Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Zelfbouw HTPC (2 oude at kasten etc.)

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Het is al zo lang geleden dat ik mijn gezicht hier op tweakers.net heb laten zien, dus mocht het op deze manier fout zijn, don't be to mad.

Ik wilde dus mijn zelfgebouwde HTPC laten zien. Het begon allemaal vorig jaar october toen ik op inkoopacties.net (ben daar commissielid red.) een inkoopactie voor 2 oude at kasten tegenkwam. Ik wilde deze gaan ombouwen tot een HTPC.

Zo gezegd, zo besteld, en een maandje later staan de kasten hier in huis. Maar het waren 2 oude at kasten van 7cm hoog, dus samen zou het een kast van 14cm hoog worden.

Goed, zo ben ik begonnen met het verwijderen van de bovenkant van de ene en de bodem van de andere. Nadat ik dat had gedaan kwam ik op het idee om er een laag plexi tussen te doen en daar ledjes in te verwerken zodat ik lichtrand oid zou krijgen. Dus een 1cm dikke plaat plexi geregeld en die er tussen gezet.

Toen ging er weer wat tijd over heen (want ik zat in 6vwo, ben nu geslaagd) omdat ik druk was met school, maar uiteindelijk zaten de ledjes er allemaal in en deden ze het ook nog. Toen moest ik maar eens opzoek gaan naar de hardware en dat werd nog al een speurtocht want ik wilde alles zo cheap mogelijk houden, dus geen speciale voedingen oid.

Ik ben dus met de hardware aanbeland bij een sempron 2600+, een MSI K7N2GM2 ILSRB (micro atx mobo, met sata, dual channel en agp), een geforce fx5200, 2x 256 PC3200 in dual channel en 2x 160gb in raid 0. Ook zit er een WinTV PVR 150MCE tv kaart in.
Al deze hardware wilde dus wel goed samenwerken met windows XP Media Center Edition, want dat draai ik er nu op.

Maar goed, om deze post dus een beetje kort te houden is het duidelijk dat ik niet alles in 1x bij elkaar had, maar eerst nog een oud epox mobo heb versleten en nog een geforce 2mx 400 (maar die werkte dus niet met MCE).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/oud1.jpg
Zo begon het dus, met de standaard 300watt voeding van funprice en het oude epox mobo'tje op de grond.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/htpc%20resize%201.jpg
dit is dus hoe hij nu hier staat, alleen ligt het andere front dus in de garage want die is net gespoten.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/htpcresize2.jpg
dit is de kast net na het eerste spuitwerk, top window zit er nog niet in.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/resize3.jpg
dit is beetje een vage foto, want het front met de lcd was al gespoten, alleen op de pic lijkt het zo van niet :S
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/closeupinternals.jpg
Zo ziet het binnewerk er momenteel uit, die fan hangt er gewoon los tussen, omdat die later onder de dvdrom komt die net boven de fan komt

Ik moest dus alles zelf maken, mobo bevestigings methodes, de manier waarop de voeding er in kwam, het HD rekje en alle windows etc. Ook moest alles nog gespoten worden want het waren lelijke beige kasten. De 2 frontjes moesten ook geplamuurt worden en gespoten worden, waarbij er in 1tje een lcd kwam. Het andere front (van de bovenste kast) is nog niet af, omdat ik nog geen dvd rom heb gekocht, ook moet ik wachten op de 2 bulgain vandal push buttons van ia.net, omdat daar een wachttijd van 2 maand op zit :( .

Goed, voor zover ff de intro, voor ik er een fatsoenlijke topicje van maak, met veel pics enzo wil ik alleen van de admins ff weten of ik het zo wel goed, ben beetje n00bje wbt GoT :+

Welke problemen ik allemaal ben tegengekomen:
Allereerst was ik begonnen met het maken van het frontje waar de lcd in kwam, dus front uitzagen lcd er in lijmen en en dan plamuren. Maar ja, ik ging dat nat schuren en daarbij gebruikte ik te veel water. Rip lcd 1.

Volgende poging ging het wel goed en dat is dus het lcd waar je nu naar kijkt.

