films converten en ik krijg van iemand anders films die al geschikt zijn voor de gmini, maar bijna alle films blijven na een tijdje hangen, waardoor ik hem moet reseten. Niks reageert dan meer. Dat heb ik bij films die ik zelf geconveert heb en ook bij diegene die iemand anders heeft gedaan.

Heeft iemand anders hier ook last van? Ligt dit aan de films of aan mijn speler?

Omdat ik de gmini400 toch ook wel heb gekocht omdat hij films kan afspelen, baal ik er toch wel van dat dat heel vaak niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zijn alle video's van hetzelfde type? dus alleen Xvid of DivX, of heb je met beide last?
Heb je de nieuwste firmware?
Ik zou em terug brengen voor garantie als je het zelf niet kunt oplossen, als je gewoon Xvid of Divx films hebt, en gecodeerd zoals in de TS staat (of iets vergelijkbaars) dan kun je er zelf ook niks aan doen, en ligt het dus waarschijnlijk aan je Gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
Tynos schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:45:
Zelf heb ik nu de Archos Gmini 402...
Ik moet zeggen, die usb host is zo handig! me usb stick kan er zo op aangesloten worden en bijna alles wat usb heeft kun je zo overzetten naar de archos(digi cam, andere mp3speler enz, enz.)

Klein foutje ondekt: Als ik een map met mp3'tjes afluister, gaan de liedjes soms door elkaar heen. Dan doe je bijv. het volgende nummer, maar hoor je nog het vorige nummer. Waarschijnlijk zit dit in de software.
Is de software/firmware voor de Archos Gmini 402 hetzelfde als bij de 400 versie?

EDIT: Gmini :P
Heb toevallig de Archos helpdesk een tijdje geleden gebeld en toen ook gevraagd of firmware van 402 hetzelfde is als die van de 400 en dat is niet zo!

Mijn 402 had ook een beetje moeite om alle nummers juist af te spelen en inderdaad als ik naar het volgende nummer ging dan hoorde ik weer hetzelfde nummer. Ik heb vervolgens alle ID3-tags aangepast (d.m.v. Mp3 Tag Tools) en er vooral voor gezorgd dat de ID3v1.1 en de ID3v2.x hetzelfde waren en nu speelt hij alles gewoon zonder problemen af :)

Ik probeer trouwens om zoals vermeld in de TS mijn video's d.m.v. VirtualDub om te zetten, maar ik krijg de XviD codec niet geinstalleerd, zodat ik hem als keuzemogelijkheid heb bij de Video Compressions (stap 2). Kan iemand mij uitleggen hoe ik de XviD codec moet installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Euhm, gewoon downloaden en installeren? ik zie het probleem eigenlijk niet, wat wil er niet dan?
Volgens mij zit die codec trouwens standaard in zon codec pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:44:
Zijn alle video's van hetzelfde type? dus alleen Xvid of DivX, of heb je met beide last?
Heb je de nieuwste firmware?
Ik zou em terug brengen voor garantie als je het zelf niet kunt oplossen, als je gewoon Xvid of Divx films hebt, en gecodeerd zoals in de TS staat (of iets vergelijkbaars) dan kun je er zelf ook niks aan doen, en ligt het dus waarschijnlijk aan je Gmini.
Volgens mij heb ik alleen DivX video's.
De nieuwe firmware heb ik al gedownload.
Ik heb net nog even een aantal video's afgespeeld met de oplader in het stopcontact en dan blijven ze niet hangen. Het lijkt daar dus aan te liggen. Het lijkt me dat dat niet echt normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat klinkt wel erg vaag, ik zou ns contact opnemen met de support van Archos.
Als ik jou was zou ik bellen, op emails reageren ze vaak niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:11:
Dat klinkt wel erg vaag, ik zou ns contact opnemen met de support van Archos.
Als ik jou was zou ik bellen, op emails reageren ze vaak niet eens.
(niet in het weekend, bel in de week tijdens normale werkuren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog de gmini400 en ik ben van plan de remote te gaan kopen. Als ik dit zometeen post, moet ik dan een regen van reply's verwachten van "NEE DOE HET NIET JE KRIJGT SLECHT GELUID!" zoals ik nogal vaak lees, of valt het wel mee? Het lijkt me best handig nl. en daarnaast is het fijn dat je meteen een fm tuner hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het geluid is gewoon goed, alleen als de backlight van de remote aanstaat hoor je een klein zoemend geluid, maar dit hoor je alleen als je geen muziek afspeelt, dus verder niet hinderlijk.
Als je een remote handig vind zou ik em wel kopen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de remote, voornamelijk om de FM tuner, want ik houd altijd erg van radio. voor het uitkiezen van muziek gebruik ik m absoluut nooit, omdat ik m niet handig vind.
de ruis waar over gesproken wordt valt mijnsinziens heel erg mee. tenzij je fmtuner aan hebt, de ontvangst wil nog wel eens kut zijn, bijvoorbeeld bij denhaag centraal station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gmini500 anyone?
http://www.generationmp3....ions-de-larchos-gmini-500

