Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 02:28
Ik graag een laptop kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer [/naabmodus]

Mijn budget ligt rond de 900 euro en de eisen zijn:
Wireless a/b/g
Geen intergrated graphics zooi, ik wil wel af en toe lekker kunnen gamen
Batterylife
Enigzins licht, maar dit is ver ondergeschikt

Nja, ik kwam zelf al een gros notebooks tegen, maar niet echt iets wat ik _echt_ interesant vond....

Deze had ik zelf al gezien, leek me best wat :) Alleen is hij over budget, want ik wil er natuurlijk wel fatsoenlijke garantie bij....

Heeft iemand deze? Is de "standaard" garagantie fatsoenlijk?
En als er iemand was/is met dezelfde eisen/zoektocht, ik hoor graag van je bevindingen/aanschaf :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Lees de PCM van Juli er eens op na, staat een test in van een behoorlijk aantal notebooks, allemaal max. 1000 euro.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Oke, dankjewel :)

Vergeten te vermelden, maar ik ga binnenkort naar Maleisie op vakantie. Nu weet ik van kennissen e.d. dat apperatuur daar ernstig goedkoop is, geld dat ook voor notebooks? Mij lijkt het zelf een erg slecht plan om daar een notebook aan te schaffen, ivm met garantie en ander ongemak, maar als er mensen zijn met positieve ervaringen, dan ga ik daar shoppen naar een notebook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je een laptop kiest die ook in NL te leveren is, zal het weinig problemen opleveren. Bedenk wel dat je dan enkel rechtstreeks met de leverancier/fabrikant contact op kan nemen, en niet bij bijv de media markt garantie kan claimen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Dus je bedoelt dan dat als ik een notebook neem van Acer (Ofzo), dat ik hier naar een winkel kan voor reparaties? Ik ga de notebook toepassen voor mijn studie, dus ik kan niet ineens 3 weken zonder notebook zitten omdat hij naar Maleisie en terug moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Kaaswagen schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:09:
Dus je bedoelt dan dat als ik een notebook neem van Acer (Ofzo), dat ik hier naar een winkel kan voor reparaties? Ik ga de notebook toepassen voor mijn studie, dus ik kan niet ineens 3 weken zonder notebook zitten omdat hij naar Maleisie en terug moet 8)7
Lees mijn post rustig eens zonder meteen aangebrand te reageren.

Als je wilt dat je enig aanspraak op een reparatie van de fabrikant/leverancier (en dat is iets anders dan een winkel) kunt maken, dan doe je er goed aan om een merk te kiezen wat hier ook te krijgen is, en geen (spotgoedkoop) lokaal merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Nitroglycerine schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:22:
[...]

Lees mijn post rustig eens zonder meteen aangebrand te reageren.

Als je wilt dat je enig aanspraak op een reparatie van de fabrikant/leverancier (en dat is iets anders dan een winkel) kunt maken, dan doe je er goed aan om een merk te kiezen wat hier ook te krijgen is, en geen (spotgoedkoop) lokaal merk te kiezen.
Ik was totaal niet aangebrand :P Klonkt ik zo?

Mijn vraag was meer, maakt de (bekende) fabrikant er dan geen probleem van dat je de notebook in het buitenland is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Naar alle waarschijnlijkheid niet. Navragen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Let wel even op de keyboard indeling. Al denk ik dat als de notebook daar heel veel goedkoper is, het interessanter is om hier in nederland een VS101 keyboard te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 900 euro zul je geen gaming-achtige laptop kunnen kopen. En in Maleisie kopen lijkt me geen goed idee (garantie? kwaliteit v/h product?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kaaswagen schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:35:
[...]

Ik was totaal niet aangebrand :P Klonkt ik zo?

Mijn vraag was meer, maakt de (bekende) fabrikant er dan geen probleem van dat je de notebook in het buitenland is aangeschaft?
Ze kunnen er wel een probleem van maken. Soms hebben bepaalde series van de notebooks (of evt een range serienummers) een bepaalde afzetmarkt. Dat is ook de plek waarop garantie geclaimed moet worden.
Zou ik iig eerst navragen voordat je een aankoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er nog maar eens een nachtje over slapen...in maleisië hebben ze (net als bij andere landen) niet altijd dezelfde modellen...check www.acer.com.my maar eens. Prijzen kon ik in 3 seconden niet vinden...wel gebrabbel dat er zoveel laptops van acer naar hun kleine landje gaan... 8)7

Mocht je het toch overwegen, schaf dan wel de drie jarige internationale garantie aan en check voordat je iets betaald de kleine lettertjes

Ik zou het echter niet doen, ga na de zomer voor een jaar naar het buitenland en heb express hier een laptop (acer 1692) aangeschaft 2 maanden voor vertrek om zo kinderziektes te kunnen herkennen en eventueel tijd genoeg te hebben om hem te laten fixxen...het blijft een acer he O-)

En vergeet niet onze blauwe vrinden bij de poortjes op Schiphol...je mag namelijk maar voor een bepaald bedrag goederen invoeren zonder ervoor te hoeven betalen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Dank voor reply's

