Geheugen A8n Sli Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Goedenavond,

Miss. beetje noobie vraagje ik probeer van mijn huidige onderdelen, een beetje een (mid-end :+) game pc te maken.

Nu heb ik gister een A8n Sli Deluxe bordje gekocht en zie dat je bij tweakers.com via de geheugen shop dit krijgt Dane-Elec Dual Channel 1GB KIT 2 x 512MB PC3200 CL3

Nou vroeg ik me af; is dit het snelste geheugen voor het moederbord?? En zoniet wat is dan lekker snel? De hoogte van de prijs is geen probleem en het liefste meteen een dual channel kitje.

Hartelijk dank en een fijna avond verder

Jan Ruben

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 17:22
Tuurlijk kan het sneller, maar niet zonder over te clocken. Standaard zal het geheugen op PC3200 lopen. Maar zodra je gaat overclocken zal zowel je processor en geheugen sneller gaan lopen.

Wil je sneller maar niet overclocken, dan wordt het wat lastiger. Wat je kan doen in geheugen nemen met een lagere CL waarde. Bijvoorbeeld CL2 zoals dit geheugen van Kingston.

En voor de mensen die dit wel willen, hebben de fabriekanten een hele range mooie producten. Je zou naar PC3700 geheugen kunnen kijken, sneller is PC4400. Kijk maar es in de t.net pricewatch.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:34

Outerspace

Admin General Chat
Misschien een domme kick maar zoiets had je hier ook kunnen vinden:
RAM FAQ
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Hoeveel geheugen heb ik nodig?
Daar moet je vast overheen hebben gekeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2005 12:03 ]

Wauw, een sig!