Beste medetweakers,
Het begon gister, ik start mijn pc op en na 3 seconden valt hij weer uit, zonder piep o.i.d
Ik zet de schakelaar ff uit, dan weer aan en vervolgens boot de pc weer als normaal naar windows en draaid de hele dag normaal.
Nu wil ik hem vanochtend weer aanzetten; precies hetzelfde verhaal alleen nu na het uitzetten en weer aanzetten van de schakelaar doet hij het weer!
Ik heb dus ff mijn kast opgehaald, en gekeken naar mijn MSI ledjes die mooi aangeven waar hij stopt:
R = Rood
G = Groen
RRRR = als hij hier hangt is de processor stuk: PASSED
GRRR = early chipset initialization: PASSED
RGRR = als hij hier hangt is het geheugen stuk of niet goed geinstalleerd: PASSED?
-- hierna stopt hij ermee en gaat uit, zonder piep --
Ik denk dat de geheugen test nog wel PASSED, omdat als ik alle reepjes eruit haal geeft hij nog net een piep voordat hij uitgaat, die doet hij met het geheugen erin niet.
de volgende test zou moeten zijn:
GGRR = Decompressing BIOS image to RAM for fast booting en
RRGR = starten keyboard controller
nu gaat hij dus uit na de geheugen test, maar voordat hij de volgende lampjes (=decompressing bios test) laat zien.
Nu heb ik verder de CMOS al gecleared, batterij er al uitgehaald en geheugen reepjes geswiched of er helemaal uit gehaald.
Systeem:
Athlon Tbird 1.2 @ 1.43 Ghz
768MB (512 + 256) DDR geheugen
MSI K7T266 Pro
Q-tec 350W voeding (crap merk, maar hij doet het goed)
Verder heb ik de afgelopen weken niks veranderd kwa hardware, danwel in de bios
Iemand nog wat ideetjes?
Het begon gister, ik start mijn pc op en na 3 seconden valt hij weer uit, zonder piep o.i.d
Ik zet de schakelaar ff uit, dan weer aan en vervolgens boot de pc weer als normaal naar windows en draaid de hele dag normaal.
Nu wil ik hem vanochtend weer aanzetten; precies hetzelfde verhaal alleen nu na het uitzetten en weer aanzetten van de schakelaar doet hij het weer!
Ik heb dus ff mijn kast opgehaald, en gekeken naar mijn MSI ledjes die mooi aangeven waar hij stopt:
R = Rood
G = Groen
RRRR = als hij hier hangt is de processor stuk: PASSED
GRRR = early chipset initialization: PASSED
RGRR = als hij hier hangt is het geheugen stuk of niet goed geinstalleerd: PASSED?
-- hierna stopt hij ermee en gaat uit, zonder piep --
Ik denk dat de geheugen test nog wel PASSED, omdat als ik alle reepjes eruit haal geeft hij nog net een piep voordat hij uitgaat, die doet hij met het geheugen erin niet.
de volgende test zou moeten zijn:
GGRR = Decompressing BIOS image to RAM for fast booting en
RRGR = starten keyboard controller
nu gaat hij dus uit na de geheugen test, maar voordat hij de volgende lampjes (=decompressing bios test) laat zien.
Nu heb ik verder de CMOS al gecleared, batterij er al uitgehaald en geheugen reepjes geswiched of er helemaal uit gehaald.
Systeem:
Athlon Tbird 1.2 @ 1.43 Ghz
768MB (512 + 256) DDR geheugen
MSI K7T266 Pro
Q-tec 350W voeding (crap merk, maar hij doet het goed)
Verder heb ik de afgelopen weken niks veranderd kwa hardware, danwel in de bios
Iemand nog wat ideetjes?