Hoe ik de voeding heb gemod:
Het is betreft dus een standaard 300Watt voeding van funprice, alles was dus lelijk, geen sleeving, helemaal niks. Ik ben dus begonnen met het sleeven van alle kabels, ook de atx kabel. Nadat ik dat had gedaan heb ik het window er ingemaakt. Ook heb ik het "roostertje" aan de achterkant waar de lucht door wordt aangezogen de spijltjes ervan uitgezaagd en een stukje uv-green plexi achter gezet. Om de airflow door de voeding te bevorderen ten opzichte van het oude heb ik er ronde gaten ingemaakt zodat er weinig belemmering is.

Tijdens het plaatsen had ik dus het probleem dat de voeding eigenlijk te groot was voor de case, dit heb ik opgelost door het boven het geheugen te plaatsen doormiddel van een beugel eronder en het een stukje in de rand van de case te laten vallen waardoor het niet kon verplaatsen. Omdat de voeding nu echter iets in de case bleef liggen heb ik een fanduct moeten maken en de aansluiting waar normaal de voedingskabel in gaat naar achter moeten verplaatsen, dit heb ik dus gedaan en ik heb gelijk maar een aan/uit schakelaar erbij in gezet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/resize4.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/resize5.jpg
Op de linker zie je de kabel naar achter lopen (let niet op de lelijke paint aan de binnenkant, normaal zie je dat niet. Op de rechter zie je de fanduct.

Hoe ik de hardeschijven heb geplaatst:
het gaat dus om 2x een samsung 160gb s-ata hardeschijf (type is me ff ontschoten) die in raid 0 staan. Aangezien deze op een vrij zichtbare plek zitten heb ik daar een eigen behuizing'kje voor gemaakt, met uv-groen plexi glas. En ik heb het als volgt gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/ontwerphdrackklein.jpg
Zo was het idee begonnen tijdens een studieuurtje op school, dat het er echter ook zo op ging lijken had ik niet verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/hdrack.jpg

Welke software ik nou allemaal draai:
Niet veel eigenlijk, het is dus een htpc/server geworden, waardoor ik windows XP MCE gebruik voor het htpc gedeelte en voor het server gedeelte nog niks, het is nu dus gewoon een file servertje/mIRC servertje. (Weet dus niet eens of ik het wel een server mag noemen :+ )
Voor het LCD gebruik ik jaLCDs, dit omdat ik hier veel mee heb gespeeld en het dus wel aardig ken. Hij laat een minuut lang de tijd zien dan een 30sec durende loop van displays waarin de uptime, hdspace, cpu load en wat andere leukigheidjes voorbij komen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 19:06 ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Je link doet het niet, verwijst naar een beveiligd stuk van je webspace.

Verder zou ik gewoon nu je pics erinzetten ( met de goede links ;) ), en maak even gebruik van de afbeeldingenknop hierboven! :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maak van je linkjes effe "members.home.nl/username/pic" :)

Verder ben ik erg benieuwd naar de foto's :P

Heeft ook een computer!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Bertus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:27:
Maak van je linkjes effe "members.home.nl/username/pic" :)

Verder ben ik erg benieuwd naar de foto's :P
of hij maakt er gewoon http van ipv https :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/htpc%20resize%201.jpg
Ziet er trouwens verdacht veel uit als een al bestaande HTPC kast

[ Voor 25% gewijzigd door MewBie op 07-07-2005 17:30 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
hmm jullie zijn hier wel heel snel :P Gun me ff wat tijd :p 1 pic is nu up, moet nu ff paar oude pics erbij gooien dan kun je zien dat er tenminste echt wat gebeurd is :P

• Bertus
  • Niet online
MewBie schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:28:
[...]

of hij maakt er gewoon http van ipv https :)
Volgens mij werkt dat niet

Holy tering, wat een mooie case :9

meer pics! :+

Heeft ook een computer!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Ziet er wel dope uit, alleen zou ik de bovenkant ook gewoon strak hebben gehouden, een window is niet echt iets voor een htpc vind ik :) Geeft dat ding in het echt ook zo fel licht?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ziet er prima uit, maar half-affe topics is hier niet de bedoeling, als je wilde weten of het mocht dan had je ons ook even kunnen mailen. Ik zie dat je ermee bezig bent, ik zal 'm niet dichtgooien als je je topicstart snel afmaakt.
(Ow, ik heb trouwens meteen ff een tag in je titel gefrot, is 'tie wat herkenbaarder)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
dank je sprite, ja ben niet zo heel snel, en jullie zijn hier wel heel snel :P Ik werk nog aan de post, want de case is opzich al af en iedereen in mijn omgeving zeiden dat ik hem gewoon moest posten vandaar, goed ik maar die start post ff af :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Aan deze case doet ie me dus denken kwa vorm
Afbeeldingslocatie: http://nl.enlightcorp.com/products/images/pccase/EN-74731.gif

