Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan deze voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik wil graag 2 neon lampen in me subwoofer bouwen. ik heb dit al eerder gedaan met een adapter maar daardoor brandde mijn lampen door. nu wil ik graag een voeding op me subwoofer schroeven.

Geschakelde voeding
110/220 V schakelbaar (110 V: 7 Amp/ 220 V: 4 Amp)
+ 3.3 V : 14 Amp
+ 5 V : 30 Amp
+ 12 V : 12 Amp
Max. 150 Watt
- 5 V: 0.5 Amp
- 12 V: 0.8 Amp
- 5 Vsb: 2 Amp
Maximaal vermogen: 350 Watt

De lampen zijn 2x12 volt
kan ik deze hierop aansluiten??

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ja hoor, kan best :)

Dan zul je alleen wel alle lijnen (3,3 5 en 12V) moeten belasten. Er loopt ergens wel een topic over ( voeding als test/experimenteervoeding of iets dergelijks).

Maar als je weet hoeveel Ampere je ccfl's trekken kun je lijkt mij beter een losse 12V adapter kopen die 2x die stroom kan leveren.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Ehmm waardoor brandde die lampen door op je adapter??

• _Ernst_
  • Laatst online: 18:00

_Ernst_

Mark It Zero!

[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] over hoe je hem aan kan zetten, en over de verplichte belasting waar brinkdinges het over had :)

Last.fm

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
2*12 Volt zegt niet veel...
Wat voor een neon lampen zijn het? CCFL? Met inverter?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Kenmerken:

Dimensions 310×15×15mm. (w × d × h)
Diameter 9mm
Voltage 620±10 V DC
Current 5-6 mA
Housing 100% acrylic shell
Life Hours 15.000
Connector Special coated 12V inverter for safety
Features Blue light (*Also available in other colors)
Application Case lighting

Zijn neonlamp info

Verwijderd

Topicstarter
http://www.4launch.nl/shop/images/producten/001524b.jpg

hier zie je de bedradingen ervan..

kben noob op dit gebied dus kom niet met zon pagina met allemaal moeilijke shit:P

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:24:
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] over hoe je hem aan kan zetten, en over de verplichte belasting waar brinkdinges het over had :)
aanzettebn.. gewoon stekker erin en eruit:P en die belastingen.. die moeten gewoon 12 volt geven 2x maar weet niet als het mogelijk is..of een andere mogelijkheid die altijd goed werkt en te vekrijgen is

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
max 630 V * 6 mA = 3,78 Watt

twee buisjes,. rendement van inverter? 95 %?

Kom ik op zo'n 8 Watt. Dat dus 0,667 ampere op 12 V. zo'n computervoeding is echt overkill, en niet zo'n klein beetje ook.

Oh, je moet gele (+12 V) en zwarte (GND = grond = 0 V) hebben voor de aansluitingen

[ Voor 22% gewijzigd door MeMoRy op 07-07-2005 11:33 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
lol dus kan beter adapter halen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Is het niet zo dat die neon buis 630 V nodig heeft? In dat geval kan je geen computervoeding gebruiken, tenzij je de spanning omhoog transformeert. Dat lijkt me echter veel te lastig, gezien het DC is. Koop gewoon een adapter.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:55:
Die 2 lampen gewoon parralel gooien, niet in serie.

Dan kunnen ze allebei gewoon aan dezelfde 12v.

Misschien is het ook een idee om naar een dual inverter te kijken, die zijn over het algemeen zuiniger, en je hebt maar 1 kastje waar je dan beide lampen aanhangt.

Heeft je subwoofer niet toevallig zelf al 12v?
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/5319/sub4pm.jpg
gaat om mijn zelfgebouwde sub. je ziet aan beide kanten de lucht uitgangen aan die zijden een balkje. DUs ik moet vanaaf ff de stad in voor 12 volt adapter en die parallel schakelen.. dan kan het dus

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
1 12v adapter gewoon een normale en daar hang je 2 invertors met lampen in parralel aan, let er wel op, een ccfl trekt ongeveer 400-500 mah, dus het is wel verstandig een 12v adaper van 1 ampere output te nemen.