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/News/0_aout/archos/Gmini500_earphones.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/News/0_aout/archos/hands.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Brengen ze nu alweer een nieuwe versie uit :? vind em deze keer niet mooi.
Hij lijkt erg op de AV500, dus het zal wel geen hoax zijn, maar ik vind wel dat ze erg snel met opvolgers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem persoonlijk wel mooi. Zeker met dat 4inch scherm :9~
Tja, de verkoopsstrategie van archos trekt ook niet op veel vind ik.

Wat me wel zorgen baart is dit Weight: Approx. 315 g
Dan blijft er niet veel "mini" meer over he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien toch wel een hoax? De dimensies zijn hetzelfde met die van de av500, buiten dat de gmini 0.6cm dikker is!
De 30gb-versie van de av500 weegt 255g tegenover de 315g van de gmini?

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/News/0_aout/archos/dim.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/av_500/dim.gif

Andere specificaties zijn vrijwel identiek aan de av500.
Maw av500, in het zwart en dikker = gmini500?

Neem daar nog een bij dat dit de 3de gmini400-upgrade is op korte tijd.

Hmm, onwaarschijnlijk.

Update:
precies toch wel echt

Archos,DAPreview,Engadget

Komt neer op een av500, zonder opnamefunctie en die dikker is (en goedkoper?)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel héél erg apart dat hij minder functies heeft, en toch dikker is :? Of zijn bovenstaande maten van het 40gb model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je de externe microfoon kan kopen? Ik wil mijn Gmini 402 namelijk gebruiken voor colleges op school, kan ik met mijn lamme kop bij de colleges zitten ;-)
Ik heb hem voor 29,95 gezien bij archosbenelux, maar er moet toch wel een goedkopere zijn. Zou je er ook een willekeurige microfoon op kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Er kan volgens mij gewoon een willekeurige microfoon in volgens mij. Het is namelijk een standaard Line-in ingang. Daar moet je dus wel opletten, dat het niet een of andere speciale kabel is die aan de mic zit.
Ik heb ook een kabeltje van m'n radio naar de Gmini voor als ik een leuk liedje hoor :P Meteen even op de recorder en hij staat erop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
Voor een college zou ik er een richtmicrofoon op zetten, anders hoor je je snurkende buurman beter dan de docent. Zijn ook in het klein verkrijgbaar bij o.a. mediamarkt en past er gewoon op uiteraard.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:16:
Weet iemand waar je de externe microfoon kan kopen? Ik wil mijn Gmini 402 namelijk gebruiken voor colleges op school, kan ik met mijn lamme kop bij de colleges zitten ;-)
Ik heb hem voor 29,95 gezien bij archosbenelux, maar er moet toch wel een goedkopere zijn. Zou je er ook een willekeurige microfoon op kunnen zetten?
Probeer eens je oordopjes in de line ingang te doen, die kunnen namelijk ook als microfoon fungeren :) Ja het is echt waar heb het zelf meerdere malen gedaan en het werkt dus echt. Maar of dat ze dan ook goed genoeg zijn om een college op te nemen durf ik niet te zeggen, dat is een kwestie van uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 30-08-2005 18:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:00:
[...]

