Toon posts:

video kaart maakt geluid??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een geforce fx 5900 ultra op gehaald (asus)
maar elke keer als ik met mijn muis wieltje scrol
komt er geluid uit mijn video kaart
bzzt bzzt bzzt bij elk klikje die ik maak komt er 1 keer bzzt
ik snap hier niets van????

Verwijderd

De geforce FX staat er om bekent dat hij veel geluid maakt maar dit is wat vreemd!
Maakt hij dit geluid ook als je een progje wat veel vereist van de grafische kaart opstart?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat niet. kan het zijn dat het door de driver komt (omega kx 1.4403)
zijn er meer mensen die dit hebben???

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 17:59 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Mhh zou wel makkelijk zijn als je weet of hij nu harder gaat draaien.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

denk niet dat het echt uit je videokaart komt, maar uit je boxen die ergens door worden gejamed, of maybe je pcspeaker.
een oorzaak en oplossing weet ik alleen niet sorry :(
mischien ff testen zonder boxen aan, en je pc speaker ff uit je mobo trekken

Verwijderd

Weet je wel zeker dat het van je videokaart komt?
Haal anders eerst even je muis open

Verwijderd

Topicstarter
het is niet de fan

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-06 20:46

HellFish

Hang The DJ

Dit had ik vroeger ook met mijn Geforce DDR can Creative (die helaas overleden is).
Als ik bvb 3smark draaide maakte hij ook meer lawaai.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Verwijderd

Dit heb ik ook, als ik t geluid op het hardst heb staan dan hoor ik bewegingen van bijvoorbeeld de muis, en hardeschijf door mijn boksen :D Dit heb ik alleen als ik het op het hardst heb staan... Ik heb een onboard geluidskaart en een PC op een NIET-geaardstopcontact..

Het geluid, komt het zeker weten uit je videokaart of toch je boksen? Heb je een onboardgeluidskaart? Heb je een geaard of niet geaard stopcontact?

• Brazza

Brazza

Byte me!

Wat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:01:
Weet je wel zeker dat het van je videokaart komt?
Haal anders eerst even je muis open
nee het komt echt uit mijn video kaart
ik heb de kast open en het komt echt van de video kaart

Verwijderd

Haal hem anders nog een keer open en kijk of er iets te zien valt aan de video kaart (bv dat de ventilator niet ergens tegenaan gaat).

Geeft hij dit ook als je wat anders doet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:03:
Dit heb ik ook, als ik t geluid op het hardst heb staan dan hoor ik bewegingen van bijvoorbeeld de muis, en hardeschijf door mijn boksen :D Dit heb ik alleen als ik het op het hardst heb staan... Ik heb een onboard geluidskaart en een PC op een NIET-geaardstopcontact..

Het geluid, komt het zeker weten uit je videokaart of toch je boksen? Heb je een onboardgeluidskaart? Heb je een geaard of niet geaard stopcontact?
ik heb wel een onboardgeluidskaart maar die staat uit (dus dat kan het niet zijn denk ik)
maar ik heb geen geaard stopcontact

• Initial G
  • Laatst online: 21-07 10:26
misschien komt het door het ventilatortje: als je beeld beweegt trekt de videokaart meer stroom en daardoor gaat het ventilatortje even op een ander toerental draaien, waardoor je hem plotseling hoort, omdat je door gewenning het gewone toerental niet goed hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:07:
Haal hem anders nog een keer open en kijk of er iets te zien valt aan de video kaart (bv dat de ventilator niet ergens tegenaan gaat).

Geeft hij dit ook als je wat anders doet?
nou dat is het ook niet anders maakt hij altijd dat geluid en dat is niet zo

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 01 augustus 2003 @ 18:08:
misschien komt het door het ventilatortje: als je beeld beweegt trekt de videokaart meer stroom en daardoor gaat het ventilatortje even op een ander toerental draaien, waardoor je hem plotseling hoort, omdat je door gewenning het gewone toerental niet goed hoort.
nou ik hoop dat dat het is
en niet iets anders

Verwijderd

Ik verwacht dat het gewoon is dat je video kaart de veranderingen verwerkt. doet die van mij ook (gf4 ti 4800 se)

• Brazza

Brazza

Byte me!

Initial G schreef op 01 augustus 2003 @ 18:08:
Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk bij 2d beeld.

• Initial G
  • Laatst online: 21-07 10:26
Brazza schreef op 01 augustus 2003 @ 18:16:
[...]

Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk bij 2d beeld.
ik denk dat je dat juist meer bij 2d hebt, omdat bij 3D de kaart continu veel stroom trekt.