Ik dacht zelf ook al dat het een slecht plan was, maar als men er hier brede en positieve ervaringen mee heeft, was het het overwegen wel waard ;) Nog bedankt voor de keybordtip :)
Zo te lezen is het beter om in Nederland te blijven rondkijken :)
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:06:
Voor 900 euro zul je geen gaming-achtige laptop kunnen kopen.
Waarom niet? Naar mijn mening moet het best te doen zijn, zo kan ik af met een cd lezer en geen dvd+ - rw en andere zut. Die acer die ik in mijn startpost noemde komt al aardig in de buurt, maar dat is alleen zonder verzekering :( Die is wel nodig, aangezien het voor mij iig een behoorlijke investering is :7

En met "de blauwe vrienden" heb ik al ervaringen :> Zo eens een camera die hier 1500 euro kostte en daar 700 zo Nederland ingekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Wow, bedankt, dat ziet er heel goed uit :o :D

Als iemand een nog een tip heeft die nog gouder is, ik hoor em graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die laptop voor je srudie gaat gebruiken kan je er dan geen kopen via die school? Meestal hebben die een erg goede prijs/kwaliteits verhouding en een mooie manier van betalen als je hem niet in een keer wilt/kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Ja die hebben ze wel, maar ik vind hem erg duur (1100 euro, als je een fatsoenlijke wilt) Bovendien kan ik hem in 1 keer betalen :)

Die tip van de Aspire 1522 is ongeveer wat ik zoek, alleen met een mobile proc zou ie perfect zijn, weet iemand die? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Koop a.u.b. geen laptop bij Computerland. Zijn vaak aantrekkelijke machines voor weinig geld maar over de service is niet naar huis te schrijven. Ronduit slecht!

Aan een Acer of een Dell doe je geen slechte koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij Benq heb je bijvoorbeeld 1 jaar 'overseas' garantie, en 2 jaar 'lokale' garantie: dus je stel je koopt 'm in Maleisie, dan heb je in NL maar 1 jaar carry-in garantie.
Koop je 'm echter hier, dan heb je in NL 2 jaar pickup&return garantie.

Mogelijk dat andere fabrikanten een soortgelijke regeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Dat wist ik niet, dankje voor de tip :). Ik zal het lokaal dan ook zeker navragen ;)

Ook nog bedankt voor de Computerlandtip, ik was nog niet van plan er daar een aan te schaffen, maar wie weet waar mijn uiteindelijke aankoop zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS wil een laptop met de volgende eigenschappen als ik dat zo lees:

- Mobile processor (voor langere duur van de accu)
- Snelle GPU met waarschijnlijk dedicated geheugen, dus geen shared geheugen.

Volgens mij zijn dat twee punten waardoor je niet op een butget van €900 blijft. Ik heb laatst ook nog naar een laptopje moeten kijken voor iemand maar ik kom al gauw tussen de €1000 en €1300 uit.

O ja, deze persoon wilde ook een 17"wide screen dat maakt het natuurlijk ook wat duurder, maar met een butget van €900,-. Het lijkt mij net iets te krap.

Misschien moet je eens bij de Media Markt gaan kijken, mijn nichtje heeft daar net een Fujitsu Siemens laptop gekocht met, als ik het mij goed kan herinneren, de volgende specs. voor €1080.

P-M 1,6Ghz
1GB geheugen
80GB hardeschijf
ATI Radeon Mobility 9700 Pro 128MB
15,4"wide screen

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaaswagen schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:04:
Dat wist ik niet, dankje voor de tip :). Ik zal het lokaal dan ook zeker navragen ;)

Ook nog bedankt voor de Computerlandtip, ik was nog niet van plan er daar een aan te schaffen, maar wie weet waar mijn uiteindelijke aankoop zal zijn ;)
Misschien kun je het beste bijvoorbeeld zelf de pricewatch doorlopen, en dan bijvoorbeeld eerst van Acer en dan de rest etc.
Hier Acer notebooks: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/496

Maar iig is die Acer 1522 denk ik de beste/prijs verhouding. Alleen zou ik zelf een Centrino (p-M dus) nemen, aangezien die 2x zolang meegaan op hun accu :) Daarnaast zijn ze nog krachtig ook :> (maar dat weet jezelf ook wel neem ik aan).

IIG is een beetje centrino met een redelijk goede videokaart denk ik wel iets boven de 1000euro, maar voor +/-1050 a 1100 vind je wel wat moois ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Dank voor snelle reply's :) :>

Ik wist idd al dat een mobile proc sterk is voor weinig mhz en bovendien de accu spaart. Die mediamarkt laptop is valt zeker binnen mijn behoeftes, alleen ik hoef geen "fancy" scherm, grote hdd of een dual layer +- RW, dat heb ik allemaal wel in mijn desktop :)

En met die Acer's, ik zoek mezelf helemaal krom, maar kan nog steeds niet echt iets intersants vinden. Bij veel ontbreekt iets of ze hebben teveel extra aan boord, waardoor ik denk dat ik teveel betaal.