Probeer eens je oordopjes in de line ingang te doen, die kunnen namelijk ook als microfoon fungeren :) Ja het is echt waar heb het zelf meerdere malen gedaan en het werkt dus echt. Maar of dat ze dan ook goed genoeg zijn om een college op te nemen durf ik niet te zeggen, dat is een kwestie van uitproberen.
Bij mij werkt het ook, maar wel heel zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heeft de Gmini 402 een aparte Line-in? :? nooit geweten.
Bij de 400 zet je gewoon een soort versterker op je oordopjes uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyBart
  • Laatst online: 13-07 16:01
RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:34:
Heeft de Gmini 402 een aparte Line-in? :? nooit geweten.
Bij de 400 zet je gewoon een soort versterker op je oordopjes uitgang.
Volgens mij is dat bij de 402 precies hetzelfde... Een soort verloopstekkertje op de hoofdtelefoon uitgang met een AV-out en Line-in...

Heeft iemand trouwens ooit games via de archos site besteld? Worden deze dan thuisgestuurd of kun je ze meteen downloaden? Ik ga namelijk morgen op vakantie en wil dan wel wat games meenemen, maar als ze thuis worden gestuurd dan is dat natuurlijk te laat... Iemand ervaring?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik dacht ook dat het bij de Gmini 402 hetzelfde was, kan een eigenaar van de 402 hier meer over vertellen?
Games moet je downloaden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:17:
misschien toch wel een hoax? De dimensies zijn hetzelfde met die van de av500, buiten dat de gmini 0.6cm dikker is!
De 30gb-versie van de av500 weegt 255g tegenover de 315g van de gmini?

[afbeelding]
[afbeelding]

Andere specificaties zijn vrijwel identiek aan de av500.
Maw av500, in het zwart en dikker = gmini500?

Neem daar nog een bij dat dit de 3de gmini400-upgrade is op korte tijd.

Hmm, onwaarschijnlijk.

Update:
precies toch wel echt

Archos,DAPreview,Engadget

Komt neer op een av500, zonder opnamefunctie en die dikker is (en goedkoper?)
Na m'n geld terug te hebben gekregen van m'n kapotte Gmini 400; ben ik toch weer bij Archos uitgekomen voor een nieuwe. Maar ik zag op de eigen Archos site dus ook die nieuwe Gmini 500 en AV500 en vraag me af wat de werkelijke; grote verschillen zijn tussen die twee. Zijn er al vermoedens over de prijs van de AV500 (die lijkt me het vetst)?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het grootste verschil is dat de AV video op kan nemen en de Gmini niet.
Prijzen zullen over niet al te lange tijd wel op de Archos site verschijnen, en daarna wel voor een wat minder dure prijs in de winkels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon IXUS 50. Ondersteunt de Archos Gmini dit digitaal fototoestel? Of met andere woorden kan ik foto's rechstreeks overladen van de Canon IXUS 50 naar de Archos Gmini 402?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als het CF (CompactFlash) kaartjes zijn kun je ze er zo inprikken, zijn het andere kaartjes kun je er een convertje voor kopen.
Neem aan dat er JPG foto's uit je IXUS komen en die kun je gewoon met je Archos bekijken.
RAW foto's worden helaas niet ondersteund en je moet niet verwachten dat het snel gaat dat bekijken, dan kun je echt beter je camera aan je TV hangen, maar om te checken of ze goed gedumped zijn is het voldoende :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het niet mogelijk via de USB-functie van camera naar Archos? Ik heb ook een Canon EOS 300D. Is het ook mogelijk met deze camera? Ik dacht dat de 402 enkel nog USB heeft en niet de CF ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ah ik ging er eigenlijk vanuit dat dit niet was gewijzigd ;)

