Een maat van me heeft een nieuwe auto radio, deze heeft zowel een sleuf voor een SD kaartje alswel een usb aansluiting voor een mem stick.
Nu kwam hij op het idee hier een kleine externde usb harddisk op aan te sluiten, dit is een leuk idee, maar de radio pakt maximaal 4gb. De harddisk zelf is 40GB en de radio stok gewoon simpelweg, wanneer de partitie groter is.
Wat heb ik gedaan om het geheel wel werkend te krijgen:
Meerdere partities (radio ziet alleen de 1e)
NTFS (no go)
FAT 32 format (kom dus niet verder dan 4 gb)
FAT 16 Format (kan maar max 4 gb ongeveer)
Cluster grootte veranderen in partition magic.
Het resultaat/ conclusie is, dat de radio alleen fat 16 of 32 pakt en boven de 4GB over de zeik gaat en dus dan de harddisk niet meer herkent.
Hebben mensen nog meer opties qua format/verschillende sizen om eventueel toch meer GB aan de radio te aanbieden?
Nu kwam hij op het idee hier een kleine externde usb harddisk op aan te sluiten, dit is een leuk idee, maar de radio pakt maximaal 4gb. De harddisk zelf is 40GB en de radio stok gewoon simpelweg, wanneer de partitie groter is.
Wat heb ik gedaan om het geheel wel werkend te krijgen:
Meerdere partities (radio ziet alleen de 1e)
NTFS (no go)
FAT 32 format (kom dus niet verder dan 4 gb)
FAT 16 Format (kan maar max 4 gb ongeveer)
Cluster grootte veranderen in partition magic.
Het resultaat/ conclusie is, dat de radio alleen fat 16 of 32 pakt en boven de 4GB over de zeik gaat en dus dan de harddisk niet meer herkent.
Hebben mensen nog meer opties qua format/verschillende sizen om eventueel toch meer GB aan de radio te aanbieden?