Ik heb net bij Dell gesurfed, maar dat is ook niet echt iets voor mij, ze hebben geen budget met een sterke graka zo te zien (Terwijl ze wel met extra hd space en andere ongein hebben :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

O ja de laptop van mijn nichtje (die Fujitsu Siemens laptop) heeft ook een DVDRW aan boord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
anders zou ik eens met Dell bellen. er was hier laatst een topic over een Dell notebook waar mensen nog flink wat af konden praten. misschien kun jij Dell ook eens bellen met je wensen en je budget. misschien dat zij er een mouw aan kunnen passen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Stinger666 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:58:
Koop a.u.b. geen laptop bij Computerland. Zijn vaak aantrekkelijke machines voor weinig geld maar over de service is niet naar huis te schrijven. Ronduit slecht!

Aan een Acer of een Dell doe je geen slechte koop.
Denk dat dat meer aan hun leverancier Jewel ligt, dan aan Computerland zelf.
Daarnaast zal het feit dat Computerland nu in handen van Paradigit is, vast ook niet bijdragen aan een snelle garantieafhandeling.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:36:
anders zou ik eens met Dell bellen. er was hier laatst een topic over een Dell notebook waar mensen nog flink wat af konden praten. misschien kun jij Dell ook eens bellen met je wensen en je budget. misschien dat zij er een mouw aan kunnen passen
Is er een link naar dat draadje? O-)

Want volgens mij heb je het nu echt over bedrijven :P

Moet ik uit de vorige post opmaken dat zowel de service van Paradigit en die van Jewel bagger zijn? B)

[ Voor 11% gewijzigd door Kaaswagen op 10-07-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nick
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2023

.nick

Where words fail, Music speaks

Ik zat ff te kijken bij computerpirates.
Je zou kunnen kiezen voor een AMD Turion, is goedkoop en levert goede prestaties en is redelijk zuinig.

Samen met de Ati xPress200 mobile chipset en de Ati x700 videokaart (met 64MB Dedicated geheugen) is het wel een laptop die aantrekkelijk is

prijs excl. BTW: 796 euro
prijs incl. BTW: 947,24 euro

hier een link naar de laptop: http://www.computerpirate...ile=itemlx.t7806.011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
.nick schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:46:
Ik zat ff te kijken bij computerpirates.
Je zou kunnen kiezen voor een AMD Turion, is goedkoop en levert goede prestaties en is redelijk zuinig.

Samen met de Ati xPress200 mobile chipset en de Ati x700 videokaart (met 64MB Dedicated geheugen) is het wel een laptop die aantrekkelijk is

prijs excl. BTW: 796 euro
prijs incl. BTW: 947,24 euro

hier een link naar de laptop: http://www.computerpirate...ile=itemlx.t7806.011.html
_/-\o_ Dat zijn de tips ;)

Dit is een zeer aantrekkelijk notebook voor mijn wensen, alhoewel ik geen DVD-SuperMulti double layer of een ezDock connector nog een 6 in 1 card reader nodig heb :+ Als iemand dus deze laptop (Kwa specs) weet zonder die ongein, laat het weten ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nick

.nick

achja... altijd handig die DVD-fikker en als je een camera hebt is die cardreader ook wel handig, het ligt er aan of je hem als desktopvervanger gaat gebruiken. zo niet dat is het idd wel een beetje overbodig.

.nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
.nick schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:55:
achja... altijd handig die DVD-fikker en als je een camera hebt is die cardreader ook wel handig, het ligt er aan of je hem als desktopvervanger gaat gebruiken. zo niet dat is het idd wel een beetje overbodig.

.nick
Ik heb een camera, maar die heeft een usb kabeltje ;)
Nogmaals bedankt, deze wordt het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nick

.nick

een beetje off topic, maar is het voor je studie deze laptop en waar ga je studeren, misschien zou je dan ff kunnen navragen bij je school, die bieden soms ook wel leuke lappie's aan.

.nick

edit:

Ik zou wel (als je geld over hebt :P) nog een een P&R van 3 jaar erbij nemen, is altijd handig
(is 115 euro).

[ Voor 26% gewijzigd door .nick op 10-07-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
hier dan de links naar die dell topics: klik en klik. het is wel wat leeswerk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DP Kunst op 10-07-2005 13:15 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
.nick schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:01:
Ik zou wel (als je geld over hebt :P) nog een een P&R van 3 jaar erbij nemen, is altijd handig
(is 115 euro).
Dat was ik ook zeker van plan, ook de pixelgarantie lijkt mij wel handig ;) Verder koop ik misschien nog een tasje erbij ;)

Bedankt voor alle feedback :>, ik zal mijn bevindingen hier ook nog eventjes posten :)

Ik ben toch maar voor een Acer gegaan, een Aspire 3023WLMi die goed bevalt. Geen garantiegevallen nog, maar voor de rest super laptop. Het enige wat jammer is is dat deze bij zwaar gebruik zo met 2 uur de batterij leeg is.
Gamen 7
Normaal gebruik 4 (Batterij snel op)
Dvd's kijken 8 (CrystalBrite :D)
Grootte/gewicht 6

[ Voor 37% gewijzigd door Kaaswagen op 19-12-2005 01:40 ]

Pagina: 1