Handiger is het wel eigenlijk, zo kun je je ene CF'je dumpen op je Archos in je tas (duurt een paar minuutjes), terwijl je met een ander kaartje gewoon door kunt schieten...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Laatst online: 01-12-2014
dag iedereen,
zit met een probleempje: mijn computer herkent de Gmini enkel in hard drive modus op deze laatste, wanneer ik hem op windows xp modus zet zoekt mijn computer tevergeefs naar software om hem te installen.Zodoende kan ik niet rechtsstreeks van media player library synchen hetgeen ik wel graag zou doen. kan iemand helpen?En ja, kheb windows xp service pack 1 en windows media player 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

attimos schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:12:
dag iedereen,
zit met een probleempje: mijn computer herkent de Gmini enkel in hard drive modus op deze laatste, wanneer ik hem op windows xp modus zet zoekt mijn computer tevergeefs naar software om hem te installen.Zodoende kan ik niet rechtsstreeks van media player library synchen hetgeen ik wel graag zou doen. kan iemand helpen?En ja, kheb windows xp service pack 1 en windows media player 10.
Huh? Ik snap er geen hout van. Ik heb de 400, en wat ik doe is gewoon aansluiten, dan herkent ie em als USB mass storage device. Vervolgens kan ik dan bij WMP10 gewoon synchen. Ik weet verder niets van een windowsxp- en een hard drive-modus :/ is dat nodig dan? Overigens (tip :P) gebruik ik nu MediaMonkey, want daarmee kun je makkelijker synchen en daarbij kan ie ook extreem makkelijk album art van Amazon halen en in id3v2 tags opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Gmini heeft helemaal geen software nodig.
Doet ie het op een andere pc wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:39
Heb de Gmini 402 nu ruim een week en ik ben er echt superblij mee, heb me echt zitten te verbazen over het schermpje, het gebruiksgemak, de tv-out enz. Heb ook wat dvd's omgezet naar Xvid en dat ziet er perfect uit, ook op tv.

Vind de USB-Host ook handig, alleen herkent ie mijn Powershot A60 niet helaas. Wel een beetje vreemd, want als je kijkt bij de features en dan bij Connectivity, dat lijkt toch verdacht veel op een Powershot. Verder is mijn 402 al een paar keer vastgelopen wanneer ik foto's bekijk. Krijg dan een 'freeze' en het enige dat ik dan kan doen is de escapeknop 10 seconden inhouden. Hebben meer mensen dit bij de 402?
Tynos schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:45:

Heb dit ook een keer gehad van de week.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:26:
[...]

Huh? Ik snap er geen hout van. Ik heb de 400, en wat ik doe is gewoon aansluiten, dan herkent ie em als USB mass storage device. Vervolgens kan ik dan bij WMP10 gewoon synchen. Ik weet verder niets van een windowsxp- en een hard drive-modus :/ is dat nodig dan? Overigens (tip :P) gebruik ik nu MediaMonkey, want daarmee kun je makkelijker synchen en daarbij kan ie ook extreem makkelijk album art van Amazon halen en in id3v2 tags opslaan.
Je kunt kiezen tussen harddrive modus en Windows device, zelf vind ik het erg handig om 'm als harddrive te zien, gebruik bovendien ook geen WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even iets anders..
Vriendin van me heeft per ongeluk gmini laten vallen en er zit een spleet in scherm en ene paar deuken in de cover. Het LCD zelf is niet beschadigd, kan ik dit, of archos het herstellen zonder al te veel kosten. Op het deel 2 heb ik gelezen dat iemand hetzelfde voorhad maar dat daarbij het beeldscherm wel echt beschadigd was.
Hier een paar foto's:
AFB 1
AFB 2
AFB 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat je dat wel een boel geld gaat kosten... stuur Archos anders een mailtje met een prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:15:
Ik denk dat je dat wel een boel geld gaat kosten... stuur Archos anders een mailtje met een prijsopgave.
ja als da stukken van mensen ga kosten laat da dan maar é dan wacht ik tot ik nog een bluts heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:11:
Nu even iets anders..
Vriendin van me heeft per ongeluk gmini laten vallen en er zit een spleet in scherm en ene paar deuken in de cover. Het LCD zelf is niet beschadigd, kan ik dit, of archos het herstellen zonder al te veel kosten. Op het deel 2 heb ik gelezen dat iemand hetzelfde voorhad maar dat daarbij het beeldscherm wel echt beschadigd was.
Hier een paar foto's:
AFB 1
AFB 2
AFB 3
Au, dat moet een lelijke val geweest zijn :| ik moet er niet aan denken dat mijn precious dergelijk letsel oploopt :p Je zou voor het scherm wel Displex (te krijgen bij de halfords) kunnen proberen. Heb het ook gebruikt, deed niet zoveel, maar volgens mij hangt dat af van het soort kras. Door archos laten repareren zal wel flink duur zijn. Misschien kun je voor de deuken in de cover het ding zelf openmaken en uitdeuken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54