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

komt het niet gewoon uit je speakertje...

ik heb het wel eens gehad onder windows 98, als ik dan ergens druk mee was of althans de PC het druk had en ik dan ging muizen dan maakt die ook wel eens zo'n geluid....

disconnect je speakertje ff en kijk of die het dan nog steeds zo is...

kijk eens naar de IRQ's misschien dat ze op een wazige manier dezelfde gebruiken en elkaar storen.

suc7

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb zo net ff getest onder een game (bf1942)
en daar doet hij het ook bij. maar alleen als ik vuur het een tank ofzo
maar ik ben er uit het is de fan!

maar bedankt voor jullie berichtjes

Verwijderd

Initial G schreef op 01 August 2003 @ 18:19:
[...]

ik denk dat je dat juist meer bij 2d hebt, omdat bij 3D de kaart continu veel stroom trekt.
Dit klopt want bij 3d moet de videokaart de hele tijd blijven bereken. Bij 2d zoals je desktop hoeft de videokaart praktisch niets te doen behalve als je dingen doet als de achtergrond veranderen of dus de muis bewegen

Verwijderd

Alleen als ik met het scrollwieltje scroll óf een venster versleep komt er bij mij een licht krakend geluid uit de kast. In het begin irriteerde me het nog wel eens, ben er intussen wel aan gewend. Heb even de kast open gemaakt en wat beter geluisterd. Volgens mij komt het geluid bij mij van de ventilator die op de CPU zit en niet van de videokaart. Toch zou het eventueel wel met de videokaart te maken kunnen hebben, het is ook een ASUS model (GF4 440MX, zonder fan)

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:54
Ik heb het ook met een nVidia (TNT2 M64 32MB). Het gebeurt alleen bij dat soort scroll-activiteiten. Ik denk aan de onboard (schakelende) voeding.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Nee het is de kaart zelf.

Het gebeurt (voor zover mij opgevallen) alleen als ik aan het browsen ben met IE6. Het is een door nVidia erkend probleem en de workaround is om bij instellingen "smooth scrolling" uit te zetten.
Klinkt ongelovelijk, maar het werkt (heb zelf een asus 5900 - non ultra)

De (gegeven) verklaring is dat de blit unit van de 5900 interfereert met iets anders (kan niet meer herinneren), en daar komt het geluid vandaan.

Zal nog eens kijken of ik dat linkje kan vinden... (was in ieder geval op forum van guru3d)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 18:29 ]

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een fx5900 ultra van asus en dat geluidje was het eerste wat me opgevallen was. Tis die vidcard cpu wat het geluidje maakt is het niet omdat ie nog nieuw is ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:27:
Alleen als ik met het scrollwieltje scroll óf een venster versleep komt er bij mij een licht krakend geluid uit de kast. In het begin irriteerde me het nog wel eens, ben er intussen wel aan gewend. Heb even de kast open gemaakt en wat beter geluisterd. Volgens mij komt het geluid bij mij van de ventilator die op de CPU zit en niet van de videokaart. Toch zou het eventueel wel met de videokaart te maken kunnen hebben, het is ook een ASUS model (GF4 440MX, zonder fan)
Het ligt niet aan de kaart want een vriend van me heeft excact dezelfde kaart maar die heeft dat probleem niet. Hele goeie kans dat het aan de fan van je cpu ligt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:32:
Sinds kort heb ik ook een fx5900 ultra van asus en dat geluidje was het eerste wat me opgevallen was. Tis die vidcard cpu wat het geluidje maakt is het niet omdat ie nog nieuw is ?
Als ik het zo zie met die twee fx´en dan lijkt het mij een gewone fout in de kaart

Heb je nog iets anders gemeen met de persoon van de eerste post?

Verwijderd

Gewoon de smooth scroll afzetten.
Dit werkt bij mij bij de meeste programma's maar niet allemaal.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

kijk maar eens op nvnews.net

het bzzzt'en op de scrollwheel of met name IE en klikken is een vaak voorkomend
probleem bij de FX5900U kaarten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor het is gelukt het is er uit (joepie)

voor de anderen die dit probleem ook hebben moet je het volgende doen:
ga naar extra (internet explorer) dan naar internet opties en dan naar geavanceerd en vink vloeiend schuifengebruiken uit.

thanxs riga

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 19:00:
ja hoor het is gelukt het is er uit (joepie)

voor de anderen die dit probleem ook hebben moet je het volgende doen:
ga naar extra (internet explorer) dan naar internet opties en dan naar geavanceerd en vink vloeiend schuifengebruiken uit.

thanxs riga
Gedaan heb nu ook dat geluidje niet meer.

Verwijderd

Misschien zit er een bij in als de kast gesloten is, of misschien plakt er een bij of een bromvlieg aan je videokaart geplakt (door de hitte) ? 8)

Verwijderd

Ik had ook dat irritante kraak geluidje bij me video kaart gehoord (FX 5900 Ultra van Asus)
Ik meteen ff op tweakers.net gaan tjekken of er meer mensen waren met dit probleem , en hoe het te kunnen verhelpen.
Ik lees de reply's eens rustig door in dit topic .....
Krijg je te horen dat het aan internet explorer ligt :)
Ik ff getjekt in internet explorer ..... vloeiend schuiven uitgeschakeld ..... en het werkt ook nog :P

Thx voor de hulp allemaal !

Verwijderd

je speaker kabel over je muiskabel lopen, dat het ik ooit eens gehad met van die budget speakers

Verwijderd

Hoe sneller de hardware, hoe meer kan dat je hebt hem te "horen" werken. Ikzelf kan mijn cpu en videokaart ook "horen" in sommige omstandigheden. Hangt vooral van de belasting af op dat moment. Hetgeen je hoort zijn gewoon harmonischen van de HF geluiden die worden geproduceerd door de steeds sneller werkende onderdelen op je moederbordje...
Pagina: 1