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
MewBie schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:37:
Aan deze case doet ie me dus denken kwa vorm
[afbeelding]
vind je? het is idd wel een desktop model, maar het zijn 2 oude at desktoppen op elkaar, ik ben nog ff opzoek naar pics van die oude kasten, want die zijn door een crash verloren gegaan :S

Verwijderd

Leuk gemaakt! Ik was ook ooit eens bezig met 2 desktop kasten op elkaar te pleuren (bovenste watercooling, onderste systeem, maar ben ermee gestopt want ik had het te druk met Blue Temjin en een watercooling op een via epia mobo is niet echt nodig.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Ziet er erg netjes uit, dat plexiglas heeft je zeker een aardige duit gekost?

-

Verwijderd

ziet er erg mooi uit. en xbox centurion: dat valt wel mee, de prijs van dat plexi, voor 12 euri ong heb je 50x50 cm dacht ik (?).

Verwijderd

Kan niet anders zeggen dan Leuk gedaan, ziet er prima uit _/-\o_

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
Netjes gedaan hoor! Goed bezig geweest ermee zie ik. Ik heb ook dezelfde, maar niet zo netjes gemod. Mis je nog een frontje voor de bovenste trouwens? want ik heb er anders nog wel 1.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
pretorian_nl schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:16:
Netjes gedaan hoor! Goed bezig geweest ermee zie ik. Ik heb ook dezelfde, maar niet zo netjes gemod. Mis je nog een frontje voor de bovenste trouwens? want ik heb er anders nog wel 1.
echt waar? Zou wel welkom zijn to be honest. Maar jij was het toch die die ia had georganiseerd? Heb jij nog die pics van de normale cases, want die zijn bij mij verloren gegaan door een crash en in je ia staan alleen nog maar roode kruisjes.

En iedereen, bedankt vind zelf nog wel dat hij nog niet perfect is, maar dat komt nog wel!

Verwijderd

heb je een foto met het bovenste 'frontje' er ook op?

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Gaaf man! .. maar effe vraagje, komt op die bovenste kast ook nog een frontje? of blijft ie zo ?

Pic voor de duidelijkheid
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/resize3.jpg

• Jellabie
  • Laatst online: 15:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Psboy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 03:49:
Gaaf man! .. maar effe vraagje, komt op die bovenste kast ook nog een frontje? of blijft ie zo ?

Pic voor de duidelijkheid
[afbeelding]
le-zen ?
dit is dus hoe hij nu hier staat, alleen ligt het andere front dus in de garage want die is net gespoten.
anyway, netjes gedaan :)

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, dat front is nu droog, ik zal zo wel ff een picje maken.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/resize6.jpg
Moet je alleen niet op dat draadje letten, want dat is momenteel mijn aan/uit schakelaar, tot dat ik de volgende schakelaren binnenkrijg:
Afbeeldingslocatie: http://ace-systems.nl/Menu/!Laupro/1/BulginBlue.jpg

Er komen er 2 van deze schakelaren, aan de rechterkant op het bovenste frontje. Aan de linkerkant komt dan de dvd-rom.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
moei-lijk :Y)

Had heel het topic gelezen, maar nergens kunnen vinden of hij op die bovenste nog een frontje zou plaatsen... dus daarom mijn vraag 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:17:
inderdaad, dat front is nu droog, ik zal zo wel ff een picje maken.
[afbeelding]
Moet je alleen niet op dat draadje letten, want dat is momenteel mijn aan/uit schakelaar, tot dat ik de volgende schakelaren binnenkrijg:
[afbeelding]

Er komen er 2 van deze schakelaren, aan de rechterkant op het bovenste frontje. Aan de linkerkant komt dan de dvd-rom.
Mag ik weten waar je die knop gekocht heb? (Directe link?)
Die zou ik erg graag hebben voor mijn HTPC :9~

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 13:25
je kan het bij deze IA vinden maar hier staat hij onder het kopje van producten waar je 2 a 3 maanden op moet wachten

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:44

Flo

hey man ik reageer beetje laat heh maar zat samen met carjacker op drome enzo (druk druk druk :9)

nu zie ik toch nog goeie foto;s. Hij;s mooi geworden man !!! ;)

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:58:
[...]