Polycom

Poes van goud

Claimen bij de verzekering, iemand anders heeft het laten vallen.. formulier invullen etc heb ik ook een paar keer gedaan met een telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:11:
Nu even iets anders..
Hier een paar foto's:
AFB 1
AFB 2
AFB 3
Wil je alsjeblieft die foto's offline halen? :'(

Ik raad je aan het alu bij een schadeherstel-bedrijf kan laten uitdeuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand anders ook het probleem dat de headphones uitgang "lam" is. Mijn mini jack plug valt er gewoon uit....Wie heeft dit ook weleens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me niet normaal, zit er iets los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:55:
heeft er iemand anders ook het probleem dat de headphones uitgang "lam" is. Mijn mini jack plug valt er gewoon uit....Wie heeft dit ook weleens ervaren?
bij mij valt ie er niet uit, maar hij hangt er wel eens half naast :S heel raar, maar hij blijft het wel gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Beste mensen ik heb een probleem met mn gmini400

volgens mij is hij langzaam dood aan het gaan.

Vanmiddag wilde ik even muziek luisteren, dus ik open een playlist waar de desbetreffende muziek in stond. Het nummer begon te laden zoals altijd.. maar hij bleef maar laden.. en laden.. en laden.. om vervolgens terug te springen naar het begin scherm. Ik dacht a een brak mp3'tje dus ik probeer de boel te verwijderen.. ik klik op de map weer zo'n lange laadtijd. Na een tijdje kwam ik wel in de muziek map (is een cd met 19 nummers) waarvan de helft niet meer speelde, en ik kon het ook niet verwijderen!

Terug thuis gekomen gmini aan mn pc gekoppeld en de hele muziek map eraf gehaald, dus ik begon opnieuw met het er op zetten van mn muziek. De eerste map zette hij over, de 2e ook.. maar bij de 3e sessie (ik wilde een paar coldplay albums erop zetten) begon hij weer zo te laden als eerder op die dag. Ik voelde aan mn gmini en het was net als een cd die niet wilde laden.. zo'n zoemend geluiden, niet echt hard maar ik merkte er wel aan dat er iets mis is met de HD. Nu probeer ik een nummer te spelen wat ik wel normaal op de gmini had kunnen zetten en hij begint weer zolang te laden :'( om vervolgs het bericht te geven: Cannot read from hard-drive read error)

Is mijn gmini aan het dood gaan?
het ding is pas 8 maanden oud, had verwacht er wel 24 maanden (2jaar) mee te kunnen doen. Ik heb het ding nooit laten vallen of what so ever, altijd goed behandelt.

Wie kan me helpen?

PuDy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
PuDy schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:03:
Beste mensen ik heb een probleem met mn gmini400

volgens mij is hij langzaam dood aan het gaan.