• _Ernst_
  • Laatst online: 18:00

_Ernst_

Mark It Zero!

SA007 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:38:
1 12v adapter gewoon een normale en daar hang je 2 invertors met lampen in parralel aan, let er wel op, een ccfl trekt ongeveer 400-500 mah, dus het is wel verstandig een 12v adaper van 1 ampere output te nemen.
400-500 mA, zonder h ;) Anders hebben we het over batterij capaciteit.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
die adapter kan dus niet vervangen worden door een voeding? een atx voeding...
die hierboven beschreven staat. dat vind ik namelijk het mooiste en lompste :P

http://www.techtastic.ca/reviews/neonbar2/neonbar2-1.jpg

volgens mij akn het wel op ATX voeding?? hier zie je zelfs die kabels meegeleverd??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 00:40 ]

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:06
Als de specs
Current 5-6 mA
opgeven dan lijkt mij niet dat ze 90x zoveel trekken... gewoon een simpele 12 voeding/adapter lijkt mij de oplossing.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nivado: Die 5-6mA is aan de 650V kant. De inverters die die spanning opwekken, trekken ws. wel die 500mA.

Infineonz: Dat kan wel, maar dan moet je even de link doorlezen die iemand hierboven al gegeven heeft:
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:06
Sprite_tm schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:54:
Nivado: Die 5-6mA is aan de 650V kant. De inverters die die spanning opwekken, trekken ws. wel die 500mA.

Infineonz: Dat kan wel, maar dan moet je even de link doorlezen die iemand hierboven al gegeven heeft:
Klinkt logies. Zijn er geen specs van die inverters dan. zonder verlies zou dat ca. 3,9 Watt zijn wat bij twaalf volt ca. 0,325 A ofwel 325mA per lamp. Dan lijkt mij een 1 A 12v voeding idd wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:54:

mmm die link snap ik geen hol van..
dan maar een 12 v adapter 1 ma halen.. kbestel denk ik de lampen zo wel.. maarjah als je makkelijk uitleg geeft hoe ik dan mijn atx voeding kan aanpassen kan ik die ook wel bestellen..

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:42:
[...]

mmm die link snap ik geen hol van..
dan maar een 12 v adapter 1 ma halen.. kbestel denk ik de lampen zo wel.. maarjah als je makkelijk uitleg geeft hoe ik dan mijn atx voeding kan aanpassen kan ik die ook wel bestellen..
Je moet dan wel 1A hebben en geen 1mA :)
En een AT of ATX voeding aanpassen staat in [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Het staat daar echt wel in, je moet een kleine belasting aan de 5v en 12v hangen dmv een weerstand of een oude HD (alsof je die in je sub wilt). Gewoon even aandachtig doorlezen :)

[ Voor 15% gewijzigd door oshiro op 08-07-2005 15:08 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
LOL

kga toch voor een adapter.. 12 volt 1 Ampere

lol kan ik nog beter een tft scherm erop bouwen en videokaart dan heb ik een pc-subwoofer

Verwijderd

Mag ik je oude bordje met de kapotte condensatoren overnemen?
Ik zou eens willen proberen of het lukt om iets dergelijks te maken.

Groet,

Joep Hogenhout
sabre@home.nl
0615080757

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:52:
Mag ik je oude bordje met de kapotte condensatoren overnemen?
Ik zou eens willen proberen of het lukt om iets dergelijks te maken.

Groet,

Joep Hogenhout
sabre@home.nl
offtopic:
Dit is niet echt de bedoeling op GoT en het lijkt me niet slim om je 06 te posten

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• brinkdinges
  • Laatst online: 14-10 11:03
HerbyNL schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:54:
[...]

offtopic:
Dit is niet echt de bedoeling op GoT en het lijkt me niet slim om je 06 te posten
Dan moet je die ook even uit je quote halen ;)

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1