Mag ik weten waar je die knop gekocht heb? (Directe link?)
Die zou ik erg graag hebben voor mijn HTPC :9~
Bij www.freezinghardware.nl kan je hem ook kopen (Daar hoef je niet zo lang te wachten ;)).

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Flo schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:53:
hey man ik reageer beetje laat heh maar zat samen met carjacker op drome enzo (druk druk druk :9)

nu zie ik toch nog goeie foto;s. Hij;s mooi geworden man !!! ;)
Ha die Flo :w. Druk? Je hebt vakantie man :P

@ Hieronder: Kijk eens naar de url van het plaatje ;) Het merk is Bulgin.

[ Voor 10% gewijzigd door brinkdinges op 11-07-2005 16:11 ]

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
Xghost schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:41:
[...]

Bij www.freezinghardware.nl kan je hem ook kopen (Daar hoef je niet zo lang te wachten ;)).
Kan jij me vertellen van welk merk (producent) die schakelaar is?

Verwijderd

Hey, peter, dat ding is echt vet man...krijg nu ook helemaal zin om te gaan casemodden....nu ga ik de knoop ook doorhakken. Ik ga er nu ook voor.

Dat zal erg leuk worden aangezien ik nog nooit iets in die richting gedaan heb.

maar, wat is je volgende project?

Verwijderd

met je miss ook foto van hoe de kast er eerst uitzag lijkt me wel leuwk om het verschil te zien
:D

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 20:41 ]

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

ik vind hem redelijk mooi... alleen lijkt je ontwerp zichzelf een beetje tegen te spreken...
Volgens mij is je poging geweest om alles strak te houden met ronde vormen. Als je nou naar de kast kijkt, springt direct het windows aan de strepen bovenop in het oog... Mooier was volgens mij geweest als die er allebei niet hadden gezeten... Dan had je één strak geheel gehad.
Of is er een bepaalde reden waarvoor dat windows er zit? iig vind ik de kast wel heel erg mooi afgewerkt !! Two thumbs up !!

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:03:
[...]

Kan jij me vertellen van welk merk (producent) die schakelaar is?
Ik weet dat helaas niet. Als je er toch achter wilt komen, kan je het beste een mailtje sturen naar freezinghardware. Zij weten vast wel wat de producent is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:41:
met je miss ook foto van hoe de kast er eerst uitzag lijkt me wel leuwk om het verschil te zien
:D
die foto wordt geregeld :)
RicX schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:50:
ik vind hem redelijk mooi... alleen lijkt je ontwerp zichzelf een beetje tegen te spreken...
Volgens mij is je poging geweest om alles strak te houden met ronde vormen. Als je nou naar de kast kijkt, springt direct het windows aan de strepen bovenop in het oog... Mooier was volgens mij geweest als die er allebei niet hadden gezeten... Dan had je één strak geheel gehad.
Of is er een bepaalde reden waarvoor dat windows er zit? iig vind ik de kast wel heel erg mooi afgewerkt !! Two thumbs up !!
I know, ik wilde het meer een tribal look geven, maar ben daar later vanaf gestapt, maar toen zat het window er al wel in (was het eerste wat ik had gedaan namelijk). Misschien dat ik die 2 hoeken ernog afhaal zodat je gewoon een uitgerekte cirkel krijgt.

• RicX

RicX

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:16:
I know, ik wilde het meer een tribal look geven, maar ben daar later vanaf gestapt, maar toen zat het window er al wel in (was het eerste wat ik had gedaan namelijk). Misschien dat ik die 2 hoeken ernog afhaal zodat je gewoon een uitgerekte cirkel krijgt.
ik weet niet hoe je je plexi van het window hebt gemonteerd... want als het nog ervanaf valt te halen, kun je misschien rond de rand van die circel nog een aluminiumstrip monteren een beetje in een kwart circel vorm... onder het motto een plaatje zegt meer:
Afbeeldingslocatie: http://img326.imageshack.us/img326/8172/tek5ew.jpg
het rode lijntje is dan je plexi en de rechte lijn erboven de bovenkant van je case
(de blauwe achtergrond is er alleen maar zodat je het rooie lijntje beter ziet :P )

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is komt de window (het plexi ervan) dan gelijk iets onder het metaal van de window te hangen? Of heb ik dat verkeerd? Is opzich wel leuk, maar ligt eraan hoe diep het komt want zoveel space heb ik niet in verband met die voeding, die zit er ongeveer 4/5 millimeter onder de bovenste window.