Vanmiddag wilde ik even muziek luisteren, dus ik open een playlist waar de desbetreffende muziek in stond. Het nummer begon te laden zoals altijd.. maar hij bleef maar laden.. en laden.. en laden.. om vervolgens terug te springen naar het begin scherm. Ik dacht a een brak mp3'tje dus ik probeer de boel te verwijderen.. ik klik op de map weer zo'n lange laadtijd. Na een tijdje kwam ik wel in de muziek map (is een cd met 19 nummers) waarvan de helft niet meer speelde, en ik kon het ook niet verwijderen!

Terug thuis gekomen gmini aan mn pc gekoppeld en de hele muziek map eraf gehaald, dus ik begon opnieuw met het er op zetten van mn muziek. De eerste map zette hij over, de 2e ook.. maar bij de 3e sessie (ik wilde een paar coldplay albums erop zetten) begon hij weer zo te laden als eerder op die dag. Ik voelde aan mn gmini en het was net als een cd die niet wilde laden.. zo'n zoemend geluiden, niet echt hard maar ik merkte er wel aan dat er iets mis is met de HD. Nu probeer ik een nummer te spelen wat ik wel normaal op de gmini had kunnen zetten en hij begint weer zolang te laden :'( om vervolgs het bericht te geven: Cannot read from hard-drive read error)

Is mijn gmini aan het dood gaan?
het ding is pas 8 maanden oud, had verwacht er wel 24 maanden (2jaar) mee te kunnen doen. Ik heb het ding nooit laten vallen of what so ever, altijd goed behandelt.

Wie kan me helpen?

PuDy
Is de gmini niet te formatteren ofzo en dat je daarna de software er zelf weer handmatig opzet??? Misschien dat dat helpt.....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat de harde schijf dood aan het gaan is.
Zo snel mogelijk omruilen nu het nog binnen de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

RoD schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:05:
Ik denk inderdaad dat de harde schijf dood aan het gaan is.
Zo snel mogelijk omruilen nu het nog binnen de garantie valt.
Dat is wel heel naar maar gelukkig nog wel binnen de garantie.
Moet ik denk je naar archos bellen/mailen of terug naar de winkel gaan (mediamarkt in rotterdam) ik heb het bonnetje nog wel.

offtopic:
bedankt voor de snelle hulp trouwens!

[ Voor 8% gewijzigd door Polycom op 06-09-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou em gewoon terugbrengen bij de MM, zij sturen em dan gewoon door naar Archos, en dan heb je binnen een week tot anderhalve week wel een nieuwe gok ik :)

Sowieso niet mee wachten en kijken of het weer beter gaat, als hij nu foutmeldingen geeft zal dat wel niet veel goeds betekenen voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Oke bedankt dan heb ik een missie voor morgen/overmorgen. Wat denk je dat het zal worden een nieuwe of gaan ze proberen hem te repareren?

ik zie bijvoorbeeld dat de gmini402 nu voor 299,-
ik heb mijn gmini400 t.d.t voor 344,- gekocht.. misschien kan ik regelen dat ik een 402 kan krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Polycom op 06-09-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PuDy schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:13:
Oke bedankt dan heb ik een missie voor morgen/overmorgen. Wat denk je dat het zal worden een nieuwe of gaan ze proberen hem te repareren?

ik zie bijvoorbeeld dat de gmini402 nu voor 299,-
ik heb mijn gmini400 t.d.t voor 344,- gekocht.. misschien kan ik regelen dat ik een 402 kan krijgen.
Dat zou je kunnen proberen, maar dan lijkt het me het handigst dat je em direct naar Archos opstuurt met een comment erbij.
De Gmini 400 is nu zelfs duurder dan de 402, dus waarom zou het niet kunnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 06-09-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:17:
trouwens even een vraag (AV4XX en Gmini)

Zoals bekent hebben beide apparaten last van onsynchroon geluid bij de video, dus:

Welk programma gebruiken jullie om te hercoderen?

