Toon posts:

[g6800] zoemend geluid uit onderdeel van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er komt een of andere zoemend geluid uit mijn videokaart van zo een rond zwart onderdeel

Afbeeldingslocatie: http://tienda.baluma.com/images/productos/t_graficas/xfx_6800gt.jpg

het is dat zwarte ronde onderdeel rechtsbovenin. Maar het is niet altijd. vooral als ik slepend bezig ben op het beeld, of menu open in programma's of bepaalde sites waar veel activieit is. Het is geen hard geluid, maar je hoort t wel. En tijdens sommige spellen ook.

Heb een geforce 6800 Gt 128mb model van het merk XFX. Iemand die die euvel kent, of hoort dat bij dit type videokaart?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

ik heb dat ook gehad, ik weet niet wat het is en waarom.
ik heb nu een andere kaart(geforce 7800 GTX :9~ , ook XFX)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

ikke jaloers zijn :9~

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

umm, XFX maakt geen 6800GT met maar 128MB geheugen, weet je zeker dat je niet de 6600GT bedoeld?:+
spammert :(

[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 07-07-2005 21:25 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Zo te zien is dat een spoel in het voedingsgedeelte, wat je er aan kan doen weet ik niet behalve te zeggen dat het mogelijk aan je voedingsspanning/-stroom kan liggen (je voeding dus). Het lijkt me daarom even handig als je vertelt wat voor systeem je hebt en wat voor voeding.

edit
nu ik een andere afbeelding heb gezien lijkt het meer op een buzzer, staat er een code bij? BUZ1, Cxx, Rxx, je weet wel? Kan niet zo gauw een foto vinden waarop ik dit kan vinden namelijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:48: vooral als ik slepend bezig ben op het beeld, of menu open in programma's of bepaalde sites waar veel activieit is. Het is geen hard geluid, maar je hoort t wel. En tijdens sommige spellen ook.

Heb een geforce 6800 Gt 128mb model van het merk XFX. Iemand die die euvel kent, of hoort dat bij dit type videokaart?
Ik heb dat zomende geluidje ook gehad met mijn GeForce FX 5900 Ultra! Bij mij heb ik het verholpen door "vloeiend schuiven" bij de Internet opties uit te schakelen.

Ga naar "Extra", dan "Internet-opties", dan naar "Geavanceerd". Ergens helemaal onderaan staat vervolgens "Vloeiend schuiven gebruiken". Schakel dat uit, en je probleem is denk ik wel verholpen. Bij mij werkte dat in ieder geval ;)

video kaart maakt geluid??

Daar heb ik toen de hulp gekregen die ik nodig had, misschien dat jij ook eens een kijkje in dat topic kunt nemen...

Verwijderd

Ik heb een aopen 6600GT agp.
Ik heb ook zo`n geluid.
Dit geluid heb ik alleen als ik een game ga doen of iets anders wat 3d gebruikt.
Volgens de winkel was dit normaal dus het boeit me niet meer zo.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:23:
umm, XFX maakt geen 6800GT met maar 128MB geheugen, weet je zeker dat je niet de 6600GT bedoeld?:+

[...]

spammert :(
toch echt wel, kijk maar op de pricewatch.

Nou heb een pentium 4 3ghz 478 pins met 1gb aan geheugen. hangen 7 schijven in. En heb een voeding van enermax de 650 watt uitvoering. lijkt me toch wel genoeg.

Is een AGP versie dus met een normale spanningsstekker.

edit: http://www.tigerdirect.co...details.asp?EdpNo=1004009
die dus

zal zo eens kijken wat er bij staat. als t een buzzer is oid moet die toch uit te zetten zijn. maar lijkt me eerder een spoel die een beetje op de frequentie meedanst.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:14 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 05:47
Dat ding rechtsboven is een speaker/buzzer, en die gaat herrie maken zodra je vergeet om de kaart stroom te geven via de molex connectors.

Dat is in iedergeval zo op m'n gainward 6800gt.

Verwijderd

Topicstarter
ja hier ook, maar nu zoemt die niet. maakt heel lage frequenty lawaai. maar tis zeker dat ding. zou ik hem kunnen saboteren die buzzer?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:21:
ja hier ook, maar nu zoemt die niet. maakt heel lage frequenty lawaai. maar tis zeker dat ding. zou ik hem kunnen saboteren die buzzer?
Tuurlijk, heb je een hamer?

Die dingen zijn vrij makkelijk uit te schakelen, even met een naald in het gat aan de bovenkant prikken zou genoeg moeten zijn.

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Het is een buzzer, inderdaad een alarm vanwege de voeding van je videokaart. Die dingen worden vaak gebruikt op mobo's omdat mensen tegenwoordig niet altijd meer een speaker hebben in de systeemkast. Op modems zie/zag je ze ook veel.

De makkelijkste oplossing is een plakbandje over het gaatje plakken dan maakt 'ie bijna geen geluid meer. Als dat niet voldoende helpt moet je'm desolderen, dat heb ik met mijn modem destijds ook gedaan (ik kon de gesprekken die over onze telefoonlijn gingen zowat verstaan...)

Edit: dat gekraak en gepiep hoort dus eigenlijk niet, maar het komt door een gebrek aan afscherming in het versterkercircuit van de buzzer. Er zit namelijk een heus versterkertje aan vast en die simpele dingen zijn bijzonder gevoelig voor storing. Ik heb op mijn werk een Dell met een front panel-audioaansluiting en als ik daar mijn koptelefoon in prik hoor ik de muiscursor als het ware bewegen. Iedere keer dat je de cursor 'n pixel opschuift is dat hoorbaar!

[ Voor 33% gewijzigd door The Merovingian op 08-07-2005 20:38 ]

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Verwijderd

Het is nog makkelijker om gewoon het dekseltje van de buzzer af te trekken en dan het metalen plaatje daar te verwijderen. Mocht je het weer willen terugzetten, gewoon het metalen plaatje weer terugleggen :)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 14:47
zelfde hier
Aopen 300watt

ik vervang hem dinsdag wel even voor een Chieftec 350watt meerdere voedings heb ik hier in huis niet die erop passen. ik heb het ook in bijv SOF2 dat spel is heel erg hoog

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:24
Even dit topic oprakelen..

In ben nu sinds kort in het bezit van asus 8800gts van asus en ook ik heb last van het zoemende geluid..ik hoor het als ik mijn muiswieltje beweeg en als mijn computer het zwaar heeft..

door het truukje wat hierboven wordt beschreven het ik het geluid van het zoemen van het muiswieltje wel opgelost, maar dus niet tijdens het spelen van een game....

ga morgen eens op zoek naar dat speakertje..
Pagina: 1