@pretorian_nl, heb jij nog toevallig die afbeeldingen van hoe de cases eerst waren? Want in je ia zijn ze nog steeds rode kruisjes... :(

Verwijderd

Ik vind vooral je fronts goed gelukt.. Vind het dan ook jammer dat je wat minder van dat fabrikageproces in je post hebt :) Ben benieuwd of je die zelf hebt gemaakt ,of je oude fronts hebt gemod (en hoe dan ;)) Ben zelf een beetje op de inspiratietoer voor een htpc

*remczero heeft nog een pentium 3tje over :D

• RicX

RicX

4 à 5 millimeter is meer dan genoeg... was zelf aan een millimeter of 3 aant denken... is namelijk al genoeg om het strakke, bolle effect te krijgen dat je wil hebben...

• RicX

RicX

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:48:
Ik vind vooral je fronts goed gelukt.. Vind het dan ook jammer dat je wat minder van dat fabrikageproces in je post hebt :) Ben benieuwd of je die zelf hebt gemaakt ,of je oude fronts hebt gemod (en hoe dan ;)) Ben zelf een beetje op de inspiratietoer voor een htpc
inderdaad... dat zou ik ook wel willen weten... heb je ze zelf zo uit het aluminium gevormd, of was de vorm al kant-en-klaar???

Verwijderd

Topicstarter
Het waren 2 kunstof frontjes, die dus zo'n diskette klepje had, paar ledjes en 2 van die diepe groeven die horizontaal liepen. Dit heb ik weg gewerkt door te plamuren.

Dus bij het front met het lcd eerst een gat gezaagd voor lcd, maar dat lcd had een metalen frame waar ook een groef inzat, dus die heb ik ook dicht geplamuurd, en zo dat je alleen nog het glas ziet.
Daarna ontzettend veel schuren, (eerste keer alles klaar en voor het spuiten front laten vallen, dus toen knapte het plamuur weer :S ).

Daarna gespoten en er voor gezet.

(Ik zal wel ff een foto van de binnenkant maken van een frontje. En inderdaad, ook ik baal een beetje dat ik weinig foto's van het productie proces heb, dit komt omdat mijn digicam tijdens dag 1 was gesneuveld :'( endaarom moest ik wachten tot zus keertje weer thuis kwam met haar digicam (lees, nooit :P)

• RicX

RicX

ik zit vol spanning te wachten op de pics :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het heeft even geduurd, maar hier zijn dan toch de lang verwachte foto's van de kasten voor de verbouwing. Je kan dus goed zien dat er wel een beetje werk is verzet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/RESIZEslimline-3.jpg
de kast in kwestie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/RESIZEslimline-6.jpg
Het binnenwerk van de kasten

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freddietusveld/stackedsmall.JPG
De kasten gestapelt voordat ze werden gemod.

De foto's hieronder zijn nog een paar duidelijkere foto's van hoe de voedingskabel is verlegt naar de achterkant.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 17:13 ]

• RicX

RicX

relaxte kasten !! weet je trouwes wat voor merk of van wat voor computer-distributeur ze zijn? het zijn namelijk perfecte mod-kasten !! :P :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geen idee, ik heb ze gekocht via een inkoopactie van pretorian_nl, misschien dat hij het wel weet, maar ik zelf kan je het niet vertellen.

Ik ben nu trouwens ook bezig met een kist aan het maken om hem te transporteren naar lanparty's :P
is wel zo handig :)

• RicX

RicX

daar komen toch ook foto's van in dit topic, of niet?

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard, uiteraard en ook na mijn lan die ik dit weekend heb met een paar super vrienden wordt er verder gewerkt aan mijn kamertje in utrecht en dan gaat het casemodden ook weer gestaag verder en er worden zelfs plannen gemaakt voor de aanschaf van een nieuwe pc dus dat wordt ontzettend leuk :)
Pagina: 1