Mijn ervaringen (av4xx)
Met WinAvi geprobeerd > werkte wel, bestanden werden groot, duurde lang, slechte kwaliteit.
Toen met Virtual Dub > werkte deels*, goede grootte bestanden, goede kwaliteit, goede snelheid.
* - Op raadselachtige wijze ging de film haperen op de +/- 50 minuten, zowel op TV als op het apparaat zelf. Ook was dit het geval bij 3 compleet andere films (ook met VD gedaan) en op precies 50 min..

Toen moest ik iets anders proberen en ging ik het met PocketDivXencoder doen
resultaat: iets grotere bestanden, goede kwaliteit, snel, makkelijk, werkt perfect, ondertitels

kortom, ik kies nu voor PocketDivXencoder, en jullie?
met welke instelling converteer jij dan?
want ik heb het ook gedaan, maari k krijg alleen het geluid door. Ik zie geen beeld
en welke serie enzoheb je geselecteerd? want gmini staat er niet bij
thnx!

groeten, Frank

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 12-01-2022 16:02 . Reden: naam uit quote gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:45:
[...]

met welke instelling converteer jij dan?
want ik heb het ook gedaan, maari k krijg alleen het geluid door. Ik zie geen beeld
en welke serie enzoheb je geselecteerd? want gmini staat er niet bij
thnx!

groeten, Frank
Als je er niet uitkomt, kun je de tips gebruiken die in de TS staan.

offtopic:
Aan groeten doen we hier niet aan op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS? :s waar staat TS voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TS staat voor topicstart.

offtopic:
en de ":S" smilie werkt hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
En mijn instellingen zijn gewoon normaal. Beeld op 100% kwaliteit, geluid op 10
Beetje resizen als het moet en wat wegknippen.

Maar ik vind het vaag dat jij er geen video bij ziet :S Overigens heb ik geen gmini maar een av420, maar ze werken hetzelfde. Je hoefd ook niet perce de speler te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... kzal vnaavondff proberen :) thnx

kheb nog een vraag..
nu heb ik em aangesloten op me digi foto camera.. met die usb kabels enzo..
en dan staat er dit:

this ptp device is not supportd
Please try yo change its USB mode to MSC mode (hard drive...

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? en hoe los ik dit op?
Ik d8 eerst mss ondersteunt hij heel canon niet.. maar bij de handleiding staat als voorbeeldook een canon. ik heb de power shot a600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij wil ie zeggen dat je de camera als UMS device in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:12:
Ok... kzal vnaavondff proberen :) thnx

kheb nog een vraag..
nu heb ik em aangesloten op me digi foto camera.. met die usb kabels enzo..
en dan staat er dit:

this ptp device is not supportd
Please try yo change its USB mode to MSC mode (hard drive...

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? en hoe los ik dit op?
Ik d8 eerst mss ondersteunt hij heel canon niet.. maar bij de handleiding staat als voorbeeldook een canon. ik heb de power shot a600.
Neem aan dat je een A60 bedoeld, heb er zelf ook één en die van mij doet het ook niet op de Gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee sorry, ik bedoel echt de a400....
power shot a400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je nou al geprobeerd em in te stellen als UMS device?
Anders bel/mail je even met Archos om te vragen of die camera ondersteund wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 07-09-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het uitzoeken hoe dat moet.
Ik kon op archos.com niet hun mail vinden
op canon.nl ook niet..
dus ik doorzoek eerst ff die handleiding van gmini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee wat de release datum en prijs zal zijn van de Archos AV500/GMINI 500?

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:39:
op canon.nl ook niet..
archos contact pagina

succes :P

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:39:
op canon.nl ook niet..
Je vind in de handleiding van de Gmini echt niet hoe je de camera op UMS zet.
Kijk gewoon ns bij opties oid bij je camera, of in de handleiding.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:15
_/-\o_ aan Komplett.nl! Ik heb gister eindelijk maar eens mn Gmini400 teruggestuurd, en vandaag kreeg ik eerst bericht dat ze mijn pakketje ontvangen hadden, en O+ 6! minuten later nog een mailtje, dat er een Gmini402 op de bus is gedaan ter vervanging. Hier kunnen veel winkels nog wat van leren! _/-\o_
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.