Internetverbindingen afh. van programma gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik zoek software (en ik denk dat het hoort bij een proxy) die programma's kan leiden naar 1 van mij 2 verbinden. uitleg???? dacht ik al...de volgende situatie

1 PC genaamd server (orgineel he)
2 l lijnen (kabel en adsl)
3 programma's

1 probleem dat 1 adsel lijn vol zit met dataverkeer)

nu zou ik graag willen via proxyinstelling dat ik tegen 1 programma kan zeggen dat hij mijn interne Proxyserver (de software die ik dan ook zoek) moet benaderen en dat die proxyserver 1 van de 2 verbinden kiest terwijl de rest van de programma's de standaard instellingen blijft volgen. Is dit mogelijke en met welk programma zit ik dan het best. Het moet wel een windows xp programma zijn en mag gemiddeld moeilijk ziijn :-)

PS mijn nederlands is wederom perfect.... ja de titel is verkeerd...kan een mod dat goed veranderen?

[ Voor 8% gewijzigd door WarthogSmurf op 06-07-2005 09:29 ]

Verwijderd

Shadowxx schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:28:
Ik zoek software (en ik denk dat het hoort bij een proxy) die programma's kan leiden naar 1 van mij 2 verbinden. uitleg???? dacht ik al...de volgende situatie

1 PC genaamd server (orgineel he)
2 l lijnen (kabel en adsl)
3 programma's

1 probleem dat 1 adsel lijn vol zit met dataverkeer)

nu zou ik graag willen via proxyinstelling dat ik tegen 1 programma kan zeggen dat hij mijn interne Proxyserver (de software die ik dan ook zoek) moet benaderen en dat die proxyserver 1 van de 2 verbinden kiest terwijl de rest van de programma's de standaard instellingen blijft volgen. Is dit mogelijke en met welk programma zit ik dan het best. Het moet wel een windows xp programma zijn en mag gemiddeld moeilijk ziijn :-)

PS mijn nederlands is wederom perfect.... ja de titel is verkeerd...kan een mod dat goed veranderen?
Net drie keer overgelezen, maar ik snap niet wat je bedoeld. :D Je kan toch bij veel programma's een eigen proxy kiezen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:31:
[...]

Net drie keer overgelezen, maar ik snap niet wat je bedoeld. :D Je kan toch bij veel programma's een eigen proxy kiezen?
offtopic:
overgelezen...?

Hij wil gewoon "iets" dat voor hem een keuze uit de twee internet verbindingen maakt. Misschien kan het met zoiets als route, of moet het echt dynamisch zijn ?

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 06-07-2005 09:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• WarthogSmurf
nee ik hoef slechts 1 of twee programma's de keuze uit de 1e verbinding laten maken en dan andere programma's via 2e verbinding hoeft niet dynamisch te zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel is zwaar aangepast (het gaat namelijk niet om een 'proxy server op je eigen PC'). Overigens kan je een dergelijke aanvraag beter via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport doen, dan zien we het duidelijker :)
Het moet wel een windows xp programma zijn en mag gemiddeld moeilijk ziijn
(En het klinkt alasof het weinig tot niets mag kosten). Dit zijn geen lichte eisen.

Topics zoals onderstaande (je bent niet de eerste die zoiets vraagt, check dus zelf ook nog even andere tips via de search) helpen je in de richting maar niet icm. die eisen van XP en simpel :P
2lijnen gebruiken voor up / down
bundelen van een aantal adsl-lijnen. hoe??
Load balance over meedere internet verbindingen

SA --> Network Troubleshooting

Maar het gaat om een enkel programma? Dan zou je in je routing tabel voor het specifieke IP adres dat dat programma benadert een andere route kunnen vastzetten. Dat is hooguit gemiddeld moeilijk maar kost natuurlijk wel wat leeswerk :P

Bijv.
http://www.microsoft.com/...proddocs/en-us/route.mspx
http://www.microsoft.com/...85-9542-24337b5deb40.mspx

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WarthogSmurf
gemiddeld bedoelde ik ook mee leeswerk mag mar dat ik geen server via unix of linux op moet zetten etc....gewoon wat beter gui maar toch bedankt ik ga aan de slag
Pagina: 1